Στις προοπτικές της επόμενης χρονιάς εστιάζει, μεταξύ άλλων, σε παρέμβασή της στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, η υφυπουργός Τουρισμού, κα Σοφία Ζαχαράκη, τονίζοντας ότι το 2022 θα είναι εφαλτήριο για ακόμη καλύτερες επιδόσεις, βασισμένες στις αποδεδειγμένες πλέον δυνάμεις του ελληνικού τουρισμού. «Αποχαιρετώντας, λοιπόν, ένα έτος ισχυρής ανάκαμψης για τον τουρισμό, δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για μια ακόμη πιο δυναμική χρονιά το ‘22. Έχουμε αποδείξει ότι το μπορούμε και θα το καταφέρουμε», αναφέρει η υφυπουργός Τουρισμού.
Με θετικό τον αντίκτυπο της χρονιάς που φεύγει, πάντα στο τουριστικό μέτωπο, η κα Ζαχαράκη υπενθυμίζει ότι η Ελλάδα πέτυχε ένα ποιοτικό άλμα με αύξηση της μέσης δαπάνης ανά επισκέπτη κατά περισσότερο από 25%, ενώ η διαφοροποίηση των αγορών και των κοινών των επισκεπτών μας αποτελεί, όπως λέει, πολύτιμη παρακαταθήκη για το μέλλον. Ως συνέπεια όλων αυτών, η Ελλάδα αναγνωρίζεται από φίλους και ανταγωνιστές ως η πρωταγωνίστρια της ανάκαμψης του ευρωπαϊκού τουρισμού. Και η δυναμική άνοδος του τουρισμού μας ήταν ο καταλύτης για τη συνολική εξαιρετική επίδοση της ελληνικής οικονομίας, με ανάπτυξη 13,4% στο τρίτο -κατεξοχήν τουριστικό- τρίμηνο και τις εξαγωγές υπηρεσιών -στις οποίες κυριαρχούν οι τουριστικές- να σημειώνουν άνοδο πάνω από 84%, όπως υπογραμμίζει.
Αναφορικά με τη νέα χρονιά, μέλημα του υπουργείου Τουρισμού, όπως εξηγεί η κα Ζαχαράκη, είναι η επερχόμενη τουριστική ανάπτυξη της χώρας να έχει τρία κύρια χαρακτηριστικά: Ποιότητα, ισορροπία, βιωσιμότητα. Και αυτοί οι στόχοι επιτυγχάνονται κατεξοχήν με την ανάπτυξη του εναλλακτικού τουρισμού, τονίζει.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της υφυπουργού Τουρισμού στο ΑΠΕ/ΜΠΕ:
«Καθώς το 2021 φεύγει, έρχεται η ώρα απολογισμού μιας χρονιάς δύσκολης για όλους μας, αλλά ιδιαίτερα για τον τουρισμό. Μιας χρονιάς, που ξεκίνησε με μόνη βεβαιότητα την αβεβαιότητα. Εξαρχής αποφασίσαμε να αντιμετωπίσουμε την πρόκληση με επιμονή, μεθοδικότητα, και πίστη στη δύναμη του ελληνικού τουρισμού. Σχεδιάσαμε ένα πλαίσιο ασφαλούς ανοίγματος, το οποίο ανακοινώσαμε έγκαιρα σε όλους.
Ως χώρα πρωτοστατήσαμε, μέσω μάλιστα του ίδιου του πρωθυπουργού, σε έξυπνες λύσεις όπως το ευρωπαϊκό ψηφιακό πιστοποιητικό covid. Δεσμευτήκαμε για ασφαλές άνοιγμα στις 15 Μαΐου, και 15 Μαΐου ανοίξαμε, επιτυγχάνοντας να περιφρουρήσουμε το άνοιγμα αυτό σε όλη τη σαιζόν και στην επέκτασή της. Και τα αποτελέσματα ήρθαν: Ήδη, με τα στοιχεία του εννεαμήνου, τα τουριστικά έσοδά μας φέτος υπερέβησαν το 54% των εσόδων του 2019 -της τελευταίας πριν την πανδημία χρονιάς- και σε επίμαχους μήνες όπως τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο ξεπεράσαμε και το 75%.
Παράλληλα, πετύχαμε ένα ποιοτικό άλμα με αύξηση της μέσης δαπάνης ανά επισκέπτη κατά περισσότερο από 25%, ενώ η διαφοροποίηση των αγορών και των κοινών των επισκεπτών μας αποτελεί πολύτιμη παρακαταθήκη για το μέλλον. Ως συνέπεια όλων αυτών, η Ελλάδα αναγνωρίζεται από φίλους και ανταγωνιστές ως η πρωταγωνίστρια της ανάκαμψης του ευρωπαϊκού τουρισμού. Και η δυναμική άνοδος του τουρισμού μας ήταν ο καταλύτης για τη συνολική εξαιρετική επίδοση της ελληνικής οικονομίας, με ανάπτυξη 13,4% στο τρίτο -κατεξοχήν τουριστικό- τρίμηνο και τις εξαγωγές υπηρεσιών -στις οποίες κυριαρχούν οι τουριστικές- να σημειώνουν άνοδο πάνω από 84%.
Οι εξαιρετικές αυτές επιδόσεις είναι εφαλτήριο για ακόμη καλύτερες, βασισμένες στις αποδεδειγμένες πλέον δυνάμεις του ελληνικού τουρισμού. Τα πρώτα στοιχεία για το νέο έτος είναι εξαιρετικά ενθαρρυντικά. Κατόπιν και των επαφών του υπουργού σε Γαλλία και Βρετανία, αεροπορικές εταιρείες ανακοινώνουν εκατοντάδες χιλιάδες νέες θέσεις προς Ελλάδα για το ‘22, που σε πολλές περιπτώσεις ξεπερνούν ακόμα και τα επίπεδα πριν την πανδημία.
Μέλημά μας είναι η επερχόμενη τουριστική ανάπτυξη της χώρας να έχει τρία κύρια χαρακτηριστικά: Ποιότητα, ισορροπία, βιωσιμότητα. Και οι στόχοι αυτοί επιτυγχάνονται κατεξοχήν με την ανάπτυξη του εναλλακτικού τουρισμού. Για αυτό και εστιάζουμε σε αυτές τις μορφές τουρισμού, με στρατηγικά σχέδια ανά τομέα, αλλά και με την πλήρη αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων πηγών χρηματοδότησης, με κορυφαίο το Ταμείο Ανάκαμψης, με έργα άνω των 300 εκατ. ευρώ και άνω των 100 εκατ. ευρώ ειδικά για τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού.
Προωθούμε μορφές όπως ο οινοτουρισμός, με επέκταση του Σήματος Επισκέψιμου Οινοποιείου και με ένα οδοιπορικό εκδηλώσεων σε όλη την Ελλάδα. Χρηματοδοτούμε ανάπτυξη υποδομών σε μορφές όπως ο γαστρονομικός (όπου πετύχαμε την ένταξη της Θεσσαλονίκης στις Δημιουργικές Πόλεις Γαστρονομίας της Unesco) και ο αγροτουρισμός (όπου πρόσφατα είχαμε την επιλογή του Σουφλίου από το δίκτυο Best Tourism Villages του ΠΟΤ αλλά και της Δυτικής Σάμου στο Πρόγραμμα Αναβάθμισης). Είδη τουρισμού όπως ο ορεινός τουρισμός, ο τουρισμός υγείας, ο συνεδριακός, ο αθλητικός, ο καταδυτικός, ο θρησκευτικός, ο τουρισμός ευεξίας, ο οικοτουρισμός, το city break μπορούν να προσδώσουν υψηλή υπεραξία στο τουριστικό μας προϊόν, και για αυτό αποτελούν για εμάς στρατηγική προτεραιότητα. Σύντομα θα έχουμε την πρώτη ειδική καμπάνια για τον χειμερινό τουρισμό στην Ελλάδα, καθώς και ειδική προβολή για τη χώρα μας ως ιδανικό προορισμό city break.
Η Ελλάδα έχει πάντα το πλεονέκτημα του ήλιου και της θάλασσας, αλλά έχει και πολλά περισσότερα να προσφέρει στον επισκέπτη της. Αυτά θέλουμε να φωτίσουμε και μέσω του νέου νόμου του υπουργείου. Με εισαγωγή του θεσμικού πλαισίου για τους DMOs, την αρχή για τον ιαματικό τουρισμό, αλλά και τα επισκέψιμα τυροκομεία, ζυθοποιεία και ελαιοτριβεία, με την καθιέρωση νέου σήματος καθώς και το σήμα προσβάσιμου τουρισμού.
Παράλληλα, δίνουμε έμφαση και στο ανθρώπινο δυναμικό μας, με αναβάθμιση των σχολών μας μέσω τεχνικής βοήθειας που λάβαμε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με βελτίωση πρακτικής άσκησης και αύξησης θέσεων συμμετεχόντων, πόλεων και τμημάτων μετεκπαίδευσης, αλλά και πρόγραμμα reskilling - upskilling για 20.000 εργαζομένους σε τουρισμό και ανέργους.
Αποχαιρετώντας, λοιπόν, ένα έτος ισχυρής ανάκαμψης για τον τουρισμό, δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για μία ακόμη πιο δυναμική χρονιά το ‘22. Έχουμε αποδείξει ότι το μπορούμε, και θα το καταφέρουμε».
Με θετικό τον αντίκτυπο της χρονιάς που φεύγει, πάντα στο τουριστικό μέτωπο, η κα Ζαχαράκη υπενθυμίζει ότι η Ελλάδα πέτυχε ένα ποιοτικό άλμα με αύξηση της μέσης δαπάνης ανά επισκέπτη κατά περισσότερο από 25%, ενώ η διαφοροποίηση των αγορών και των κοινών των επισκεπτών μας αποτελεί, όπως λέει, πολύτιμη παρακαταθήκη για το μέλλον. Ως συνέπεια όλων αυτών, η Ελλάδα αναγνωρίζεται από φίλους και ανταγωνιστές ως η πρωταγωνίστρια της ανάκαμψης του ευρωπαϊκού τουρισμού. Και η δυναμική άνοδος του τουρισμού μας ήταν ο καταλύτης για τη συνολική εξαιρετική επίδοση της ελληνικής οικονομίας, με ανάπτυξη 13,4% στο τρίτο -κατεξοχήν τουριστικό- τρίμηνο και τις εξαγωγές υπηρεσιών -στις οποίες κυριαρχούν οι τουριστικές- να σημειώνουν άνοδο πάνω από 84%, όπως υπογραμμίζει.
Αναφορικά με τη νέα χρονιά, μέλημα του υπουργείου Τουρισμού, όπως εξηγεί η κα Ζαχαράκη, είναι η επερχόμενη τουριστική ανάπτυξη της χώρας να έχει τρία κύρια χαρακτηριστικά: Ποιότητα, ισορροπία, βιωσιμότητα. Και αυτοί οι στόχοι επιτυγχάνονται κατεξοχήν με την ανάπτυξη του εναλλακτικού τουρισμού, τονίζει.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της υφυπουργού Τουρισμού στο ΑΠΕ/ΜΠΕ:
«Καθώς το 2021 φεύγει, έρχεται η ώρα απολογισμού μιας χρονιάς δύσκολης για όλους μας, αλλά ιδιαίτερα για τον τουρισμό. Μιας χρονιάς, που ξεκίνησε με μόνη βεβαιότητα την αβεβαιότητα. Εξαρχής αποφασίσαμε να αντιμετωπίσουμε την πρόκληση με επιμονή, μεθοδικότητα, και πίστη στη δύναμη του ελληνικού τουρισμού. Σχεδιάσαμε ένα πλαίσιο ασφαλούς ανοίγματος, το οποίο ανακοινώσαμε έγκαιρα σε όλους.
Ως χώρα πρωτοστατήσαμε, μέσω μάλιστα του ίδιου του πρωθυπουργού, σε έξυπνες λύσεις όπως το ευρωπαϊκό ψηφιακό πιστοποιητικό covid. Δεσμευτήκαμε για ασφαλές άνοιγμα στις 15 Μαΐου, και 15 Μαΐου ανοίξαμε, επιτυγχάνοντας να περιφρουρήσουμε το άνοιγμα αυτό σε όλη τη σαιζόν και στην επέκτασή της. Και τα αποτελέσματα ήρθαν: Ήδη, με τα στοιχεία του εννεαμήνου, τα τουριστικά έσοδά μας φέτος υπερέβησαν το 54% των εσόδων του 2019 -της τελευταίας πριν την πανδημία χρονιάς- και σε επίμαχους μήνες όπως τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο ξεπεράσαμε και το 75%.
Παράλληλα, πετύχαμε ένα ποιοτικό άλμα με αύξηση της μέσης δαπάνης ανά επισκέπτη κατά περισσότερο από 25%, ενώ η διαφοροποίηση των αγορών και των κοινών των επισκεπτών μας αποτελεί πολύτιμη παρακαταθήκη για το μέλλον. Ως συνέπεια όλων αυτών, η Ελλάδα αναγνωρίζεται από φίλους και ανταγωνιστές ως η πρωταγωνίστρια της ανάκαμψης του ευρωπαϊκού τουρισμού. Και η δυναμική άνοδος του τουρισμού μας ήταν ο καταλύτης για τη συνολική εξαιρετική επίδοση της ελληνικής οικονομίας, με ανάπτυξη 13,4% στο τρίτο -κατεξοχήν τουριστικό- τρίμηνο και τις εξαγωγές υπηρεσιών -στις οποίες κυριαρχούν οι τουριστικές- να σημειώνουν άνοδο πάνω από 84%.
Οι εξαιρετικές αυτές επιδόσεις είναι εφαλτήριο για ακόμη καλύτερες, βασισμένες στις αποδεδειγμένες πλέον δυνάμεις του ελληνικού τουρισμού. Τα πρώτα στοιχεία για το νέο έτος είναι εξαιρετικά ενθαρρυντικά. Κατόπιν και των επαφών του υπουργού σε Γαλλία και Βρετανία, αεροπορικές εταιρείες ανακοινώνουν εκατοντάδες χιλιάδες νέες θέσεις προς Ελλάδα για το ‘22, που σε πολλές περιπτώσεις ξεπερνούν ακόμα και τα επίπεδα πριν την πανδημία.
Μέλημά μας είναι η επερχόμενη τουριστική ανάπτυξη της χώρας να έχει τρία κύρια χαρακτηριστικά: Ποιότητα, ισορροπία, βιωσιμότητα. Και οι στόχοι αυτοί επιτυγχάνονται κατεξοχήν με την ανάπτυξη του εναλλακτικού τουρισμού. Για αυτό και εστιάζουμε σε αυτές τις μορφές τουρισμού, με στρατηγικά σχέδια ανά τομέα, αλλά και με την πλήρη αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων πηγών χρηματοδότησης, με κορυφαίο το Ταμείο Ανάκαμψης, με έργα άνω των 300 εκατ. ευρώ και άνω των 100 εκατ. ευρώ ειδικά για τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού.
Προωθούμε μορφές όπως ο οινοτουρισμός, με επέκταση του Σήματος Επισκέψιμου Οινοποιείου και με ένα οδοιπορικό εκδηλώσεων σε όλη την Ελλάδα. Χρηματοδοτούμε ανάπτυξη υποδομών σε μορφές όπως ο γαστρονομικός (όπου πετύχαμε την ένταξη της Θεσσαλονίκης στις Δημιουργικές Πόλεις Γαστρονομίας της Unesco) και ο αγροτουρισμός (όπου πρόσφατα είχαμε την επιλογή του Σουφλίου από το δίκτυο Best Tourism Villages του ΠΟΤ αλλά και της Δυτικής Σάμου στο Πρόγραμμα Αναβάθμισης). Είδη τουρισμού όπως ο ορεινός τουρισμός, ο τουρισμός υγείας, ο συνεδριακός, ο αθλητικός, ο καταδυτικός, ο θρησκευτικός, ο τουρισμός ευεξίας, ο οικοτουρισμός, το city break μπορούν να προσδώσουν υψηλή υπεραξία στο τουριστικό μας προϊόν, και για αυτό αποτελούν για εμάς στρατηγική προτεραιότητα. Σύντομα θα έχουμε την πρώτη ειδική καμπάνια για τον χειμερινό τουρισμό στην Ελλάδα, καθώς και ειδική προβολή για τη χώρα μας ως ιδανικό προορισμό city break.
Η Ελλάδα έχει πάντα το πλεονέκτημα του ήλιου και της θάλασσας, αλλά έχει και πολλά περισσότερα να προσφέρει στον επισκέπτη της. Αυτά θέλουμε να φωτίσουμε και μέσω του νέου νόμου του υπουργείου. Με εισαγωγή του θεσμικού πλαισίου για τους DMOs, την αρχή για τον ιαματικό τουρισμό, αλλά και τα επισκέψιμα τυροκομεία, ζυθοποιεία και ελαιοτριβεία, με την καθιέρωση νέου σήματος καθώς και το σήμα προσβάσιμου τουρισμού.
Παράλληλα, δίνουμε έμφαση και στο ανθρώπινο δυναμικό μας, με αναβάθμιση των σχολών μας μέσω τεχνικής βοήθειας που λάβαμε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με βελτίωση πρακτικής άσκησης και αύξησης θέσεων συμμετεχόντων, πόλεων και τμημάτων μετεκπαίδευσης, αλλά και πρόγραμμα reskilling - upskilling για 20.000 εργαζομένους σε τουρισμό και ανέργους.
Αποχαιρετώντας, λοιπόν, ένα έτος ισχυρής ανάκαμψης για τον τουρισμό, δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για μία ακόμη πιο δυναμική χρονιά το ‘22. Έχουμε αποδείξει ότι το μπορούμε, και θα το καταφέρουμε».