ΣΗΜΕΙΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΚΙΚΙΛΙΑ ΣΤΟΝ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ ΣΚΑΙ 100,3 ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥΣ ΒΑΣΙΛΗ ΧΙΩΤΗ ΚΑΙ ΝΟΤΗ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟ
Το Σεπτέμβριο φτάσαμε το 75% των αφίξεων του Σεπτεμβρίου 2019
Σύμφωνα και με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, την περίοδο Ιανουάριος-Αύγουστος 2021, η εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση αυξήθηκε κατά 79,2% από το 2020 και διαμορφώθηκε στα 8,6 εκατομμύρια ταξιδιώτες έναντι 4,8 εκατομμυρίων το 2020.
Η εισερχόμενη κίνηση μόνο για τον Αύγουστο του 2021 διαμορφώθηκε σε 4 εκατομμύρια ταξιδιώτες αυξημένη κατά 125,5%, ενώ και τον Σεπτέμβριο έφτασαν στη χώρα μας 2.352.788 ταξιδιώτες, αύξηση 110% σε σχέση με το Σεπτέμβριο του 2020.
Σύμφωνα με τις αφίξεις επιβατών εξωτερικού, το Σεπτέμβριο φτάσαμε το 75% των αφίξεων του Σεπτεμβρίου 2019.
Πετύχαμε το στόχο για το 2021 να φτάσουμε το 50% των εσόδων του 2019.
Έγινε μια τεράστια προσπάθεια, με «σφραγίδα» την επιτυχία μας και το rebranding της χώρας σε ό,τι έχει να κάνει με τα υγειονομικά πρωτόκολλά μας, τον τρόπο με τον οποίον η ελληνική Κυβέρνηση διαχειρίστηκε την πανδημία, τον τρόπο με τον οποίον προσδώσαμε στον ταξιδιώτη αίσθημα ασφάλειας για να έρθει στη χώρα μας.
Της τάξεως του 100% η πληρότητα σε δημοφιλείς ορεινούς προορισμούς αυτή την εβδομάδα
Αυτή την εβδομάδα, λόγω της αργίας, η εικόνα μας από δημοφιλείς ορεινούς προορισμούς στην ηπειρωτική Ελλάδα είναι της τάξεως του 100% πληρότητας στα καταλύματα.
Κάτι που σημαίνει ότι ο στόχος ενός βιώσιμου τουριστικού προϊόντος, μιας μοναδικής εμπειρίας που θα μπορεί να διαρκεί 12 μήνες το χρόνο, αρχίζει σιγά-σιγά και υλοποιείται.
Και δουλεύουμε σκληρά για την προετοιμασία του 2022, καθώς τώρα είναι οι μήνες της δουλειάς για έναν Υπουργό Τουρισμού.
Όλοι ζητούν έναρξη της τουριστικής περιόδου το Μάρτιο
Για πρώτη φορά μετά από 71 χρόνια έκαναν το ετήσιο συνέδριό τους οι Γερμανοί tour operators στη χώρα μας, στο Costa Navarino, σε συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού, τον ΕΟΤ, τους ΗΑΤΤΑ/FedHATTA και τον ιδιωτικό τομέα. Είχαμε 450 πολύ μεγάλους tour operators, από την TUI μέχρι την Condor που πετάει ακόμα για Κρήτη και Ρόδο και θα πετάει όλο το Νοέμβριο.
Κεφαλαιοποιούμε το θετικό κλίμα της προσπάθειας που έκανε η χώρα τα τελευταία δύο χρόνια. Όλοι ζητούν, και αυτό θα γίνει, η έναρξη της τουριστικής περιόδου να γίνει φέτος για την Ελλάδα το Μάρτιο. Και μάλιστα, οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες από την Αγγλία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, τις Η.Π.Α., μιλούν για αυξήσεις διαθέσιμων θέσεων της τάξεως από 30% έως 50%.
Στόχευση της Κυβέρνησης ένα βιώσιμο τουριστικό μοντέλο – Συγκριτικό μας πλεονέκτημα το RRF
Η στόχευση της ελληνικής Κυβέρνησης και του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, είναι ένα βιώσιμο τουριστικό μοντέλο και μία τουριστική εμπειρία σε διάρκεια, με πιο πολλούς προορισμούς και φυσικά με υποστήριξη των πιο γνωστών προορισμών μας.
Στο πλαίσιο αυτό, ετοιμάζουμε τη στρατηγική μας, την οποία θα ανακοινώσουμε εντός του χειμώνα, και θα περιλαμβάνει ένα ολιστικό μοντέλο διαχείρισης και συναρμοδιοτήτων, με βάση τη διαχείριση υδάτινων πόρων και στερεών αποβλήτων, τον τρόπο μεταφοράς από και προς τα νησιά μας, τη διαχείριση της κρουαζιέρας, την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου αλλά και των προορισμών.
Περιλαμβάνει ένα ολιστικό πρόγραμμα διαχείρισης των επισκεπτών μας και οργάνωσης, έτσι ώστε να υπάρχει διάρκεια στο τουριστικό προϊόν, επιτυχία σε κάθε σεζόν, διαχείριση των κρίσεων, αν και όπου χρειάζεται, και προφανώς υποστήριξης των υποδομών μας.
Η Ελλάδα έχει ένα πολύ μεγάλο συγκριτικό πλεονέκτημα: ότι η Κυβέρνηση αποφάσισε ένα σημαντικό κομμάτι του RRF, των επενδυτικών μας πόρων από την Ευρώπη, να πάει σε υποστήριξη βασικών υποδομές, είτε είναι αυτοκινητόδρομοι, είτε είναι οι οδοί, είτε είναι οι αποχετεύσεις, είτε είναι η διαχείριση του υδάτινου ορίζοντα, πάντα με όρους και κανόνες τέτοιους φιλικούς προς το περιβάλλον.
Τουρισμός 12 μήνες το χρόνο και σε καινούργιους προορισμούς
Σαφώς θέλουμε ποιότητα στον τουρισμό μας και το επιδιώκουμε στις συμφωνίες που υπογράφουμε. Όμως μπορούμε κάλλιστα να διαχειριστούμε την ποσότητα, εάν η στρατηγική μας περιλαμβάνει όχι μόνο τις 2,5 Περιφέρειες της χώρας που σηκώνουν κατά κύριο λόγο το βάρος του τουρισμού, αλλά όλες τις Περιφέρειες και πολλαπλούς προορισμούς.
Στόχος μας ο τουρισμός 12 μήνες το χρόνο και σε προορισμούς καινούργιους, που βλέπετε ότι από μόνοι τους πολλές φορές ανακαλύπτουν οι επισκέπτες μας. Δική μας υποχρέωσή είναι να τους «φωτίσουμε». Και στην ηπειρωτική Ελλάδα πανέμορφες περιοχές ορεινών διακοπών, γαστρονομικού τουρισμού, οινοτουρισμού, θρησκευτικού τουρισμού, αθλητικού τουρισμού.
Για παράδειγμα, το Σεπτέμβριο οι φίλοι μας οι Ισραηλινοί που έχουν το μήνα των διακοπών τους.
Τις 8 εβδομάδες, δύο τον Οκτώβριο, δύο τα Χριστούγεννα, δύο τον Φεβρουάριο και δύο το Πάσχα που οι Γάλλοι έχουν τις σχολικές διακοπές τους.
Τα ειδικά προγράμματα, που ήδη υπογράφονται με Βρετανούς tour operators για την τρίτη και τέταρτη ηλικία σε ό,τι έχει να κάνει με ελληνικούς προορισμούς.
Τις 13 με 14 πτήσεις που θα έχουμε από τις Η.Π.Α.. Μιλάμε για υψηλού επιπέδου εισοδήματος επισκέπτες που μένουν και πολλές ημέρες.
Αυτή είναι μία στρατηγική που υπηρετεί το στόχο μας ως χώρα, που φέρνει νέες θέσεις εργασίας, πιο ποιοτικές, καλύτερα πληρωμένες και έτσι να επιστρέφει αυτό πίσω στην ελληνική οικογένεια και στην ελληνική οικονομία.
Το Σεπτέμβριο φτάσαμε το 75% των αφίξεων του Σεπτεμβρίου 2019
Σύμφωνα και με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, την περίοδο Ιανουάριος-Αύγουστος 2021, η εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση αυξήθηκε κατά 79,2% από το 2020 και διαμορφώθηκε στα 8,6 εκατομμύρια ταξιδιώτες έναντι 4,8 εκατομμυρίων το 2020.
Η εισερχόμενη κίνηση μόνο για τον Αύγουστο του 2021 διαμορφώθηκε σε 4 εκατομμύρια ταξιδιώτες αυξημένη κατά 125,5%, ενώ και τον Σεπτέμβριο έφτασαν στη χώρα μας 2.352.788 ταξιδιώτες, αύξηση 110% σε σχέση με το Σεπτέμβριο του 2020.
Σύμφωνα με τις αφίξεις επιβατών εξωτερικού, το Σεπτέμβριο φτάσαμε το 75% των αφίξεων του Σεπτεμβρίου 2019.
Πετύχαμε το στόχο για το 2021 να φτάσουμε το 50% των εσόδων του 2019.
Έγινε μια τεράστια προσπάθεια, με «σφραγίδα» την επιτυχία μας και το rebranding της χώρας σε ό,τι έχει να κάνει με τα υγειονομικά πρωτόκολλά μας, τον τρόπο με τον οποίον η ελληνική Κυβέρνηση διαχειρίστηκε την πανδημία, τον τρόπο με τον οποίον προσδώσαμε στον ταξιδιώτη αίσθημα ασφάλειας για να έρθει στη χώρα μας.
Της τάξεως του 100% η πληρότητα σε δημοφιλείς ορεινούς προορισμούς αυτή την εβδομάδα
Αυτή την εβδομάδα, λόγω της αργίας, η εικόνα μας από δημοφιλείς ορεινούς προορισμούς στην ηπειρωτική Ελλάδα είναι της τάξεως του 100% πληρότητας στα καταλύματα.
Κάτι που σημαίνει ότι ο στόχος ενός βιώσιμου τουριστικού προϊόντος, μιας μοναδικής εμπειρίας που θα μπορεί να διαρκεί 12 μήνες το χρόνο, αρχίζει σιγά-σιγά και υλοποιείται.
Και δουλεύουμε σκληρά για την προετοιμασία του 2022, καθώς τώρα είναι οι μήνες της δουλειάς για έναν Υπουργό Τουρισμού.
Όλοι ζητούν έναρξη της τουριστικής περιόδου το Μάρτιο
Για πρώτη φορά μετά από 71 χρόνια έκαναν το ετήσιο συνέδριό τους οι Γερμανοί tour operators στη χώρα μας, στο Costa Navarino, σε συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού, τον ΕΟΤ, τους ΗΑΤΤΑ/FedHATTA και τον ιδιωτικό τομέα. Είχαμε 450 πολύ μεγάλους tour operators, από την TUI μέχρι την Condor που πετάει ακόμα για Κρήτη και Ρόδο και θα πετάει όλο το Νοέμβριο.
Κεφαλαιοποιούμε το θετικό κλίμα της προσπάθειας που έκανε η χώρα τα τελευταία δύο χρόνια. Όλοι ζητούν, και αυτό θα γίνει, η έναρξη της τουριστικής περιόδου να γίνει φέτος για την Ελλάδα το Μάρτιο. Και μάλιστα, οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες από την Αγγλία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, τις Η.Π.Α., μιλούν για αυξήσεις διαθέσιμων θέσεων της τάξεως από 30% έως 50%.
Στόχευση της Κυβέρνησης ένα βιώσιμο τουριστικό μοντέλο – Συγκριτικό μας πλεονέκτημα το RRF
Η στόχευση της ελληνικής Κυβέρνησης και του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, είναι ένα βιώσιμο τουριστικό μοντέλο και μία τουριστική εμπειρία σε διάρκεια, με πιο πολλούς προορισμούς και φυσικά με υποστήριξη των πιο γνωστών προορισμών μας.
Στο πλαίσιο αυτό, ετοιμάζουμε τη στρατηγική μας, την οποία θα ανακοινώσουμε εντός του χειμώνα, και θα περιλαμβάνει ένα ολιστικό μοντέλο διαχείρισης και συναρμοδιοτήτων, με βάση τη διαχείριση υδάτινων πόρων και στερεών αποβλήτων, τον τρόπο μεταφοράς από και προς τα νησιά μας, τη διαχείριση της κρουαζιέρας, την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου αλλά και των προορισμών.
Περιλαμβάνει ένα ολιστικό πρόγραμμα διαχείρισης των επισκεπτών μας και οργάνωσης, έτσι ώστε να υπάρχει διάρκεια στο τουριστικό προϊόν, επιτυχία σε κάθε σεζόν, διαχείριση των κρίσεων, αν και όπου χρειάζεται, και προφανώς υποστήριξης των υποδομών μας.
Η Ελλάδα έχει ένα πολύ μεγάλο συγκριτικό πλεονέκτημα: ότι η Κυβέρνηση αποφάσισε ένα σημαντικό κομμάτι του RRF, των επενδυτικών μας πόρων από την Ευρώπη, να πάει σε υποστήριξη βασικών υποδομές, είτε είναι αυτοκινητόδρομοι, είτε είναι οι οδοί, είτε είναι οι αποχετεύσεις, είτε είναι η διαχείριση του υδάτινου ορίζοντα, πάντα με όρους και κανόνες τέτοιους φιλικούς προς το περιβάλλον.
Τουρισμός 12 μήνες το χρόνο και σε καινούργιους προορισμούς
Σαφώς θέλουμε ποιότητα στον τουρισμό μας και το επιδιώκουμε στις συμφωνίες που υπογράφουμε. Όμως μπορούμε κάλλιστα να διαχειριστούμε την ποσότητα, εάν η στρατηγική μας περιλαμβάνει όχι μόνο τις 2,5 Περιφέρειες της χώρας που σηκώνουν κατά κύριο λόγο το βάρος του τουρισμού, αλλά όλες τις Περιφέρειες και πολλαπλούς προορισμούς.
Στόχος μας ο τουρισμός 12 μήνες το χρόνο και σε προορισμούς καινούργιους, που βλέπετε ότι από μόνοι τους πολλές φορές ανακαλύπτουν οι επισκέπτες μας. Δική μας υποχρέωσή είναι να τους «φωτίσουμε». Και στην ηπειρωτική Ελλάδα πανέμορφες περιοχές ορεινών διακοπών, γαστρονομικού τουρισμού, οινοτουρισμού, θρησκευτικού τουρισμού, αθλητικού τουρισμού.
Για παράδειγμα, το Σεπτέμβριο οι φίλοι μας οι Ισραηλινοί που έχουν το μήνα των διακοπών τους.
Τις 8 εβδομάδες, δύο τον Οκτώβριο, δύο τα Χριστούγεννα, δύο τον Φεβρουάριο και δύο το Πάσχα που οι Γάλλοι έχουν τις σχολικές διακοπές τους.
Τα ειδικά προγράμματα, που ήδη υπογράφονται με Βρετανούς tour operators για την τρίτη και τέταρτη ηλικία σε ό,τι έχει να κάνει με ελληνικούς προορισμούς.
Τις 13 με 14 πτήσεις που θα έχουμε από τις Η.Π.Α.. Μιλάμε για υψηλού επιπέδου εισοδήματος επισκέπτες που μένουν και πολλές ημέρες.
Αυτή είναι μία στρατηγική που υπηρετεί το στόχο μας ως χώρα, που φέρνει νέες θέσεις εργασίας, πιο ποιοτικές, καλύτερα πληρωμένες και έτσι να επιστρέφει αυτό πίσω στην ελληνική οικογένεια και στην ελληνική οικονομία.