Friday, 22 November 2024, 19:11

Αθήνα: 19°C

    ΝΕΑ

    Ενημερωθείτε έγκαιρα και έγκυρα για τα σημαντικότερα θέματα, που άπτονται του ελληνικού πολιτισμού και τουρισμού!

    Sani Resort: To καλύτερο «πράσινο» resort στον κόσμο

    Sani Resort: To καλύτερο «πράσινο» resort στον κόσμο

    Το Sani Resort στη Χαλκιδική αναδείχθηκε ως κορυφαίος προορισμός στον κόσμο που προσφέρει ασφαλείς διακοπές υψηλού επιπέδου, με όσο το δυνατόν πιο αυστηρά κριτήρια αειφορίας προσλαμβάνει μεγαλύτερη αξία.

    Η Ελένη Ανδρεάδη, διευθύντρια Αειφόρου Ανάπτυξης και Κοινωνικής Ευθύνης του ομίλου Sani/Ikos εξηγεί πώς η πανδημία αλλάζει τις απαιτήσεις των ταξιδιωτών με το βλέμμα πλέον στο 2021.

    Σε σχέση με τον επανατοθέτηση της Ελλάδας στον τουριστικό χάρτη για την εξίσου δύσκολη σεζόν του 2021 η κυρία Ανδρεάδη τονίζει ότι «η αναβάθμιση του τουριστικού μας προϊόντος είναι μονόδρομος, και αυτή η επανεκκίνηση πρέπει να γίνει με γνώμονα την αειφορία. Τα πρώτα δείγματα γραφής έχουν ενδιαφέρον, όπως το παράδειγμα της Αστυπάλαιας που φιλοδοξεί να είναι το πρώτο ενεργειακά αυτόνομο, πράσινο νησί. Μακάρι να έχουμε περισσότερες τέτοιες μεγάλες και μικρές καινοτομίες, ως το νέο, αειφόρο αφήγημα της χώρας».

    Εξ ου και για τον όμιλο, το γεγονός ότι το Sani Resort αναδείχθηκε πρώτο στην κατηγορία «World’s Leading Luxury Green Resort» στα World Travel Awards 2020, τον διακεκριμένο φορέα τουρισμού που επιβραβεύει και τιμάει την αριστεία σε όλους τους τομείς της παγκόσμιας βιομηχανίας ταξιδιών και τουρισμού είναι σε αυτή τη συγκυρία πολύ σημαντικό.

    Ο δρόμος προς την ανάκαμψη
    «Ο τουρισμός είναι από τους πλέον πληττόμενους κλάδους της πανδημίας. Για να δώσω μια αίσθηση του μεγέθους, στην Ελλάδα τα έσοδα του τουρισμού φέτος υπολογίζονται περίπου στα 3,5 δισ. ευρώ σε σύγκριση με το 2019 που έφτασαν τα 18,2 δισ. ευρώ. Όμως ο τουρισμός και η ανάγκη να ταξιδέψουμε θα ανακάμψει, νωρίτερα από ότι φαίνεται για σκοπούς αναψυχής από ότι επαγγελματικούς, και όταν αυτό γίνει, φαίνεται πως θα υπάρχουν νέες απαιτήσεις.

    Παρατηρούμε ένα αυξημένο ενδιαφέρον από τα εμπορικά μας κανάλια για την αειφορία, καθώς η εμπειρία της πανδημίας θα έλεγα πως αφύπνισε πολλούς πολίτες σχετικά με το πόσο μπορεί να επηρεαστεί η ζωή μας απο την έλλειψη αρμονίας με την φύση. Εκτιμάται πως οι επιστήμονες και ειδικοί πλέον θα εισακούονται περισσότερο από την κοινωνία στο μέλλον, επιστήμονες που κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για την κλιματική αλλαγή, εξαφάνιση βιοποικιλότητας και πλαστική ρύπανση εδώ και χρόνια, οι ίδιοι επιστήμονες που προειδοποιούν πως θα υπάρχουν περισσότερες αρρώστιες και πανδημίες αν δεν αντιμετωπίσουμε αποφασιστικά την κλιματική κρίση. Σύμφωνα με το Παγκόσμιο Συμβούλιο Τουρισμού και Ταξιδιών (World Travel & Tourism Council -WTTC) και σχετική έκθεση, το 58% των καταναλωτών σκέφτονται ήδη περισσότερο τα θέματα περιβάλλοντος λόγω του κορωνοϊού», αναφέρει η κυρία Ανδρεάδη.

    «Ο ταξιδιώτης, επιλέγοντας τον προορισμό του, πιστεύω πως θα ενδιαφέρεται περισσότερο για το περιβάλλον και την αυθεντικότητα, μια τάση που υπήρχε και πριν την πανδημία, αλλά τώρα αναμφίβολα θα δούμε ακόμα πιο έντονα, ενώ σε επίπεδο ξενοδοχείου αναζητά προσωπικό χώρο, εμπειρία, υγιεινό εξωτερικό και δομημένο περιβάλλον, και απαιτεί από τα καταλύματα που επισκέπτεται να λειτουργούν φιλικά προς το περιβάλλον και τον άνθρωπο. Επίσης, παρατηρούμε ότι οι δυνητικοί επισκέπτες και πελάτες είναι πολύ πιο ενημερωμένοι, αναγνωρίζουν περισσότερο τις περιβαλλοντικές πιστοποιήσεις και τι σημαίνουν, διαβάζουν τις σημάνσεις, μελετούν το ενημερωτικό υλικό και έχουν φωνή, σχολιάζοντας είτε θετικά είτε αρνητικά, δίνοντας και τις δικές τους προτάσεις στις γνωστές πλατφόρμες, όπως το Tripadvisor.

    Οι φιλοξενούμενοι αυτή την στιγμή θέλουν να νιώθουν πρωτίστως ασφάλεια στις διακοπές τους, ενώ έχει ίσως εξίσου μεγάλη σημασία το ξενοδοχείο που επιλέγουν να προσφέρει διακοπές υψηλού επιπέδου με αυστηρή τήρηση κριτηρίων αειφορίας, δηλαδή προστατεύοντας και αναδεικνύοντας το περιβάλλον, τις τοπικές κοινότητες και τον άνθρωπο».

    Για τη σεζόν του 2020 τα ξενοδοχεία του ομίλου Sani/ Ikos λειτούργησαν με ένα αυστηρό παγκόσμιας κλάσης πρωτόκολλο το οποίο πιστοποιήθηκε από την TUV AUSTRIA στο επίπεδο Covid Shield Excellent, ενώ σε συνεργασία με τον όμιλο Βιοιατρικής το σύνολο των πελατών υποβάλλονταν σε τεστ για Covid-19. «Δώσαμε ιδιαίτερη έμφαση στους εξωτερικούς χώρους, ένα τομέα στο οποίο έχουμε ένα δυνατό συγκριτικό πλεονέκτημα λόγω άπλετου πρασίνου και παραλιών, όπως στις εμπειρίες στη φύση. Παράλληλα, πραγματοποιούνταν πολλαπλές δειγματοληψίες στο προσωπικό ενώ εβδομαδιαία δειγματοληψία λυμάτων διασφάλιζε τη παρακολούθηση της έλλειψης ιικού φορτίου του SARS-CoV-2. Προσπαθήσαμε να λειτουργήσουμε με τα υψηλά κριτήρια αειφορίας που έχουμε θέσει παρά την πανδημία και να επιμείνουμε στους μεσοπρόθεσμους φιλόδοξους στόχους μας για μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα, μηδενικά πλαστικά απορρίμματα και τους υψηλούς δείκτες ανακύκλωσης. Στον τομέα των πλαστικών μιας χρήσης – που έχουμε μειώσει στον όμιλο κατά 90% τα τελευταία επτά χρόνια, ενώ έχουμε αντικαταστήσει ήδη πλήρως τα πλαστικά μιας χρήσης που περιλαμβάνονται στη λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης χρόνια προτού ψηφιστεί και εφαρμοστεί η νομοθεσία το ερχόμενο καλοκαίρι του 2021 – είχαμε πολλές προκλήσεις λόγω πανδημίας και οδηγιών που ενισχύουν το πλαστικό μιας χρήσης. Πιστεύω ότι τον επόμενο χρόνο θα είμαστε ακόμα καλύτερα προετοιμασμένοι. Το ιδιαίτερα ενδιαφέρον στοιχείο όμως είναι πως οι φιλοξενούμενοι, για όλα τα παραπάνω, ρωτούσαν, ενώ εντυπωσιακά είναι τα σχόλια τους στο Tripadvisor, κάτι που προδίδει την έντονη ανάγκη για διακοπές με ασφάλεια και αυθεντικές υπηρεσίες, με γνώμονα αειφορίας. Αυτό επιβεβαιώνεται ταυτόχρονα και από τις έρευνες του κλάδου. Πάλι σύμφωνα με το WTTC, το 73% των καταναλωτών επικροτούν τις επιχειρήσεις που κάνουν τη διαφορά κατά τη διάρκεια της πανδημίας».

    Οικονομική κρίση, πανδημία και αειφορία
    Στο ερώτημα πόσο εύκολο είναι, εν μέσω αυτής της πρωτοφανούς κρίσης, για τα ελληνικά ξενοδοχεία, όταν αυτά παλεύουν για να καλύψουν οικονομικές τους υποχρεώσεις, να υιοθετήσουν αυτού του είδους τις πρακτικές, η κυρία Ανδρεάδη αναφέρει ότι «είναι λάθος να βλέπουμε την αειφορία ως κάτι αντίθετο στην οικονομία. Η αειφορία είναι παιδεία, κουλτούρα, πιο έξυπνος τρόπος του επιχειρώ. Πολλές περιβαλλοντικές καλές πρακτικές, όπως η τοποθέτηση μειωτήρων ροής νερού ή εξάλειψη της πλαστικής σακούλας σε κάδους υπνοδωματίου, για να δώσω δυο μικρά παραδείγματα, έχουν απόσβεση σε ημέρες ή άμεση εξοικονόμηση κόστους. Το να παρουσιάζεται η αειφορία ως κάτι το πολυτελές αποξενώνει, κακώς, τους επαγγελματίες. Αυτό που αναμφισβήτητα δυσκολεύει οποιαδήποτε είδους επένδυση – είτε αυτή είναι για παράδειγμα η εγκατάσταση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας είτε η ανακαίνιση δωματίων – είναι η αβεβαιότητα. Διανύουμε μια πλέον αβέβαιη περίοδο. Με το εμβόλιο στον ορίζοντα, πιο αποτελεσματικές θεραπείες αντισωμάτων και γρήγορα, φθηνά τεστ ανίχνευσης του ιού, πιστεύω πως, παρόλο που ο βραχυπρόθεσμος σχεδιασμός θα απαιτήσει την στήριξη του κράτους για να επιβιώσουν τα ξενοδοχεία παγκοσμίως, οποιοσδήποτε μελλοντικός σχεδιασμός θα μπορεί, και οφείλει να γίνει υπό το πρίσμα της βιωσιμότητας. Οφείλει, όχι μόνο γιατί ο πελάτης το απαιτεί όπως συζητήσαμε πρωτύτερα, αλλά γιατί παράλληλα στην Ευρώπη όλα τα επενδυτικά κεφάλαια και οι χρηματοδοτήσεις θα λαμβάνουν υπόψη τις απαιτήσεις του Green Deal, ενώ παράλληλα δημιουργείται μια τεράστια στροφή των επενδυτών στην πράσινη χρηματοδότηση».

    Μέσα από το προγράμματα αειφορίας Sani Green και Ikos Green και μια πληθώρα δράσεων και πρακτικών που αναπτύσσονται στο πλαίσιο τους, ο όμιλος εφαρμόζει δράσεις σε τομείς όπως η κλιματική κρίση, η πλαστική ρύπανση, η ολοκληρωμένη διαχείριση των στερεών και υγρών αποβλήτων, η διαχείριση ενέργειας καθώς και και πρωτοβουλίες προστασίας και ανάδειξης της τοπικής βιοποικιλότητας.

    Σημαντικό πρόγραμμα σε εξέλιξη είναι αυτό της διαχείρισης του άνθρακα, στα πλαίσια του προγράμματος Zero Carbon Footprint του ομίλου που συμπεριλαμβάνει στρατηγική μείωσης κατανάλωσης, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και προγράμματα αντιστάθμισης άνθρακα. « Έχει συντελεστεί μετασχηματισμός της ενεργειακής λειτουργίας βασισμένος στην ηλεκτρική ενέργεια, το λεγόμενο electrification, ενώ το σύνολο της ηλεκτρικής ενέργειας είναι από ανανεώσιμες πηγές εγγυημένης προέλευσης. To 2020 θα είναι η πρώτη χρονιά που θα έχουμε μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα στο Sani Resort και χτίζουμε περαιτέρω το πρόγραμμα με ορίζοντα τετραετίας», αναφέρει η κ. Ανδρεάδη.

    «Για τη μείωση του νερού γίνεται πλήρης αξιοποίηση ανακυκλωμένου νερού, ενώ ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα διαχείρισης στερεών και υγρών αποβλήτων εφαρμόζεται τα τελευταία χρόνια. Το πρόγραμμα μείωσης, αντικατάστασης και ανακύκλωσης έχει αποτέλεσμα πάνω από 50% των συνολικών απορριμμάτων (οργανικών και μη) να ανακυκλώνεται – και πάνω από 80% των ανακυκλώσιμων – ενώ η μείωση της χρήσης πλαστικών αντικειμένων αγγίζει το 90% σε σύγκριση με το 2013. Επιπρόσθετες πρωτοβουλίες όπως η αντικατάσταση των πλαστικών με χάρτινα καλαμάκια και των πλαστικών μπουκαλιών νερού με γυάλινα τα τελευταία δύο χρόνια οδήγησαν σε 8 τόνους λιγότερα πλαστικά απορρίμματα. Αναφορικά με τα πλαστικά μιας χρήσης, η εταιρεία επιδιώκει να πάει ένα βήμα παρακάτω και με το πρόγραμμα Zero Plastic σε ορίζοντα τετραετίας υπό το πρίσμα της κυκλικής οικονομίας στοχεύει να περιορίσει οποιοδήποτε μη απαραίτητο πλαστικό στο σύνολο της λειτουργίας των ξενοδοχείων. Παράλληλα εργαζόμαστε στη κατεύθυνση του Zero waste με προγράμματα διαχείρισης αποβλήτων εντός της ξενοδοχειακής μονάδας. Ήδη στο IKOS DASSIA στη Κέρκυρα το 2019, 246 τόνοι οργανικών αποβλήτων δεν οδηγήθηκαν σε χώρο υγειονομικής ταφής και διαχειρίστηκαν εντός της ξενοδοχειακής εγκατάστασης συνεισφέροντας θετικά στο βεβαρημένο πρόβλημα διαχείρισης αποβλήτων που έχει το νησί».

    Σε επίπεδο βιοποικιλότητας και σε συνεργασία με την Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία συνεχίζει εδώ και έβδομη χρονιά ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα για τους υγροτόπους της Σάνης, με στόχο τη διαφύλαξη και ανάδειξή τους, όπως και τη δημιουργία ενός οικολογικού τουριστικού προορισμού με μονοπάτια ορνιθοπαρατήρησης. «Αντίστοιχα συνεργαζόμαστε με άλλους φορείς, όπως για παράδειγμα την iSea στα θέματα πλαστικής ρύπανσης, και απο το 2021 στην παρατήρηση και καταγραφή των θαλάσσιων πληθυσμών δελφινιών στην Χαλκιδική».
    Tags:

    ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΑ ΔΕΛΤΙΑ

    Αναζήτηση

    Αποθήκευση
    Cookies user preferences
    Χρησιμοποιούμε cookies βασισμένα στο νόμιμο συμφέρον και τη συγκατάθεσή σας για να διασφαλίσουμε την ορθή χρήση του δικτυακού μας τόπου. Με την απόρριψη τους η σελίδα μπορεί να μην αποκρίνεται όπως πρέπει.
    Αποδοχή όλων
    Απόρριψη όλων
    Περισσότερα
    Marketing
    Set of techniques which have for object the commercial strategy and in particular the market study.
    Facebook
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    DoubleClick/Google Marketing
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    Analytics
    Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
    Snowplow
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    Google Analytics
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    Cookies
    SpCookie
    Αποδοχή
    Απόρριψη