Τηλε-παρουσίαση της τριετούς επικοινωνιακής στρατηγικής του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ), διεξήγαγε ο γενικός γραμματέας, κ. Δημήτρης Φραγκάκης, στα Διοικητικά Συμβούλια των επαγγελματικών φορέων του κλάδου των επαγγελματικών τουριστικών σκαφών, του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Άνευ Πληρώματος – ΣΙΤΕΣΑΠ και της Ένωσης Πλοιοκτητών Επαγγελματιών Σκαφών Τουρισμού – ΕΠΕΣΤ την Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου 2021, στο πλαίσιο των παρουσιάσεων προς τους τουριστικούς φορείς.
Ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ επεσήμανε ότι η νέα επικοινωνιακή στρατηγική επικεντρώνεται να αναδείξει θεματικές μορφές δραστηριοτήτων, να είναι και προσωποποιημένη προς τα ενδιαφέροντα του δυνητικού πελάτη, και είναι η πρώτη φορά που αναδεικνύεται σε στρατηγική με βάθος χρόνου και αναγνώρισε ότι μέχρι τώρα δεν είχε υπάρξει αυτή η εξειδίκευση, στην οποία θα δοθεί έμφαση συμπληρωματικά με την προβολή της Ελλάδας, σε συνδυασμό με το προϊόν του “ήλιος και θάλασσα”.
Στο πλαίσιο αυτό ο κ. Φραγκάκης ανέφερε την εντύπωσή του ότι ο κλάδος έχει σημαντικά πληγεί από την πανδημία, και είναι πρόθεση του ΕΟΤ να προβάλει τη δραστηριότητα εντάσσοντάς την στις ειδικές μορφές και στις εξειδικεύσεις.
Στη συζήτηση που είχαν με τον κ. Φραγκάκη, οι δύο πρόεδροι του ΣΙΤΕΣΑΠ κ. Πάρις Λουτριώτης και της ΕΠΕΣΤ κ. Αντώνης Στελλιάτος, επιβεβαίωσαν ότι όντως ο κλάδος του τουριστικού επαγγελματικού σκάφους είναι από τους σοβαρότερα πληγμένους από την πανδημία του κορωνοϊού, γιατί εκτός από τις εκτεταμένες απαγορεύσεις απόπλων και κατάπλων, επηρεάστηκε από την αδυναμία να ταξιδεύσουν οι τουρίστες - ναυλωτές των σκαφών από τις σημαντικές αγορές, όπως Βόρεια Αμερική, Ασία, Βρετανία κ.ά. Επίσης, επεσήμαναν τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί από την Παραχώρηση της Μαρίνας Αλίμου, κύριας επαγγελματικής βάσης του κλάδου, και το υπέρογκων αυξήσεων τιμολόγιο που ανακοίνωσε ο νέος Παραχωρησιούχος, και τους όρους της Σύμβασης Παραχώρησης που οδηγούν τους επαγγελματίες σε ανάγκη αναζήτησης νέας βάσης, κάτι που δεν ελήφθη υπόψη στην διαδικασία του διαγωνισμού και στους συμβατικούς όρους.
Οι πρόεδροι, του ΣΙΤΕΣΑΠ κ. Λουτριώτης και της ΕΠΕΣΤ κ. Στελλιάτος, ευχαρίστησαν τον γενικό γραμματέα για την αναλυτική επεξήγηση του νέου σκεπτικού για την προβολή της τουριστικής Ελλάδος, ενώ παρακολούθησαν με τα μέλη των ΔΣ, και την αναλυτική, με διάφορες διαφάνειες, παρουσίαση που έκανε ο εκπρόσωπος της αναδόχου διαφημιστικής εταιρείας, όπου εξηγήθηκε και η προσέγγιση της προσωποποιημένης διαμορφούμενης διαφημιστικής υποστήριξης – «personalization».
Επίσης, συζητήθηκε και το σοβαρό θέμα της έλλειψης θέσεων ελλιμενισμού και οι δύο πρόεδροι παρακάλεσαν τον κ. Φραγκάκη να συνδράμει και εκείνος για τη χωροθέτηση νέας επαγγελματικής μαρίνας στην Αττική, που έχει τη μεγαλύτερη έλλειψη λιμενικών εγκαταστάσεων για επαγγελματικά σκάφη, αλλά ιδιαίτερα επεσήμαναν την ανάγκη να περιληφθούν στην διαφημιστική καμπάνια και fam και press trips εξειδικευμένα στη δραστηριότητα του γιώτινγκ, ενώ επιβεβαίωσαν ότι είναι στη διάθεση του ΕΟΤ για συνεργασία στον τομέα αυτόν. Πρόσθετα ζήτησαν να ενταχθεί ο κλάδος στην αξιολόγηση των συμμετοχών σε εκθέσεις, που αναμένεται να ξαναρχίσουν μετά την πανδημία. Επεσήμαναν δε επιπροσθέτως ότι η συνεισφορά όλων των δραστηριοτήτων του γιώτινγκ στην ελληνική οικονομία, που σήμερα υπολογίζεται στο 1,9% στο ΑΕΠ, μπορεί να αυξηθεί σημαντικά με την κατάλληλη υποστήριξη.
Ο κ. Λουτριώτης επεσήμανε αφενός τη σημασία να προβάλλεται η Ελλάδα ως προορισμός για το γιώτινγκ, κάτι που ουσιαστικά δεν έχει γίνει μέχρι σήμερα, και αφετέρου να δοθεί έμφαση στην ανάδειξη και των διαφόρων περιοχών σε όλη την νησιωτική και παράκτια περιοχή που προσφέρονται για τη δραστηριότητα, που συνεισφέρει με τις διαμονές και τις τοπικές επισκέψεις και δαπάνες σε κάθε σημείο που αγκυροβολούν σκάφη, ενώ ανέφερε και ως παράδειγμα προώθησης περιοχής την απουσία παντελούς προβολής της παράκτιας Πελοποννήσου που έχει τις δυνατότητες να γίνει επιμέρους προορισμός του yachting.
Κλείνοντας ο κ. Φραγκάκης επιβεβαίωσε ότι στον προγραμματισμό της καμπάνιας περιλαμβάνεται το yachting και δήλωσε ότι θα είναι ένα από τέσσερα εξειδικευμένα video, της νέας καμπάνιας, ειδικά για τον θαλάσσιο τουρισμό – yachting.
Ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ επεσήμανε ότι η νέα επικοινωνιακή στρατηγική επικεντρώνεται να αναδείξει θεματικές μορφές δραστηριοτήτων, να είναι και προσωποποιημένη προς τα ενδιαφέροντα του δυνητικού πελάτη, και είναι η πρώτη φορά που αναδεικνύεται σε στρατηγική με βάθος χρόνου και αναγνώρισε ότι μέχρι τώρα δεν είχε υπάρξει αυτή η εξειδίκευση, στην οποία θα δοθεί έμφαση συμπληρωματικά με την προβολή της Ελλάδας, σε συνδυασμό με το προϊόν του “ήλιος και θάλασσα”.
Στο πλαίσιο αυτό ο κ. Φραγκάκης ανέφερε την εντύπωσή του ότι ο κλάδος έχει σημαντικά πληγεί από την πανδημία, και είναι πρόθεση του ΕΟΤ να προβάλει τη δραστηριότητα εντάσσοντάς την στις ειδικές μορφές και στις εξειδικεύσεις.
Στη συζήτηση που είχαν με τον κ. Φραγκάκη, οι δύο πρόεδροι του ΣΙΤΕΣΑΠ κ. Πάρις Λουτριώτης και της ΕΠΕΣΤ κ. Αντώνης Στελλιάτος, επιβεβαίωσαν ότι όντως ο κλάδος του τουριστικού επαγγελματικού σκάφους είναι από τους σοβαρότερα πληγμένους από την πανδημία του κορωνοϊού, γιατί εκτός από τις εκτεταμένες απαγορεύσεις απόπλων και κατάπλων, επηρεάστηκε από την αδυναμία να ταξιδεύσουν οι τουρίστες - ναυλωτές των σκαφών από τις σημαντικές αγορές, όπως Βόρεια Αμερική, Ασία, Βρετανία κ.ά. Επίσης, επεσήμαναν τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί από την Παραχώρηση της Μαρίνας Αλίμου, κύριας επαγγελματικής βάσης του κλάδου, και το υπέρογκων αυξήσεων τιμολόγιο που ανακοίνωσε ο νέος Παραχωρησιούχος, και τους όρους της Σύμβασης Παραχώρησης που οδηγούν τους επαγγελματίες σε ανάγκη αναζήτησης νέας βάσης, κάτι που δεν ελήφθη υπόψη στην διαδικασία του διαγωνισμού και στους συμβατικούς όρους.
Οι πρόεδροι, του ΣΙΤΕΣΑΠ κ. Λουτριώτης και της ΕΠΕΣΤ κ. Στελλιάτος, ευχαρίστησαν τον γενικό γραμματέα για την αναλυτική επεξήγηση του νέου σκεπτικού για την προβολή της τουριστικής Ελλάδος, ενώ παρακολούθησαν με τα μέλη των ΔΣ, και την αναλυτική, με διάφορες διαφάνειες, παρουσίαση που έκανε ο εκπρόσωπος της αναδόχου διαφημιστικής εταιρείας, όπου εξηγήθηκε και η προσέγγιση της προσωποποιημένης διαμορφούμενης διαφημιστικής υποστήριξης – «personalization».
Επίσης, συζητήθηκε και το σοβαρό θέμα της έλλειψης θέσεων ελλιμενισμού και οι δύο πρόεδροι παρακάλεσαν τον κ. Φραγκάκη να συνδράμει και εκείνος για τη χωροθέτηση νέας επαγγελματικής μαρίνας στην Αττική, που έχει τη μεγαλύτερη έλλειψη λιμενικών εγκαταστάσεων για επαγγελματικά σκάφη, αλλά ιδιαίτερα επεσήμαναν την ανάγκη να περιληφθούν στην διαφημιστική καμπάνια και fam και press trips εξειδικευμένα στη δραστηριότητα του γιώτινγκ, ενώ επιβεβαίωσαν ότι είναι στη διάθεση του ΕΟΤ για συνεργασία στον τομέα αυτόν. Πρόσθετα ζήτησαν να ενταχθεί ο κλάδος στην αξιολόγηση των συμμετοχών σε εκθέσεις, που αναμένεται να ξαναρχίσουν μετά την πανδημία. Επεσήμαναν δε επιπροσθέτως ότι η συνεισφορά όλων των δραστηριοτήτων του γιώτινγκ στην ελληνική οικονομία, που σήμερα υπολογίζεται στο 1,9% στο ΑΕΠ, μπορεί να αυξηθεί σημαντικά με την κατάλληλη υποστήριξη.
Ο κ. Λουτριώτης επεσήμανε αφενός τη σημασία να προβάλλεται η Ελλάδα ως προορισμός για το γιώτινγκ, κάτι που ουσιαστικά δεν έχει γίνει μέχρι σήμερα, και αφετέρου να δοθεί έμφαση στην ανάδειξη και των διαφόρων περιοχών σε όλη την νησιωτική και παράκτια περιοχή που προσφέρονται για τη δραστηριότητα, που συνεισφέρει με τις διαμονές και τις τοπικές επισκέψεις και δαπάνες σε κάθε σημείο που αγκυροβολούν σκάφη, ενώ ανέφερε και ως παράδειγμα προώθησης περιοχής την απουσία παντελούς προβολής της παράκτιας Πελοποννήσου που έχει τις δυνατότητες να γίνει επιμέρους προορισμός του yachting.
Κλείνοντας ο κ. Φραγκάκης επιβεβαίωσε ότι στον προγραμματισμό της καμπάνιας περιλαμβάνεται το yachting και δήλωσε ότι θα είναι ένα από τέσσερα εξειδικευμένα video, της νέας καμπάνιας, ειδικά για τον θαλάσσιο τουρισμό – yachting.