Την ερχόμενη Κυριακή, εικαστικοί καλλιτέχνες, ακροβάτες, ξυλοπόδαροι κι εμψυχωτές φέρνουν την Τεχνόπολη άνω-κάτω, στο πλαίσιο εφαρμογής του εκπαιδευτικού προγράμματος «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία».
Η αγωγή στις αξίες και τη φροντίδα της πόλης είναι απαραίτητη από τα σχολικά χρόνια, ενώ οι πολίτες της πρέπει να είναι γνώστες αυτής , να την αγαπούν και να την προστατεύουν. Με αφορμή τη δεύτερη περίοδο εφαρμογής του εκπαιδευτικού προγράμματος «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία» και από τη Rue Libre!, τη γιορτή των Τεχνών του δρόμου, προσκαλούμε μικρούς και μεγάλους να παίξουμε, να διασκεδάσουμε και να ονειρευτούμε μαζί την Αθήνα του αύριο.
Οι δραστηριότητες που περιλαμβάνει η εκδήλωση είναι οι εξής:
Συγκάτοικοι στην πόλη
11.30-12.00, Αεριοφυλάκιο 1 - Αμφιθέατρο
Παιδιά 12-15 ετών, με μονοποδήλατα και αντικείμενα ισορροπίας μαζί με καλλιτέχνες από το Αthens Circus Festival παρουσιάζουν στιγμιότυπα καθημερινότητας από μια πόλη γεμάτη φαντασία και θετική ενέργεια!
Αρχιτέκτονες για μια μέρα
11.00-14.00, Δεξαμενές Καθαρισμού Με υλικά ανακύκλωσης και με την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού και εικαστικού Νίκου Έξαρχου, παιδιά 10 έως 15 ετών θα μπορούν να σχεδιάσουν ομαδικά και να δημιουργήσουν μια πόλη όπως την ονειρεύονται!
Παίζουμε;
11.00-14.00, Κεντρική Αυλή
Ομάδα εμψυχωτών, περφόρμερς και ξυλοπόδαρων από το Athens Circus Festival αλληλεπιδρούν με μικρούς και μεγάλους επισκέπτες σε πρωτότυπα παιχνίδια ανοιχτού χώρου: «Συ-γυρίζοντας την πόλη» και «Ραντεβού στην αλάνα!».
Η εκδήλωση θα έχει ελεύθερη είσοδο. Για τη συμμετοχή στο εργαστήρι «Αρχιτέκτονες για μια μέρα» και στο δρώμενο «Συγκάτοικοι στην πόλη» απαραίτητες είναι οι δηλώσεις συμμετοχής: 213 010 9300.
Το πρόγραμμα «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία» αποτελεί πρωτοβουλία του δήμου Αθηναίων, που υλοποιείται από την Τεχνόπολη σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Α΄Αθήνας. Επιπλέον , στόχος του είναι να καλλιεργούνται δεξιότητες ενεργού πολίτη στους μαθητές από τις πρώτες σχολικές τάξεις ,ώστε οι αυριανοί ιδιοκτήτες αυτής της πόλης να τη γνωρίζουν καλά, να την αγαπούν και να την προστατεύουν.
Κάθε σχολείο συμμετέχει με μία ή περισσότερες τάξεις και έναν ή περισσότερους εκπαιδευτικούς. Οι εκπαιδευτικοί επιμορφώνονται στη χρήση διαφόρων μέσων
δημιουργικής έκφρασης από ειδικούς ανά αντικείμενο καλλιτέχνες και επιστήμονες, και αξιοποιούν τη νέα γνώση στις συμμετέχουσες σχολικές τάξεις για να δημιουργήσουν, μαζί με τα παιδιά, έργα που αφηγούνται τη δική τους αστική εμπειρία και τα οποία, στη λήξη της εκπαιδευτικής περιόδου, παρουσιάζονται στην Τεχνόπολη.
Στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση, την αφορμή αποτελούν τα υπαίθρια γλυπτά της Αθήνας, που συχνά πέφτουν θύματα βανδαλισμού και εγκατάλειψης. Τα παιδιά γνωρίζουν ένα γλυπτό στη γειτονιά τους και ένα ακόμη σε πιο μακρινό σημείο. Μαθαίνουν για τους καλλιτέχνες που τα δημιούργησαν και για το δύσκολο έργο της συντήρησης μελετούν τα θέματα που τα γλυπτά αναπαριστούν και τα υλικά κατασκευής τους, και αξιολογούν τον δημόσιο χώρο που τα φιλοξενεί. Συμμετείχαν 20 σχολεία και περισσότερα από 700 παιδιά. Φέτος, το πρόγραμμα αναβαθμίζεται για να υποδεχτεί περισσότερα Νηπιαγωγεία και Δημοτικά σχολεία.
Στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, με αφορμή την αισθητική ρύπανση του αστικού τοπίου, επικεντρωνόμαστε στην αρχιτεκτονική κληρονομιά και στην τέχνη του graffiti. Τα παιδιά επιλέγουν ένα ιστορικό κτήριο στη γειτονιά τους, μαθαίνουν και εφαρμόζουν τη διαδικασία επιστημονικής καταγραφής και τεκμηρίωσής του, και ξεναγούνται στο Ψυρρή. Επίσης, επισκέπτονται διάφορα σημεία της Αθήνας με αρχιτεκτονικό και εικαστικό ενδιαφέρον και καταλήγουν στο κτήριο της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών ,όπου δημιουργείται και διδάσκεται η Τέχνη. Τον Απρίλιο θα κορυφωθεί η πιλοτική περίοδος στη Δ.Ε., με διαβούλευση μεταξύ των μαθητών και μαθητριών σχετικά με τη συνύπαρξη των πολιτών στον δημόσιο χώρο, η οποία θα τους εξοικειώσει με τη λήψη αποφάσεων μέσα από τον δημόσιο διάλογο και με την έννοια του consensus.