Friday, 22 November 2024, 13:11

Αθήνα: 20°C

    ΝΕΑ

    Ενημερωθείτε έγκαιρα και έγκυρα για τα σημαντικότερα θέματα, που άπτονται του ελληνικού πολιτισμού και τουρισμού!

    Τουρισμός: Οι τρεις προκλήσεις για το 2022 – Στόχος να ξεκινήσει η σεζόν νωρίτερα

    Τουρισμός: Οι τρεις προκλήσεις για το 2022 – Στόχος να ξεκινήσει η σεζόν νωρίτερα

    Με την ευχή και την προσδοκία το 2022 να αποδειχθεί ως το έτος που η πανδημία θα μπει σε οριστική ύφεση, ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ Δημήτρης Φραγκάκης μεταφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ τις προκλήσεις της νέας τουριστικής χρονιάς. Της τρίτης συνεχόμενης χρονιάς που η πανδημία συνεχίζει να πλήττει όλο τον κόσμο με τις νέες παραλλαγές και συνιστά την μεγαλύτερη κρίση στην ιστορία του ελληνικού τουρισμού, σύμφωνα με τον κ. Φραγκάκη.

    Υπό το πρίσμα αυτό, φορείς του κλάδου σημειώνουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ τους παράγοντες που θα διαμορφώσουν τις τουριστικές εξελίξεις του 2022. Και φέτος όπως τονίζουν, ο παράγοντας της υγειονομικής ασφάλειας θα πρωταγωνιστήσει στον τρόπο με τον οποίο θα επιλέξουν οι υποψήφιοι ταξιδιώτες τις διακοπές τους.

    Δ.Φραγκάκης: Εφόσον όλα πάνε καλά στο πεδίο της πανδημίας ο στόχος είναι να ξεκινήσει η σεζόν όσο πιο νωρίς γίνεται
    Το 2022 θα είναι η αρχή κι όχι το τέλος μιας μακρόχρονης και επίπονης προσπάθειας, αναφέρει ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ και τονίζει ότι η κρίση λειτουργεί ήδη ως επιταχυντής των εξελίξεων προς την κατεύθυνση της παρέμβασης σε παθογένειες του τουρισμού. Για τον κ. Φραγκάκη τρεις είναι οι βασικές προκλήσεις της επόμενης μέρας στον ελληνικό τουρισμό.

    Πρώτη προτεραιότητα είναι η προστασία των φυσικών πόρων και του περιβάλλοντος, στοιχεία άρρηκτα συνδεδεμένα με το τουριστικό προϊόν και συγκριτικό πλεονέκτημα εδώ και δεκαετίες, όπως αναφέρει και προσθέτει ότι η βιωσιμότητα θα αποτελέσει πυρήνα της τουριστικής πολιτικής και εθνικό στόχο έως το 2030.

    Δεύτερη προτεραιότητα είναι η ενίσχυση των υποδομών στους τουριστικούς προορισμούς, με τον κ. Φραγκάκη να κάνει λόγο για την ανάγκη να δοθεί έμφαση στις δημόσιες οδικές, λιμενικές και άλλες υποδομές αλλά και στις ιδιωτικές, ειδικά στους τομείς της φιλοξενίας και των μεταφορών. Βασικός στόχος παραμένει η ενεργειακή αναβάθμιση καταλυμάτων και η ενίσχυση του πράσινου στόλου μεταφορών.

    Τρίτη προτεραιότητα πρέπει να αποτελέσει η ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού που απασχολείται στον τουρισμό, τονίζει ο κ. Φραγκάκης. “Η ενίσχυση της τουριστικής εκπαίδευσης, τα κίνητρα προς νέους εργαζόμενους στον κλάδο, η αντιμετώπιση της εποχικότητας αποτελούν μερικά από τα βασικά εργαλεία μας στην ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού”, σημειώνει.

    Αναφερόμενος στους στόχους της νέας τουριστικής σεζόν, ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ εξηγεί ότι εφόσον όλα πάνε καλά στο πεδίο της πανδημίας ο στόχος είναι να ξεκινήσει η σεζόν όσο πιο νωρίς χρονικά γίνεται και ήδη υπάρχει ενδιαφέρον από σημαντικούς παίκτες για κάτι τέτοιο, όπως λέει.

    Παράλληλα η στόχευση της πολιτικής ηγεσίας του τουρισμού, περιλαμβάνει αύξηση των εσόδων του 2021, επέκταση της τουριστικής περιόδου, αλλά και διατήρηση σημαντικών χαρακτηριστικών του τουρισμού, που φάνηκαν το 2021, όπως η υψηλή ταξιδιωτική δαπάνη, η αύξηση των μεμονωμένων ταξιδιωτών (individuals) αλλά και η ανάδειξη νέων προορισμών.

    Πρόεδρος ΠΟΞ: Η καλή υγειονομική κατάσταση της Ελλάδας τους επόμενους μήνες θα ξεκλειδώσει τις τουριστικές ροές του 2022- Έμφαση στους εμβολιασμούς
    Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων Γρηγόρης Τάσιος στην παρέμβαση του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ κάνει λόγο για 2 παράγοντες που θα διαμορφώσουν σε μεγάλο βαθμό την πορεία των αφίξεων το 2022 στους ελληνικούς προορισμούς.

    Ο κ. Τάσιος πρωτίστως εστιάζει στην υγειονομική εικόνα της Ελλάδας τους επόμενους 3-4 μήνες, σε σχέση με τους ανταγωνιστικούς τουριστικούς προορισμούς. Μάλιστα θεωρεί πολύ κρίσιμο οι εμβολιασμοί στην Ελλάδα να κινηθούν ακόμα και πιο ψηλά από τον μέσο όρο της Ευρώπης. Αυτό θα είναι, όπως εξηγεί, ένα τουριστικό υγειονομικό διαβατήριο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις τουριστικές ροές προς την Ελλάδα.

    Και φέτος άλλωστε η υγειονομική ασφάλεια των τουριστικών προορισμών θα διαδραματίσει καταλυτικό ρόλο στις επιλογές των επισκεπτών. Στο σημείο αυτό ο κ. Τάσιος θεωρεί ότι είναι θετικό ότι η τουριστική σεζόν στην Ελλάδα ανοίγει τον Απρίλιο ευελπιστώντας φυσικά ότι όλα θα έχουν εξελιχθεί ομαλά στο μέτωπο της πανδημίας μέχρι τότε.

    Παράλληλα ο πρόεδρος της ΠΟΞ εκτιμά ότι η Τουρκία φέτος, με όπλο τις χαμηλές τιμές, θα έλξει σημαντικά μερίδια τουριστών αποτελώντας ισχυρό αντίπαλο για τον ελληνικό τουρισμό τονίζοντας τα εξής: “Η Τουρκία στα ξενοδοχεία των 4 και 5 αστέρων φέτος θα έχει απίστευτα χαμηλές τιμές. Ο επισκέπτης του μαζικού μοντέλου τουρισμού θα κάνει διακοπές, σε τιμές που δεν θα πίστευε ποτέ”.

    Η “όμικρον” έφερε ακυρώσεις στα ξενοδοχεία – Zοφερό το πρώτο τρίμηνο του έτους
    Δίνοντας το στίγμα του κλάδου της φιλοξενίας εν μέσω της πανδημίας, ο κ. Τάσιος τονίζει ότι η παραλλαγή “όμικρον” έφερε ακυρώσεις στην πιο δύσκολη στιγμή για την ξενοδοχεία. Όπως είπε το πρώτο τρίμηνο του 2022 θα είναι πολύ δύσκολο για τα ξενοδοχεία συνεχούς λειτουργίας, αφού έχουν ακυρωθεί εμπορικές εκθέσεις και ειδικά τα αστικού τύπου ξενοδοχεία δεν έχουν κρατήσεις, παρά μόνο ακυρώσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Ιανουάριος στα ξενοδοχεία πόλης μπαίνει με πληρότητες 20%, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την βιωσιμότητα τους. Aντίστοιχη άσχημη είναι η εικόνα και για τα ξενοδοχεία του ορεινού όγκου, καθώς με τριήμερα και τετραήμερα δεν εξασφαλίζεται η βιωσιμότητα τους, αναφέρει ο κ. Τάσιος. Φέτος για τον κ. Τάσιο, οι συνθήκες για τα ξενοδοχεία είναι χειρότερες, γιατί όπως εξήγησε, πέρυσι είχαν καλλιεργηθεί προσδοκίες με την επανέναρξη εκδηλώσεων, εμπορικών εκθέσεων κλπ, ενώ φέτος υπάρχουν μόνο ακυρώσεις, με την έλευση της “όμικρον”.

    Με αφορμή την υφιστάμενη κατάσταση ο πρόεδρος της ΠΟΞ επισημαίνει ότι πανδημία φέρνει τον κλάδο σε πάρα πολύ δύσκολη θέση και θα χρειαστεί, όπως λέει, να “βάλλουν πλάτη” οι τράπεζες για αναδιάρθρωση δανείων, για όσες επιχειρήσεις έχουν δανεισμό. Μεταξύ άλλων ζητά την αρωγή της πολιτείας για το ενεργειακό κόστος των ξενοδοχείων, αλλά και επιτέλους, όπως σημειώνει, να λυθεί το ζήτημα της βραχυχρόνιας μίσθωσης και των συνθηκών του αθέμιτου ανταγωνισμού που δημιουργεί.

    Πρόεδρος FedHatta: Ο τουρισμός δεν είναι “τζόκερ”- “θα ζούμε με κορονοϊούς και στο μέλλον, ενώ θα εξαρτώμεθα από εμβόλια”.
    Ο τουρισμός δεν είναι “τζόκερ” σημειώνει στην παρέμβαση του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της ομοσπονδίας των τουριστικών πρακτόρων της Ελλάδας (FedHatta) Λύσανδρος Τσιλίδης και επισημαίνει ότι είναι κρίσιμο η τουριστική βιομηχανία να προσαρμοστεί στις δύσκολες συνθήκες, καθώς εκτιμά ότι “θα ζούμε με κορονοϊούς και στο μέλλον, ενώ παράλληλα θα εξαρτώμεθα από εμβόλια”.

    Αναφερόμενος στην παρούσα χρονική συγκυρία ο κ. Τσιλίδης τονίζει ότι οι διακινητές του τουρισμού εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν μεγάλα προβλήματα. Μάλιστα ζητά την στήριξη από πλευράς της πολιτείας, κυρίως σε ό,τι αφορά την διευκόλυνση της πορείας της επίλυσης κάποιων ζητημάτων που φαίνεται να κωλυσιεργούν λόγω συναρμοδιοτήτων των υπουργείων και πολυφωνίας επάνω σε ζητήματα που «καίνε» για τον ελληνικό οργανωμένο τουρισμό.

    Σε κάθε περίπτωση, οι παρούσες συνθήκες δεν ευνοούν προβλέψεις για την εξέλιξη της τουριστικής χρονιάς του 2022. Ακόμα και σε συνθήκες κανονικότητας της τουριστικής δραστηριότητας, στις αρχές του χρόνου κανείς δεν μπορούσε με σαφήνεια να εκτιμήσει την εξέλιξη της. Καταλύτης των εξελίξεων για τρίτη συνεχή χρονιά είναι η πανδημία εντός και εκτός συνόρων.

    Το σίγουρο είναι ότι το ισχυρό brand του ελληνικού τουρισμού επιβεβαιώνεται και από τα αποτελέσματα έρευνας με θέμα «Tάσεις και προτιμήσεις για διεθνή ταξίδια στις αγορές της Ελλάδας σε Ευρώπη και ΗΠΑ» που διενήργησε η Censuswide για λογαριασμό του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ).

    Υπενθυμίζεται ότι η έρευνα έδειξε ότι η Ελλάδα είναι ένας πολύ δημοφιλής προορισμός, αφού βρίσκεται στο top-10 των ευρωπαϊκών προορισμών των υπό εξέταση αγορών. Η καλύτερη θέση της Ελλάδας είναι η 2η στην ιταλική αγορά, ενώ είναι 3η στις αγορές του Ην. Βασιλείου, της Γερμανίας και της Γαλλίας και 5η σε αυτήν της Αυστρίας.

    ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΑ ΔΕΛΤΙΑ

    Αναζήτηση

    Αποθήκευση
    Cookies user preferences
    Χρησιμοποιούμε cookies βασισμένα στο νόμιμο συμφέρον και τη συγκατάθεσή σας για να διασφαλίσουμε την ορθή χρήση του δικτυακού μας τόπου. Με την απόρριψη τους η σελίδα μπορεί να μην αποκρίνεται όπως πρέπει.
    Αποδοχή όλων
    Απόρριψη όλων
    Περισσότερα
    Marketing
    Set of techniques which have for object the commercial strategy and in particular the market study.
    Facebook
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    DoubleClick/Google Marketing
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    Analytics
    Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
    Snowplow
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    Google Analytics
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    Cookies
    SpCookie
    Αποδοχή
    Απόρριψη