Ο κ. Παναγιώτης Χατζηκυριάκος, Πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών – Ταξιδιωτικών και Ναυτικών Πρακτόρων Λέσβου και μέλος του Δ.Σ. της Ομοσπονδίας FedHATTΑ αναφέρει:
«Ικανοποιητική είναι η εικόνα των κρατήσεων για το νησί της Λέσβου το τετράμηνο Απριλίου – Ιουλίου 2019. Ωστόσο υπάρχει μια μεικτή εικόνα, με ορισμένους προορισμούς αλλά και μήνες να κινούνται θετικά και κάποιους άλλους να βρίσκονται στο «κόκκινο».
Οι πιο αποδοτικοί μήνες θεωρούνται ο Ιούλιος και ο Αύγουστος που κατά κάποιο τρόπο δείχνουν να καλύπτουν το χαμένο έδαφος, ως ένα σημείο, των προηγούμενων μηνών.
Σημαντικό ρόλο παίζουν και οι last minute κρατήσεις, καθώς είναι αρκετοί οι αναποφάσιστοι που επιλέγουν να οργανώσουν τις διακοπές τους στην τελευταία στιγμή. Τα μέχρι τώρα στοιχεία στις διεθνείς αφίξεις του αεροδρομίου Μυτιλήνης για το τετράμηνο Απριλίου – Ιουλίου 2019 δείχνουν μικρή μείωση. Αυτό μπορεί να οφείλεται και στο γεγονός ότι το 2019 η Λέσβος «έχασε» τις απευθείας πτήσεις από τη Γερμανία, η αεροπορική εταιρία που συνέδεε την Λέσβο με το Ντίσελντορφ και το Μόναχο έπεσε έξω και δεν έγινε εφικτό να αναπληρωθεί το κενό από άλλη εταιρία. Παρόλ’ αυτά υπάρχει αισιοδοξία ότι οι αφίξεις των charter θα πλησιάσουν τα επίπεδα του 2018.
Τις αφίξεις φαίνεται να έχει επηρεάσει και η γειτονική Τουρκία αφού η συναλλαγματική ισοτιμία της τουρκικής λίρας έναντι του ευρώ αναγκάζει τους Τούρκους επισκέπτες να περιορίσουν τις διακοπές τους, σε σύγκριση με προηγούμενες χρονιές.
Σταθερές είναι ωστόσο οι αφίξεις Ολλανδών, Άγγλων, Πολωνών, Δανών, Αυστριακών, Τσέχων, Σκανδιναβών ενώ μικρή αύξηση παρουσιάζουν οι Έλληνες που επισκέπτονται φέτος το νησί.
Η θετική φετινή εικόνα σε συνδυασμό με τα περσινά στοιχεία επιβεβαιώνουν το γεγονός ότι η Λέσβος όπως και άλλα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου ανακάμπτουν από τις πιέσεις που δέχτηκαν τις προηγούμενες χρονιές λόγω προσφυγικής κρίσης.
Για να υπάρξει όμως αισθητή ανάπτυξη θα πρέπει να υπάρξει στήριξη και συλλογική προσπάθεια από την Πολιτεία και την Τοπική Αυτοδιοίκηση μαζί με τους τουριστικούς φορείς. Το ζήτημα της φορολογίας συνεχίζει να αποτελεί τροχοπέδη στην ανταγωνιστικότητα και βιωσιμότητα των επιχειρήσεων μέσα σε περιβάλλον έντονου ανταγωνισμού στην περιοχή της Μεσογείου αλλά και με την Τουρκία πολύ ευέλικτη δίπλα μας.
Η τοπική κοινωνία έχει αντιληφθεί και αποδεχθεί τη σημασία του τουρισμού ως βασικού πυλώνα ανάπτυξης της τοπικής οικονομίας. Πρέπει όμως να αποφασίσουμε τι τουρισμό θέλουμε.
Είναι αναγκαία η αλλαγή του πλαισίου των στρατηγικών κατευθύνσεων της τουριστικής πολιτικής για την ενίσχυση της Λέσβου, του τρίτου μεγαλύτερου νησιού της Ελλάδας καθώς επίσης και η ανάδειξη της ταυτότητας της Λέσβου που συντίθεται από τον πολιτισμό της, τις εκκλησίες και τα πασίγνωστα μοναστήρια της, την αξιοποίηση της μοναδικής κληρονομιάς αυτής του Απολιθωμένου Δάσους, του ούζο, της Λεσβιακής κουζίνας και της φυσικής ομορφιάς της με ένα τοπίο που εναλλάσσεται.
Συνδυάζοντας αυτά με την βελτίωση των τουριστικών υποδομών - σύντομα ολοκληρώνεται το νέο αεροδρόμιο από την FRAPORT - αποδεικνύεται ότι η Λέσβος μπορεί να αποκτήσει ισχυρό brand name, να δημιουργήσει ανταγωνιστικό προϊόν, να πάρει τη θέση που της αρμόζει και να πρωταγωνιστήσει στη διεθνή τουριστική αγορά».
«Ικανοποιητική είναι η εικόνα των κρατήσεων για το νησί της Λέσβου το τετράμηνο Απριλίου – Ιουλίου 2019. Ωστόσο υπάρχει μια μεικτή εικόνα, με ορισμένους προορισμούς αλλά και μήνες να κινούνται θετικά και κάποιους άλλους να βρίσκονται στο «κόκκινο».
Οι πιο αποδοτικοί μήνες θεωρούνται ο Ιούλιος και ο Αύγουστος που κατά κάποιο τρόπο δείχνουν να καλύπτουν το χαμένο έδαφος, ως ένα σημείο, των προηγούμενων μηνών.
Σημαντικό ρόλο παίζουν και οι last minute κρατήσεις, καθώς είναι αρκετοί οι αναποφάσιστοι που επιλέγουν να οργανώσουν τις διακοπές τους στην τελευταία στιγμή. Τα μέχρι τώρα στοιχεία στις διεθνείς αφίξεις του αεροδρομίου Μυτιλήνης για το τετράμηνο Απριλίου – Ιουλίου 2019 δείχνουν μικρή μείωση. Αυτό μπορεί να οφείλεται και στο γεγονός ότι το 2019 η Λέσβος «έχασε» τις απευθείας πτήσεις από τη Γερμανία, η αεροπορική εταιρία που συνέδεε την Λέσβο με το Ντίσελντορφ και το Μόναχο έπεσε έξω και δεν έγινε εφικτό να αναπληρωθεί το κενό από άλλη εταιρία. Παρόλ’ αυτά υπάρχει αισιοδοξία ότι οι αφίξεις των charter θα πλησιάσουν τα επίπεδα του 2018.
Τις αφίξεις φαίνεται να έχει επηρεάσει και η γειτονική Τουρκία αφού η συναλλαγματική ισοτιμία της τουρκικής λίρας έναντι του ευρώ αναγκάζει τους Τούρκους επισκέπτες να περιορίσουν τις διακοπές τους, σε σύγκριση με προηγούμενες χρονιές.
Σταθερές είναι ωστόσο οι αφίξεις Ολλανδών, Άγγλων, Πολωνών, Δανών, Αυστριακών, Τσέχων, Σκανδιναβών ενώ μικρή αύξηση παρουσιάζουν οι Έλληνες που επισκέπτονται φέτος το νησί.
Η θετική φετινή εικόνα σε συνδυασμό με τα περσινά στοιχεία επιβεβαιώνουν το γεγονός ότι η Λέσβος όπως και άλλα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου ανακάμπτουν από τις πιέσεις που δέχτηκαν τις προηγούμενες χρονιές λόγω προσφυγικής κρίσης.
Για να υπάρξει όμως αισθητή ανάπτυξη θα πρέπει να υπάρξει στήριξη και συλλογική προσπάθεια από την Πολιτεία και την Τοπική Αυτοδιοίκηση μαζί με τους τουριστικούς φορείς. Το ζήτημα της φορολογίας συνεχίζει να αποτελεί τροχοπέδη στην ανταγωνιστικότητα και βιωσιμότητα των επιχειρήσεων μέσα σε περιβάλλον έντονου ανταγωνισμού στην περιοχή της Μεσογείου αλλά και με την Τουρκία πολύ ευέλικτη δίπλα μας.
Η τοπική κοινωνία έχει αντιληφθεί και αποδεχθεί τη σημασία του τουρισμού ως βασικού πυλώνα ανάπτυξης της τοπικής οικονομίας. Πρέπει όμως να αποφασίσουμε τι τουρισμό θέλουμε.
Είναι αναγκαία η αλλαγή του πλαισίου των στρατηγικών κατευθύνσεων της τουριστικής πολιτικής για την ενίσχυση της Λέσβου, του τρίτου μεγαλύτερου νησιού της Ελλάδας καθώς επίσης και η ανάδειξη της ταυτότητας της Λέσβου που συντίθεται από τον πολιτισμό της, τις εκκλησίες και τα πασίγνωστα μοναστήρια της, την αξιοποίηση της μοναδικής κληρονομιάς αυτής του Απολιθωμένου Δάσους, του ούζο, της Λεσβιακής κουζίνας και της φυσικής ομορφιάς της με ένα τοπίο που εναλλάσσεται.
Συνδυάζοντας αυτά με την βελτίωση των τουριστικών υποδομών - σύντομα ολοκληρώνεται το νέο αεροδρόμιο από την FRAPORT - αποδεικνύεται ότι η Λέσβος μπορεί να αποκτήσει ισχυρό brand name, να δημιουργήσει ανταγωνιστικό προϊόν, να πάρει τη θέση που της αρμόζει και να πρωταγωνιστήσει στη διεθνή τουριστική αγορά».