Thursday, 02 May 2024, 15:37

Αθήνα: 22°C

    ΝΕΑ

    Ενημερωθείτε έγκαιρα και έγκυρα για τα σημαντικότερα θέματα, που άπτονται του ελληνικού πολιτισμού και τουρισμού!

    Σχέδιο τουριστικής ανάπτυξης και προβολής του Πειραιά

    Σχέδιο τουριστικής ανάπτυξης και προβολής του Πειραιά

    Το ∆ηµοτικό Συµβούλιο Πειραιά αποφάσισε την «Έγκριση Σχεδίου Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής ∆ήµου Πειραιά 2021 – 2023». Από τον Ιούνιο του 2020 ξεκίνησε η λειτουργία του Μηχανισμού Διαχείρισης Προορισμού της πόλης του Πειραιά (DMO), μιας δράσης που υλοποιεί ο Δήμος Πειραιά με ίδια μέσα και η οποία εντάσσεται ως υποέργο στην πράξη με τίτλο «Ολοκληρωμένη Διαχείριση και Τοποθέτηση/Προώθηση της Πόλης του Πειραιά ως Διεθνούς Εμβέλειας Τουριστικού, Πολιτιστικού και Επιχειρηματικού Προορισμού (Piraeus Place Branding & Management) – Έξυπνη Πρόβλεψη, Προσέλκυση, Προγραμματισμός και Βιώσιμη Διαχείριση Αστικών Τουριστικών Ροών», χρηματοδοτούμενη από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Αττική 2014 – 2020».

    Για την επίτευξη των στρατηγικών στόχων και την προώθηση του προορισμού σχεδιάστηκε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο προβολής του Πειραιά, το οποίο προβλέπει τις παρακάτω απαραίτητες ενέργειες προς υλοποίηση.

    1. Τη δημιουργία διακριτής ταυτότητας για τον Πειραιά «Προορισμό Πειραιάς»
    2. Τη δημιουργία τουριστικού περιεχομένου (φωτογραφικό υλικό, κείμενα, βίντεο) για την προώθηση του προορισμού και τη δημιουργία ειδικού τουριστικού οδηγού για τον Πειραιά
    3. Την κατασκευή ενός σύγχρονου τουριστικού portal «Destination Piraeus» με αξιοποίηση του ως άνω περιεχομένου
    4. Την ανάπτυξη προωθητικών ενεργειών χρησιμοποιώντας τις νέες τεχνολογίες (εφαρμογές)
    5. Την ανάδειξη των επιμέρους τουριστικών προϊόντων του προορισμού μέσα από κανάλια κοινωνικής δικτύωσης
    6. Τη συμμετοχή σε διεθνείς και εγχώριες τουριστικές εκθέσεις και τη φιλοξενία τουριστικών δημοσιογράφων, influencers και πρακτόρων μέσω της διοργάνωσης press trips και fam trips.

    Kεντρικός άξονας στρατηγικής του ∆ήµου Πειραιά είναι η ανάπτυξη νέων αφηγηµάτων και η ενίσχυση της τάσης για αναζήτηση εµπειριών στην πόλη του Πειραιά. Ενδεικτικά, θα προβληθούν εµπειρίες σχετιζόµενες µε την εξερεύνηση των πολυάριθµων ιστορικών µνηµείων της πόλης, αλλά και των γοητευτικών συνοικιών της, τη γνωριµία µε την πλούσια γαστρονοµική της προσφορά, την πολιτιστική και βιοµηχανική της κληρονοµιά, τη σηµαντική αστική και ναυτική παράδοση, αλλά και τη σύγχρονη πολιτιστική δραστηριότητα. Μέσω της βίωσης των εµπειριών αυτών θα επιτευχθεί και ο στόχος της περαιτέρω διάδοσης της φήµης του τουριστικού προϊόντος του προορισµού και από τους ίδιους τους επισκέπτες (word of mouth). Για τις ανάγκες ανάπτυξης του αστικού τουρισµού και των city breaks, οι τουριστικές εµπειρίες στον Πειραιά θα παρουσιαστούν ως αναπόσπαστο κοµµάτι µιας επίσκεψης στην Αττική. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, και µε γνώµονα την έννοια του ολοκληρωµένου τουριστικού προορισµού, θα προβληθούν βέλτιστα τα στοιχεία του αστικού περιβάλλοντος και του σηµαντικού πολιτιστικού πλούτου της πόλης σε συνδυασµό µε την ιδιαιτερότητα της πρόσβασης στη θάλασσα και τη φυσική οµορφιά της ευρύτερης περιοχής. Η προώθηση του Πειραιά ως ελκυστικού προορισµού εντός της Αττικής κρίνεται ως ιδιαίτερα σηµαντική, καθώς αφ’ ενός θα επωφεληθεί της υφιστάµενης τουριστικής δυναµικότητας της Περιφέρειας και αφ’ ετέρου θα προσθέσει νέους τουριστικούς πόρους και δυνατότητες στη συνολική τουριστική προσφορά της Αττικής.

    Έτσι, οι στρατηγικοί άξονες για την τουριστική προβολή και ανάπτυξη του ∆ήµου Πειραιά, αφορούν στην ανάδειξή του:

    – Ως αυτόνοµου αστικού προορισµού – προορισµού city break, για όσους επιλέξουν να διαµείνουν στα τουριστικά καταλύµατα της πόλης, καθώς διαρκώς αυξάνονται οι τουριστικές υποδοµές, τα νέα ξενοδοχεία και οι ανακαινίσεις ξενοδοχείων στην πόλη
    – Ως µέρους του ολοκληρωµένου τουριστικού προορισµού της Αττικής
    – Ως ιδανικού εκδροµικού προορισµού για τους εγχώριους επισκέπτες
    – Ως ενός σηµαντικού homeport στη Μεσόγειο, δηλ. ως ιδανικού σηµείου έναρξης ή λήξης µιας κρουαζιέρας, στο οποίο αξίζει να παρατείνει κανείς τη διαµονή του

    Οι θεµατικές κατηγορίες και ειδικές µορφές τουρισµού στις οποίες πρόκειται να επικεντρωθεί η προβολή του Πειραιά είναι oι ακόλουθες:

    1. Πολιτισµός και ιστορία
    Η κατηγορία αυτή επικεντρώνεται τα βασικά αξιοθέατα και τους χώρους αρχαιολογικού και ιστορικού ενδιαφέροντος της πόλης, όπως το Αρχαιολογικό Μουσείο Πειραιά και το ελληνιστικό θέατρο Ζέας, τα Μακρά Τείχη, το Ναυτικό Μουσείο, το Μουσείο Ηλεκτρικών Σιδηροδρόµων και ο Λέων του Πειραιά. Στο πλαίσιο προβολής θα περιλαµβάνεται επίσης περιήγηση στην πόλη και τις γοητευτικές συνοικίες όπως η Καστέλλα και το Μικρολίµανο, οι οποίες διαθέτουν σηµεία µε σηµαντικό αρχιτεκτονικό ενδιαφέρον.

    2. Γαστρονοµική παράδοση και σύγχρονη προσφορά
    Περιλαµβάνει την παρουσίαση των ιστορικών «στεκιών» και των σύγχρονων γαστρονοµικών σηµείων της πόλης του Πειραιά παράλληλα µε την προβολή της γαστρονοµικής ιστορίας και παράδοσης της πόλης έως σήµερα.

    3. Θρησκευτική πίστη και παράδοση
    Παρουσίαση των πολυάριθµων και σηµαντικών σηµείων θρησκευτικού ενδιαφέροντος που έχει να προσφέρει ο Πειραιάς στους επισκέπτες του, µέσα από ιστορίες και θρύλους για τους προστάτες του Πειραιά.

    4. Ψυχαγωγία και διασκέδαση
    Προβολή της ζωντανής ψυχαγωγικής σκηνής του Πειραιά. Παρουσίαση επιλογών διασκέδασης σε περιοχές του Πειραιά όπως Ζέα, Καστέλλα, Μικρολίµανο, Τρούµπα, αλλά και της δράσης «Ηµέρες Θάλασσας» – το θεσµό που συγκεντρώνει εκδηλώσεις και κόσµο στον Πειραιά σε ετήσια βάση Επιπλέον θα προβληθούν εκδηλώσεις που έχουν πραγµατοποιούνται κατά καιρούς στο Βεάκειο Θέατρο και το ∆ηµοτικό Θέατρο Πειραιά.

    5. Ήλιος και θάλασσα
    Θα λειτουργήσει συνδυαστικά και µε άλλες κατηγορίες και θα συµπεριλαµβάνει περιηγήσεις στο Μικρολίµανο, την Καστέλλα, τη Μαρίνα Ζέας, καθώς και τις δυνατότητες για θαλάσσιες δραστηριότητες στις ακτές της πόλης.

    6. Κρουαζιέρα
    Η κατηγορία αυτή θα απευθύνεται σε επισκέπτες κρουαζιέρας. Θα προβάλλει προτάσεις για την παραµονή ενός επισκέπτη κρουαζιέρας στην πόλη του Πειραιά. Για την εν λόγω κατηγορία θα δηµιουργηθεί ένα ξεχωριστό βίντεο διάρκειας έως δύο λεπτών

    7. Ψώνια και παραδοσιακή αγορά
    Η αγορά του Πειραιά µπορεί να αποτελέσει ανταγωνιστικό τουριστικό προϊόν, δεδοµένου ότι συνδυάζει την παραδοσιακή δηµοτική αγορά µε την αγορά για αντίκες, αλλά και τα σύγχρονα καταστήµατα.

    8. Αθλητισµός
    Παρουσίαση της πλούσιας αθλητικής κληρονοµιάς του Πειραιά, των αθλητικών σωµατείων που προβάλλουν τον προορισµό παγκοσµίως, αλλά και των αθλητικών δραστηριοτήτων που προσφέρει η πόλη στους επισκέπτες της.

    9. Αλιευτικός Τουρισµός
    Σύµφωνα µε το µητρώο αλιευτικών σκαφών, στον Πειραιά δραστηριοποιούνται περί τα 100 αλιευτικά σκάφη. Θεωρείται απολύτως εφικτός ο στόχος της απόκτησης άδειας Αλιευτικού Τουρισµού από 50 ή και περισσότερα σκάφη. Η δραστηριότητα θα προβάλλεται σε κάθε έκθεση τουρισµού ή εκδήλωση που θα συµµετέχει ο ∆ήµος καθώς και στα λοιπά µέσα προώθησης και προβολής που χρησιµοποιεί.

    10. Γαµήλιος τουρισµός
    Η πόλη διαθέτει γοητευτικές τοποθεσίες όπως η παραλιακή ζώνη και ο λόφος της Καστέλλας, στις οποίες θα προωθηθεί η τέλεση γάµων σε επιλεγµένες αγορές του εξωτερικού.

    11. Ο Πειραιάς και ο κινηµατογράφος
    Εστιάζει στην προβολή διάσηµων προσωπικοτήτων (π.χ. Μελίνα Μερκούρη) που έχουν γυρίσει ταινίες στον Πειραιά, προβάλλοντάς τον στο διεθνές κοινό.

    Επιλογή Περιοχής

    ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΑ ΔΕΛΤΙΑ

    Αναζήτηση

    Αποθήκευση
    Cookies user preferences
    Χρησιμοποιούμε cookies βασισμένα στο νόμιμο συμφέρον και τη συγκατάθεσή σας για να διασφαλίσουμε την ορθή χρήση του δικτυακού μας τόπου. Με την απόρριψη τους η σελίδα μπορεί να μην αποκρίνεται όπως πρέπει.
    Αποδοχή όλων
    Απόρριψη όλων
    Περισσότερα
    Marketing
    Set of techniques which have for object the commercial strategy and in particular the market study.
    Facebook
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    DoubleClick/Google Marketing
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    Analytics
    Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
    Snowplow
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    Google Analytics
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    Cookies
    SpCookie
    Αποδοχή
    Απόρριψη