Friday, 22 November 2024, 11:40

Αθήνα: 19°C

    ΝΕΑ

    Ενημερωθείτε έγκαιρα και έγκυρα για τα σημαντικότερα θέματα, που άπτονται του ελληνικού πολιτισμού και τουρισμού!

    Μητσοτάκης: «Στόχος του πράσινου πιστοποιητικού η διευκόλυνση των ταξιδιών»

    Μητσοτάκης: «Στόχος του πράσινου πιστοποιητικού η διευκόλυνση των ταξιδιών»

    Στη σημασία της γρήγορης έκδοσης πράσινου πιστοποιητικού εμβολιασμού για τη διασφάλιση της ελεύθερης διακίνησης των Ευρωπαίων πολιτών αναφέρθηκε ο πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης στη συζήτηση με τον Ισπανό ομόλογο του Pedro Sánchez, κατά την πρώτη ημέρα των εργασιών του 6ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, που πραγματοποιείται στο Ζάππειο και το οποίο τελεί υπό την Αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας, κας Κατερίνας Σακελλαροπούλου.

    Από αριστερά οι κ.κ.: Σ. Τσομώκος, ιδρυτής και πρόεδρος του Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, Κ. Μητσοτάκης, πρωθυπουργός Ελλάδος, F. Eder, Managing Director, Politico και Pedro Sánchez, πρωθυπουργός Ισπανίας.

    Ο κ. Μητσοτάκης μίλησε για το θέμα αυτό ως πολύ σημαντικό για την Ελλάδα και την Ισπανία, δεδομένου ότι οι χώρες αυτές βασίζονται στον τουρισμό. «Στόχος του πράσινου πιστοποιητικού είναι η διευκόλυνση των ταξιδιών και όχι το να λέμε στις χώρες τι πρέπει να κάνουν στο εσωτερικό τους», είπε χαρακτηριστικά.

    Ο Έλληνας πρωθυπουργός αναφέρθηκε στο άρθρο που είχε συντάξει πριν από έναν χρόνο για τη χαλάρωση των πατεντών. «Όλοι συμφωνήσαμε ότι αυτό από μόνο του δεν αρκεί για την πρόσβαση όλων στα εμβόλια. Έχουμε στην ΕΕ δωρίσει εμβόλια στον covax, επιτρέπουμε τις εξαγωγές, κάτι που δεν κάνουν οι ΗΠΑ», τόνισε, ενώ είπε επιπλέον ότι η απόφαση να αγοραστούν στο πλαίσιο της ΕΕ εμβόλια και ενισχυτικά εμβολίων είναι μια πραγματική απόδειξη της Ευρωπαϊκής αλληλεγγύης.

    «Συζητούσαμε διαρκώς με τους άλλους ηγέτες αναλυτικά για το θέμα της πανδημίας και τελικά αποφασίσαμε να υποστούμε το οικονομικό βάρος για να σώσουμε ανθρώπινες ζωές», πρόσθεσε σχετικά.

    Ο κ. Μητσοτάκης επισήμανε ότι χρειάστηκαν τρεις μήνες, μετά την πρόταση οκτώ ηγετών, για να καταλάβει η ΕΕ την ανάγκη για έκδοση χρέους που δε θα επιβαρύνει τις οικονομίες των χωρών, ενώ χαρακτηριστικά τόνισε: «Η ενωμένη Ευρώπη είναι πέραν της οικονομίας, είναι ένας τρόπος ζωής». «Πρέπει και οι φειδωλοί του Βορρά να καταλάβουν ότι οι πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης για τις νότιες χώρες θα ευνοήσουν και τις χώρες τους», σημείωσε ο κ. Μητσοτάκης.

    Ερωτηθείς για την Angela Merkel και τους χειρισμούς της στο θέμα της πανδημίας, ο ίδιος τόνισε πώς είναι ιδιαίτερα σημαντικός ο ευρωπαϊκός της ρόλος στο θέμα των εμβολίων. «Θα περίμενε κανείς ότι η πλουσιότερη χώρα θα αγόραζε τα δικά της εμβόλια, όμως η Merkel αποφάσισε να επιλέξει την ευρωπαϊκή προσέγγιση», είπε χαρακτηριστικά.

    Ο κ. Μητσοτάκης επισήμανε επιπλέον για την κυβέρνηση ότι ξόδεψε τα περισσότερα χρήματα για να στηριχθεί η πραγματική οικονομία, κάτι που θεωρεί πολύ σημαντικό.

    Από την πλευρά του ο Ισπανός πρωθυπουργός τόνισε: «Είναι σημαντικό να έχουμε συμφωνία για το πράσινο πιστοποιητικό τον Ιούνιο για να διασφαλίσουμε την κινητικότητα στην ΕΕ», αφού όπως είπε στόχος είναι να έχουν οι ευρωπαϊκές χώρες κοινή στάση έναντι των τρίτων χωρών όταν, για παράδειγμα, εμφανίζεται ένα νέο στέλεχος του ιού. Ο ίδιος πρόσθεσε και ότι ένα από τα σημαντικότερα μαθήματα της κρίσης αυτής ήταν ότι φάνηκε η ανάγκη να ενισχυθούν τα συστήματα πρωτοβάθμιας φροντίδας στην Ισπανία. «Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι πως θα αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα της υγειονομικής κρίσης στους νέους και στις γυναίκες που είναι οι δυο ομάδες που χτυπήθηκαν περισσότερο» είπε χαρακτηριστικά. «Η πανδημία έφερε μια φοβερή σύγκλιση. Πρέπει να ενισχύσουμε την κοινή αγορά με μεγάλες επενδύσεις», είπε σχετικά με το ευρωπαϊκό όραμα στην εποχή μετά την πανδημία.

    Τη συζήτηση συντόνισε ο Managing Director του Politico, Florian Eder.

    ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΑ ΔΕΛΤΙΑ

    Αναζήτηση

    Αποθήκευση
    Cookies user preferences
    Χρησιμοποιούμε cookies βασισμένα στο νόμιμο συμφέρον και τη συγκατάθεσή σας για να διασφαλίσουμε την ορθή χρήση του δικτυακού μας τόπου. Με την απόρριψη τους η σελίδα μπορεί να μην αποκρίνεται όπως πρέπει.
    Αποδοχή όλων
    Απόρριψη όλων
    Περισσότερα
    Marketing
    Set of techniques which have for object the commercial strategy and in particular the market study.
    Facebook
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    DoubleClick/Google Marketing
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    Analytics
    Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
    Snowplow
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    Google Analytics
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    Cookies
    SpCookie
    Αποδοχή
    Απόρριψη