Friday, 22 November 2024, 15:49

Αθήνα: 21°C

    ΝΕΑ

    Ενημερωθείτε έγκαιρα και έγκυρα για τα σημαντικότερα θέματα, που άπτονται του ελληνικού πολιτισμού και τουρισμού!

    Να ενταχθεί η Διπλή Νησιωτικότητα στην πολιτική κρατικών ενισχύσεων

    Να ενταχθεί η Διπλή Νησιωτικότητα στην πολιτική κρατικών ενισχύσεων

    Στην εκδήλωση που διοργάνωσε στην Κω, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για το σχεδιασμό του νέου ΕΣΠΑ για τη νησιωτική και θαλάσσια πολιτική, ο Υφυπουργός Τουρισμού και Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας, κατέθεσε μια ολοκληρωμένη πρόταση 6 σημείων.

    Ο Υφυπουργός Τουρισμού δήλωσε: «Τα νησιά θα έπρεπε να αντιμετωπίζονται διακριτά και ως ειδική κατηγορία από την Πολιτική Συνοχής. Για τις νησιωτικές περιφέρειες το ΑΕΠ δεν μπορεί να αποτελεί τον πλέον αξιόπιστο δείκτη για την αναπτυξιακή τους πορεία, αλλά και για την κατανομή των πόρων. Το Νότιο Αιγαίο βρίσκεται στην 136η θέση μεταξύ των 271 Ευρωπαϊκών Περιφερειών με βάση το κριτήριο του ΑΕΠ, ενώ με βάση το δείκτη της ανταγωνιστικότητας βρίσκεται στην 257η, δηλαδή στο τέλος. Η στρέβλωση αυτή οδηγεί στην άνιση χρηματοδότηση των ελληνικών νησιωτικών περιφερειών που στην περίπτωση του Νοτίου Αιγαίου θα μπορούσαμε να διεκδικήσουμε 50% περισσότερους πόρους, με βάση τον δείκτη ανταγωνιστικότητας».

    Ακόμη, αναφέρθηκε στο ζήτημα εφαρμογής της αρχής της Διπλής Νησιωτικότητας, επικεντρώνοντας στην ενδονησιωτική επικοινωνία, ένα βασικό πρόβλημα για τα μικρά νησιά και τους κατοίκους τους, που αναγκάζονται να μετακινηθούν σε μεγαλύτερα νησιά για την διεκπεραίωση υποθέσεων ή για θέματα υγείας.

    Πρότεινε τη δωρεάν ενδονησιωτική μετακίνηση των κατοίκων αυτών των νησιών με τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, ζητώντας να ενταχθεί η Διπλή Νησιωτικότητα στην πολιτική κρατικών ενισχύσεων.

    Πρότεινε, επίσης, ειδικό τομεακό πρόγραμμα για τη στήριξη της επιχειρηματικότητας στα νησιά, τη χρηματοδότηση δράσεων ψηφιακής οικονομίας, τον εκσυγχρονισμό ξενοδοχείων και ενοικιαζομένων δωματίων, των επιχειρήσεων μεταποίησης προϊόντων του πρωτογενούς τομέα, των υδατοκαλλιεργειών και της αλιείας, με στόχο τη σύνδεσή τους με το τουριστικό προϊόν.

    Έκανε λόγο για την ανάγκη διαμόρφωσης ενός νέου αναπτυξιακού για τις νησιωτικές περιοχές με καθορισμό ειδικών επενδυτικών και φορολογικών ζωνών, με φορολογικά κίνητρα και σταθερό φορολογικό πλαίσιο για τις επενδύσεις στα νησιά, σε συνάρτηση με τις νέες θέσεις απασχόλησης και το ύψος της επένδυσης.

    Ζήτησε, επίσης, να αναπτυχθεί ένας Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός και μια Ολοκληρωμένη Διαχείριση των Παράκτιων Ζωνών, προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι στόχοι της βιωσιμότητας και της αειφορίας στην ανάπτυξη του θαλάσσιου και παράκτιου τουρισμού.

    Στις προτεραιότητες του νέου ΕΣΠΑ, ο κ. Κόνσολας ενέταξε και την ανάπτυξη υποδομών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης στα νησιά, επισημαίνοντας ότι υπάρχει ένα μεγάλο έλλειμμα στη διοικητική εξυπηρέτηση του πολίτη στις συναλλαγές του με δημόσιο. Πρότεινε την ανάπτυξη υποδομών ψηφιακής διακυβέρνησης με one stop shop, ώστε όλες οι συναλλαγές να εξυπηρετούνται στον τόπο κατοικίας.

    Τέλος, τέθηκε και ζήτημα επανασχεδιασμού του Δικτύου Μεταφορών στα νησιά, πάνω σε 4 άξονες:

    1ον: Ένα σύστημα συνδυασμένων μεταφορών με πλοίο, υδροπλάνο και αεροπλάνο. Το δίκτυο συνδυασμένων μεταφορών από τα νησιά προς την ηπειρωτική χώρα πρέπει να είναι διασυνδεδεμένο και με τα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών και άλλων μέσων μεταφοράς
    2ον: Τον επανασχεδιασμό του ακτοπλοϊκού χάρτη με την εφαρμογή ακτινωτών δρομολογίων.
    3ον: Την ένταξη της ακτοπλοϊκής πολιτικής στη νησιωτική πολιτική.
    4ον: Την ενεργειακή αναβάθμιση των πλοίων της ακτοπλοϊας αφού το LNG μειώνει το λειτουργικό και ενεργειακό τους κόστος.

    ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΑ ΔΕΛΤΙΑ

    Αναζήτηση

    Αποθήκευση
    Cookies user preferences
    Χρησιμοποιούμε cookies βασισμένα στο νόμιμο συμφέρον και τη συγκατάθεσή σας για να διασφαλίσουμε την ορθή χρήση του δικτυακού μας τόπου. Με την απόρριψη τους η σελίδα μπορεί να μην αποκρίνεται όπως πρέπει.
    Αποδοχή όλων
    Απόρριψη όλων
    Περισσότερα
    Marketing
    Set of techniques which have for object the commercial strategy and in particular the market study.
    Facebook
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    DoubleClick/Google Marketing
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    Analytics
    Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
    Snowplow
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    Google Analytics
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    Cookies
    SpCookie
    Αποδοχή
    Απόρριψη