Χθες τοποθετήθηκε στο περιστύλιο του Μεγάρου της Βουλής, η «Σχολή των Αθηνών» του Ραφαήλ. Η περίφημη ταπισερί του 18ου αιώνα παραχωρήθηκε για τους επόμενους μήνες στη Βουλή των Ελλήνων από τη Γαλλική Εθνοσυνέλευση, προς τιμήν της Ελληνικής Επανάστασης του 1821.
Με φόντο την εκπληκτική ταπισερί, που απεικονίζει τους μεγάλους φιλοσόφους της ελληνικής αρχαιότητας, ο Πρόεδρος της Βουλής δήλωσε: «Σήμερα, παρουσία του εξοχοτάτου Πρέσβη της φίλης Γαλλίας, κ. Patrick Maisonnave, η Βουλή, τρεις μέρες πριν από τη συμπλήρωση δύο ακριβώς αιώνων από την έκρηξη της Εθνικής μας Επαναστάσεως, το 1821, υποδέχεται στο Περιστύλιό της το πιο σπουδαίο, καλλιτεχνικά και διπλωματικά, έργο τέχνης που έχει προσφερθεί ποτέ στη Βουλή των Ελλήνων.
Ήθελα να εκφράσω τις ευχαριστίες, τη χαρά και την ευγνωμοσύνη μου προς τον Πρόεδρο της Γαλλικής Εθνοσυνέλευσης κ. Richard Ferrand, ο οποίος μας προσέφερε αυτόν τον εξαίρετο τοιχοτάπητα που παρουσιάζει τη «Σχολή των Αθηνών», τους αρχαίους Έλληνες φιλοσόφους. Ο τοιχοτάπητας, ο οποίος για πρώτη φορά απ’ όταν τεχνουργήθηκε, το 1775, από τον περίφημο οίκο Gobelins στο Παρίσι, φεύγει από τη Γαλλία. Φεύγει μεν, αλλά μπορούμε να πούμε ότι επιστρέφει στην Αθήνα, επιστρέφει δηλαδή στην πόλη τη Σχολή της οποίας με τόση καλλιτεχνική έμφαση αποδίδει.
Τις εργασίες της τοποθέτησης παρακολούθησαν ο πρόεδρος της Βουλής, Κώστας Τασούλας, και ο πρεσβευτής της Γαλλίας στην Αθήνα, Πατρίκ Μεζονάβ. Όπως ανέφερε σε σχετική ανάρτησή του στο twitter ο γ.γ. της Βουλής, Α. Μυλωνάκης, πρόκειται για «Ένα έργο ωδή στην ελληνική σκέψη που έθεσε τα θεμέλια της Δημοκρατίας».
Το έργο τέχνης του 17ου αιώνα, που κοσμούσε από το 1879 τη Γαλλική Εθνοσυνέλευση ήρθε ως δώρο της Γαλλικής Δημοκρατίας προς τη χώρα μας με αφορμή τη συμπλήρωση 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση. Πρόκειται για έναν εθνικό θησαυρό των Γάλλων, τον οποίο μας δανείζουν για έναν ολόκληρο χρόνο, κατόπιν επικοινωνίας του Προέδρου της Ελληνικής Βουλής, με τον Γάλλο ομόλογό του, Ρίτσαρντ Φεράντ.
Η ταπισερί -εμπνευσμένη από τοιχογραφία του Ιταλού ζωγράφου Ραφαήλ- παρουσιάζει τη «Σχολή των Αθηνών» και απεικονίζει τους αρχαίους φιλοσόφους της Αθήνας να κάθονται αντικριστά.
Ο Αριστοτέλης φαίνεται να είναι το κεντρικό πρόσωπο στο έργο. Ωστόσο, όλοι οι φιλόσοφοι που απεικονίζονται συμμερίζονται το «Causarum Cognitio», δηλαδή δημιούργησαν το έργο τους δίνοντας λύσεις αφού πρώτα προσπάθησαν να καταλάβουν τις αρχέγονες αιτίες του κάθε προβλήματος που αντιμετώπιζαν κατά το «γνώση των πρώτων αιτιών». Πολλοί έζησαν πριν από τον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη, και μόλις το ένα τρίτο ήταν Αθηναίοι.
Το έργο περιλαμβάνει ρωμαϊκά στοιχεία, αλλά συνάμα έχει έναν γενικό ημικυκλικό καθορισμό, έχοντας τον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη στο κέντρο, με όλα τα άλλα να περιφέρονται γύρω από αυτούς -ένα σύστημα που θα μπορούσε κάποιος να υπαινιχθεί πώς παραπέμπει στην Πυθαγόρεια Μονάδα.
Με φόντο την εκπληκτική ταπισερί, που απεικονίζει τους μεγάλους φιλοσόφους της ελληνικής αρχαιότητας, ο Πρόεδρος της Βουλής δήλωσε: «Σήμερα, παρουσία του εξοχοτάτου Πρέσβη της φίλης Γαλλίας, κ. Patrick Maisonnave, η Βουλή, τρεις μέρες πριν από τη συμπλήρωση δύο ακριβώς αιώνων από την έκρηξη της Εθνικής μας Επαναστάσεως, το 1821, υποδέχεται στο Περιστύλιό της το πιο σπουδαίο, καλλιτεχνικά και διπλωματικά, έργο τέχνης που έχει προσφερθεί ποτέ στη Βουλή των Ελλήνων.
Ήθελα να εκφράσω τις ευχαριστίες, τη χαρά και την ευγνωμοσύνη μου προς τον Πρόεδρο της Γαλλικής Εθνοσυνέλευσης κ. Richard Ferrand, ο οποίος μας προσέφερε αυτόν τον εξαίρετο τοιχοτάπητα που παρουσιάζει τη «Σχολή των Αθηνών», τους αρχαίους Έλληνες φιλοσόφους. Ο τοιχοτάπητας, ο οποίος για πρώτη φορά απ’ όταν τεχνουργήθηκε, το 1775, από τον περίφημο οίκο Gobelins στο Παρίσι, φεύγει από τη Γαλλία. Φεύγει μεν, αλλά μπορούμε να πούμε ότι επιστρέφει στην Αθήνα, επιστρέφει δηλαδή στην πόλη τη Σχολή της οποίας με τόση καλλιτεχνική έμφαση αποδίδει.
Τις εργασίες της τοποθέτησης παρακολούθησαν ο πρόεδρος της Βουλής, Κώστας Τασούλας, και ο πρεσβευτής της Γαλλίας στην Αθήνα, Πατρίκ Μεζονάβ. Όπως ανέφερε σε σχετική ανάρτησή του στο twitter ο γ.γ. της Βουλής, Α. Μυλωνάκης, πρόκειται για «Ένα έργο ωδή στην ελληνική σκέψη που έθεσε τα θεμέλια της Δημοκρατίας».
Το έργο τέχνης του 17ου αιώνα, που κοσμούσε από το 1879 τη Γαλλική Εθνοσυνέλευση ήρθε ως δώρο της Γαλλικής Δημοκρατίας προς τη χώρα μας με αφορμή τη συμπλήρωση 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση. Πρόκειται για έναν εθνικό θησαυρό των Γάλλων, τον οποίο μας δανείζουν για έναν ολόκληρο χρόνο, κατόπιν επικοινωνίας του Προέδρου της Ελληνικής Βουλής, με τον Γάλλο ομόλογό του, Ρίτσαρντ Φεράντ.
Η ταπισερί -εμπνευσμένη από τοιχογραφία του Ιταλού ζωγράφου Ραφαήλ- παρουσιάζει τη «Σχολή των Αθηνών» και απεικονίζει τους αρχαίους φιλοσόφους της Αθήνας να κάθονται αντικριστά.
Ο Αριστοτέλης φαίνεται να είναι το κεντρικό πρόσωπο στο έργο. Ωστόσο, όλοι οι φιλόσοφοι που απεικονίζονται συμμερίζονται το «Causarum Cognitio», δηλαδή δημιούργησαν το έργο τους δίνοντας λύσεις αφού πρώτα προσπάθησαν να καταλάβουν τις αρχέγονες αιτίες του κάθε προβλήματος που αντιμετώπιζαν κατά το «γνώση των πρώτων αιτιών». Πολλοί έζησαν πριν από τον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη, και μόλις το ένα τρίτο ήταν Αθηναίοι.
Το έργο περιλαμβάνει ρωμαϊκά στοιχεία, αλλά συνάμα έχει έναν γενικό ημικυκλικό καθορισμό, έχοντας τον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη στο κέντρο, με όλα τα άλλα να περιφέρονται γύρω από αυτούς -ένα σύστημα που θα μπορούσε κάποιος να υπαινιχθεί πώς παραπέμπει στην Πυθαγόρεια Μονάδα.