Η Fraport Greece oλοκλήρωσε επενδύσεις 440 εκατ. ευρώ στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται, ξεπερνώντας κατά πολύ τη συμβατική υποχρέωση που είχε απέναντι στο ελληνικό δημόσιο, για επενδύσεις 330 εκατ. στην πρώτη τετραετία.
Η χρηματική υπέρβαση είναι μεγάλη, ακόμη και αν λάβουμε υπόψη ότι η συμβατική της υποχρέωση μιλούσε για κατ’ ελάχιστον επενδύσεις 330 εκατ. Όταν η Fraport ανέλαβε τα αεροδρόμια, διαπίστωσε ότι η κατάσταση απαιτούσε μεγαλύτερες επεμβάσεις αναβάθμισης, οπότε το συνολικό επενδυτικό της τετραετίας ανέβηκε στα 415 εκατ. ευρώ, για να οριστικοποιηθεί τελικά στα 440 εκατ. ευρώ.
Η Fraport επένδυσε πολλά περισσότερα και ολοκλήρωσε τα έργα- δουλεύοντας με πολύ ικανούς τεχνικούς συνεργάτες- σε συντομότερο χρόνο. Συγκεκριμένα, η Fraport ανέλαβε τα 14 αεροδρόμια στις 11/4/2017 και όφειλε να ολοκληρώσει τις επενδύσεις ως τις 11/4/2021. Αυτό που συνέβη είναι ότι πραγματοποίησε πολύ μεγαλύτερες επενδύσεις, τις οποίες μάλιστα έχει ολοκληρώσει από το Δεκέμβριο του 2020 και απέμενε μόνο η παραλαβή του τελευταίου πιστοποιητικού για τα έργα που έγιναν στο αεροδρόμιο της Σαντορίνης.
Το επενδυτικό αυτό πρόγραμμα ολοκληρώθηκε σε πολύ δύσκολες συνθήκες λόγω κορωνοϊού, καθώς η κίνηση στα 14 αεροδρόμια μειώθηκε το 2020 κατά 71,4% (8.600.000 επιβάτες έναντι 30.150.000), σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά, με ό,τι αυτό συνεπαγόταν για τα έσοδα της εταιρείας. Να υπογραμμισθεί ότι το τεχνικό πρόγραμμα συνέχισε να τρέχει το 2020 σε συνθήκες αυξημένων μέτρων προστασίας από τον covid-19.
Στο πλαίσιο των έργων ανάπτυξης της Fraport Greece στην πρώτη 4ετία, κατασκευάστηκαν 5 νέοι τερματικοί σταθμοί (αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Κεφαλονιάς, Κω, Μυτιλήνης).
Επίσης, κατασκεύασε πολλούς νέους σταθμούς check –in αυξάνοντάς τους κατά περίπου +40%, διπλασίασε περίπου τα σημεία ασφαλείας, αύξησε κατά +43% τις πύλες, ενώ κατά +30% αυξήθηκαν οι θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών.
Έγινε πλήρης ανακαίνιση 12 διαδρόμων προσγείωσης – απογείωσης αεροσκαφών, ενώ έγινε και σημαντική επένδυση σε 12 πυροσβεστικούς σταθμούς, κάποιοι από τους οποίους κατασκευάσθηκαν εξ’ υπαρχής και άλλοι αναβαθμίστηκαν με ριζικές επεμβάσεις.
Σε όλα τα αεροδρόμια εγκαταστάθηκε νέο, τελευταίας τεχνολογίας σύστημα ελέγχου και διαχείρισης αποσκευών (inline system).
Οι επεμβάσεις που έγιναν ανά κατηγορία υποέργου είναι πάμπολλες και δεν υπάρχει λόγος λεπτομερούς αναφοράς, αυτό το οποίο όμως πρέπει να επισημανθεί είναι, ότι τα 14 αυτά αεροδρόμια εκμοντερνίσθηκαν, άλλαξαν όψη εξωτερικά και εσωτερικά, ενώ εξοπλίσθηκαν με σύγχρονα συστήματα λειτουργίας κάτι που είναι εξ’ ίσου σημαντικό.
Η χρηματική υπέρβαση είναι μεγάλη, ακόμη και αν λάβουμε υπόψη ότι η συμβατική της υποχρέωση μιλούσε για κατ’ ελάχιστον επενδύσεις 330 εκατ. Όταν η Fraport ανέλαβε τα αεροδρόμια, διαπίστωσε ότι η κατάσταση απαιτούσε μεγαλύτερες επεμβάσεις αναβάθμισης, οπότε το συνολικό επενδυτικό της τετραετίας ανέβηκε στα 415 εκατ. ευρώ, για να οριστικοποιηθεί τελικά στα 440 εκατ. ευρώ.
Η Fraport επένδυσε πολλά περισσότερα και ολοκλήρωσε τα έργα- δουλεύοντας με πολύ ικανούς τεχνικούς συνεργάτες- σε συντομότερο χρόνο. Συγκεκριμένα, η Fraport ανέλαβε τα 14 αεροδρόμια στις 11/4/2017 και όφειλε να ολοκληρώσει τις επενδύσεις ως τις 11/4/2021. Αυτό που συνέβη είναι ότι πραγματοποίησε πολύ μεγαλύτερες επενδύσεις, τις οποίες μάλιστα έχει ολοκληρώσει από το Δεκέμβριο του 2020 και απέμενε μόνο η παραλαβή του τελευταίου πιστοποιητικού για τα έργα που έγιναν στο αεροδρόμιο της Σαντορίνης.
Το επενδυτικό αυτό πρόγραμμα ολοκληρώθηκε σε πολύ δύσκολες συνθήκες λόγω κορωνοϊού, καθώς η κίνηση στα 14 αεροδρόμια μειώθηκε το 2020 κατά 71,4% (8.600.000 επιβάτες έναντι 30.150.000), σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά, με ό,τι αυτό συνεπαγόταν για τα έσοδα της εταιρείας. Να υπογραμμισθεί ότι το τεχνικό πρόγραμμα συνέχισε να τρέχει το 2020 σε συνθήκες αυξημένων μέτρων προστασίας από τον covid-19.
Στο πλαίσιο των έργων ανάπτυξης της Fraport Greece στην πρώτη 4ετία, κατασκευάστηκαν 5 νέοι τερματικοί σταθμοί (αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Κεφαλονιάς, Κω, Μυτιλήνης).
Επίσης, κατασκεύασε πολλούς νέους σταθμούς check –in αυξάνοντάς τους κατά περίπου +40%, διπλασίασε περίπου τα σημεία ασφαλείας, αύξησε κατά +43% τις πύλες, ενώ κατά +30% αυξήθηκαν οι θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών.
Έγινε πλήρης ανακαίνιση 12 διαδρόμων προσγείωσης – απογείωσης αεροσκαφών, ενώ έγινε και σημαντική επένδυση σε 12 πυροσβεστικούς σταθμούς, κάποιοι από τους οποίους κατασκευάσθηκαν εξ’ υπαρχής και άλλοι αναβαθμίστηκαν με ριζικές επεμβάσεις.
Σε όλα τα αεροδρόμια εγκαταστάθηκε νέο, τελευταίας τεχνολογίας σύστημα ελέγχου και διαχείρισης αποσκευών (inline system).
Οι επεμβάσεις που έγιναν ανά κατηγορία υποέργου είναι πάμπολλες και δεν υπάρχει λόγος λεπτομερούς αναφοράς, αυτό το οποίο όμως πρέπει να επισημανθεί είναι, ότι τα 14 αυτά αεροδρόμια εκμοντερνίσθηκαν, άλλαξαν όψη εξωτερικά και εσωτερικά, ενώ εξοπλίσθηκαν με σύγχρονα συστήματα λειτουργίας κάτι που είναι εξ’ ίσου σημαντικό.