Την πολιτική του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας στην στήριξη του ποδηλάτου παρουσίασε ο Γενικός Γραμματέας Χωρικού Σχεδιασμού & Αστικού Περιβάλλοντος, κ. Ευθύμιος Μπακογιάννης, στην εσπερίδα που διοργανώθηκε από το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ-ΙΜΕΤ)-συντονιστής του έργου iBikeShare και εταίροι του έργου, Brainbox A.E. και ΟΤΟ ΑΕ.
Οι δύο βασικοί άξονες της πολιτικής του ΥΠΕΝ, σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα είναι η σχέση με τον ευρύτερο ευρωπαϊκό στόχο της μετάβασης σε μία οικονομία μηδενικού άνθρακα, και τους ενδιάμεσους στόχους που έχουν τεθεί για το 2030, και η αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος με την προώθηση της βιώσιμης αστικής ανάπτυξης. Με αφορμή την πανδημία, «οι πόλεις του κόσμου φαίνεται να βρίσκονται μπροστά σε μία σημαντική ευκαιρία να αλλάξουν τη μέχρι σήμερα πορεία τους και να στραφούν σε πιο υγιείς και φιλικές στο περιβάλλον λύσεις», ανέφερε ο κ. Μπακογιάννης. svg%3E
«Κατά τη διάρκεια τόσο του lockdown, όσο και στο διάστημα επαναφοράς, βλέπουμε αρκετές πόλεις να διευκολύνουν με έκτακτα μέτρα τους κατοίκους να περπατούν και να ποδηλατούν, διατηρώντας ωστόσο τις αποστάσεις ασφαλείας. Οι πόλεις ενθαρρύνονται να λαμβάνουν πιλοτικά μέτρα για τον περιορισμό της επαναφοράς της κυκλοφοριακής συμφόρησης και τη διατήρηση χαμηλών ταχυτήτων», εξήγησε.
Και επισήμανε χαρακτηριστικά: «Ας μην αφήσουμε την ευκαιρία να χαθεί και ας έχουμε το πολιτικό σθένος να συνεργαστούμε όλοι μαζί για μια πραγματική αλλαγή στον χώρο των μετακινήσεων και στην διαμόρφωση του αστικού περιβάλλοντος». Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης το κοινό ενημερώθηκε για το νέο app κοινόχρηστων ποδηλάτων, στο πλαίσιο του έργου iBikeShare με εταίρους έργου τις Brainbox A.E. και ΟΤΟ ΑΕ και συντονιστή το ΕΚΕΤΑ – ΙΜΕΤ, ενώ προωθήθηκε ο διάλογος με τους πολίτες και η στήριξη της «active» κινητικότητας -ποδήλατο, ηλεκτρικό πατίνι και πεζή μετακίνηση- στη μετά COVID-19 εποχή.
Θυμίζουμε ότι τον τελευταίο καιρό ο Δήμαρχος Αθηναίων έχει δεχτεί έντονη κρητική για τον «Μεγάλο Περίπατο της Αθήνας«. Ωστόσο ο ίδιος υπερασπίζεται το πρότζεκτ και πιστεύει πως μόλις ολοκληρωθεί όλοι οι πολίτες θα το αγαπήσουν.
Οι δύο βασικοί άξονες της πολιτικής του ΥΠΕΝ, σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα είναι η σχέση με τον ευρύτερο ευρωπαϊκό στόχο της μετάβασης σε μία οικονομία μηδενικού άνθρακα, και τους ενδιάμεσους στόχους που έχουν τεθεί για το 2030, και η αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος με την προώθηση της βιώσιμης αστικής ανάπτυξης. Με αφορμή την πανδημία, «οι πόλεις του κόσμου φαίνεται να βρίσκονται μπροστά σε μία σημαντική ευκαιρία να αλλάξουν τη μέχρι σήμερα πορεία τους και να στραφούν σε πιο υγιείς και φιλικές στο περιβάλλον λύσεις», ανέφερε ο κ. Μπακογιάννης. svg%3E
«Κατά τη διάρκεια τόσο του lockdown, όσο και στο διάστημα επαναφοράς, βλέπουμε αρκετές πόλεις να διευκολύνουν με έκτακτα μέτρα τους κατοίκους να περπατούν και να ποδηλατούν, διατηρώντας ωστόσο τις αποστάσεις ασφαλείας. Οι πόλεις ενθαρρύνονται να λαμβάνουν πιλοτικά μέτρα για τον περιορισμό της επαναφοράς της κυκλοφοριακής συμφόρησης και τη διατήρηση χαμηλών ταχυτήτων», εξήγησε.
Και επισήμανε χαρακτηριστικά: «Ας μην αφήσουμε την ευκαιρία να χαθεί και ας έχουμε το πολιτικό σθένος να συνεργαστούμε όλοι μαζί για μια πραγματική αλλαγή στον χώρο των μετακινήσεων και στην διαμόρφωση του αστικού περιβάλλοντος». Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης το κοινό ενημερώθηκε για το νέο app κοινόχρηστων ποδηλάτων, στο πλαίσιο του έργου iBikeShare με εταίρους έργου τις Brainbox A.E. και ΟΤΟ ΑΕ και συντονιστή το ΕΚΕΤΑ – ΙΜΕΤ, ενώ προωθήθηκε ο διάλογος με τους πολίτες και η στήριξη της «active» κινητικότητας -ποδήλατο, ηλεκτρικό πατίνι και πεζή μετακίνηση- στη μετά COVID-19 εποχή.
Θυμίζουμε ότι τον τελευταίο καιρό ο Δήμαρχος Αθηναίων έχει δεχτεί έντονη κρητική για τον «Μεγάλο Περίπατο της Αθήνας«. Ωστόσο ο ίδιος υπερασπίζεται το πρότζεκτ και πιστεύει πως μόλις ολοκληρωθεί όλοι οι πολίτες θα το αγαπήσουν.