Σύμφωνα με αδημοσίευτη έκθεση που έχουν ζητήσει αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η Ελλάδα βρίσκεται στην τέταρτη θέση στη λίστα των 10 δημοφιλέστερων προορισμών μεταξύ των Ευρωπαίων για τουρισμό.
Η έρευνα δείχνει πως η Ελλάδα αναρριχήθηκε κατά μία θέση το τελευταίο διάστημα, περνώντας τη Γερμανία, μεταξύ των προορισμών στους οποίους θέλουν να ταξιδέψουν περισσότερο οι Ευρωπαίοι φέτος. Η μελέτη έρχεται να επιβεβαιώσει την επίσης υψηλή διάκριση που πέτυχε η Ελλάδα σε μια άλλη, ιδιαιτέρως ανταγωνιστική αξιολόγηση πρόσφατα.
Με βάση την τρέχουσα έρευνα, η Ισπανία βρίσκεται σταθερά πρώτη μεταξύ των χωρών στις οποίες θέλουν να κάνουν διακοπές φέτος οι Ευρωπαίοι και ακολουθούν η Ιταλία και η Γαλλία. Αμέσως μετά ακολουθούν κατά σειράν η Ελλάδα, η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Πορτογαλία, η Ολλανδία, η Τουρκία και η Κροατία.
Η έρευνα διενεργήθηκε με ερωτηματολόγια σε περισσότερους από 4.000 Ευρωπαίους και περιλαμβάνει όλες τις βασικές αγορές από τις οποίες αντλεί επισκέπτες η Ελλάδα, όπως η Γερμανία και η Βρετανία. Η Ισπανία και η Ιταλία κατέχουν πάντως με διάφορα την πρώτη και δεύτερη θέση, ενώ στην τρίτη θέση βρίσκεται η Γαλλία, η οποία βρίσκεται αρκετά κοντά με την Ελλάδα, γεγονός που ενδέχεται να δώσει την ευκαιρία στη χώρα μας να αναρριχηθεί στην τρίτη από την τέταρτη θέση καθώς θα πλησιάζει το καλοκαίρι, σημειώνουν μιλώντας στην «Κ» οι ίδιες πηγές.
Η εικόνα αυτή φέρνει στο προσκήνιο όμως και τη μεγάλη πρόκληση του ελληνικού τουρισμού να καταστεί ανταγωνιστικός προς τις ανεπτυγμένες αγορές της Ισπανίας και της Ιταλίας, με τις οποίες φαίνεται πως αντιπαρατίθεται στους σχεδιασμούς των δυνητικών Ευρωπαίων ταξιδιωτών. Αποτελεί όμως και παρακαταθήκη για μια δυναμική ανάκαμψη όταν οι περιορισμοί για τα προβλήματα που έχει δημιουργήσει η πανδημία υποχωρήσουν.
Η επίδοση αυτή καταγράφεται μόλις δύο μήνες μετά μιαν άλλη έκθεση, αυτήν του διεθνούς ινστιτούτου Ipso, και ειδικότερα τον δείκτη «2020 Anholt-Ipsos Nation Brands Index», ο οποίος μετράει τη φήμη των κρατών και επιβεβαιώνει την ισχυρή και ανερχόμενη θέση του ελληνικού τουρισμού σε διεθνές επίπεδο.
Η κατάταξη για την κατηγορία τουρισμού του δείκτη Anholt-Ipsos Nation Brands Index εμφανίζει αλλαγές σε σχέση με την προηγούμενη: η Ιταλία και η Γαλλία παραμένουν στην κορυφή της λίστας. Το Ηνωμένο Βασίλειο βελτιώνεται από την τέταρτη θέση το 2019 στην τρίτη θέση φέτος, και κατά συνέπεια η Ισπανία πέφτει από την τρίτη θέση πέρυσι στην τέταρτη θέση το 2020. Η Ελλάδα επανέρχεται στην 5 θέση για πρώτη φορά από το 2018, αντικαθιστώντας τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Ο στόχος του 2021
Υπενθυμίζεται πως η κυβέρνηση έχει στο γραφείο της εκτίμηση για έσοδα της τάξης των 8 δισ. ευρώ περίπου, από τον εισερχόμενο τουρισμό το 2021. Πρόκειται για το σενάριο που βασίζεται σε εμπεριστατωμένες μελέτες ειδικών, που όμως προϋποθέτουν μια σειρά από εξελίξεις, η προοπτική υλοποίησης των οποίων παραμένει ακόμη αβέβαιη. Εφόσον πάντως το σενάριο αυτό επαληθευτεί, θα σηματοδοτήσει την ανάκτηση περίπου του 40% των εσόδων του 2019 και αύξηση 100% σε σχέση με τα μεγέθη του 2020.
Η έρευνα δείχνει πως η Ελλάδα αναρριχήθηκε κατά μία θέση το τελευταίο διάστημα, περνώντας τη Γερμανία, μεταξύ των προορισμών στους οποίους θέλουν να ταξιδέψουν περισσότερο οι Ευρωπαίοι φέτος. Η μελέτη έρχεται να επιβεβαιώσει την επίσης υψηλή διάκριση που πέτυχε η Ελλάδα σε μια άλλη, ιδιαιτέρως ανταγωνιστική αξιολόγηση πρόσφατα.
Με βάση την τρέχουσα έρευνα, η Ισπανία βρίσκεται σταθερά πρώτη μεταξύ των χωρών στις οποίες θέλουν να κάνουν διακοπές φέτος οι Ευρωπαίοι και ακολουθούν η Ιταλία και η Γαλλία. Αμέσως μετά ακολουθούν κατά σειράν η Ελλάδα, η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Πορτογαλία, η Ολλανδία, η Τουρκία και η Κροατία.
Η έρευνα διενεργήθηκε με ερωτηματολόγια σε περισσότερους από 4.000 Ευρωπαίους και περιλαμβάνει όλες τις βασικές αγορές από τις οποίες αντλεί επισκέπτες η Ελλάδα, όπως η Γερμανία και η Βρετανία. Η Ισπανία και η Ιταλία κατέχουν πάντως με διάφορα την πρώτη και δεύτερη θέση, ενώ στην τρίτη θέση βρίσκεται η Γαλλία, η οποία βρίσκεται αρκετά κοντά με την Ελλάδα, γεγονός που ενδέχεται να δώσει την ευκαιρία στη χώρα μας να αναρριχηθεί στην τρίτη από την τέταρτη θέση καθώς θα πλησιάζει το καλοκαίρι, σημειώνουν μιλώντας στην «Κ» οι ίδιες πηγές.
Η εικόνα αυτή φέρνει στο προσκήνιο όμως και τη μεγάλη πρόκληση του ελληνικού τουρισμού να καταστεί ανταγωνιστικός προς τις ανεπτυγμένες αγορές της Ισπανίας και της Ιταλίας, με τις οποίες φαίνεται πως αντιπαρατίθεται στους σχεδιασμούς των δυνητικών Ευρωπαίων ταξιδιωτών. Αποτελεί όμως και παρακαταθήκη για μια δυναμική ανάκαμψη όταν οι περιορισμοί για τα προβλήματα που έχει δημιουργήσει η πανδημία υποχωρήσουν.
Η επίδοση αυτή καταγράφεται μόλις δύο μήνες μετά μιαν άλλη έκθεση, αυτήν του διεθνούς ινστιτούτου Ipso, και ειδικότερα τον δείκτη «2020 Anholt-Ipsos Nation Brands Index», ο οποίος μετράει τη φήμη των κρατών και επιβεβαιώνει την ισχυρή και ανερχόμενη θέση του ελληνικού τουρισμού σε διεθνές επίπεδο.
Η κατάταξη για την κατηγορία τουρισμού του δείκτη Anholt-Ipsos Nation Brands Index εμφανίζει αλλαγές σε σχέση με την προηγούμενη: η Ιταλία και η Γαλλία παραμένουν στην κορυφή της λίστας. Το Ηνωμένο Βασίλειο βελτιώνεται από την τέταρτη θέση το 2019 στην τρίτη θέση φέτος, και κατά συνέπεια η Ισπανία πέφτει από την τρίτη θέση πέρυσι στην τέταρτη θέση το 2020. Η Ελλάδα επανέρχεται στην 5 θέση για πρώτη φορά από το 2018, αντικαθιστώντας τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Ο στόχος του 2021
Υπενθυμίζεται πως η κυβέρνηση έχει στο γραφείο της εκτίμηση για έσοδα της τάξης των 8 δισ. ευρώ περίπου, από τον εισερχόμενο τουρισμό το 2021. Πρόκειται για το σενάριο που βασίζεται σε εμπεριστατωμένες μελέτες ειδικών, που όμως προϋποθέτουν μια σειρά από εξελίξεις, η προοπτική υλοποίησης των οποίων παραμένει ακόμη αβέβαιη. Εφόσον πάντως το σενάριο αυτό επαληθευτεί, θα σηματοδοτήσει την ανάκτηση περίπου του 40% των εσόδων του 2019 και αύξηση 100% σε σχέση με τα μεγέθη του 2020.