Tuesday, 16 April 2024, 22:06

Αθήνα: 20°C

    ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

    Προσωπικότητες που ξεχώρισαν σε κάθε τόπο της Ελλάδας μας μιλούν και δίνουν ενδιαφέρουσες απόψεις για πολλά θέματα

    Σοφία Ζαχαράκη: Η υψηλή σεζόν του τουρισμού μας φέτος έχει ξεκινήσει νωρίτερα, και πολύ πιο δυναμικά!

    Σοφία Ζαχαράκη: Η υψηλή σεζόν του τουρισμού μας φέτος έχει ξεκινήσει νωρίτερα, και πολύ πιο δυναμικά!

    Χρύσας Ξάνθη
    της δημοσιογράφουΧρύσας Ξάνθη
    Η υφυπουργός τουρισμού, κ Σοφία Ζαχαράκη, σε μία αποκαλυπτική συνέντευξη στο gnoristetinellada.

    Η κ Ζαχαράκη μιλάει αποκλειστικά στο gnoristetinellada.gr για τα σχέδια του υπουργείου όσον αφορά στη κάλυψη των 50.000 κενών θέσεων εργασίας, τη μεγάλη επένδυση "Τουρισμός για όλους", τη συμβολή της κρουαζιέρας με αριθμούς - ρεκόρ και του homeporting στο τουρισμό, ενώ παράλληλα σχολιάζει τις καμπάνιες του ΕΟΤ και τη χαλάρωση μέτρων, δίνοντας ακόμα απαντήσεις και σε άλλα καίρια ζητήματα της επικαιρότητας...
    Τί αντίκτυπο πιστεύετε ότι θα έχει στον ελληνικό τουρισμό, ο πόλεμος Ρωσίας – Ουκρανίας;

    H επίπτωση τελικά δεν ήταν τόσο έντονη όσο αρχικά πολλοί φοβούνταν. Η επιφυλακτικότητα που υπήρξε τις πρώτες εβδομάδες του πολέμου έχει πλέον αρθεί, και αυτό φαίνεται και από τις κρατήσεις και από τις αφίξεις από άλλες χώρες. Φυσικά ο εισερχόμενος τουρισμός από τις δύο χώρες επλήγη, όμως αυτό ήταν απολύτως αναμενόμενο ενώ το σύνολο των αφίξεων από τη Ρωσία πέρσι αντιπροσώπευε μόλις στο 1% του εισερχόμενου τουρισμού. Με τις νέες αγορές που ανοίγουν όπως η Αυστραλία αλλά και αυτές που ανακάμπτουν όπως η Αμερική, ο Καναδάς και βέβαια ευρωπαϊκές αγορές όπως το ΗΒ, η Γαλλία, η Γερμανία κ.α. και με την ζήτηση των ελληνικών προορισμών να κορυφώνεται φέτος ο ελληνικός τουρισμός μπορεί να αναπληρώσει τις απώλειες. Βέβαια η σκέψη μας είναι με κάθε επιχείρηση σε όλη την Ελλάδα γι’ αυτό και δε σταματάμε ακόμα και τώρα να μεταφέρουμε το μήνυμα της Ελλάδας σε αγορές που είναι κρίσιμες και για τη βόρεια Ελλάδα αλλά και άλλες περιοχές που είχαν μεγαλύτερο μερίδιο από την ρωσική και ουκρανική αγορά.

    Το μεγάλο ζήτημα όμως δεν είναι απλά οικονομικό και τουριστικό, είναι ανθρωπιστικό: είναι αναγκαίο η εισβολή να λήξει και ο ουκρανικός λαός να μπορέσει και πάλι να ζήσει ελεύθερα και με ασφάλεια στη χώρα του.

    Έχετε δηλώσει σε συνέντευξή σας ότι πιστεύετε στο τρίπτυχο: Ποιότητα – ισορροπία – βιωσιμότητα. Πώς μπορεί να επιτευχθεί αυτό δεδομένου ότι ο τουριστικός κλάδος που είναι και ο βασικός πυλώνας της οικονομίας μας έχει «πληγεί» σε μεγάλο βαθμό λόγω του Covid 19;

    Περισσότερη ποιότητα σημαίνει περισσότερες επιλογές και υψηλότερες υπηρεσίες, που με τη σειρά τους αυξάνουν την δαπάνη ανά επισκέπτη. Πέρυσι η δαπάνη αυξήθηκε κατά 30% σε σχέση με το 2019. Ισορροπία, σημαίνει να αποφύγουμε τη συγκέντρωση δραστηριοτήτων, διαχέοντας την τουριστική ανάπτυξη στο σύνολο της χώρας και στο σύνολο του έτους. Είναι σημαντικό εδώ ότι πέρυσι τον Οκτώβριο, ξεπεράσαμε τα έσοδα του Οκτωβρίου του 2019 πριν την πανδημία. Και τέλος επιδιώκουμε βιωσιμότητα, που σημαίνει ότι τουριστική ανάπτυξη του μέλλοντος πρέπει να τελεί σε αρμονική σχέση με το περιβάλλον. Και οι τρεις αυτοί σκοποί επιτυγχάνονται κατεξοχήν με τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού οι οποίες βρίσκονται  στο επίκεντρο της προσοχής μας και στο έργα του Ταμείου Ανάκαμψης, με πρόγραμμα επενδύσεων άνω των 200 εκ. ευρώ συνολικά. Είναι ο αποτελεσματικότερος τρόπος να δώσουμε τη μέγιστη υπεραξία στο τουριστικό μας προϊόν.

    Η χαλάρωση των μέτρων θα επιφέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα στο τουρισμό φέτος;

    Ήδη τα πρώτα αποτελέσματα φαίνονται. Φέτος το Μάιο υπολογίζουμε ότι θα έχουμε σχεδόν όσους επισκέπτες είχαμε τον Μάιο του 2019, δηλαδή κατά το έτος ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό. Πρόκειται για ένα πολύ θετικό προοίμιο για την υψηλή σεζόν του τουρισμού μας, η οποία φέτος, όπως είχαμε δεσμευτεί, έχει ξεκινήσει νωρίτερα και πολύ πιο δυναμικά. Έχουμε εκατοντάδες χιλιάδες νέες αεροπορικές θέσεις από σειρά εταιρειών, μεγάλοι tour operators επιβεβαιώνουν τις αρχικές τους προβλέψεις για διπλασιασμό των αφίξεων τους φέτος, και η άρση των περιορισμών δίνει την δυνατότητα στον τουρισμό μας να φτάσει ακόμα πιο ψηλά το 2022.

    Έχετε επενδύσει στο πρόγραμμα «Τουρισμός για όλους». Πόσο θα βοηθήσει στην ενίσχυση του εγχώριου τουρισμού μετά από μία δύσκολη οικονομική και κοινωνική κρίση;


    Στα δύο χρόνια της μεγάλης δοκιμασίας για τον τουρισμό, το πρόγραμμα «Τουρισμός για Όλους» προσέφερε πολύτιμη στήριξη τόσο στους δικαιούχους του όσο και στις επιχειρήσεις του τουρισμού, ιδιαίτερα στον τομέα της φιλοξενίας. Με τις αλλαγές που επιφέραμε και την ανάκαμψη της τουριστικής δραστηριότητας πάνω από 200.000 δικαιούχοι εξαργύρωσαν voucher του προγράμματος, λαμβάνοντας μία σημαντική ενίσχυση στις δαπάνες διακοπών τους. Φέτος βελτιώνουμε αυτό το πρόγραμμα δομικά. Έτσι, αυξάνουμε την επιδότηση σε 150 ευρώ, που θα δοθούν μέσω ψηφιακής κάρτας σε 200.000 δικαιούχους κατά το πρότυπο του Freedom pass, δηλαδή πολύ πιο απλά και γρήγορα για δικαιούχους και παρόχους. Η ρύθμιση ήδη ψηφίστηκε, και σύντομα θα ανακοινωθούν και όλες οι σχετικές λεπτομέρειες.

    Μία από τις καμπάνιες του ΕΟΤ είναι και αυτή του City Break. Κατά τη γνώμη σας, είναι αρκετή για να βοηθήσει τα ξενοδοχεία δωδεκάμηνης λειτουργίας που έχουν υποστεί τη μεγαλύτερη οικονομική ζημιά; Θα προβείτε σε νέα μέτρα στήριξης;


    Η καμπάνια του ΕΟΤ φέτος είχε την ιδιαιτερότητα ότι για πρώτη φορά υπήρξε στοχευμένη σε ειδικές μορφές τουρισμού που η χώρα μας έχει τόσα να προσφέρει, όπως ο χειμερινός τουρισμός αλλά και το city break. Για να έχουμε τουρισμό στο σύνολο του έτους η προβολή είναι πάρα πολύ σημαντική. Όμως χρειάζονται και υποδομές, γι αυτό και δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση σε επενδύσεις και έργα σε μορφές όπως ο χειμερινός και ορεινός τουρισμός, ο τουρισμός ευεξίας, ο γαστρονομικός τουρισμός, ο αγροτουρισμός και ο οινοτουρισμός, ενώ αναπτύσσουμε σειρά δράσεων για όλες τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού. Έτσι βήμα-βήμα μπορεί η Ελλάδα να αναδείξει όλες τις επιλογές που προσφέρει στον επισκέπτη και να εμπλουτίσουμε το συνολικό τουριστικό μας προϊόν.

    Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται έντονα το φαινόμενο, εργαζόμενοι να αρνούνται εργασία σε 5* ξενοδοχεία και εστιατόρια με πολύ καλούς μισθούς και παροχές. Συγκεκριμένα πάνω από 50.000 κενές θέσεις εντοπίζονται, κυρίως στον επισιτισμό (κουζίνα και service) Τι λύσεις προτείνετε;

    Κατ’ αρχάς το ζήτημα των αυξημένων αναγκών σε προσωπικό για τον τουρισμό είναι κάτι που αντιμετωπίζουν όλες οι τουριστικές χώρες. Είναι γεγονός ότι η πανδημία όξυνε το πρόβλημα, ενώ χαρακτηριστικά του ελληνικού τουρισμού όπως η νησιωτικότητα δημιουργούν περαιτέρω προκλήσεις για τη χώρα μας. Ως κυβέρνηση έχουμε αναλάβει πρωτοβουλίες και για τη στήριξη των επιχειρήσεων και για τη στήριξη των εργαζομένων, ιδιαίτερα μέσω της αύξησης 10% του κατώτατου μισθού στην διετία αλλά και προγράμματα όπως το "πρώτο ένσημο". Όμως προτεραιότητα του πρωθυπουργού είναι και η τήρηση της εργατικής νομοθεσίας, και για αυτό φέτος κλιμάκια του ΣΕΠΕ προγραμματίζουν ιδιαίτερα εντατικούς ελέγχους. Πρόσφατα μάλιστα σε κοινή σύσκεψη των Υπουργών Εργασίας Κωστή Χατζηδάκη και Υπουργού Τουρισμού Βασίλη Κικίλια με εκπροσώπους του ΣΕΤΕ συζητήθηκαν οι σχετικές πρωτοβουλίες αλλά και το σχέδιο για την καλύτερη κάλυψη των κενών θέσεων εργασίας στις τουριστικές επιχειρήσεις, από ανέργους εγγεγραμμένους στη Δημόσια Υπηρεσίας Απασχόλησης.

    Παράλληλα προτεραιότητά μας είναι η ανταπόκριση και στην ανάγκη για περισσότερη κατάρτιση στον τουρισμό, για αυτό και ενισχύσαμε την πρακτική άσκηση σε σχολές μας με 10 επιπλέον επαγγελματικές κατηγορίες για πρώτη φορά μετά από 10 χρόνια, και υλοποιούμε ένα πρόγραμμα 20.000 θέσεων αναβάθμισης δεξιοτήτων στον τουρισμό μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης ενώ λάβαμε τεχνική βοήθεια άνω του μισού εκατομμυρίου από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την αναδιοργάνωση της τουριστικής Εκπαίδευσης. Την ίδια στιγμή τις προηγούμενες μέρες περάσαμε διάταξη επέκτασης του προγράμματος μετεκπαίδευσης του Υπουργείου Τουρισμού μέχρι το 2025 αφού είχαμε κατορθώσει να εξασφαλίσουμε την χρηματοδότηση. Μάλιστα για πρώτη φορά προσθέτουμε έκτη ειδικότητα, αυτή του spa -θαλασσοθεραπείας.

     



    zaxaraki-gnoristetinellada-02.jpg

    Ξεκινάνε και πάλι οι κρουαζιέρες με αριθμό – ρεκόρ και σημείο εκκίνησης τα ελληνικά λιμάνια. Τί σημαίνει αυτό για την Ελλάδα;

    Η Ελλάδα αναδεικνύεται σε έναν από τους κορυφαίους κόμβους κρουαζιέρας αλλά και ναυτικού τουρισμού. Ως προς την κρουαζιέρα μετά την αύξηση κατά 1900% που σημειώθηκε πέρσι, φέτος έχουμε τεράστια άνοδο τους πλόες κρουαζιέρας από τα λιμάνια μας. Στον Πειραιά καταγράφεται πολύ μεγάλη αύξηση στις προγραμματισμένες αφίξεις, στη Θεσσαλονίκη, έχουμε δεκαπλάσιες κρουαζιέρες από το 2019, ενώ νέα λιμάνια όπως το Λαύριο εισέρχονται δυναμικά στην αγορά κρουαζιέρας με έμφαση στο homeporting. Η χώρα μας επίσης κατακτά την πρωτιά στο yachting και ειδικά στο mega yachting, ενώ πριν λίγες μέρες αναδείχτηκε 2η στον κόσμο σε γαλάζιες σημαίες. Και είναι στις δυνατότητές μας ο παράκτιος και θαλάσσιος τουρισμός να φτάσει ακόμα πιο ψηλά.

    Μέρος της οικογένειάς σας είναι ξενοδόχοι και μάλιστα είχατε τη τύχη να παρατηρείτε από μικρή ηλικία τη λειτουργία ενός ξενοδοχείου. Στο πέρασμα των χρόνων και έχοντας ασχοληθεί με τα κοινά, θεωρείτε ότι έχουμε προσωπικό που να γνωρίζει το «Know-how» της φιλοξενίας;

    Η φιλοξενία είναι κυριολεκτικά στο αίμα μας, στην ταυτότητά μας ως Έλληνες. Είναι, πέραν φυσικά από την  ομορφιά της ελληνικής φύσης, το μεγάλο μας συγκριτικό πλεονέκτημα. Είχα την ευκαιρία να προσεγγίσω βιωματικά την έννοια της φιλοξενίας, λόγω της επαγγελματικής ενασχόλησης του παππού και των θείων μου στο Καρπενήσι. Εκεί διαπίστωσα την σημασία του να έχεις το μεράκι της φιλοξενίας, αλλά και τις πολύ μεγάλες δυσκολίες της καθημερινότητας μιας μικρομεσαίας επιχείρησης και την ανασφάλεια που μπορεί να προκαλέσει η αβεβαιότητα των αλλεπάλληλων κρίσεων. Και παράλληλα, τη μεγάλη χαρά που σου δίνει όταν ο επισκέπτης φεύγει και σου διηγείται το πόσο απόλαυσε την ελληνική φιλοξενία. Ήταν μια εμπειρία που με βοηθά πολύ, καθημερινά, στις επαφές μου με όλους τους φορείς του τουρισμού μας.

    Γιατί η φιλοξενία είναι ο κοινός κώδικας επικοινωνίας, το αόρατο νήμα που συνδέει τους ανθρώπους του τουρισμού μεταξύ τους, και την Ελλάδα με τον κόσμο.

    Το Καρπενήσι κατατάσσεται στους top χειμερινούς προορισμούς και μάλιστα ενδείκνυται και για εναλλακτικές μορφές τουρισμού. Τι πιστεύετε ότι χρειάζεται για να αναδειχθούν ακόμα περισσότερο οι ορεινοί προορισμοί;

    Θα ξεκινούσα από το στρατηγικό σχέδιο και βέβαια τις συνέργειες. Είναι σημαντικό ότι σαν χώρα έχουμε θέσει στις προτεραιότητες μας τον ορεινό τουρισμό. Με σχετική καμπάνια που έγινε για πρώτη φορά με στόχευση σε 10 αγορές του εξωτερικού, αλλά και στο εσωτερικό καθώς και στα έργα υποδομής που περιλαμβάνονται στο Ταμείο Ανάκαμψης και στον αναπτυξιακό νόμο. Ένα πολύ σημαντικό εργαλείο που πρέπει επίσης να αξιοποιηθεί είναι οι οργανισμοί διαχείρισης προορισμού που νομοθετήσαμε τον Δεκέμβριο, καθώς αποτελούν το κύριο μέσο για να γίνει πράξη η διαρκής συνεργασία μεταξύ του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα στον τουρισμό.

     Ποιο είναι το μότο σας στη ζωή;

       «Εσύ κάνε αυτό που πρέπει, και μετά ό,τι θέλει ας γίνει»

    Κλείνοντας, τί θα συμβουλεύατε στις νέες γυναίκες που επιθυμούν να ασχοληθούν με τη πολιτική; Μη ξεχνάμε ότι είναι ένας αδυσώπητος και ως επί το πλείστων ανδροκρατούμενος χώρος…


    Θα τις συμβούλευα να μην το βάζουν κάτω όσες αντιξοότητες και αν προκύπτουν. Οι γυναίκες, και στη χώρα μας, κάθε μέρα κάνουν βήματα μπροστά, έχουν ήδη καλύψει αρκετό έδαφος και κατακτούν την θέση που τους αξίζει σε ολοένα και περισσότερα κοινωνικά και εργασιακά πεδία. Με πίστη, επιμονή και προσωπικό αγώνα, μπορούμε να  δημιουργήσουμε μια κοινωνία ουσιαστικής και εμπεδωμένης ισότητας. Και είμαι αισιόδοξη ότι θα το καταφέρουμε.

     


    Image

    ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΑ ΔΕΛΤΙΑ

    Αναζήτηση

    Αποθήκευση
    Cookies user preferences
    Χρησιμοποιούμε cookies βασισμένα στο νόμιμο συμφέρον και τη συγκατάθεσή σας για να διασφαλίσουμε την ορθή χρήση του δικτυακού μας τόπου. Με την απόρριψη τους η σελίδα μπορεί να μην αποκρίνεται όπως πρέπει.
    Αποδοχή όλων
    Απόρριψη όλων
    Περισσότερα
    Marketing
    Set of techniques which have for object the commercial strategy and in particular the market study.
    Facebook
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    DoubleClick/Google Marketing
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    Analytics
    Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
    Snowplow
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    Google Analytics
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    Cookies
    SpCookie
    Αποδοχή
    Απόρριψη