Στο Φόρουμ του Ελληνογαλλικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου στο Παρίσι, ο Υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης, προέτρεψε γαλλικά κεφάλαια να επενδύσουν στη χώρα μας .
Τα βασικά σημεία της ομιλίας του:
** Η επιτυχία που είχαμε τα τελευταία χρόνια έχει δημιουργήσει νέες ανάγκες για επενδύσεις στον ελληνικό τουρισμό. Έχουμε αυξήσει τον αριθμό των τουριστών που έρχονται και αυτό έχει δημιουργήσει την ανάγκη για στροφή σε ένα ποιοτικότερο μοντέλο τουρισμού. Έτσι έχουν δημιουργηθεί πιέσεις στις υπάρχουσες υποδομές, οι οποίες πρέπει να βελτιωθούν σε πολλά σημεία και στις δεξιότητες όσων εργάζονται στον τουρισμό και, συνεπώς, και οι επενδύσεις σε τομείς, όπως η εκπαίδευση.
** Οι φορολογικές αλλαγές που κάνουμε είναι σημαντικές και βοηθούν πάρα πολύ τις τουριστικές επιχειρήσεις.
** Σε συνεργασία με το Υπουργείο Περιβάλλοντος προχωρούμε σε αλλαγές στη χωροταξία, που έχουν ως κύριο στόχο βελτιωμένες διαδικασίες και μεγαλύτερη διαφάνεια, προσελκύοντας τουριστικές επενδύσεις. Το Ειδικό Χωροταξικό Σχέδιο για τον τουρισμό θα είναι ένα σχέδιο που θα δίνει καθαρότητα, τι μπορεί να γίνει, τι επιχείρηση και σε ποιο σημείο του χάρτη της χώρας μας. Θα δώσει λύση σε προβλήματα που χρονίζουν από δεκαετίες.
** Έχουν ήδη γίνει πολλά. Οι επενδύσεις που έχουν γίνει τα τελευταία τέσσερα χρόνια στα ξενοδοχεία, οι μισές εκ των οποίων σε ξενοδοχεία 4 και 5 αστέρων, έχουν φτάσει τα 5 δις, ενώ μέχρι το 2023 θα ανέλθουν στα 6-6,5 δις. Επίσης έχουν ήδη αναβαθμιστεί αεροδρόμια και γίνονται και νέα έργα αναβάθμισης και στο Ελευθέριος Βενιζέλος.
** Και υπάρχουν ακόμη ευκαιρίες. Ο τουρισμός και η αύξησή του έχουν δημιουργήσει ενδιαφέρον για μια δεκάδα επόμενων αεροδρομίων, που ανάλογα με τον προγραμματισμό του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα θα μπορούσαν να αναπτυχθούν και αυτά, όπως το Ελ. Βενιζέλος και τα 14 αεροδρόμια της Fraport. Η κρίση έχει αφήσει αρκετές μονάδες με προβλήματα, με προβληματικά δάνεια και εκεί υπάρχει η ευκαιρία κάποιος να δραστηριοποιηθεί.
** Θα στηρίξουμε τις επενδύσεις, γιατί θα έχουμε ως Υπουργείο Τουρισμού, πολύ μεγαλύτερη διαφάνεια για το σχεδιασμό μας. Ήδη ξεκινήσαμε τη διαδικασία δημιουργίας ενός δεκαετούς στρατηγικού σχεδίου, το οποίο θα αναπτυχθεί μέσα στο 2020. Αυτό το σχέδιο θα επιτρέψει σε όλους να δουν ποια είναι η στόχευσή μας, πού θέλουμε να πάμε τον ελληνικό τουρισμό.
** Βελτιώνουμε τις υποδομές και ιδιαίτερα τις μαρίνες, διότι για εμάς ο θαλάσσιος τουρισμός αποτελεί προτεραιότητα. Αναβαθμίζουμε τη Μαρίνα Χίου, ολοκληρώνουμε τη Μαρίνα Αλίμου, ολοκληρώνουμε τη διαδικασία για την αξιοποίηση της Μαρίνας Ιτέας και θα ακολουθήσουν και άλλες μαρίνες, όπως στο Αργοστόλι.
** Τέλος, σημαντικός άξονας της πολιτικής μας είναι ο θεματικός τουρισμός, ώστε να έχουμε μια διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος και σε ποιότητα και σε διάρκεια και στους 12 μήνες του χρόνου.
Στο επόμενο διάστημα και η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη θα είναι σημεία πολύ μεγάλου ενδιαφέροντος για τον τουρισμό του CityBreak. Οι επενδύσεις που ήδη γίνονται θα έχουν μεγάλη επιτυχία.
Η χώρα μας έχει ποιότητα και όσον αφορά τον ορεινό τουρισμό. Άλλωστε, είναι ορεινή κατά 80%. Και αυτό δεν το γνωρίζει ο ξένος τουρίστας. Συνεπώς, υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορούμε να κάνουμε πάνω στον ορεινό τουρισμό, έναν τουρισμό 12 μηνών, καθώς δεν πρόκειται μόνο για χιόνι και σκι, αλλά και για άλλες δραστηριότητες.
Επίσης δραστηριοποιούμαστε στο θαλάσσιο τουρισμό, στις κρουαζιέρες, στο yachting. Φέρνουμε νέο νομοσχέδιο για τον καταδυτικό τουρισμό, απλοποιώντας την τωρινή κατάσταση και επιτρέποντας τις καταδύσεις και σε σημεία που σήμερα απαγορεύεται.
Ο ιατρικός τουρισμός, ο τουρισμός ευεξίας, είναι ένας τουρισμός που θα βοηθήσουμε όσο γίνεται περισσότερο και τις περιοχές με ιαματικές πηγές, spa κ.τ.λ.
** Έχουμε συγκεκριμένες επενδυτικές ευκαιρίες μέσω της ΕΤΑΔ και του ΤΑΙΠΕΔ, είμαστε ανοικτοί και μπορούμε να βοηθήσουμε σε σχέδια, όπως τα fasttrack, για να προχωρήσουν οι αδειοδοτήσεις γρήγορα. Το ίδιο ισχύει και για τις ιδιωτικοποιήσεις. Στην ΕΤΑΔ ανήκουν 277 τουριστικά ακίνητα σε όλη την Ελλάδα, εκ των οποίων είναι 7 Μαρίνες, 31 εμβληματικά ξενοδοχεία «Ξενία», τα οποία θα αποδοθούν σταδιακά σε ιδιώτες και 20 εγκαταστάσεις ιαματικών πηγών, μεταξύ των οποίων αυτή του Καϊάφα.
** Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Τουρισμού στηρίζουμε με πολύ μεγάλη έμφαση το brand της Ελλάδας, ώστε να έχουμε ακόμα μεγαλύτερες τουριστικές ροές στα επόμενα χρόνια. Παίρνουμε πρωτοβουλίες για τη γαστρονομία που έχουμε μείνει πίσω συγκριτικά με άλλες χώρες. Η Ελλάδα διαθέτει σημαντικά πλεονεκτήματα ως προς τη διατροφή και αυτά θα αναδείξουμε.
Ξεπερνώντας γραφειοκρατικές αγκυλώσεις για πρώτη φορά ξεκινήσαμε φέτος την καμπάνια από τις 15 Ιανουαρίου με σύνθημα το «AlwaysinSeason» και αυτό είναι κάτι που υποσχόμαστε πως θα κάνουμε κάθε χρόνο.
Τέλος, ξεκινάμε μια διαδικασία branding, ώστε μέσα στο στρατηγικό μας πλαίσιο, σε συνεργασία με ανθρώπους από την αγορά, όπως ο Steve Vranakis, ο οποίος για χρόνια έχει εργαστεί στη Google, να μοιραστούμε ιδέες και πρωτοβουλίες παγκόσμιας κλάσης για τον τουρισμό μας.
Τα βασικά σημεία της ομιλίας του:
** Η επιτυχία που είχαμε τα τελευταία χρόνια έχει δημιουργήσει νέες ανάγκες για επενδύσεις στον ελληνικό τουρισμό. Έχουμε αυξήσει τον αριθμό των τουριστών που έρχονται και αυτό έχει δημιουργήσει την ανάγκη για στροφή σε ένα ποιοτικότερο μοντέλο τουρισμού. Έτσι έχουν δημιουργηθεί πιέσεις στις υπάρχουσες υποδομές, οι οποίες πρέπει να βελτιωθούν σε πολλά σημεία και στις δεξιότητες όσων εργάζονται στον τουρισμό και, συνεπώς, και οι επενδύσεις σε τομείς, όπως η εκπαίδευση.
** Οι φορολογικές αλλαγές που κάνουμε είναι σημαντικές και βοηθούν πάρα πολύ τις τουριστικές επιχειρήσεις.
** Σε συνεργασία με το Υπουργείο Περιβάλλοντος προχωρούμε σε αλλαγές στη χωροταξία, που έχουν ως κύριο στόχο βελτιωμένες διαδικασίες και μεγαλύτερη διαφάνεια, προσελκύοντας τουριστικές επενδύσεις. Το Ειδικό Χωροταξικό Σχέδιο για τον τουρισμό θα είναι ένα σχέδιο που θα δίνει καθαρότητα, τι μπορεί να γίνει, τι επιχείρηση και σε ποιο σημείο του χάρτη της χώρας μας. Θα δώσει λύση σε προβλήματα που χρονίζουν από δεκαετίες.
** Έχουν ήδη γίνει πολλά. Οι επενδύσεις που έχουν γίνει τα τελευταία τέσσερα χρόνια στα ξενοδοχεία, οι μισές εκ των οποίων σε ξενοδοχεία 4 και 5 αστέρων, έχουν φτάσει τα 5 δις, ενώ μέχρι το 2023 θα ανέλθουν στα 6-6,5 δις. Επίσης έχουν ήδη αναβαθμιστεί αεροδρόμια και γίνονται και νέα έργα αναβάθμισης και στο Ελευθέριος Βενιζέλος.
** Και υπάρχουν ακόμη ευκαιρίες. Ο τουρισμός και η αύξησή του έχουν δημιουργήσει ενδιαφέρον για μια δεκάδα επόμενων αεροδρομίων, που ανάλογα με τον προγραμματισμό του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα θα μπορούσαν να αναπτυχθούν και αυτά, όπως το Ελ. Βενιζέλος και τα 14 αεροδρόμια της Fraport. Η κρίση έχει αφήσει αρκετές μονάδες με προβλήματα, με προβληματικά δάνεια και εκεί υπάρχει η ευκαιρία κάποιος να δραστηριοποιηθεί.
** Θα στηρίξουμε τις επενδύσεις, γιατί θα έχουμε ως Υπουργείο Τουρισμού, πολύ μεγαλύτερη διαφάνεια για το σχεδιασμό μας. Ήδη ξεκινήσαμε τη διαδικασία δημιουργίας ενός δεκαετούς στρατηγικού σχεδίου, το οποίο θα αναπτυχθεί μέσα στο 2020. Αυτό το σχέδιο θα επιτρέψει σε όλους να δουν ποια είναι η στόχευσή μας, πού θέλουμε να πάμε τον ελληνικό τουρισμό.
** Βελτιώνουμε τις υποδομές και ιδιαίτερα τις μαρίνες, διότι για εμάς ο θαλάσσιος τουρισμός αποτελεί προτεραιότητα. Αναβαθμίζουμε τη Μαρίνα Χίου, ολοκληρώνουμε τη Μαρίνα Αλίμου, ολοκληρώνουμε τη διαδικασία για την αξιοποίηση της Μαρίνας Ιτέας και θα ακολουθήσουν και άλλες μαρίνες, όπως στο Αργοστόλι.
** Τέλος, σημαντικός άξονας της πολιτικής μας είναι ο θεματικός τουρισμός, ώστε να έχουμε μια διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος και σε ποιότητα και σε διάρκεια και στους 12 μήνες του χρόνου.
Στο επόμενο διάστημα και η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη θα είναι σημεία πολύ μεγάλου ενδιαφέροντος για τον τουρισμό του CityBreak. Οι επενδύσεις που ήδη γίνονται θα έχουν μεγάλη επιτυχία.
Η χώρα μας έχει ποιότητα και όσον αφορά τον ορεινό τουρισμό. Άλλωστε, είναι ορεινή κατά 80%. Και αυτό δεν το γνωρίζει ο ξένος τουρίστας. Συνεπώς, υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορούμε να κάνουμε πάνω στον ορεινό τουρισμό, έναν τουρισμό 12 μηνών, καθώς δεν πρόκειται μόνο για χιόνι και σκι, αλλά και για άλλες δραστηριότητες.
Επίσης δραστηριοποιούμαστε στο θαλάσσιο τουρισμό, στις κρουαζιέρες, στο yachting. Φέρνουμε νέο νομοσχέδιο για τον καταδυτικό τουρισμό, απλοποιώντας την τωρινή κατάσταση και επιτρέποντας τις καταδύσεις και σε σημεία που σήμερα απαγορεύεται.
Ο ιατρικός τουρισμός, ο τουρισμός ευεξίας, είναι ένας τουρισμός που θα βοηθήσουμε όσο γίνεται περισσότερο και τις περιοχές με ιαματικές πηγές, spa κ.τ.λ.
** Έχουμε συγκεκριμένες επενδυτικές ευκαιρίες μέσω της ΕΤΑΔ και του ΤΑΙΠΕΔ, είμαστε ανοικτοί και μπορούμε να βοηθήσουμε σε σχέδια, όπως τα fasttrack, για να προχωρήσουν οι αδειοδοτήσεις γρήγορα. Το ίδιο ισχύει και για τις ιδιωτικοποιήσεις. Στην ΕΤΑΔ ανήκουν 277 τουριστικά ακίνητα σε όλη την Ελλάδα, εκ των οποίων είναι 7 Μαρίνες, 31 εμβληματικά ξενοδοχεία «Ξενία», τα οποία θα αποδοθούν σταδιακά σε ιδιώτες και 20 εγκαταστάσεις ιαματικών πηγών, μεταξύ των οποίων αυτή του Καϊάφα.
** Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Τουρισμού στηρίζουμε με πολύ μεγάλη έμφαση το brand της Ελλάδας, ώστε να έχουμε ακόμα μεγαλύτερες τουριστικές ροές στα επόμενα χρόνια. Παίρνουμε πρωτοβουλίες για τη γαστρονομία που έχουμε μείνει πίσω συγκριτικά με άλλες χώρες. Η Ελλάδα διαθέτει σημαντικά πλεονεκτήματα ως προς τη διατροφή και αυτά θα αναδείξουμε.
Ξεπερνώντας γραφειοκρατικές αγκυλώσεις για πρώτη φορά ξεκινήσαμε φέτος την καμπάνια από τις 15 Ιανουαρίου με σύνθημα το «AlwaysinSeason» και αυτό είναι κάτι που υποσχόμαστε πως θα κάνουμε κάθε χρόνο.
Τέλος, ξεκινάμε μια διαδικασία branding, ώστε μέσα στο στρατηγικό μας πλαίσιο, σε συνεργασία με ανθρώπους από την αγορά, όπως ο Steve Vranakis, ο οποίος για χρόνια έχει εργαστεί στη Google, να μοιραστούμε ιδέες και πρωτοβουλίες παγκόσμιας κλάσης για τον τουρισμό μας.