Σύνοψη του βιβλίου
Οροσειρά Ροδόπης, σωτήριον έτος 1206
Στη σκιά των βουνών της Ροδόπης, που από αιώνες χωρίζουν και ενώνουν τους ανθρώπους, σταυροφόροι και Βούλγαροι σεργιανούν ανενόχλητοι στις βυζαντινές καστροπολιτείες. Εκεί, ο παγανισµός παλεύει µε τον χριστιανισµό, σκοτεινές µαγγανείες αποτελούν αναπόσπαστο κοµµάτι της καθηµερινότητας, κακόφηµα καπηλειά µετατρέπονται σε τόπους εξοµολογήσεων και µια νεαρή Θράσσα αγωνίζεται να ισορροπήσει ανάµεσα σε δύο ανισόρροπους κόσµους.
Με φόντο το πολυπολιτισµικό ψηφιδωτό της Θράκης, τόπο ιδιότροπων θεών και γενναίων ανθρώπων, ο συναρπαστικός κόσµος του περιθωρίου συναντά τους λόγιους ιππότες της ∆ύσης και µυηµένοι φρουροί µυστικών ταγµάτων δεσµεύονται µε όρκους σιωπής.
Στον επικό αυτό κόσµο, η Ζωή, Θράσσα αρχοντοπούλα από τη Μοσυνούπολη, αναζητεί επίµονα την ταυτότητά της. Στο ταξίδι της στα κάστρα της Θράκης θα τη συντροφεύουν άγιοι και δαίµονες, πολύτιµοι συνοδοιπόροι, όπως ο Βάραγγος Μποργκ, ο βογιάρος Πέταρ, η καπήλισσα Ξένη, η οιωνοσκόπος Κρεµασία, οι µοναχοί του Παπικίου όρους, αλλά και οι θρυλικές µορφές των Πορφυρογέννητων της Πόλης, του Γοδεφρείδου Βιλεαρδουίνου, του τσάρου Καλογιάννη των Ασέν και πολλών ακόµη µικρών ή µεγάλων ηρώων του 13ου αιώνα.
Η συγγραφέας
Η Νάγια Δαλακούρα γεννήθηκε το 1980 και μεγάλωσε στην Κομοτηνή. Δραστηριοποιείται στον χώρο των μουσείων ως επιμελήτρια εκθέσεων και μουσειοπαιδαγωγός. "Το λιμάνι των χαμένων γυναικών" αποτελεί το πρώτο της μυθιστόρημα.
Έγραψαν για το βιβλίο:
Γιώργος Τρίγκας - gtrigkas.wordpress.com
Μόλις κυκλοφορήσατε το καινούργιο σας μυθιστόρημα, το οποίο περιέχει πολλά ιστορικά και λαογραφικά στοιχεία. Πείτε μας λίγα λόγια για τη δημιουργία του.
Η ΘΡΑΣΣΑ είναι ένα βυζαντινό μυθιστόρημα για τη Θράκη των αρχών του 13ου αιώνα. Μια μυθοπλασία για την τοπιογραφία της οροσειράς της Ροδόπης, για τον πολυπολιτισμό της και για μια ιστορική περίοδο αναταραχών και μεταρρυθμίσεων, εν πολλοίς άγνωστη. Η σύνδεση και η διάδραση του θρακικού τοπίου με τον χώρο, τον χρόνο και τους ανθρώπους ήταν αναπόφευκτη στο μυθιστόρημα αυτό.
Λεύκη Σαραντινού - bookia.gr
Στη Θράσσα, αλλά και στο Λιμάνι των χαμένων γυναικών, η βασική πρωταγωνίστρια η Ζωή, αλλά και οι περισσότεροι κεντρικοί χαρακτήρες είναι γυναικείοι. Φαίνεται, λοιπόν, ότι τρέφετε μία ιδιαίτερη προτίμησε σε αυτούς. Θέλετε να μας εξηγήσετε τον λόγο;
Είναι αλήθεια ότι απολαμβάνω τόσο να διαβάζω για γυναίκες ηρωίδες μυθιστορημάτων όσο και να γράφω για αυτές. Πιστεύω πολύ στη δύναμη των γυναικών, μου κεντρίζει το ενδιαφέρον ειδικά η σχέση της γυναίκας με τη φύση και βρίσκω ότι οι γυναίκες έχουν πάντα συναρπαστικές ιστορίες να διηγηθούν!
Μαρία Νικολάου - ertnews.gr
Εδώ και μερικούς μήνες, που κυκλοφόρησε το έργο της εισέπραξε την πολύ μεγάλη αγάπη του αναγνωστικού του κοινού ειδικά των συντοπιτών της κι αυτό ήταν κάτι που την συγκίνησε βαθιά, κάτι, που όπως είπε στην ΕΡΤ Κομοτηνής και στην εκπομπή «Καθημερινές Ιστορίες» δεν το περίμενε η ίδια, καθώς «η Θράκη του 13ου αιώνα είναι ένα θέμα όχι και το πιο εμπορικό».
«Ωστόσο», σύμφωνα με την Νάγια Δαλακούρα, «αυτό που απέδειξε “Η Θράσσα” είναι ότι όλοι εδώ έχουμε ανάγκη να μαθαίνουμε για την ιστορία και ειδικά για την ιστορία του τόπου μας».
pna.gr
Η καστροπολιτεία της Μοσυνούπολης φλέγεται και καταστρέφεται από τους Βούλγαρους πολεμιστές του Σκυλογιάννη. Η Ζωή, αρχοντοπούλα της Μοσυνούπολης βρίσκεται χαμένη μέσα στην καταστροφή, να προσπαθεί να βρει τρόπο να μαζέψει τις δυνάμεις της για να επιβιώσει. Ο Πέταρ, σαν άλλος Ήρωας Ιππέας, παραξενεύεται από το παρουσιαστικό της αρχοντοπούλας, τον τρόπο με τον οποίο περπατάει και από το πολύτιμο αντικείμενο που κρατά σφιχτά πάνω της και την ακολουθεί στις άλλοτε σκοτεινές συνοικίες του κάστρου.
Εύη Αναστασιάδου - biblioparousiaseiskritikes.blogspot.com
Απόλυτα γοητευμένη έκλεισα το βιβλίο και με δυσκολία προσαρμόστηκα και πάλι στο σήμερα.
Χωρίς καμία αμφιβολία, διάβασα ένα από τα βιβλία εκείνα που συνδυάζουν άψογα την ιστορία, την εξαιρετική γραφή, την μαγεία, την απίστευτη ομορφιά της φύσης και τον έρωτα που κινεί τα νήματα και που δεν έχει σύνορα και λογική. Η αγάπη της συγγραφέως για τον τόπο της, την ιστορία αλλά και την αρχαιολογία είναι έκδηλη σε κάθε σελίδα του βιβλίου.
Οροσειρά Ροδόπης, σωτήριον έτος 1206
Στη σκιά των βουνών της Ροδόπης, που από αιώνες χωρίζουν και ενώνουν τους ανθρώπους, σταυροφόροι και Βούλγαροι σεργιανούν ανενόχλητοι στις βυζαντινές καστροπολιτείες. Εκεί, ο παγανισµός παλεύει µε τον χριστιανισµό, σκοτεινές µαγγανείες αποτελούν αναπόσπαστο κοµµάτι της καθηµερινότητας, κακόφηµα καπηλειά µετατρέπονται σε τόπους εξοµολογήσεων και µια νεαρή Θράσσα αγωνίζεται να ισορροπήσει ανάµεσα σε δύο ανισόρροπους κόσµους.
Με φόντο το πολυπολιτισµικό ψηφιδωτό της Θράκης, τόπο ιδιότροπων θεών και γενναίων ανθρώπων, ο συναρπαστικός κόσµος του περιθωρίου συναντά τους λόγιους ιππότες της ∆ύσης και µυηµένοι φρουροί µυστικών ταγµάτων δεσµεύονται µε όρκους σιωπής.
Στον επικό αυτό κόσµο, η Ζωή, Θράσσα αρχοντοπούλα από τη Μοσυνούπολη, αναζητεί επίµονα την ταυτότητά της. Στο ταξίδι της στα κάστρα της Θράκης θα τη συντροφεύουν άγιοι και δαίµονες, πολύτιµοι συνοδοιπόροι, όπως ο Βάραγγος Μποργκ, ο βογιάρος Πέταρ, η καπήλισσα Ξένη, η οιωνοσκόπος Κρεµασία, οι µοναχοί του Παπικίου όρους, αλλά και οι θρυλικές µορφές των Πορφυρογέννητων της Πόλης, του Γοδεφρείδου Βιλεαρδουίνου, του τσάρου Καλογιάννη των Ασέν και πολλών ακόµη µικρών ή µεγάλων ηρώων του 13ου αιώνα.
Η συγγραφέας
Η Νάγια Δαλακούρα γεννήθηκε το 1980 και μεγάλωσε στην Κομοτηνή. Δραστηριοποιείται στον χώρο των μουσείων ως επιμελήτρια εκθέσεων και μουσειοπαιδαγωγός. "Το λιμάνι των χαμένων γυναικών" αποτελεί το πρώτο της μυθιστόρημα.
Έγραψαν για το βιβλίο:
Γιώργος Τρίγκας - gtrigkas.wordpress.com
Μόλις κυκλοφορήσατε το καινούργιο σας μυθιστόρημα, το οποίο περιέχει πολλά ιστορικά και λαογραφικά στοιχεία. Πείτε μας λίγα λόγια για τη δημιουργία του.
Η ΘΡΑΣΣΑ είναι ένα βυζαντινό μυθιστόρημα για τη Θράκη των αρχών του 13ου αιώνα. Μια μυθοπλασία για την τοπιογραφία της οροσειράς της Ροδόπης, για τον πολυπολιτισμό της και για μια ιστορική περίοδο αναταραχών και μεταρρυθμίσεων, εν πολλοίς άγνωστη. Η σύνδεση και η διάδραση του θρακικού τοπίου με τον χώρο, τον χρόνο και τους ανθρώπους ήταν αναπόφευκτη στο μυθιστόρημα αυτό.
Λεύκη Σαραντινού - bookia.gr
Στη Θράσσα, αλλά και στο Λιμάνι των χαμένων γυναικών, η βασική πρωταγωνίστρια η Ζωή, αλλά και οι περισσότεροι κεντρικοί χαρακτήρες είναι γυναικείοι. Φαίνεται, λοιπόν, ότι τρέφετε μία ιδιαίτερη προτίμησε σε αυτούς. Θέλετε να μας εξηγήσετε τον λόγο;
Είναι αλήθεια ότι απολαμβάνω τόσο να διαβάζω για γυναίκες ηρωίδες μυθιστορημάτων όσο και να γράφω για αυτές. Πιστεύω πολύ στη δύναμη των γυναικών, μου κεντρίζει το ενδιαφέρον ειδικά η σχέση της γυναίκας με τη φύση και βρίσκω ότι οι γυναίκες έχουν πάντα συναρπαστικές ιστορίες να διηγηθούν!
Μαρία Νικολάου - ertnews.gr
Εδώ και μερικούς μήνες, που κυκλοφόρησε το έργο της εισέπραξε την πολύ μεγάλη αγάπη του αναγνωστικού του κοινού ειδικά των συντοπιτών της κι αυτό ήταν κάτι που την συγκίνησε βαθιά, κάτι, που όπως είπε στην ΕΡΤ Κομοτηνής και στην εκπομπή «Καθημερινές Ιστορίες» δεν το περίμενε η ίδια, καθώς «η Θράκη του 13ου αιώνα είναι ένα θέμα όχι και το πιο εμπορικό».
«Ωστόσο», σύμφωνα με την Νάγια Δαλακούρα, «αυτό που απέδειξε “Η Θράσσα” είναι ότι όλοι εδώ έχουμε ανάγκη να μαθαίνουμε για την ιστορία και ειδικά για την ιστορία του τόπου μας».
pna.gr
Η καστροπολιτεία της Μοσυνούπολης φλέγεται και καταστρέφεται από τους Βούλγαρους πολεμιστές του Σκυλογιάννη. Η Ζωή, αρχοντοπούλα της Μοσυνούπολης βρίσκεται χαμένη μέσα στην καταστροφή, να προσπαθεί να βρει τρόπο να μαζέψει τις δυνάμεις της για να επιβιώσει. Ο Πέταρ, σαν άλλος Ήρωας Ιππέας, παραξενεύεται από το παρουσιαστικό της αρχοντοπούλας, τον τρόπο με τον οποίο περπατάει και από το πολύτιμο αντικείμενο που κρατά σφιχτά πάνω της και την ακολουθεί στις άλλοτε σκοτεινές συνοικίες του κάστρου.
Εύη Αναστασιάδου - biblioparousiaseiskritikes.blogspot.com
Απόλυτα γοητευμένη έκλεισα το βιβλίο και με δυσκολία προσαρμόστηκα και πάλι στο σήμερα.
Χωρίς καμία αμφιβολία, διάβασα ένα από τα βιβλία εκείνα που συνδυάζουν άψογα την ιστορία, την εξαιρετική γραφή, την μαγεία, την απίστευτη ομορφιά της φύσης και τον έρωτα που κινεί τα νήματα και που δεν έχει σύνορα και λογική. Η αγάπη της συγγραφέως για τον τόπο της, την ιστορία αλλά και την αρχαιολογία είναι έκδηλη σε κάθε σελίδα του βιβλίου.