«Με τα πρώτα 14 χιλιόμετρα του νότιου τμήματος του Ε65, τα Τρίκαλα βρίσκονται όλο πιο κοντά σε μια νέα πραγματικότητα: στο να αποκτήσουν την κεντροβαρική τους θέση στον συγκοινωνιακό χάρτη της χώρας μας. Με την ολοκλήρωση - το επόμενο διάστημα - του υπόλοιπου νότιου τμήματος, σε συνδυασμό με τα θετικά νέα για το βόρειο τμήμα, δίνονται νέες προοπτικές που θα βάζουν βάσεις για αναπτυξιακή πολιτική».
Η δήλωση αυτή του Δημάρχου Τρικκαίων Δημήτρη Παπαστεργίου αντικατοπτρίζει τα θετικά νέα από τη σταθερή πορεία της ολοκλήρωσης του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας, γνωστότερου ως Ε65. Η δήλωση έγινε στη διάρκεια των εγκαινίων των πρώτων 14 χλμ. του νότιου τμήματος του Ε65, από την εθνική οδό στο ύψος της Λαμίας έως τον κόμβο Καρπενησίου, δηλαδή την παράκαμψη Λαμίας.
Το τμήμα θα εξυπηρετήσει όσους κινούνται προς και από το Καρπενήσι και τη Μακρακώμη, ενώ όσοι ταξιδεύουν για Σοφάδες, Καρδίτσα και Τρίκαλα θα πρέπει να εξακολουθήσουν να χρησιμοποιούν την παλιά διαδρομή. Ολόκληρο το νότιο τμήμα, από Λαμία έως Ξυνιάδα βρίσκεται σήμερα στο 70% και θα παραδοθεί στην κυκλοφορία στα τέλη του 2022.
Το νέο τμήμα θα το διαχειρίζεται η κοινοπραξία Κεντρική Οδός (όπως την εθνική οδό στο Μαλιακό κόλπο και το τμήμα Ξυνιάδας- Τρικάλων του Ε65).
Περιλαμβάνει τρεις γέφυρες, δύο ανισόπεδους κόμβους (Λαμίας και Καρπενησίου) και έναν σταθμό εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών, που όμως δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί.
Όπως ανέφερε κατά την τελετή παράδοσης του τμήματος ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής, το νέο κομμάτι θα διευκολύνει όσους κατευθύνονται από την Αθήνα στο Καρπενήσι, «βγάζοντας το Καρπενήσι από μια ιδιότυπη απομόνωση», ενώ θα απαλλάξει την πόλη της Λαμία από ένα μέρος της διαμπερούς κίνησης οχημάτων.
Από και προς τα Τρίκαλα
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Κεντρικής Οδού, το νέο τμήμα που ξεκινά από την εθνική οδό στο ύψος της Λαμίας εξυπηρετεί την κίνηση προς Μακρακώμη και Καρπενήσι.
«Επισημαίνουμε ότι το νέο αυτό τμήμα, δε συνδέεται με το εν λειτουργία μεσαίο τμήμα του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας Ε65, που ξεκινά από την Ξυνιάδα και φθάνει έως τα Τρίκαλα. Συνεπώς, για τους προορισμούς σε Θεσσαλία, για ταξίδια σε Σοφάδες, Καρδίτσα και Τρίκαλα, οι επιλογές των οδηγών παραμένουν ως εξής:
α) οι οδηγοί που έρχονται από Νότο, ακολουθούν τον υφιστάμενο άξονα Λαμίας – Καρδίτσας και στο 24ο χλμ. του μέσω κυκλικού κόμβου (round about) οδηγούνται εντός του τμήματος Ξυνιάδα – Τρίκαλα.
β) οι οδηγοί που έρχονται από Βορρά, ακολουθούν τον υφιστάμενο άξονα Λαρίσης – Τρικάλων και στο 56ο χλμ. του, βρίσκουν αντίστοιχο κυκλικό κόμβο που τους οδηγεί στο εν λειτουργία τμήμα», αναφέρει η ανακοίνωση της Κεντρικής Οδού.
Την περασμένη Τρίτη 13 Ιουλίου κυρώθηκε από τη Βουλή η σύμβαση κατασκευής για το Βόρειο Τμήμα του Ε65.
Με την ολοκλήρωσή του Ε65, το ταξίδι από Λαμία έως και Εγνατία θα διαρκεί μια ώρα και 30 λεπτά, αντί των δύο ωρών και 30 λεπτών, που απαιτούνται σήμερα, ενώ η διαδρομή Αθήνα – Γρεβενά – Μέτσοβο θα διαρκεί τέσσερις ώρες.
Στην εκδήλωση μίλησαν επίσης ο Υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, με την ιδιότητα και του βουλευτή Φθιώτιδας, καθώς και ο Υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας, Φάνης Σπανός, και ο διευθύνων σύμβουλος της Εταιρείας Παραχώρησης Οδός Κεντρικής Ελλάδος, Ροδιανός Αντωνακόπουλος.
Στην εκδήλωση έδωσαν το παρών επίσης ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και βουλευτής Φθιώτιδας, Γιάννης Οικονόμου, οι βουλευτές: Ευρυτανίας, Κωνσταντίνος Κοντογεώργος, Φθιώτιδας Γιώργος Κοτρωνιάς και κ. Θέμης Χειμάρας, Φωκίδας, Ιωάννης Μπούγας, Καρδίτσας, Ασημίνα Σκόνδρα και Γιώργος Κωτσός, ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός, δήμαρχοι περιοχών από όπου θα διέρχεται ο Ε65, καθώς και ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Γιώργος Περιστέρης.
Η δήλωση αυτή του Δημάρχου Τρικκαίων Δημήτρη Παπαστεργίου αντικατοπτρίζει τα θετικά νέα από τη σταθερή πορεία της ολοκλήρωσης του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας, γνωστότερου ως Ε65. Η δήλωση έγινε στη διάρκεια των εγκαινίων των πρώτων 14 χλμ. του νότιου τμήματος του Ε65, από την εθνική οδό στο ύψος της Λαμίας έως τον κόμβο Καρπενησίου, δηλαδή την παράκαμψη Λαμίας.
Το τμήμα θα εξυπηρετήσει όσους κινούνται προς και από το Καρπενήσι και τη Μακρακώμη, ενώ όσοι ταξιδεύουν για Σοφάδες, Καρδίτσα και Τρίκαλα θα πρέπει να εξακολουθήσουν να χρησιμοποιούν την παλιά διαδρομή. Ολόκληρο το νότιο τμήμα, από Λαμία έως Ξυνιάδα βρίσκεται σήμερα στο 70% και θα παραδοθεί στην κυκλοφορία στα τέλη του 2022.
Το νέο τμήμα θα το διαχειρίζεται η κοινοπραξία Κεντρική Οδός (όπως την εθνική οδό στο Μαλιακό κόλπο και το τμήμα Ξυνιάδας- Τρικάλων του Ε65).
Περιλαμβάνει τρεις γέφυρες, δύο ανισόπεδους κόμβους (Λαμίας και Καρπενησίου) και έναν σταθμό εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών, που όμως δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί.
Όπως ανέφερε κατά την τελετή παράδοσης του τμήματος ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής, το νέο κομμάτι θα διευκολύνει όσους κατευθύνονται από την Αθήνα στο Καρπενήσι, «βγάζοντας το Καρπενήσι από μια ιδιότυπη απομόνωση», ενώ θα απαλλάξει την πόλη της Λαμία από ένα μέρος της διαμπερούς κίνησης οχημάτων.
Από και προς τα Τρίκαλα
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Κεντρικής Οδού, το νέο τμήμα που ξεκινά από την εθνική οδό στο ύψος της Λαμίας εξυπηρετεί την κίνηση προς Μακρακώμη και Καρπενήσι.
«Επισημαίνουμε ότι το νέο αυτό τμήμα, δε συνδέεται με το εν λειτουργία μεσαίο τμήμα του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας Ε65, που ξεκινά από την Ξυνιάδα και φθάνει έως τα Τρίκαλα. Συνεπώς, για τους προορισμούς σε Θεσσαλία, για ταξίδια σε Σοφάδες, Καρδίτσα και Τρίκαλα, οι επιλογές των οδηγών παραμένουν ως εξής:
α) οι οδηγοί που έρχονται από Νότο, ακολουθούν τον υφιστάμενο άξονα Λαμίας – Καρδίτσας και στο 24ο χλμ. του μέσω κυκλικού κόμβου (round about) οδηγούνται εντός του τμήματος Ξυνιάδα – Τρίκαλα.
β) οι οδηγοί που έρχονται από Βορρά, ακολουθούν τον υφιστάμενο άξονα Λαρίσης – Τρικάλων και στο 56ο χλμ. του, βρίσκουν αντίστοιχο κυκλικό κόμβο που τους οδηγεί στο εν λειτουργία τμήμα», αναφέρει η ανακοίνωση της Κεντρικής Οδού.
Την περασμένη Τρίτη 13 Ιουλίου κυρώθηκε από τη Βουλή η σύμβαση κατασκευής για το Βόρειο Τμήμα του Ε65.
Με την ολοκλήρωσή του Ε65, το ταξίδι από Λαμία έως και Εγνατία θα διαρκεί μια ώρα και 30 λεπτά, αντί των δύο ωρών και 30 λεπτών, που απαιτούνται σήμερα, ενώ η διαδρομή Αθήνα – Γρεβενά – Μέτσοβο θα διαρκεί τέσσερις ώρες.
Στην εκδήλωση μίλησαν επίσης ο Υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, με την ιδιότητα και του βουλευτή Φθιώτιδας, καθώς και ο Υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας, Φάνης Σπανός, και ο διευθύνων σύμβουλος της Εταιρείας Παραχώρησης Οδός Κεντρικής Ελλάδος, Ροδιανός Αντωνακόπουλος.
Στην εκδήλωση έδωσαν το παρών επίσης ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και βουλευτής Φθιώτιδας, Γιάννης Οικονόμου, οι βουλευτές: Ευρυτανίας, Κωνσταντίνος Κοντογεώργος, Φθιώτιδας Γιώργος Κοτρωνιάς και κ. Θέμης Χειμάρας, Φωκίδας, Ιωάννης Μπούγας, Καρδίτσας, Ασημίνα Σκόνδρα και Γιώργος Κωτσός, ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός, δήμαρχοι περιοχών από όπου θα διέρχεται ο Ε65, καθώς και ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Γιώργος Περιστέρης.