Από τις 26 έως τις 28 Αυγούστου, στο Αρχοντικό Ζαφειρίου στον Άγιο Ονούφριο Μαγνησίας, θα λάβει χώρα τριήμερο αφιέρωμα στην Καβαφική Αλεξάνδρεια και στην ιδιαίτερη επιρροή που έχει αυτή η πάντα γοητευτική πόλη στην ιστορική και λογοτεχνική ιστορία της Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής.
Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων, που θα έχουν ως κεντρικούς θεματικούς άξονες την πόλη της Αλεξάνδρειας, τον Στρατή Τσίρκα και τον Κωνσταντίνο Καβάφη, περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, διαλέξεις, αφηγήσεις κειμένων, απαγγελίες, σύντομο μουσικό πρόγραμμα και άλλα ενδιαφέροντα δρώμενα, με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
Εξάλλου, σύμφωνα με τον Δημήτρη Δημούλη, στο έργο του «Ένας Θεσσαλός στην Αλεξάνδρεια του Καβάφη», πολλοί Μάγνητες, ιδιαίτερα Πηλιορείτες, είχαν εγκατασταθεί στις αρχές του 20ου αιώνα στην Αίγυπτο, κυρίως στην Αλεξάνδρεια, αναζητώντας καλύτερη τύχη. Ήταν η εποχή που είχε ήδη συγκροτηθεί ισχυρή ελληνική παροικία, με καλές επιδόσεις στο εμπόριο και στις χρηματοοικονομικές συναλλαγές, με έντονα εθνικά χαρακτηριστικά, προσαρμοσμένα ωστόσο στις συνθήκες του τόπου και του χρόνο αλλά και στις ιδιομορφίες ενός ανομοιογενούς κοσμοπολιτισμού. Η οικονομική ακμή συνοδεύτηκε από ζωηρή κοινωνική δράση και από αξιοσημείωτη πολιτισμική κινητικότητα. Σε αυτό το περιβάλλον, με τα καλά και τα κακά του, έζησε και δημιούργησε ο Κ. Π. Καβάφης έως τον θάνατό του το 1933.
Από το 1910 και μετά, ο ποιητής έγινε η πιο εξέχουσα φυσιογνωμία της πόλης, γύρω από την οποία είχε αναπτυχθεί ένας μεγάλος κύκλος αναγνωστών, συνομιλητών και θαυμαστών. Καθώς μάλιστα, με την πάροδο του χρόνου, γινόταν ευρύτερα γνωστός, εκτός από τους ντόπιους, πολλοί Έλληνες, αλλά και Ευρωπαίοι, ζητούσαν να τον συναντήσουν, όταν επισκέπτονταν την Αλεξάνδρεια. Ο Καβάφης, έχοντας αναδειχθεί σε εμβληματική προσωπικότητα, έγινε συνάμα το κέντρο έντονων συζητήσεων για την ίδια την ποίηση και τις τύχες της κατά την περίοδο του μεσοπολέμου.
Τέλος, οι ανωτέρω εκδηλώσεις είναι μία πρωτοβουλία του Κέντρου Πολιτισμού και Κοινωνικής Παρέμβασης Ιωλκός, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, τον Σύνδεσμο Φιλολόγων Μαγνησίας και τη Μαγνήτων Κιβωτό, συνδιοργάνωσης της Περιφέρειας Θεσσαλίας και του Κέντρου Πολιτισμού και Κοινωνικής Παρέμβασης Ιωλκός.
Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων, που θα έχουν ως κεντρικούς θεματικούς άξονες την πόλη της Αλεξάνδρειας, τον Στρατή Τσίρκα και τον Κωνσταντίνο Καβάφη, περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, διαλέξεις, αφηγήσεις κειμένων, απαγγελίες, σύντομο μουσικό πρόγραμμα και άλλα ενδιαφέροντα δρώμενα, με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
Εξάλλου, σύμφωνα με τον Δημήτρη Δημούλη, στο έργο του «Ένας Θεσσαλός στην Αλεξάνδρεια του Καβάφη», πολλοί Μάγνητες, ιδιαίτερα Πηλιορείτες, είχαν εγκατασταθεί στις αρχές του 20ου αιώνα στην Αίγυπτο, κυρίως στην Αλεξάνδρεια, αναζητώντας καλύτερη τύχη. Ήταν η εποχή που είχε ήδη συγκροτηθεί ισχυρή ελληνική παροικία, με καλές επιδόσεις στο εμπόριο και στις χρηματοοικονομικές συναλλαγές, με έντονα εθνικά χαρακτηριστικά, προσαρμοσμένα ωστόσο στις συνθήκες του τόπου και του χρόνο αλλά και στις ιδιομορφίες ενός ανομοιογενούς κοσμοπολιτισμού. Η οικονομική ακμή συνοδεύτηκε από ζωηρή κοινωνική δράση και από αξιοσημείωτη πολιτισμική κινητικότητα. Σε αυτό το περιβάλλον, με τα καλά και τα κακά του, έζησε και δημιούργησε ο Κ. Π. Καβάφης έως τον θάνατό του το 1933.
Από το 1910 και μετά, ο ποιητής έγινε η πιο εξέχουσα φυσιογνωμία της πόλης, γύρω από την οποία είχε αναπτυχθεί ένας μεγάλος κύκλος αναγνωστών, συνομιλητών και θαυμαστών. Καθώς μάλιστα, με την πάροδο του χρόνου, γινόταν ευρύτερα γνωστός, εκτός από τους ντόπιους, πολλοί Έλληνες, αλλά και Ευρωπαίοι, ζητούσαν να τον συναντήσουν, όταν επισκέπτονταν την Αλεξάνδρεια. Ο Καβάφης, έχοντας αναδειχθεί σε εμβληματική προσωπικότητα, έγινε συνάμα το κέντρο έντονων συζητήσεων για την ίδια την ποίηση και τις τύχες της κατά την περίοδο του μεσοπολέμου.
Τέλος, οι ανωτέρω εκδηλώσεις είναι μία πρωτοβουλία του Κέντρου Πολιτισμού και Κοινωνικής Παρέμβασης Ιωλκός, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, τον Σύνδεσμο Φιλολόγων Μαγνησίας και τη Μαγνήτων Κιβωτό, συνδιοργάνωσης της Περιφέρειας Θεσσαλίας και του Κέντρου Πολιτισμού και Κοινωνικής Παρέμβασης Ιωλκός.