Την προκήρυξη 24ωρης απεργίας, την ερχόμενη Πέμπτη 1η Οκτωβρίου, αποφάσισε, σε συνεργασία με την ΠΕΝΕΝ (Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού), η διοίκηση του Σωματείου Ναυτεργατών Κέρκυρας.
Όπως αναφέρει το ΑΠΕ/ΜΠΕ, οι ναυτεργάτες αντιδρούν στην τροπολογία που κατατέθηκε σε φορολογικό νομοσχέδιο, ζητούν «ουσιαστική» όπως αναφέρουν, αύξηση στους μισθούς των ναυτεργατών, απαιτούν την άμεση αναπροσαρμογή του επιδόματος ειδικού σκοπού (COVID 19) για όλα τα πληρώματα των πλοίων που είναι σε αναστολή της σύμβασης και η καταβολή του να γίνεται χωρίς καμία καθυστέρηση το πρώτο δεκαήμερο του κάθε επόμενου μήνα, διεκδικούν αύξηση του επιδόματος ανεργίας, με την ταυτόχρονη κατάργηση όλων των αρνητικών όρων και προϋποθέσεων που τίθενται με διάφορες νομοθετικές διατάξεις και Π.Δ. με αποτέλεσμα, όπως υποστηρίζουν, «μεγάλο μέρος των ανέργων να μη το δικαιούται ή να το παίρνει με καθυστέρηση πολλών μηνών», ενώ σχετικά με τις προσδέσεις των πλοίων ζητούν την κατάργηση του άρθρου 2 συμπλήρωση διάταξης του γενικού κανονισμού διάταξης λιμένων αριθμός 17 για τα επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία ανοιχτού τύπου, της από ξηράς πρόσδεσης και λύσης αυτών κατά την κρίση του πλοιάρχου να διενεργείται από το πλήρωμα. Σε διαφορετική περίπτωση, όπως επισημαίνεται σε ανακοίνωσή τους, ζητούν την «κατοχύρωση σχετικού επιδόματος».
Παράλληλα, το Σωματείο Ναυτεργατών Κέρκυρας ζητά την κατάργηση της υποπαραγράφου ιστ2 του νόμου 4524/2014 που αναφέρεται στην μεταφορά διακοπής δρομολογίων σε άλλα πλοία. «Με την διάταξη αυτή στο πορθμείο Κέρκυρας - Ηγουμενίτσας τα πλοία που ακινητοποιούνται το περισσότερο χρονικό διάστημα είναι τα κλειστού τύπου, τα οποία έχουν την δυνατότητα να εξυπηρετήσουν το νησί της Κέρκυρας με οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες» τονίζουν, ενώ αναφορικά με την ωριαία διακοπή πληρωμάτων διαδρομής Λευκίμμης - Ηγουμενίτσας ζητούν την πλήρη εναρμόνιση των πλοίων αυτών με το πορθμείο Κέρκυρας - Ηγουμενίτσας σε ό,τι αφορά στην ωριαία διακοπή.
Τέλος, ζητούνται τακτικοί και ουσιαστικοί έλεγχοι στα πλοία της πορθμειακής γραμμής.
Όπως αναφέρει το ΑΠΕ/ΜΠΕ, οι ναυτεργάτες αντιδρούν στην τροπολογία που κατατέθηκε σε φορολογικό νομοσχέδιο, ζητούν «ουσιαστική» όπως αναφέρουν, αύξηση στους μισθούς των ναυτεργατών, απαιτούν την άμεση αναπροσαρμογή του επιδόματος ειδικού σκοπού (COVID 19) για όλα τα πληρώματα των πλοίων που είναι σε αναστολή της σύμβασης και η καταβολή του να γίνεται χωρίς καμία καθυστέρηση το πρώτο δεκαήμερο του κάθε επόμενου μήνα, διεκδικούν αύξηση του επιδόματος ανεργίας, με την ταυτόχρονη κατάργηση όλων των αρνητικών όρων και προϋποθέσεων που τίθενται με διάφορες νομοθετικές διατάξεις και Π.Δ. με αποτέλεσμα, όπως υποστηρίζουν, «μεγάλο μέρος των ανέργων να μη το δικαιούται ή να το παίρνει με καθυστέρηση πολλών μηνών», ενώ σχετικά με τις προσδέσεις των πλοίων ζητούν την κατάργηση του άρθρου 2 συμπλήρωση διάταξης του γενικού κανονισμού διάταξης λιμένων αριθμός 17 για τα επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία ανοιχτού τύπου, της από ξηράς πρόσδεσης και λύσης αυτών κατά την κρίση του πλοιάρχου να διενεργείται από το πλήρωμα. Σε διαφορετική περίπτωση, όπως επισημαίνεται σε ανακοίνωσή τους, ζητούν την «κατοχύρωση σχετικού επιδόματος».
Παράλληλα, το Σωματείο Ναυτεργατών Κέρκυρας ζητά την κατάργηση της υποπαραγράφου ιστ2 του νόμου 4524/2014 που αναφέρεται στην μεταφορά διακοπής δρομολογίων σε άλλα πλοία. «Με την διάταξη αυτή στο πορθμείο Κέρκυρας - Ηγουμενίτσας τα πλοία που ακινητοποιούνται το περισσότερο χρονικό διάστημα είναι τα κλειστού τύπου, τα οποία έχουν την δυνατότητα να εξυπηρετήσουν το νησί της Κέρκυρας με οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες» τονίζουν, ενώ αναφορικά με την ωριαία διακοπή πληρωμάτων διαδρομής Λευκίμμης - Ηγουμενίτσας ζητούν την πλήρη εναρμόνιση των πλοίων αυτών με το πορθμείο Κέρκυρας - Ηγουμενίτσας σε ό,τι αφορά στην ωριαία διακοπή.
Τέλος, ζητούνται τακτικοί και ουσιαστικοί έλεγχοι στα πλοία της πορθμειακής γραμμής.