Στη συνέχεια της συνάντησης που είχε η FedHATTA -μέσω τηλεδιάσκεψης- με τον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Ιωάννη Κεφαλογιάννη στις 18 Νοεμβρίου 2020, και των από 20/11/2020, 28/12/2020 και 13/01/2021 σχετικών επιστολών της Ομοσπονδίας μας, βλέπουμε με ιδιαίτερη ικανοποίηση ότι ο Υφυπουργός, κρατώντας το λόγο του, προχωρά στην κατάργηση της υποχρεωτικής τετραετούς ανανέωσης του Ηλεκτρονικά Αναγνώσιμου Σήματος των τουριστικών λεωφορείων, κάτι που εξυπηρετεί ιδιαίτερα τον κλάδο. Και για τον λόγο αυτόν θέλουμε να τον ευχαριστήσουμε θερμά!
Στην προαναφερόμενη συνάντηση είχαν συμμετάσχει, εκτός από την FedHATTA, εκπρόσωποι Ομοσπονδιών και Ενώσεων τουριστικών γραφείων ιδιοκτητών τουριστικών λεωφορείων, μελών της FedHATTA ή συνεργαζόμενων με αυτήν, και συγκεκριμένα εκπρόσωποι του ΗΑΤΤΑ, της Ομοσπονδίας Τουριστικών Γραφείων Κεντρικής Ελλάδας, των Τουριστικών Γραφείων ιδιοκτητών Τουριστικών Λεωφορείων Ανοικτού Τύπου, του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Τουριστικών Λεωφορείων Κρήτης και του Συνδέσμου Τουριστικών Γραφείων Παροναξίας (Νοτίου Αιγαίου).
Όλοι μετέφεραν στον Υφυπουργό τους προβληματισμούς τους για διάφορα θέματα που απασχολούν τον κλάδο, καθώς και τα κοινά τους αιτήματα.
Σε στενή και συνεχή επικοινωνία με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, θα συνεχίσουμε την προσπάθεια για την επίλυση όλων των εκκρεμοτήτων που δημιουργούν προβλήματα στα τουριστικά γραφεία ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων και θέτουν προσκόμματα στη δουλειά τους, είτε αυτά αφορούν παρωχημένη νομοθεσία που δεν έχει πλέον λόγο ύπαρξης είτε αφορούν κακή κατανόηση της πραγματικότητας και υπερβολικά αυστηρές και άδικες απαιτήσεις από την πλευρά της Πολιτείας είτε οποιαδήποτε άλλη αιτία.
Συγκεκριμένα στοχεύουμε:
-Στον πλήρη διαχωρισμό, με τρόπο που δεν επιδέχεται αμφισβήτηση, του έργου των ΚΤΕΛ και των τουριστικών γραφείων, για όσο χρονικό διάστημα εξακολουθεί να μην απελευθερώνεται πλήρως το μεταφορικό έργο για όλους τους ενδιαφερόμενους. Όταν επιτέλους απελευθερωθούν οι υπεραστικές συγκοινωνίες και στη χώρα μας, όπως αυτό συμβαίνει σε όλη την Ευρώπη, οι κοινοπραξίες τουριστικών λεωφορείων θα είναι έτοιμες να αναλάβουν το έργο που τους αναλογεί σε αυτές.
-Στην κατάργηση του ηλικιακού κριτηρίου για την υποχρεωτική απόσυρση των τουριστικών λεωφορείων, αλλά και κάθε ηλικιακού κριτηρίου για οχήματα ΕΔΧ ή ΕΙΧ. Υποστηρίζουμε με όλες μας τις δυνάμεις τον θεσμό των ΚΤΕΟ στο θέμα αυτό: εάν ένα όχημα περνάει τον έλεγχο του ΚΤΕΟ, είναι ικανό να εκτελεί το έργο για το οποίο προορίζεται. Εάν όχι, τότε πρέπει να αποσύρεται από την κυκλοφορία.
Όσο για την αντικατάσταση των τουριστικών λεωφορείων με άλλα νέας τεχνολογίας, αυτό είναι πολύ εύκολο να συμβεί αν θα μπορούν να εντάσσονται σε συγκεκριμένο πρόγραμμα επιδότησης.
-Στην πλήρη αφαίρεση των τουριστικών γραφείων από την περίπτωση 1 της υποπαραγράφου Η.2 του Ν. 4093/2012, που αφορά τα εκμισθούμενα ΕΙΧ αυτοκίνητα με οδηγό.
Στην προαναφερόμενη συνάντηση είχαν συμμετάσχει, εκτός από την FedHATTA, εκπρόσωποι Ομοσπονδιών και Ενώσεων τουριστικών γραφείων ιδιοκτητών τουριστικών λεωφορείων, μελών της FedHATTA ή συνεργαζόμενων με αυτήν, και συγκεκριμένα εκπρόσωποι του ΗΑΤΤΑ, της Ομοσπονδίας Τουριστικών Γραφείων Κεντρικής Ελλάδας, των Τουριστικών Γραφείων ιδιοκτητών Τουριστικών Λεωφορείων Ανοικτού Τύπου, του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Τουριστικών Λεωφορείων Κρήτης και του Συνδέσμου Τουριστικών Γραφείων Παροναξίας (Νοτίου Αιγαίου).
Όλοι μετέφεραν στον Υφυπουργό τους προβληματισμούς τους για διάφορα θέματα που απασχολούν τον κλάδο, καθώς και τα κοινά τους αιτήματα.
Σε στενή και συνεχή επικοινωνία με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, θα συνεχίσουμε την προσπάθεια για την επίλυση όλων των εκκρεμοτήτων που δημιουργούν προβλήματα στα τουριστικά γραφεία ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων και θέτουν προσκόμματα στη δουλειά τους, είτε αυτά αφορούν παρωχημένη νομοθεσία που δεν έχει πλέον λόγο ύπαρξης είτε αφορούν κακή κατανόηση της πραγματικότητας και υπερβολικά αυστηρές και άδικες απαιτήσεις από την πλευρά της Πολιτείας είτε οποιαδήποτε άλλη αιτία.
Συγκεκριμένα στοχεύουμε:
-Στον πλήρη διαχωρισμό, με τρόπο που δεν επιδέχεται αμφισβήτηση, του έργου των ΚΤΕΛ και των τουριστικών γραφείων, για όσο χρονικό διάστημα εξακολουθεί να μην απελευθερώνεται πλήρως το μεταφορικό έργο για όλους τους ενδιαφερόμενους. Όταν επιτέλους απελευθερωθούν οι υπεραστικές συγκοινωνίες και στη χώρα μας, όπως αυτό συμβαίνει σε όλη την Ευρώπη, οι κοινοπραξίες τουριστικών λεωφορείων θα είναι έτοιμες να αναλάβουν το έργο που τους αναλογεί σε αυτές.
-Στην κατάργηση του ηλικιακού κριτηρίου για την υποχρεωτική απόσυρση των τουριστικών λεωφορείων, αλλά και κάθε ηλικιακού κριτηρίου για οχήματα ΕΔΧ ή ΕΙΧ. Υποστηρίζουμε με όλες μας τις δυνάμεις τον θεσμό των ΚΤΕΟ στο θέμα αυτό: εάν ένα όχημα περνάει τον έλεγχο του ΚΤΕΟ, είναι ικανό να εκτελεί το έργο για το οποίο προορίζεται. Εάν όχι, τότε πρέπει να αποσύρεται από την κυκλοφορία.
Όσο για την αντικατάσταση των τουριστικών λεωφορείων με άλλα νέας τεχνολογίας, αυτό είναι πολύ εύκολο να συμβεί αν θα μπορούν να εντάσσονται σε συγκεκριμένο πρόγραμμα επιδότησης.
-Στην πλήρη αφαίρεση των τουριστικών γραφείων από την περίπτωση 1 της υποπαραγράφου Η.2 του Ν. 4093/2012, που αφορά τα εκμισθούμενα ΕΙΧ αυτοκίνητα με οδηγό.