Η πασχαλινή συναυλία με έργα σπουδαίων Ελλήνων συνθετών στο πνεύμα των ημερών, που θα μεταδώσει το Μεγάλο Σάββατο στις 22:00 η ΕΡΤ3, είναι μία συμπαραγωγή της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης και του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με ανακοίνωση του ΜΜΘ.
Την ορχήστρα διευθύνει η Ζωή Τσόκανου, μέτζο σοπράνο η Αγγελική Καθαρίου και στο κλαρινέτο ο Μίλτος Μουμουλίδης. Στη συναυλία συμμετέχει ως αφηγητής ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Κ.Θ.Β.Ε. Νίκος Κολοβός, ενώ τα κείμενα επιμελήθηκε ο Χρυσόστομος Σταμούλης.
Το πρόγραμμα ξεκινά με το υστερο-ρομαντικής αισθητικής «Δειλινό» του Γεώργιου Αξιώτη, ενός ελάχιστα γνωστού Έλληνα συνθέτη και μουσικολόγου του περασμένου αιώνα. Η «Κασσιανή" του Δημήτρη Μητρόπουλου γράφτηκε για φωνή και πιάνο πάνω στη νεοελληνική απόδοση του γνωστού τροπαρίου από τον Κωστή Παλαμά και είναι αφιερωμένη στην Κατίνα Παξινού. Ο Νίκος Σκαλκώτας την ενορχήστρωσε για μεγάλο σχήμα, με το σχετικό χειρόγραφο να ανακαλύπτεται λίγα χρόνια πριν.
Ο δημιουργός του Τρίτου Προγράμματος, Αντίοχος Ευαγγελάτος, υπήρξε μία από τις σημαντικότερες προσωπικότητες της Ελληνικής μουσικής. Η «Βυζαντινή Μελωδία» του για ορχήστρα εγχόρδων ενσωματώνει μελωδικά στοιχεία της βυζαντινής μουσικής και περιγράφει την πορεία από τα Πάθη έως την λυτρωτική Ανάσταση.
Ο ιδρυτής της Κ.Ο.Θ. Σόλων Μιχαηλίδης μελέτησε βαθιά τη βυζαντινή μουσική μας παράδοση και συνέθεσε πολλά έργα εμπνευσμένα από αυτήν. Τα δύο ‘Βυζαντινά Σκίτσα' είναι μικρές εικόνες από τη Σταύρωση του Χριστού και βασίζονται σε πρωτότυπες μελωδίες, τις οποίες ο δημιουργός τους επεξεργάζεται με βυζαντινότροπο χαρακτήρα. Το συμφωνικό ποίημα «Κυπριακά Ελευθέρια» είναι εμπνευσμένο από τον αγώνα του Κυπριακού λαού για ελευθερία. Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην εναρκτήρια συναυλία της Κ.Ο.Θ. (1/6/1959) και ολοκληρώνεται με το «Χριστός Ανέστη», συμβολίζοντας την πίστη στην τελική νίκη, που θα έρθει ως καρπός της θυσίας και του αγώνα.
Η «Ελεγεία» του σύγχρονου Έλληνα συνθέτη Χρήστου Σαμαρά είναι ένας θρήνος για τον πρόωρο χαμό ενός επίσης σπουδαίου συναδέλφου του, του Κώστα Νικήτα. Η θλίψη εκφράζεται μέσα από φολκλορικά και βυζαντινά μελωδικά χαρακτηριστικά, ενώ μέσα από το πένθος και τον ανθρώπινο πόνο ανακύπτει η υπερβατική προοπτική της μετά θάνατον ζωής.
Οι μουσικοί της Κ.Ο.Θ. προσφέρουν την αμοιβή από τα συγγενικά τους δικαιώματα αυτής της τηλεοπτικής μετάδοσης υπέρ της ΕΛΕΠΑΠ.
Την ορχήστρα διευθύνει η Ζωή Τσόκανου, μέτζο σοπράνο η Αγγελική Καθαρίου και στο κλαρινέτο ο Μίλτος Μουμουλίδης. Στη συναυλία συμμετέχει ως αφηγητής ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Κ.Θ.Β.Ε. Νίκος Κολοβός, ενώ τα κείμενα επιμελήθηκε ο Χρυσόστομος Σταμούλης.
Το πρόγραμμα ξεκινά με το υστερο-ρομαντικής αισθητικής «Δειλινό» του Γεώργιου Αξιώτη, ενός ελάχιστα γνωστού Έλληνα συνθέτη και μουσικολόγου του περασμένου αιώνα. Η «Κασσιανή" του Δημήτρη Μητρόπουλου γράφτηκε για φωνή και πιάνο πάνω στη νεοελληνική απόδοση του γνωστού τροπαρίου από τον Κωστή Παλαμά και είναι αφιερωμένη στην Κατίνα Παξινού. Ο Νίκος Σκαλκώτας την ενορχήστρωσε για μεγάλο σχήμα, με το σχετικό χειρόγραφο να ανακαλύπτεται λίγα χρόνια πριν.
Ο δημιουργός του Τρίτου Προγράμματος, Αντίοχος Ευαγγελάτος, υπήρξε μία από τις σημαντικότερες προσωπικότητες της Ελληνικής μουσικής. Η «Βυζαντινή Μελωδία» του για ορχήστρα εγχόρδων ενσωματώνει μελωδικά στοιχεία της βυζαντινής μουσικής και περιγράφει την πορεία από τα Πάθη έως την λυτρωτική Ανάσταση.
Ο ιδρυτής της Κ.Ο.Θ. Σόλων Μιχαηλίδης μελέτησε βαθιά τη βυζαντινή μουσική μας παράδοση και συνέθεσε πολλά έργα εμπνευσμένα από αυτήν. Τα δύο ‘Βυζαντινά Σκίτσα' είναι μικρές εικόνες από τη Σταύρωση του Χριστού και βασίζονται σε πρωτότυπες μελωδίες, τις οποίες ο δημιουργός τους επεξεργάζεται με βυζαντινότροπο χαρακτήρα. Το συμφωνικό ποίημα «Κυπριακά Ελευθέρια» είναι εμπνευσμένο από τον αγώνα του Κυπριακού λαού για ελευθερία. Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην εναρκτήρια συναυλία της Κ.Ο.Θ. (1/6/1959) και ολοκληρώνεται με το «Χριστός Ανέστη», συμβολίζοντας την πίστη στην τελική νίκη, που θα έρθει ως καρπός της θυσίας και του αγώνα.
Η «Ελεγεία» του σύγχρονου Έλληνα συνθέτη Χρήστου Σαμαρά είναι ένας θρήνος για τον πρόωρο χαμό ενός επίσης σπουδαίου συναδέλφου του, του Κώστα Νικήτα. Η θλίψη εκφράζεται μέσα από φολκλορικά και βυζαντινά μελωδικά χαρακτηριστικά, ενώ μέσα από το πένθος και τον ανθρώπινο πόνο ανακύπτει η υπερβατική προοπτική της μετά θάνατον ζωής.
Οι μουσικοί της Κ.Ο.Θ. προσφέρουν την αμοιβή από τα συγγενικά τους δικαιώματα αυτής της τηλεοπτικής μετάδοσης υπέρ της ΕΛΕΠΑΠ.