Τηλεδιάσκεψη για την τουριστική καμπάνια της Ελλάδας τα επόμενα χρόνια με αφορμή την παρουσίαση τoυ σχεδίου της 3ετούς διαφημιστικής καμπάνιας του ΕΟΤ, είχε ο γενικός γραμματέας του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ) Δημήτρης Φραγκάκης με τα Μέλη της Ομοσπονδίας FedHATTA, την Πέμπτη, 14 Ιανουαρίου 2020.
Ο κ. Φραγκάκης ανέφερε, «ο ΕΟΤ για πρώτη φορά θέτει σε διαβούλευση την προτεινόμενη, μακροπρόθεσμη καμπάνια του στους φορείς και επαγγελματίες του τουρισμού, για τη διαμόρφωση της τελικής καμπάνιας, όπως άλλωστε έχει υποχρέωση, γιατί χωρίς συμπόρευση και σύμπνοια καμία στρατηγική δεν μπορεί να έχει επιτυχία».
Παρουσίασε τους βασικούς άξονες του 3ετούς στρατηγικού πλάνου του ΕΟΤ για το «νέο αφήγημα του ελληνικού τουρισμού» το οποίο, όπως σημείωσε, επιδεικνύει προσαρμοστικότητα και ευελιξία, και ξεφεύγει από το κλασικό μοντέλο «ήλιος και θάλασσα», δίνοντας έμφαση στην ενδοχώρα και στους ορεινούς όγκους, θεωρώντας όλη τη χώρα ως έναν εν δυνάμει τουριστικό προορισμό και προσωποποιώντας την καμπάνια σε συγκεκριμένα κοινά. Τόνισε δε ότι θεωρεί σημαντικό, λόγω της ευμετάβλητης κατάστασης που δημιουργεί η πανδημία, να υπάρχει ένα δυναμικό μοντέλο ανάπτυξης της καμπάνιας, ανάλογα με τις συνθήκες και τις ανάγκες της παγκόσμιας τουριστικής αγοράς.
Ο πρόεδρος της FedHATTA, Λύσανδρος Τσιλίδης ευχαριστώντας τον Γενικό Γραμματέα του ΕΟΤ για την παρουσίαση του σχεδίου της καμπάνιας στους εκπροσώπους των τουριστικών και ταξιδιωτικών γραφείων, των διακινητών του παγκόσμιου τουριστικού προϊόντος, δήλωσε: «Είναι ιδιαίτερα θετικό ότι η καμπάνια έχει μακροπρόθεσμο πλάνο, με πρόβλεψη να διαμορφώνεται σύμφωνα με τις παγκόσμιες εξελίξεις, ότι λαμβάνει υπόψη τις ανάγκες των τουριστών καθώς και ότι αντιμετωπίζει το ταξίδι ως εμπειρία. Οφείλουμε να αναγνωρίσουμε την καινοτομία του ΕΟΤ να συμβουλεύεται τις απόψεις των φορέων και των επαγγελματιών στη διαμόρφωση της τουριστικής προβολής της Ελλάδας, ώστε να ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες της αγοράς.
Θεωρούμε ότι πρέπει να δοθεί έμφαση στον συνεδριακό τουρισμό (MICE), στον θαλάσσιο τουρισμό (κρουαζιέρα-yaching) και στις θεματικές μορφές τουρισμού (πολιτιστικό, εναλλακτικό, κλπ) οι οποίες μπορούν να συμβάλλουν στον δωδεκάμηνο τουρισμό. Πέρα όμως από την τουριστική προβολή, σε επίπεδο τουριστικής πολιτικής, είναι αναγκαίο να καθοριστούν εγκαίρως από την Πολιτεία ξεκάθαροι, σταθεροί και ορθολογικοί κανόνες που θα διέπουν τα ταξίδια το 2021, από την έναρξη της τουριστικής περιόδου.
Ο στόχος είναι κοινός και μόνο μέσα από τη συνεργασία και τις συνέργειες θα καταφέρουμε να εδραιώσουμε τη θέση της Ελλάδας στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη τα επόμενα χρόνια της τουριστικής ανάκαμψης».
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης όλοι οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να καταθέσουν τις απόψεις τους για τον εμπλουτισμό της καμπάνιας και να μεταφέρουν τον σφυγμό της παγκόσμιας και ευρωπαϊκής επαγγελματικής τουριστικής κοινότητας.
Ο γ.γ. του ΕΟΤ κ. Φραγκάκης, η κα. Σ. Λαζαρίδου, προϊσταμένη της Γενικής Διεύθυνσης Διοίκησης, Οργάνωσης και Προβολής του ΕΟΤ, ο Θόδωρος Κοτιώνη, διευθύνων σύμβουλος της Ogilvy και ο Γιάννης Τσάκαλος, CEO της AQ Strategy που έχουν αναλάβει τη 3ετή διαφημιστική καμπάνια για λογαριασμό του ΕΟΤ, κατέγραψαν όλα τα σημεία στα οποία αναφέρθηκαν οι συμμετέχοντες στο πλαίσιο προσαρμογής της καμπάνιας.
Ο κ. Φραγκάκης ανέφερε, «ο ΕΟΤ για πρώτη φορά θέτει σε διαβούλευση την προτεινόμενη, μακροπρόθεσμη καμπάνια του στους φορείς και επαγγελματίες του τουρισμού, για τη διαμόρφωση της τελικής καμπάνιας, όπως άλλωστε έχει υποχρέωση, γιατί χωρίς συμπόρευση και σύμπνοια καμία στρατηγική δεν μπορεί να έχει επιτυχία».
Παρουσίασε τους βασικούς άξονες του 3ετούς στρατηγικού πλάνου του ΕΟΤ για το «νέο αφήγημα του ελληνικού τουρισμού» το οποίο, όπως σημείωσε, επιδεικνύει προσαρμοστικότητα και ευελιξία, και ξεφεύγει από το κλασικό μοντέλο «ήλιος και θάλασσα», δίνοντας έμφαση στην ενδοχώρα και στους ορεινούς όγκους, θεωρώντας όλη τη χώρα ως έναν εν δυνάμει τουριστικό προορισμό και προσωποποιώντας την καμπάνια σε συγκεκριμένα κοινά. Τόνισε δε ότι θεωρεί σημαντικό, λόγω της ευμετάβλητης κατάστασης που δημιουργεί η πανδημία, να υπάρχει ένα δυναμικό μοντέλο ανάπτυξης της καμπάνιας, ανάλογα με τις συνθήκες και τις ανάγκες της παγκόσμιας τουριστικής αγοράς.
Ο πρόεδρος της FedHATTA, Λύσανδρος Τσιλίδης ευχαριστώντας τον Γενικό Γραμματέα του ΕΟΤ για την παρουσίαση του σχεδίου της καμπάνιας στους εκπροσώπους των τουριστικών και ταξιδιωτικών γραφείων, των διακινητών του παγκόσμιου τουριστικού προϊόντος, δήλωσε: «Είναι ιδιαίτερα θετικό ότι η καμπάνια έχει μακροπρόθεσμο πλάνο, με πρόβλεψη να διαμορφώνεται σύμφωνα με τις παγκόσμιες εξελίξεις, ότι λαμβάνει υπόψη τις ανάγκες των τουριστών καθώς και ότι αντιμετωπίζει το ταξίδι ως εμπειρία. Οφείλουμε να αναγνωρίσουμε την καινοτομία του ΕΟΤ να συμβουλεύεται τις απόψεις των φορέων και των επαγγελματιών στη διαμόρφωση της τουριστικής προβολής της Ελλάδας, ώστε να ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες της αγοράς.
Θεωρούμε ότι πρέπει να δοθεί έμφαση στον συνεδριακό τουρισμό (MICE), στον θαλάσσιο τουρισμό (κρουαζιέρα-yaching) και στις θεματικές μορφές τουρισμού (πολιτιστικό, εναλλακτικό, κλπ) οι οποίες μπορούν να συμβάλλουν στον δωδεκάμηνο τουρισμό. Πέρα όμως από την τουριστική προβολή, σε επίπεδο τουριστικής πολιτικής, είναι αναγκαίο να καθοριστούν εγκαίρως από την Πολιτεία ξεκάθαροι, σταθεροί και ορθολογικοί κανόνες που θα διέπουν τα ταξίδια το 2021, από την έναρξη της τουριστικής περιόδου.
Ο στόχος είναι κοινός και μόνο μέσα από τη συνεργασία και τις συνέργειες θα καταφέρουμε να εδραιώσουμε τη θέση της Ελλάδας στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη τα επόμενα χρόνια της τουριστικής ανάκαμψης».
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης όλοι οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να καταθέσουν τις απόψεις τους για τον εμπλουτισμό της καμπάνιας και να μεταφέρουν τον σφυγμό της παγκόσμιας και ευρωπαϊκής επαγγελματικής τουριστικής κοινότητας.
Ο γ.γ. του ΕΟΤ κ. Φραγκάκης, η κα. Σ. Λαζαρίδου, προϊσταμένη της Γενικής Διεύθυνσης Διοίκησης, Οργάνωσης και Προβολής του ΕΟΤ, ο Θόδωρος Κοτιώνη, διευθύνων σύμβουλος της Ogilvy και ο Γιάννης Τσάκαλος, CEO της AQ Strategy που έχουν αναλάβει τη 3ετή διαφημιστική καμπάνια για λογαριασμό του ΕΟΤ, κατέγραψαν όλα τα σημεία στα οποία αναφέρθηκαν οι συμμετέχοντες στο πλαίσιο προσαρμογής της καμπάνιας.