Sunday, 12 January 2025, 15:55

Αθήνα: 17°C

    ΝΕΑ

    Ενημερωθείτε έγκαιρα και έγκυρα για τα σημαντικότερα θέματα, που άπτονται του ελληνικού πολιτισμού και τουρισμού!

     «Turkaegean», τέλος! Πώς η Ελλάδα έπεισε την ΕΕ, να ακυρώσει το εμπορικό σήμα!

    «Turkaegean», τέλος! Πώς η Ελλάδα έπεισε την ΕΕ, να ακυρώσει το εμπορικό σήμα!

    Χρειάστηκαν περίπου δύο χρόνια απ’ την προσφυγή του υπ. Ανάπτυξης υπό τον Άδωνι Γεωργιάδη -τότε – προκειμένου να φθάσουμε στην απόφαση του του Γραφείου Διανοητικής Ιδιοκτησίας της Ε.Ε. ( EUIPO) για την ακύρωση του εμπορικού σήματος «Turkaegean».

    Το γραφείο έκανε τελικώς δεκτά τα ελληνικά επιχειρήματα και πλέον το τουρκικό εμπορικό σήμα δεν θα μπορεί να χρησιμοποιείται επί ευρωπαϊκού εδάφους για το σύνολο των έξι χρήσεων (διαφήμιση, ΜΜΕ, υπηρεσίες μεταφορών, εκπαίδευση, ξενοδοχεία-εστίαση, νομικές υπηρεσίες) για τις οποίες είχε κατοχυρωθεί από τον τουρκικό οργανισμό. Ένα σημαντικό πλήγμα για τη γειτονική χώρα καθώς εξελίσσονται δυναμικά οι καμπάνιες προώθησης του τουρκικού Οργανισμού.

    Πλέον, οι τουρκικές αρχές έχουν περιθώριο δύο μηνών για να ασκήσουν έφεση κατά της απόφασης του EUIPO και τεσσάρων για να υποβάλουν τη γραπτή αιτιολόγηση αυτής.

    Αντίστοιχες προσφυγές έχουν κατατεθεί και εξελίσσονται και σε άλλες μεγάλες αγορές του κόσμου όπου η Τουρκία χρησιμοποιεί τον όρο Turkaegean στην τουριστική καμπάνια της, όπως στις ΗΠΑ.

    Τα τρία σημεία στα οποία εστιάζει η απόφαση, τα επιχειρήματα της Αθήνας και οι λόγοι που απορρίφθηκαν οι θέσεις της Αγκυρας - Πρώτη «νίκη» και στις ΗΠΑ όπου έχει κατατεθεί αντίστοιχη προσφυγή από το υπουργείο Ανάπτυξης.

    Πρώτον, ότι το σήμα περιέχει έντονα γεωγραφικές ενδείξεις, γεγονός που προσκρούει στην κοινοτική νομοθεσία για την κατοχύρωση εμπορικών σημάτων. Έπειτα ότι το επίμαχο σήμα δεν είχε διακριτό χαρακτήρα ή ιδιαιτερότητα, δεν παρέπεμπε σε κάτι καινούριο. Το ίδιο επίσης και η κόκκινη καρδουλα που συνοδεύει τη λέξη και είναι συνήθης πρακτική στη διαφήμιση, χωρίς μάλιστα να είναι ικανή να στρέψει την προσοχή του καταναλωτή πέραν του «Turkaegean».

    Πέραν όμως των στενών κανονισμών για τα εμπορικά σήματα όπου «πατάει» η απόφαση του Γραφείου Διανοητικής Ιδιοκτησίας της Ε.Ε. στην απόφαση υπάρχουν και ‘πολιτικά μηνύματα’ που έχουν να κάνουν κυρίως με την τοποθέτηση του EUIPO επί της επιχειρηματολογίας που ανέπτυξαν το υπ. Ανάπτυξης δια μέσω των νομικών του εκπροσώπων (των νομικών γραφείων Βενιέρη – Αλεξανδροπούλου και Πατρινού – Κιλιμίρη) και ο Οργανισμός Τουρισμού της Τουρκίας.

    Η μεν ελληνική πλευρά ισχυρίστηκε ότι η κίνηση των Τούρκων είναι αντίθετη με τη δημόσια τάξη και τις αποδεκτές αρχές ηθικής και ότι υποβλήθηκε κακή τη πίστει. Από την άλλη, η τουρκική πλευρά ισχυρίστηκε πως η αίτηση ακύρωσης που κατατέθηκε από την Ελλάδα συνιστά κατάχρηση δικαιωμάτων και πως η χώρα μας επιχειρεί να μονοπωλήσει τον τουρισμό στην περιοχή του Αιγαίου.

    Σχολιάζοντας την απόφαση ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, δήλωσε: «Η Ελλάδα με την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη είναι ισχυρή στο διεθνές στερέωμα και υπερασπίζεται με αποφασιστικότητα και αποτελεσματικότητα τα εθνικά της συμφέροντα και στο εμπορικό πεδίο. Διεκδικούμε το δίκιο μας με όλες μας τις δυνάμεις και με κάθε έννομο μέσο. Ετσι φτάσαμε και στη δικαίωση με την προσβολή του Ευρωπαϊκού Εμπορικού Σήματος “Turkaegean’’».

    Την ικανοποίησή του για την απόφαση της Γραφείου Διανοητικής Ιδιοκτησίας της Ε.Ε. να κάνει δεκτή την αίτηση ακύρωσης της Ελληνικής Δημοκρατίας, κατά του σήματος «Turkaegean» εκφράζει με εκτενή ανάρτησή του και ο κ. Άδωνις Γεωργιάδης δηλώνοντας πλέον δικαιωμένος από τις εξελίξεις.

    Πρώτη «νίκη» και στις ΗΠΑ

    Την ίδια ώρα πάντως η μάχη για την ακύρωση του εμπορικού σήματος και σε άλλες μεγάλες αγορές του κόσμου συνεχίζεται. Μάλιστα προ ημερών υπήρξε μία σημαντική εξέλιξη στις ΗΠΑ, όπου το Γραφείο Εμπορικών Σημάτων των ΗΠΑ κάλεσε τον Τουρκικό Οργανισμό Τουριστικής Ανάπτυξης (TGA) να δώσει περισσότερες διευκρινίσεις για ποιο λόγο και με τι σκοπό επελέγη ο όρος TurkAegean για να προωθήσει τον τουρισμό στην Τουρκία.

    Η ελληνική πλευρά τα τελευταία περίπου δύο χρόνια έχει καταθέσει πλήρη φάκελο με σκοπό να αποδείξει ότι η προσπάθεια κατοχύρωσης του εμπορικού σήματος «TurkΑegean» από την Τουρκία συνιστά ενέργεια γεωπολιτικής σκοπιμότητας.

    Σημαντικό για την ελληνική πλευρά είναι το γεγονός ότι μένει ανοιχτό το ενδεχόμενο η προσφυγή να μετατραπεί σε πολιτική αγωγή στην ομοσπονδιακή δικαιοσύνη προκειμένου να αναζητηθούν τα «απώτερα κίνητρα» για την υιοθέτηση του όρου «TurkAegean».

    ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΑ ΔΕΛΤΙΑ

    Αναζήτηση

    Αποθήκευση
    Cookies user preferences
    Χρησιμοποιούμε cookies βασισμένα στο νόμιμο συμφέρον και τη συγκατάθεσή σας για να διασφαλίσουμε την ορθή χρήση του δικτυακού μας τόπου. Με την απόρριψη τους η σελίδα μπορεί να μην αποκρίνεται όπως πρέπει.
    Αποδοχή όλων
    Απόρριψη όλων
    Περισσότερα
    Marketing
    Set of techniques which have for object the commercial strategy and in particular the market study.
    Facebook
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    DoubleClick/Google Marketing
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    Analytics
    Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
    Snowplow
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    Google Analytics
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    Cookies
    SpCookie
    Αποδοχή
    Απόρριψη