Μαρία Παπατζέλου, Βάγια Πολίτη, Everett Kennedy Brown, Masashi Nakamura, Σταύρος Παρχαρίδης
Στην έκθεση παρουσιάζονται έργα που διαπραγματεύονται την αναμέτρηση ή συμπόρευση του γυναικείου σώματος με τις κυρίαρχες αναπαραστάσεις, όπως έχουν αποτυπωθεί σε ιστορίες και μύθους διαφόρων πολιτισμών. Με αφετηρία αναπαραστάσεις του θηλυκού στην αρχαία και σύγχρονη ευρωπαϊκή τέχνη, τα εικαστικά βιβλία «Το κουτί της Πανδώρας» και «Αφορισμοί: Βιβλίο Ι (Mea Culpa), Βιβίο ΙΙ (Αφύπνιση), Βιβλίο ΙΙΙ (De Facto)» της Βάγιας Πολίτη (Vaya Politi) που ζει στη Γαλλία συνδιαλέγονται με την εγκατάσταση «Δεύτερο δέρμα» της Μαρίας Παπατζέλου, η οποία εμπνεόμενη από την ιαπωνική παράδοση, δημιουργεί ένα χάρτινο κιμονό από χειροποίητο ιαπωνικό washi χαρτί με ζωγραφισμένα άνθη και φύλλα χρυσού και χάρτινες ζώνες Obi μήκους 3μ. Η εγκατάσταση της Μ. Παπατζέλου επαναπροσεγγίζεται φωτογραφικά από τον Αμερικανό καλλιτέχνη Everett Kennedy Brown, ο οποίος με έδρα το Κυότο είναι διεθνώς γνωστός για την εφαρμογή πρωτόλειων μεθόδων της φωτογραφικής τέχνης, από τον Ιάπωνα ερευνητή συγγραφέα και φωτογράφο Masashi Nakamura, καθώς και από τον σκηνοθέτη Σταύρο Παρχαρίδη.
Η έκθεση εντάσσεται στις δράσεις του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης για τον διεθνή εορτασμό «Ευρωπαϊκές Ημέρες Πολιτιστικής Κληρονομιάς» με θέμα για το 2020: «Πολιτιστική Κληρονομιά και Εκπαίδευση: η διά βίου μάθηση».
Υπό την αιγίδα της Πρεσβείας της Ιαπωνίας στην Ελλάδα και με την υποστήριξη του Γαλλικού Ινστιτούτου Θεσσαλονίκης
Στην έκθεση παρουσιάζονται έργα που διαπραγματεύονται την αναμέτρηση ή συμπόρευση του γυναικείου σώματος με τις κυρίαρχες αναπαραστάσεις, όπως έχουν αποτυπωθεί σε ιστορίες και μύθους διαφόρων πολιτισμών. Με αφετηρία αναπαραστάσεις του θηλυκού στην αρχαία και σύγχρονη ευρωπαϊκή τέχνη, τα εικαστικά βιβλία «Το κουτί της Πανδώρας» και «Αφορισμοί: Βιβλίο Ι (Mea Culpa), Βιβίο ΙΙ (Αφύπνιση), Βιβλίο ΙΙΙ (De Facto)» της Βάγιας Πολίτη (Vaya Politi) που ζει στη Γαλλία συνδιαλέγονται με την εγκατάσταση «Δεύτερο δέρμα» της Μαρίας Παπατζέλου, η οποία εμπνεόμενη από την ιαπωνική παράδοση, δημιουργεί ένα χάρτινο κιμονό από χειροποίητο ιαπωνικό washi χαρτί με ζωγραφισμένα άνθη και φύλλα χρυσού και χάρτινες ζώνες Obi μήκους 3μ. Η εγκατάσταση της Μ. Παπατζέλου επαναπροσεγγίζεται φωτογραφικά από τον Αμερικανό καλλιτέχνη Everett Kennedy Brown, ο οποίος με έδρα το Κυότο είναι διεθνώς γνωστός για την εφαρμογή πρωτόλειων μεθόδων της φωτογραφικής τέχνης, από τον Ιάπωνα ερευνητή συγγραφέα και φωτογράφο Masashi Nakamura, καθώς και από τον σκηνοθέτη Σταύρο Παρχαρίδη.
Η έκθεση εντάσσεται στις δράσεις του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης για τον διεθνή εορτασμό «Ευρωπαϊκές Ημέρες Πολιτιστικής Κληρονομιάς» με θέμα για το 2020: «Πολιτιστική Κληρονομιά και Εκπαίδευση: η διά βίου μάθηση».
Υπό την αιγίδα της Πρεσβείας της Ιαπωνίας στην Ελλάδα και με την υποστήριξη του Γαλλικού Ινστιτούτου Θεσσαλονίκης