Tuesday, 26 November 2024, 07:41

Αθήνα: 9°C

    ΝΕΑ

    Ενημερωθείτε έγκαιρα και έγκυρα για τα σημαντικότερα θέματα, που άπτονται του ελληνικού πολιτισμού και τουρισμού!

    Κικίλιας: Η Κυβέρνηση Μητσοτάκη στηρίζει στην πράξη τους ανθρώπους του ελληνικού Τουρισμού

    Κικίλιας: Η Κυβέρνηση Μητσοτάκη στηρίζει στην πράξη τους ανθρώπους του ελληνικού Τουρισμού

    Συνέντευξη Υπουργού Τουρισμού Βασίλη Κικίλια στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής» και στον δημοσιογράφο Χάρη Ντιγριντάκη

    Η Κυβέρνηση Μητσοτάκη στηρίζει στην πράξη τους ανθρώπους του ελληνικού Τουρισμού

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ποιο είναι το στρατηγικό σας σχέδιο για την ανάπτυξη του τουρισμού με επίκεντρο την επαύξηση των εσόδων καθώς και την επιμήκυνση της σεζόν;

    Β. ΚΙΚΙΛΙΑΣ: Ο Τουρισμός συνιστά έναν από τους βασικούς και δυναμικούς πυλώνες που στηρίζουν την οικονομία και δίνουν ώθηση στην ανάπτυξη της χώρας. Συμβάλλει άμεσα στην αύξηση του εθνικού εισοδήματος, στη δημιουργία θέσεων εργασίας και στη βελτίωση του ισοζυγίου πληρωμών. Αυτό είναι και το «μέρισμα» που επιστρέφει ο τουρισμός στην κοινωνία, στην ευημερία της μέσης ελληνικής οικογένειας.

    Και όπως είπε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, «η Ελλάδα θα βγει κερδισμένη στον τουριστικό τομέα από την κρίση της πανδημίας».

    Για αυτό και δουλεύουμε σκληρά και μεθοδικά ώστε να πολλαπλασιάσουμε την υπεραξία του Στο πλαίσιο αυτό, επεξεργαζόμαστε για πρώτη φορά, το «Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για την Τουριστική Ανάπτυξη 2030». Μια εθνική στρατηγική, η οποία δρομολογείται σε μια εποχή νέων προκλήσεων και μεγάλου ανταγωνισμού και δημιουργείται από κοινού με τους πιο παραδοσιακούς και δυναμικούς κλάδους της ελληνικής αγοράς και κοινωνίας.

    Οι κύριοι άξονες του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου περιλαμβάνουν την ανάπτυξη και προώθηση του τουριστικού μας προϊόντος, την προσβασιμότητα και την συνδεσιμότητα, τις πράσινες υποδομές, τη διαχείριση προορισμού και εμπειρίας, την τουριστική εκπαίδευση και κατάρτιση, ένα ευέλικτο κανονιστικό πλαίσιο με λιγότερη γραφειοκρατία και ένα καινοτόμο μοντέλο διαχείρισης κρίσεων.

    Στρατηγικό μας στόχο αποτελεί η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, μέσα από την στήριξη των χειμερινών προορισμών, του city break και της κρουαζιέρας, αλλά και την ανάπτυξη ενός νέου βιώσιμου τουριστικού μοντέλου που θα αντιμετωπίζει αποτελεσματικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

    Θέλουμε περισσότερο και ποιοτικότερο τουρισμό, σε όλη τη χώρα και όχι μόνο στους παραδοσιακά δημοφιλείς προορισμούς. Οι προσπάθειες που κάνουμε αποδίδουν ήδη καρπούς, σε όλες τις συμφωνίες που κλείνουμε με μεγάλους τουριστικούς ομίλους και tour operators του εξωτερικού.

    Και θα συνεχίσουμε σε αυτή την κατεύθυνση με όλους τους στρατηγικούς μας συνεργάτες. Καλώς εχόντων των πραγμάτων, το καλοκαίρι της Ελλάδας το 2022 θα ξεκινήσει από την άνοιξη.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Οι χειμερινοί προορισμοί πήγαν εντυπωσιακά καλά κατά την εορταστική περίοδο, φαίνεται όμως να παρουσιάζουν σημαντική κάμψη για τους δύο επόμενους μήνες. Έχετε εντάξει στον σχεδιασμό σας κινήσεις ενίσχυσης του χειμερινού τουρισμού;

    Β. ΚΙΚΙΛΙΑΣ: Την εορταστική περίοδο οι δημοφιλείς χειμερινοί προορισμοί πήγαν εξαιρετικά καλά, με πολύ υψηλές πληρότητες παρά την “Ο”. Η κάμψη μετά τις γιορτές δεν είναι χαρακτηριστικό που οφείλεται στην πανδημία, αυτό συνέβαινε και πριν τον κορονοϊό. Τι κάναμε όμως εμείς για να στηρίξουμε τους χειμερινούς προορισμούς;

    Πρώτον, για πρώτη φορά κάναμε καμπάνια ενημέρωσης στο εξωτερικό για να τους στηρίξουμε, έστω και σε μικρότερο βαθμό.

    Δεύτερον, τώρα που παρατηρείται η κάμψη, ξεκινάμε την καμπάνια για τους χειμερινούς προορισμούς και στην Ελλάδα, για τον εσωτερικό τουρισμό.

    Τρίτον, εντάξαμε στους ωφελούμενους των μέτρων στήριξης τα ξενοδοχεία, τα ταξιδιωτικά γραφεία, τις εταιρείες οργάνωσης εκδηλώσεων και συνεδρίων.

    Τέταρτον, οι μονάδες αυτές εντάχθηκαν στη γενικότερη ρύθμιση αναφορικά με το κόστος ενέργειας.

    Επιπλέον, θέλω να τονίσω ότι ο ορεινός τουρισμός και τα χιονοδρομικά κέντρα είναι από τους πλέον ωφελούμενους των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης (RRF) για τον τουρισμό και αυτή ήταν μια στρατηγική μας επιλογή.

    Η Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, συνεχίζει να στηρίζει στην πράξη τους ανθρώπους του ελληνικού τουρισμού.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ποιες είναι οι νέες αγορές στόχοι για την Ελλάδα;

    Β. ΚΙΚΙΛΙΑΣ: H φετινή χρονιά, αν και σε ηπιότερο βαθμό, θα λειτουργεί υπό το καθεστώς των προκλήσεων της πανδημίας. Για αυτό τον λόγο επικεντρωνόμαστε στην ενδυνάμωση των παραδοσιακών μας αγορών οι οποίες το 2021 ανταποκρίθηκαν στο μήνυμα υγειονομικής ασφάλειας που εξέπεμψε η χώρα. Παράλληλα, εστιάζουμε στην ενίσχυση των ροών από τις ΗΠΑ με τις 14 απευθείας πτήσεις φέτος. Με την επιστροφή όμως στην κανονικότητα στρέφουμε το βλέμμα μας και ανατολικότερα, στην Ινδία και τη Νότια Κορέα και στην περαιτέρω ενίσχυση των ροών από τις χώρες του Κόλπου.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης που έχουν διατεθεί στον τουρισμό θεωρούνται λίγα σε σχέση με την προσφορά του στην ελληνική οικονομία. Πώς μπορεί να αλλάξει αυτό, από ποιες πηγές εσόδων και πού θα κατευθυνθούν οι πόροι;

    Β. ΚΙΚΙΛΙΑΣ: Οι πόροι που έχουν διατεθεί αμιγώς από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας στο Υπουργείο Τουρισμού είναι 320 εκατομμύρια ευρώ. Και όπως έχουμε ήδη ανακοινώσει, θα διατεθούν σε έργα υποδομών όπως μαρίνες, τουριστικοί λιμένες, χιονοδρομικά κέντρα, στη διαχείριση προορισμών, σε κατηγορίες θεματικού τουρισμού (Ορεινός Τουρισμός, Τουρισμός Υγείας και ευεξίας, Αγροτουρισμός και Γαστρονομία, Καταδυτικός και υποβρύχιος τουρισμός), στην εκπαίδευση και αναβάθμιση των δεξιοτήτων στον τουριστικό τομέα, στην ψηφιοποίηση και φυσικά η κορυφαία προτεραιότητα της πρόσβασης των ΑμεΑ συμπολιτών μας και επισκεπτών σε τουριστικούς προορισμούς, παραλίες και επιχειρήσεις.

    Ταυτόχρονα όμως, βλέπετε ότι το μεγαλύτερο κομμάτι του RRF αφορά τις υποδομές της χώρας και είναι σε άμεση σύνδεση με τις τουριστικές επενδύσεις. Οδικά δίκτυα, αεροδρόμια, λιμάνια, υποδομές τέτοιες που θα βοηθήσουν να επεκτείνουμε την τουριστική περίοδο και να δεχτούμε περισσότερους και πιο ποιοτικούς επισκέπτες.

    Δεν νομίζω ότι έχουν επενδυθεί τόσο μεγάλα κεφάλαια τα τελευταία πολλά χρόνια στη χώρα, όπως αυτά του RRF. Είναι μία ευκαιρία που δεν πρέπει να πάει χαμένη. Και σας διαβεβαιώ πως σε ό,τι αφορά το Υπουργείο Τουρισμού, οποιαδήποτε απορρόφηση κάτω του 100% θα το θεωρήσουμε αποτυχία.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όντας άνθρωπος του αθλητισμού, πώς η Ελλάδα θα μπορούσε να γίνει Μέκκα του αθλητικού τουρισμού;

    Β. ΚΙΚΙΛΙΑΣ: Ο αθλητικός Τουρισμός έχει μεγάλη δυναμική μια αγορά 300 δις δολαρίων παγκοσμίως, λόγω και της παγκόσμιας τάσης των επισκεπτών προς την υγεία και την ευεξία, τα βιωματικά ταξίδια και την επαφή με τη φύση, και η ανάδειξή του αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα του ελληνικού Τουρισμού. Γίνονται αξιόλογες προσπάθειες σε αυτό τον τομέα. Ήδη αυτή την εβδομάδα συμφωνήσαμε με την σκανδιναβική Apollo να ενισχύσουμε τα προγράμματα αθλητικού τουρισμού που τρέχει σε συνεργασία με τη σουηδική ολυμπιακή επιτροπή εκτός από την Ήπειρο και στη Λήμνο και Ρόδο. Στην Κρήτη, στο Ηράκλειο και στο Ρέθυμνο γίνονται αξιόλογες προσπάθειες ενίσχυσης του θεματικού αυτού προϊόντος. Παράλληλα, πολλές επιτυχημένες αθλητικές διοργανώσεις στην χώρα μας, από τους αγώνες ορεινού τρεξίματος στον Όλυμπο και στο Ζαγόρι, τον μαραθώνιο κολύμβησης στη Βόρεια Εύβοια, τους αγώνες τριάθλου στις Σπέτσες, προσελκύουν ερασιτέχνες αθλητές από το εξωτερικό που συνδυάζουν την συμμετοχή τους με διακοπές. Και φυσικά υπάρχει η κορωνίδα των αθλητικών γεγονότων, ο Αυθεντικός Μαραθώνιος της Αθήνας ένα αθλητικό γεγονός το οποίο αναδεικνύει την πόλη, προσφέρει στην οικονομία της και δίνει υπεραξία στον ελληνικό τουρισμό.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τι γίνεται με τις Ιαματικές Πηγές, τομέας που η Ελλάδα θα μπορούσε να έχει τουρισμό όλο το χρόνο; Συνακόλουθα, ποια τα πλάνα σας για τον Τουρισμό υγείας και ευεξίας;

    Β. ΚΙΚΙΛΙΑΣ: Κύριε Ντιγριντάκη, οι ιαματικές πηγές διέπονται εδώ και χρόνια από πολλαπλά κατακερματισμένα καθεστώτα ιδιοκτησίας και παραχώρησης του δικαιώματος εκμετάλλευσης. Και είναι κρίμα για την Πατρίδα μας, που τόσο υπερτερεί από άποψη φυσικής ομορφιάς και κλίματος, να μην μπορεί να τις εκμεταλλευτεί προς όφελος των τοπικών οικονομιών και κοινωνιών.

    Κεντρική επιδίωξή μας είναι η ανάπτυξη του ιαματικού-θερμαλιστικού τουρισμού ή τουρισμού ευεξίας στη χώρα, που θα προσελκύσει νέους επισκέπτες, θα ενισχύσει την αειφορική διαχείριση των ιαματικών πηγών, θα συμβάλλει στην δημιουργία προστιθέμενης αξίας στο Α.Ε.Π. και την εξωστρέφεια της χώρας.

    Στην κατεύθυνση της αξιοποίησής τους, νομοθετήσαμε ήδη τη σύσταση ανώνυμης εταιρείας «Ιαματικές Πηγές Ελλάδας» για την οργανωμένη ανάπτυξη του τουρισμού ευεξίας. Έτσι, σε άμεση διασύνδεση με το RRF, δίνουμε τη δυνατότητα σε μια ανώνυμη εταιρεία να διαχειριστεί τις ιαματικές πηγές, εφόσον οι Δήμοι δεν έχουν τη δυνατότητα να τις εκμεταλλευτούν και να επιστρέψει το μέρισμα στις τοπικές κοινωνίες. Φυσικά και δεν παίρνουμε την περιουσία των Δήμων.

    Απώτερος στόχος είναι η επίτευξη ολιστικής και βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης, η ενεργοποίηση ιδιωτικών επενδυτικών κεφαλαίων και η υποστήριξη της επίτευξης των στόχων της περιφερειακής ανάπτυξης.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Η Ελλάδα έχει ελάχιστες μαρίνες, την ώρα που η μικρή Κροατία, για παράδειγμα, έχει πάνω από 50. Τι σκοπεύετε να κάνετε για αυτό;

    Β. ΚΙΚΙΛΙΑΣ: Μια χώρα σαν την Ελλάδα δεν μπορεί παρά να έχει στον πυρήνα της τουριστικής της ανάπτυξης τον θαλάσσιο τουρισμό. Όμως, είναι ενδεικτικό ότι από τους 168 τουριστικούς λιμένες που έχουν χωροθετηθεί με τον νόμο 2160/1993 στην Ελλάδα, μόνο οι 37 λειτουργούν. Κάτι που έχει ως συνέπεια να χάνουμε κάθε χρόνο σημαντικά έσοδα από ανταγωνιστικές χώρες όπως η Κροατία, η Τουρκία και η Ιταλία. Είναι επίσης γεγονός ότι η γραφειοκρατία για τη δημιουργία τους είναι βαριά. Ωστόσο κάνουμε σταθερά βήματα για την αντιστροφή αυτής της κατάστασης. Η μαρίνα στη Σύμη η άρση της υπερδεκαετούς καθυστέρησης για τη μαρίνα στο Ναύπλιο δείχνουν το δρόμο. Έχουμε όμως πλέον και ένα πολύ σημαντικό εργαλείο στα χέρια μας. Στο RRF ένα πολύ σημαντικό μέρος των πόρων προβλέπεται να αξιοποιηθεί για τη δημιουργία νέων και την αναβάθμιση υφιστάμενων μαρινών. Είμαι αισιόδοξος ότι τα επόμενα χρόνια ο θαλάσσιος τουρισμός θα αποτελέσει από τα δυναμικότερα αναπτυσσόμενα τουριστικά προϊόντα της χώρας.

    ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΑ ΔΕΛΤΙΑ

    Αναζήτηση

    Αποθήκευση
    Cookies user preferences
    Χρησιμοποιούμε cookies βασισμένα στο νόμιμο συμφέρον και τη συγκατάθεσή σας για να διασφαλίσουμε την ορθή χρήση του δικτυακού μας τόπου. Με την απόρριψη τους η σελίδα μπορεί να μην αποκρίνεται όπως πρέπει.
    Αποδοχή όλων
    Απόρριψη όλων
    Περισσότερα
    Marketing
    Set of techniques which have for object the commercial strategy and in particular the market study.
    Facebook
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    DoubleClick/Google Marketing
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    Analytics
    Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
    Snowplow
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    Google Analytics
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    Cookies
    SpCookie
    Αποδοχή
    Απόρριψη