Όπως ανακοίνωσε ο ελληνικός αερομεταφορέας 17 έως 20 αεροσκάφη θα επιχειρούν απευθείας και αποκλειστικά από τις 7 περιφερειακές της βάσεις, σε συνολικά 65 δημοφιλή δρομολόγια του εξωτερικού με τακτικές πτήσεις. Τα εν λόγω αεροσκάφη θα προσφέρουν 33 νέα απευθείας δρομολόγια ώστε να ενισχυθούν σημαντικά τόσο οι υπάρχουσες βάσεις στη Θεσσαλονίκη, το Ηράκλειο, τη Ρόδο, τα Χανιά, όσο και οι 3 νέες βάσεις σε Κέρκυρα, Σαντορίνη και Μύκονο. Στόχος της όπως διευκρινίζεται είναι να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για ανάκαμψη του τουρισμού στην περιφέρεια, τη νέα τουριστική περίοδο. Ωστόσο η Aegean θα συνεχίσει να διατηρεί φυσικά τη βάση της Αθήνας με 37-40 αεροσκάφη, ως τον βασικό κόμβο δραστηριότητας του δικτύου της για την προσβασιμότητα και διασυνδεσιμότητα τόσο στην ηπειρωτική Ελλάδα, όσο και στα μικρότερα νησιά.
Παράλληλα, με ενίσχυση του αριθμού αεροσκαφών για ναυλωμένες πτήσεις, η αεροπορική αναμένεται να προσθέσει 50 επιπλέον δρομολόγια, αυξάνοντας τον αριθμό αυτών που θα εξυπηρετούνται απευθείας από την περιφέρεια, σε περισσότερα από 100.
Η ενίσχυση και ανάπτυξη του δικτύου της για την τουριστική περίοδο του 2021, με πολλές περισσότερες απευθείας πτήσεις στην περιφέρεια και τα νησιά, υλοποιείται μετά και την νέα τάση των επισκεπτών του 2020, να παραμένουν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα στον τουριστικό προορισμό που επιλέγουν στη χώρα μας χωρίς τους συχνούς συνδυασμούς 2-3 προορισμών που συνήθιζαν στην προ covid εποχή. Σύμφωνα με την αεροπορική μάλιστα η τάση αυτή εκτιμάται ότι θα συνεχιστεί για όσο διαρκέσει η πανδημία.
Η δραστηριοποίηση από την περιφέρεια προς το εξωτερικό προγραμματίζεται να ξεκινήσει με αφετηρία το Μάιο και τον Ιούνιο του 2021, αλλά είναι ήδη προς διάθεση στα συστήματα κρατήσεων, προκειμένου να υποστηριχθεί η πρόσβαση στους προορισμούς, αλλά και να δώσει η εταιρεία την ευκαιρία στους επιβάτες να εκμεταλλευτούν τις «early booking» προσφορές, από τα κατά τόπους καταλύματα.
Για το διάστημα που μεσολαβεί βέβαια η εταιρεία υπογραμμίζει ότι είναι κρίσιμο να έχουν προσδιοριστεί οι όποιες κοινές Ευρωπαϊκές συνθήκες ελέγχων μετάβασης από χώρα σε χώρα, όπου αυτό κρίνεται αναγκαίο, όσο και να έχει προχωρήσει η 1η φάση εμβολιασμών. Είναι σημαντικό ότι η δημοσίευση των συμπερασμάτων της κοινής έκθεσης από το Ευρωπαϊκό Κέντρο Πρόληψης και Ελέγχου Νόσων (ECDC) και τον Οργανισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Ασφάλεια της Αεροπορίας (EASA), που πραγματοποιήθηκε μόλις χθες, υποστηρίζει την αποτελεσματικότητα των μέτρων που ήδη εφαρμόζονται στην αερομεταφορά. Η οριστικοποίηση του προγράμματος θα πραγματοποιηθεί στα τέλη του Φεβρουαρίου οπότε και ευελπιστούμε να έχει αποσαφηνιστεί η εικόνα σχετικά με τα ανωτέρω.
Να υπενθυμίσουμε ότι η αεροπορική εταιρεία που βρίσκεται σε τροχιά κρατικής και ιδιωτικής στήριξης με εγγυήσεις και κεφάλαια από τους μετόχους, ανακοίνωσε ζημιές 28,3 εκατ. ευρώ για το τρίτο τρίμηνο του 2020 σε σχέση με κέρδη €90,2 εκ. το 2019 ενώ ο κύκλος εργασιών το τρίτο τρίμηνο του έτους διαμορφώθηκε σε €155,1 εκ. από 512,5 εκ. σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019.
Από τις αρχές Ιουλίου 2020 μετά και τη μερική άρση των περιορισμών ανά την Ευρώπη, άρχισε η σταδιακή επαναφορά πτήσεων στο δίκτυο εξωτερικού. Ωστόσο, πολλές αγορές παρέμειναν μη προσβάσιμες, η ζήτηση λόγω της πανδημίας ήταν αδύναμη, ενώ και η έλλειψη συντονισμού στα ταξιδιωτικά πρωτόκολλα δυσχέρανε την προσπάθεια.
Κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους η AEGEAN πραγματοποίησε 49% λιγότερες πτήσεις σε σχέση με το 2019, ενώ η επιβατική κίνηση μειώθηκε κατά 62%. Η μέση πληρότητα πτήσεων διαμορφώθηκε σε 65,7% από 87,7% .
Σε επίπεδο ενιαμήνου, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε €342,5 εκ. έναντι €1,031 δισ. το 2019, ενώ μεταφέρθηκαν συνολικά 4,4 εκ. επιβάτες. Το καθαρό αποτέλεσμα για το εννεάμηνο, μετά από φόρους ανήλθε σε ζημιές ύψους €187,1 εκ., έναντι κερδών ύψους €77,1 εκ. την αντίστοιχη περίοδο του 2019.
Παράλληλα, με ενίσχυση του αριθμού αεροσκαφών για ναυλωμένες πτήσεις, η αεροπορική αναμένεται να προσθέσει 50 επιπλέον δρομολόγια, αυξάνοντας τον αριθμό αυτών που θα εξυπηρετούνται απευθείας από την περιφέρεια, σε περισσότερα από 100.
Η ενίσχυση και ανάπτυξη του δικτύου της για την τουριστική περίοδο του 2021, με πολλές περισσότερες απευθείας πτήσεις στην περιφέρεια και τα νησιά, υλοποιείται μετά και την νέα τάση των επισκεπτών του 2020, να παραμένουν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα στον τουριστικό προορισμό που επιλέγουν στη χώρα μας χωρίς τους συχνούς συνδυασμούς 2-3 προορισμών που συνήθιζαν στην προ covid εποχή. Σύμφωνα με την αεροπορική μάλιστα η τάση αυτή εκτιμάται ότι θα συνεχιστεί για όσο διαρκέσει η πανδημία.
Η δραστηριοποίηση από την περιφέρεια προς το εξωτερικό προγραμματίζεται να ξεκινήσει με αφετηρία το Μάιο και τον Ιούνιο του 2021, αλλά είναι ήδη προς διάθεση στα συστήματα κρατήσεων, προκειμένου να υποστηριχθεί η πρόσβαση στους προορισμούς, αλλά και να δώσει η εταιρεία την ευκαιρία στους επιβάτες να εκμεταλλευτούν τις «early booking» προσφορές, από τα κατά τόπους καταλύματα.
Για το διάστημα που μεσολαβεί βέβαια η εταιρεία υπογραμμίζει ότι είναι κρίσιμο να έχουν προσδιοριστεί οι όποιες κοινές Ευρωπαϊκές συνθήκες ελέγχων μετάβασης από χώρα σε χώρα, όπου αυτό κρίνεται αναγκαίο, όσο και να έχει προχωρήσει η 1η φάση εμβολιασμών. Είναι σημαντικό ότι η δημοσίευση των συμπερασμάτων της κοινής έκθεσης από το Ευρωπαϊκό Κέντρο Πρόληψης και Ελέγχου Νόσων (ECDC) και τον Οργανισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Ασφάλεια της Αεροπορίας (EASA), που πραγματοποιήθηκε μόλις χθες, υποστηρίζει την αποτελεσματικότητα των μέτρων που ήδη εφαρμόζονται στην αερομεταφορά. Η οριστικοποίηση του προγράμματος θα πραγματοποιηθεί στα τέλη του Φεβρουαρίου οπότε και ευελπιστούμε να έχει αποσαφηνιστεί η εικόνα σχετικά με τα ανωτέρω.
Να υπενθυμίσουμε ότι η αεροπορική εταιρεία που βρίσκεται σε τροχιά κρατικής και ιδιωτικής στήριξης με εγγυήσεις και κεφάλαια από τους μετόχους, ανακοίνωσε ζημιές 28,3 εκατ. ευρώ για το τρίτο τρίμηνο του 2020 σε σχέση με κέρδη €90,2 εκ. το 2019 ενώ ο κύκλος εργασιών το τρίτο τρίμηνο του έτους διαμορφώθηκε σε €155,1 εκ. από 512,5 εκ. σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019.
Από τις αρχές Ιουλίου 2020 μετά και τη μερική άρση των περιορισμών ανά την Ευρώπη, άρχισε η σταδιακή επαναφορά πτήσεων στο δίκτυο εξωτερικού. Ωστόσο, πολλές αγορές παρέμειναν μη προσβάσιμες, η ζήτηση λόγω της πανδημίας ήταν αδύναμη, ενώ και η έλλειψη συντονισμού στα ταξιδιωτικά πρωτόκολλα δυσχέρανε την προσπάθεια.
Κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους η AEGEAN πραγματοποίησε 49% λιγότερες πτήσεις σε σχέση με το 2019, ενώ η επιβατική κίνηση μειώθηκε κατά 62%. Η μέση πληρότητα πτήσεων διαμορφώθηκε σε 65,7% από 87,7% .
Σε επίπεδο ενιαμήνου, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε €342,5 εκ. έναντι €1,031 δισ. το 2019, ενώ μεταφέρθηκαν συνολικά 4,4 εκ. επιβάτες. Το καθαρό αποτέλεσμα για το εννεάμηνο, μετά από φόρους ανήλθε σε ζημιές ύψους €187,1 εκ., έναντι κερδών ύψους €77,1 εκ. την αντίστοιχη περίοδο του 2019.