Ευρεία σύσκεψη για το μέλλον του σιδηροδρόμου στην Περιφέρεια Πελοποννήσου πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 24 Νοεμβρίου, στην Τρίπολη, όπου ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Θανάσης Κοτταράς παρέδωσε στον περιφερειάρχη κ. Παναγιώτη Νίκα την ολοκληρωμένη μελέτη για την οριστική παρέμβαση, ανακατασκευή, συντήρηση και ασφάλεια της γραμμής Κόρινθος – Αργος – Ναύπλιο, η οποία προγραμματίζεται να επαναλειτουργήσει.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν, μέσω τηλεδιάσκεψης, Aντιπεριφερειάρχες και Σύμβουλοι από τις Π.Ε Κορινθίας, Αργολίδας, Αρκαδίας και Μεσσηνίας.
Σύμφωνα με τη μελέτη το έργο περιλαμβάνει:
-την αναβάθμιση των ποιοτικών χαρακτηριστικών της γραμμής με προσθήκη νέων υλικών επιδομής σύμφωνα με τις σύγχρονες προδιαγραφές,
-την αναβάθμιση του επιπέδου ασφάλειας κυκλοφορίας με την εγκατάσταση συστήματος σηματοτεχνικής εξασφάλισης επιπέδου Sil-4, στους Σταθμούς Κορίνθου και Άργους, με το οποίο ελέγχονται αυτόματα οι διαδρομές και γίνονται απομακρυσμένοι χειρισμοί,
-την αναβάθμιση της αξιοπιστίας της κυκλοφορίας των συρμών με την εγκατάσταση 42 νέων Αυτόματων Συστημάτων Ισόπεδων Διαβάσεων (ΑΣΙΔ) που θα αποτελούνται από υλικά τεχνολογίας Sil-4. Η λειτουργία όλων των συστημάτων εποπτεύεται από κέντρο ελέγχου στον Σ.Σ. Κορίνθου και η μεταφορά δεδομένων γίνεται μέσω οπτικής ίνας,
-την αναβάθμιση της ασφάλειας επί των μεταλλικών γεφυρών με τη τοποθέτηση πεζοδρομίων ώστε να μην υπάρχει κίνδυνος πτώσης ατόμων με εξουσιοδοτημένη πρόσβαση στις γέφυρες,
-την αναβάθμιση των αποβαθρών και του περιβάλλοντος χώρου των Σταθμών Χιλιομοδίου, Μυκηνών και Άργους ώστε να είναι συμβατές σε ΑΜΕΑ.
-την αλλαγή της εσωτερικής διαρρύθμισης των κτιρίων σταθμών Μυκηνών και Άργους ώστε να διαμορφωθούν χώροι ΑΜΕΑ εντός των κτιρίων (WC). Οι όψεις των κτιρίων διατηρούνται και αντικαθίστανται τα υφιστάμενα κουφώματα με αντίστοιχα καινούργια, ίδιας μορφής και υλικού κατασκευής αλλά με αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά ενεργειακής απόδοσης,
-την ανακατασκευή του Σ.Σ. Χιλιομοδίου, ώστε να ανταποκρίνεται σε σύγχρονες προδιαγραφές.
Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 15,4 εκατ. ευρώ και όπως επισημαίνει ο ΟΣΕ, θα χρηματοδοτηθεί από την Περιφέρεια Πελοποννήσου.
Η δημοπράτηση θα γίνει από τον ΟΣΕ στο α΄ εξάμηνο του 2021, ενώ με την ολοκλήρωση των έργων το δρομολόγιο Κόρινθος – Ναύπλιο θα γίνεται σε 1 ώρα περίπου.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν, μέσω τηλεδιάσκεψης, Aντιπεριφερειάρχες και Σύμβουλοι από τις Π.Ε Κορινθίας, Αργολίδας, Αρκαδίας και Μεσσηνίας.
Σύμφωνα με τη μελέτη το έργο περιλαμβάνει:
-την αναβάθμιση των ποιοτικών χαρακτηριστικών της γραμμής με προσθήκη νέων υλικών επιδομής σύμφωνα με τις σύγχρονες προδιαγραφές,
-την αναβάθμιση του επιπέδου ασφάλειας κυκλοφορίας με την εγκατάσταση συστήματος σηματοτεχνικής εξασφάλισης επιπέδου Sil-4, στους Σταθμούς Κορίνθου και Άργους, με το οποίο ελέγχονται αυτόματα οι διαδρομές και γίνονται απομακρυσμένοι χειρισμοί,
-την αναβάθμιση της αξιοπιστίας της κυκλοφορίας των συρμών με την εγκατάσταση 42 νέων Αυτόματων Συστημάτων Ισόπεδων Διαβάσεων (ΑΣΙΔ) που θα αποτελούνται από υλικά τεχνολογίας Sil-4. Η λειτουργία όλων των συστημάτων εποπτεύεται από κέντρο ελέγχου στον Σ.Σ. Κορίνθου και η μεταφορά δεδομένων γίνεται μέσω οπτικής ίνας,
-την αναβάθμιση της ασφάλειας επί των μεταλλικών γεφυρών με τη τοποθέτηση πεζοδρομίων ώστε να μην υπάρχει κίνδυνος πτώσης ατόμων με εξουσιοδοτημένη πρόσβαση στις γέφυρες,
-την αναβάθμιση των αποβαθρών και του περιβάλλοντος χώρου των Σταθμών Χιλιομοδίου, Μυκηνών και Άργους ώστε να είναι συμβατές σε ΑΜΕΑ.
-την αλλαγή της εσωτερικής διαρρύθμισης των κτιρίων σταθμών Μυκηνών και Άργους ώστε να διαμορφωθούν χώροι ΑΜΕΑ εντός των κτιρίων (WC). Οι όψεις των κτιρίων διατηρούνται και αντικαθίστανται τα υφιστάμενα κουφώματα με αντίστοιχα καινούργια, ίδιας μορφής και υλικού κατασκευής αλλά με αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά ενεργειακής απόδοσης,
-την ανακατασκευή του Σ.Σ. Χιλιομοδίου, ώστε να ανταποκρίνεται σε σύγχρονες προδιαγραφές.
Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 15,4 εκατ. ευρώ και όπως επισημαίνει ο ΟΣΕ, θα χρηματοδοτηθεί από την Περιφέρεια Πελοποννήσου.
Η δημοπράτηση θα γίνει από τον ΟΣΕ στο α΄ εξάμηνο του 2021, ενώ με την ολοκλήρωση των έργων το δρομολόγιο Κόρινθος – Ναύπλιο θα γίνεται σε 1 ώρα περίπου.