Saturday, 23 November 2024, 00:58

Αθήνα: 19°C

    ΝΕΑ

    Ενημερωθείτε έγκαιρα και έγκυρα για τα σημαντικότερα θέματα, που άπτονται του ελληνικού πολιτισμού και τουρισμού!

    Κικίλιας: «Πηγαίνουμε για σεζόν διαρκείας»

    Κικίλιας: «Πηγαίνουμε για σεζόν διαρκείας»

    Για τη σκληρή και συλλογική προσπάθεια που ξεκίνησε από το περασμένο φθινόπωρο με αποτέλεσμα τα έσοδα από τη φετινή τουριστική σεζόν να ξεπεράσουν τα προσδοκώμενα και να δώσουν ώθηση στην ανάπτυξη της χώρας, μίλησε ο Υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα «Κεφάλαιο» και στη δημοσιογράφο Βίκυ Κουρλιμπίνη.

    «Όταν στις 7 Μαρτίου υποδεχόμουν στο “Ελευθέριος Βενιζέλος”, την πρώτη απευθείας πτήση από τις ΗΠΑ, νωρίτερα από ποτέ, λίγοι πίστευαν ότι η Ελλάδα θα έχει μια πετυχημένη τουριστική σεζόν. Ήταν οι πρώτες ημέρες του πολέμου στην Ουκρανία, η πανδημία συνεχιζόταν και η ενεργειακή κρίση προκαλούσε αναταραχές σε παγκόσμιο επίπεδο» τόνισε ο κ. Κικίλιας, αναφέροντας ότι η UBS αναβάθμισε την εκτίμησή της για την ανάπτυξη στην Ελλάδα από το 4% στο 5,7%, με τον τουρισμό να αναμένεται να αποτελέσει τον κύριο μοχλό του ΑΕΠ.

    Επανέλαβε, επίσης, ότι «ταμείο θα κάνουμε στο τέλος του 2022», επισημαίνοντας ότι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου ήταν ένας από τους κύριους στόχους ο οποίος επιτεύχθηκε ως προς την έναρξη της σεζόν, ενώ, όπως είπε, έχουν γίνει όλες οι απαραίτητες ενέργειες ώστε και η λήξη της να έρθει όσο το δυνατόν αργότερα. «Τα μηνύματα που λαμβάνουμε από τους tour operators είναι πολύ ενθαρρυντικά, υπάρχει ζήτηση σε ταξιδιωτικά πακέτα για όλο το φθινόπωρο ακόμα και για τον Δεκέμβριο. Και επειδή είναι καθοριστικής σημασίας να είμαστε πάντα ένα βήμα μπροστά, εδώ και καιρό έχουμε ξεκινήσει επαφές με στόχο την προσέλκυση βορειοευρωπαίων και Γερμανών συνταξιούχων για να περάσουν αυτούς τους μήνες στην Ελλάδα όπου ο χειμώνας είναι γλυκός και οι ενεργειακές ανάγκες πολύ μικρότερες συγκριτικά με τις χώρες τους. Με αυτό τον τρόπο θα εξοικονομήσουν τα χρήματα που θα έδιναν για θέρμανση αν έμεναν σπίτια τους και παράλληλα θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν τις ομορφιές της χώρας μας και να γνωρίσουν την ελληνική φιλοξενία » δήλωσε ο Υπουργός Τουρισμού.

    ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΚΙΚΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΚΕΦΑΛΑΙΟ»

    Οι επιδόσεις του τουρισμού μέχρι στιγμής δείχνουν πως έχει κλείσει η ψαλίδα σε σχέση με το 2019. Έχετε αναφέρει πως το ταμείο θα γίνει στο τέλος της χρονιάς, όμως πιστεύετε πως θα ξεπεράσουμε το 2019 σε έσοδα;
    Αντιλαμβάνομαι ότι η σύγκριση με το “ανέφελο” θα έλεγα 2019 είναι μια πραγματικότητα, όμως κυρία Κουρλιμπίνη, θα σας πω ότι όταν στις 7 Μαρτίου υποδεχόμουν στο “Ελευθέριος Βενιζέλος”, την πρώτη απευθείας πτήση από τις ΗΠΑ, νωρίτερα από ποτέ, λίγοι πίστευαν ότι η Ελλάδα θα έχει μια πετυχημένη τουριστική σεζόν. Ήταν οι πρώτες ημέρες του πολέμου στην Ουκρανία, η πανδημία συνεχιζόταν και η ενεργειακή κρίση προκαλούσε αναταραχές σε παγκόσμιο επίπεδο. Όμως δουλέψαμε σκληρά και συλλογικά από το περασμένο φθινόπωρο ώστε να φτάσουμε εδώ που είμαστε τώρα.

    Και σας θυμίζω ότι ο προϋπολογισμός των εσόδων από τον τουρισμό ήταν περίπου 15 δις. Οπότε εμείς θα προσθέτουμε στο ταμείο της χώρας κάθε ευρώ παραπάνω γιατί ξέρουμε ότι αυτό δώσει ώθηση στην ανάπτυξή της.

    Πράγματι, η ψαλίδα σε σχέση με το 2019 όχι μόνο κλείνει, αλλά σε ορισμένες περιοχές της χώρας οι αφίξεις και τα ταξιδιωτικά έσοδα έχουν αυξηθεί συγκριτικά με την προ πανδημίας περίοδο.

    Ταμείο θα κάνουμε στο τέλος του έτους, όμως αισιοδοξώ ότι ειδικά στα έσοδα, που είναι το ζητούμενο στις εποχές που ζούμε, τα αποτελέσματα θα είναι πολύ θετικά. Μάλιστα, η UBS αναβάθμισε την εκτίμησή της για την ανάπτυξη στην Ελλάδα από το 4% στο 5,7%, με τον τουρισμό να αναμένεται να αποτελέσει τον μεγάλο μοχλό του ΑΕΠ.

    Προχωρήσαμε σε συμφωνίες με τις αμερικανικές αερογραμμές για 63 απευθείας πτήσεις/εβδομάδα από τις ΗΠΑ στο «Ελ. Βενιζέλος» με αποτέλεσμα από τις αρχές της άνοιξης η Αθήνα να γεμίσει με Αμερικανούς τουρίστες, προσελκύσαμε high spenders ταξιδιώτες που ξοδεύουν πολλά και οι διακοπές τους είναι πολυήμερες, «φωτίσαμε» νέους προορισμούς προκειμένου να ωφεληθούν από τον τουρισμό όσο το δυνατόν περισσότερες περιοχές, επενδύσαμε στον εναλλακτικό τουρισμό και κάναμε ανοίγματα σε νέες αγορές. Το κλείσιμο της ψαλίδας, λοιπόν, οφείλεται στο στρατηγικό μας σχεδιασμό που απέδωσε, δεν έγινε τυχαία. Όπως αντιλαμβάνεστε, αν δεν είχαμε προχωρήσει εγκαίρως σε αυτές τις κινήσεις, οι πολλαπλές κρίσεις του 2022 θα είχαν κρατήσει σε χαμηλά επίπεδα αφίξεις και έσοδα.

    Επιχειρηματίες του χώρου προβλέπουν πως η επόμενη χρονιά θα είναι δύσκολη λόγω του ενεργειακού κόστους, αλλά και επειδή ανοίγουν οι ασιατικές αγορές. Πιστεύετε πως ο ελληνικός τουρισμός θα κρατήσει τη δυναμική του και υπό ποιες προϋποθέσεις;

    Όπως προανέφερα, η φετινή επιτυχία οφείλεται σε στρατηγικές κινήσεις που έγιναν με μεγάλους παίκτες της αγοράς, στο σωστό χρόνο. Ο τουρισμός έχει εξελιχθεί σε άκρως ανταγωνιστικό προϊόν, ενώ οι ταξιδιώτες έχουν πλέον υψηλές απαιτήσεις ως προς την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Επομένως, για να κρατήσει τη δυναμική του θα πρέπει οι προσπάθειες για αναβάθμιση να είναι συνεχείς, να λαμβάνονται εγκαίρως πρωτοβουλίες, να υπάρχει ευελιξία και γρήγορα αντανακλαστικά- αναφέρω το παράδειγμα με τον πόλεμο στην Ουκρανία και στη door to door πολιτική που εφαρμόσαμε προκειμένου να καλύψουμε το κενό των Ρώσων και Ουκρανών τουριστών με ταξιδιώτες από χώρες των Βαλκανίων- και να είμαστε πάντα ένα βήμα μπροστά καθώς το σωστό timing παίζει πολύ καθοριστικό ρόλο. Ασφαλώς κάθε παράμετρος μιας πιθανής κλιμάκωσης της ενεργειακής κρίσης, μας απασχολεί. Όμως όπως ξέρετε και εσείς από το Υπουργείο Υγείας, έχω μάθει να δουλεύω στα δύσκολα. Η Ελλάδα έχει πλέον την ανθεκτικότητα μιας μοναδικής εμπειρίας για όλους τους μήνες του έτους. Αναφορικά με το άνοιγμα της ασιατικής αγοράς, η Ελλάδα είναι ένας ευλογημένος τόπος απαράμιλλης ομορφιάς που προσφέρει στον επισκέπτη μοναδικές εμπειρίες τις οποίες δεν μπορεί να ζήσει σε κανένα άλλο σημείο του κόσμου. Επιπλέον, στη χώρα μας υπάρχει διαχρονικά μεγάλη ροή ταξιδιωτών από την Ασία που φέτος δεν την είχαμε, άρα το άνοιγμα της συγκεκριμένης αγοράς μπορεί να λειτουργήσει ανταγωνιστικά σε ένα βαθμό, όμως παράλληλα θα μας ωφελήσει κιόλας.

    Η φετινή σεζόν θα κρατήσει μέχρι το τέλος τους χρόνου; Ποιά είναι τα μηνύματα που λαμβάνετε από τους tour operators; Υπάρχει στόχευση σε συγκεκριμένες αγορές;

    Κυρία Κουρλιμπίνη, δεν λέω τυχαία ότι ταμείο θα κάνουμε στο τέλος του 2022. Η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου ήταν εξαρχής ένας από τους κύριους στόχους που βάλαμε και, όσον αφορά την έναρξη της σεζόν, το πετύχαμε. Πιστεύουμε ότι θα καταφέρουμε να φτάσουμε όσο το δυνατόν αργότερα και τη λήξη της, εφόσον δεν έχουμε απρόοπτες εξελίξεις που θα επηρεάσουν και τον τουρισμό. Τα μηνύματα που λαμβάνουμε από τους tour operators είναι πολύ ενθαρρυντικά, υπάρχει ζήτηση σε ταξιδιωτικά πακέτα για όλο το φθινόπωρο ακόμα και για τον Δεκέμβριο. Και επειδή, όπως σας είπα και πριν, είναι καθοριστικής σημασίας να βρισκόμαστε πάντα ένα βήμα μπροστά, εδώ και καιρό έχουμε ξεκινήσει επαφές με στόχο την προσέλκυση βορειοευρωπαίων και Γερμανών συνταξιούχων για να περάσουν αυτούς τους μήνες στην Ελλάδα όπου ο χειμώνας είναι γλυκός και οι ενεργειακές ανάγκες πολύ μικρότερες συγκριτικά με τις χώρες τους. Με αυτό τον τρόπο θα εξοικονομήσουν τα χρήματα που θα έδιναν για θέρμανση αν έμεναν σπίτια τους και παράλληλα θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν τις ομορφιές της χώρας μας και να γνωρίσουν την ελληνική φιλοξενία.

    Ποια θα είναι τα επόμενα βήματα για την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος και την προσέλκυση επενδύσεων;

    Μεγάλο στοίχημα για το 2023 θα είναι η ανάπτυξη του βιώσιμου τουρισμού με την αξιοποίηση των διαθέσιμων χρηματοδοτικών εργαλείων (RRF, ΕΣΠΑ) ώστε να αναβαθμίσουμε το τουριστικό μας προϊόν. Οφείλουμε να διαφυλάξουμε την μοναδική ταυτότητα της χώρας μας και να προστατέψουμε το περιβάλλον, όχι μόνο για την αναβάθμιση του τουρισμού, αλλά και επειδή είναι χρέος μας για τα παιδιά μας και τις επόμενες γενιές.

    ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΑ ΔΕΛΤΙΑ

    Αναζήτηση

    Αποθήκευση
    Cookies user preferences
    Χρησιμοποιούμε cookies βασισμένα στο νόμιμο συμφέρον και τη συγκατάθεσή σας για να διασφαλίσουμε την ορθή χρήση του δικτυακού μας τόπου. Με την απόρριψη τους η σελίδα μπορεί να μην αποκρίνεται όπως πρέπει.
    Αποδοχή όλων
    Απόρριψη όλων
    Περισσότερα
    Marketing
    Set of techniques which have for object the commercial strategy and in particular the market study.
    Facebook
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    DoubleClick/Google Marketing
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    Analytics
    Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
    Snowplow
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    Google Analytics
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    Cookies
    SpCookie
    Αποδοχή
    Απόρριψη