Την αξιοποίηση του στόλου των τουριστικών λεωφορείων για τις έκτακτες ανάγκες των αστικών συγκοινωνιών και την κατάργηση του μονοπωλίου του ΚΤΕΛ στις συμπράξεις με τον ιδιωτικό τομέα για την κάλυψη συγκοινωνιακού έργου, ζητά η Ομοσπονδία Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδίων και Τουρισμού (FedHATTA).
Η FedHATTA τονίζει πως θα πρέπει να επιλεγεί η λύση που προτείνει αντί της προμήθειας μεταχειρισμένων λεωφορείων με leasing καθώς και η κατάργηση του μονοπωλίου του ΚΤΕΛ στις συμπράξεις με τον ιδιωτικό τομέα για την κάλυψη συγκοινωνιακού έργου, είναι δύο από τις προτάσεις που κατέθεσε η Ομοσπονδία, με σκοπό την αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών.
«Ο κλάδος των τουριστικών γραφείων και λεωφορείων έχει πληγεί, πλήττεται και δυστυχώς θα εξακολουθήσει να πλήττεται από την υγειονομική και οικονομική κρίση.
Δεδομένου ότι τα τουριστικά λεωφορεία ΔΧ δεν πρόκειται να εργαστούν καθ΄όλη τη διάρκεια της κρίσης (την περίοδο δηλαδή που υπάρχει επείγουσα ανάγκη ενίσχυσης του στόλου των ΜΜΜ για την αποσυμφόρησή τους), θεωρούμε ότι θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν τα υπάρχοντα τουριστικά ΔΧ λεωφορεία (τα οποία πληρούν όλες τις νόμιμες προϋποθέσεις) για τις ανάγκες των αστικών συγκοινωνιών.
Με τον τρόπο αυτό, το Δημόσιο θα εξοικονομήσει πόρους με πολλαπλά οφέλη για την οικονομία και το κοινωνικό σύνολο (δεν θα χρειαστεί να προμηθευτεί με leasing 300 μεταχειρισμένα λεωφορεία), θα στηριχθεί η απασχόληση και θα δοθεί εργασία τους επαγγελματίες οδηγούς τουρ. λεωφορείων που είναι σε αναστολή (επομένως δεν θα τους ενισχύει το Κράτος), θα τονωθεί ένας ολόκληρος κλάδος εργοδοτών, αυταπασχολούμενων και εργαζομένων, κ.α.»
Επιπλέον, σημειώνει πως η σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αποτελεί «καταφανής μονομερή και μονοπωλιακή υποστήριξη στην Ανώνυμη Εταιρεία των ΚΤΕΛ», αγνοώντας τα τουριστικά λεωφορεία.
«Γιατί θα πρέπει η χώρα μας να μισθώσει 503 μεταχειρισμένα λεωφορεία (300 με leasing +203 από τις ΚΤΕΛ ΑΕ) για να αντιμετωπίσει τις κατεπείγουσες ανάγκες αποσυμφόρησης των μέσων μαζικής μεταφοράς και να μην χρησιμοποιήσει τα ήδη υπάρχοντα λεωφορεία που δυστυχώς είναι χωρίς έργο; Τι θα γίνουν αυτά τα λεωφορεία όταν πια δεν θα τα χρειάζεται το δημόσιο;», αναρωτιέται ο πρόεδρος της FedHATTA, Λ. Τσιλίδης.
Η FedHATTA τονίζει πως θα πρέπει να επιλεγεί η λύση που προτείνει αντί της προμήθειας μεταχειρισμένων λεωφορείων με leasing καθώς και η κατάργηση του μονοπωλίου του ΚΤΕΛ στις συμπράξεις με τον ιδιωτικό τομέα για την κάλυψη συγκοινωνιακού έργου, είναι δύο από τις προτάσεις που κατέθεσε η Ομοσπονδία, με σκοπό την αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών.
«Ο κλάδος των τουριστικών γραφείων και λεωφορείων έχει πληγεί, πλήττεται και δυστυχώς θα εξακολουθήσει να πλήττεται από την υγειονομική και οικονομική κρίση.
Δεδομένου ότι τα τουριστικά λεωφορεία ΔΧ δεν πρόκειται να εργαστούν καθ΄όλη τη διάρκεια της κρίσης (την περίοδο δηλαδή που υπάρχει επείγουσα ανάγκη ενίσχυσης του στόλου των ΜΜΜ για την αποσυμφόρησή τους), θεωρούμε ότι θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν τα υπάρχοντα τουριστικά ΔΧ λεωφορεία (τα οποία πληρούν όλες τις νόμιμες προϋποθέσεις) για τις ανάγκες των αστικών συγκοινωνιών.
Με τον τρόπο αυτό, το Δημόσιο θα εξοικονομήσει πόρους με πολλαπλά οφέλη για την οικονομία και το κοινωνικό σύνολο (δεν θα χρειαστεί να προμηθευτεί με leasing 300 μεταχειρισμένα λεωφορεία), θα στηριχθεί η απασχόληση και θα δοθεί εργασία τους επαγγελματίες οδηγούς τουρ. λεωφορείων που είναι σε αναστολή (επομένως δεν θα τους ενισχύει το Κράτος), θα τονωθεί ένας ολόκληρος κλάδος εργοδοτών, αυταπασχολούμενων και εργαζομένων, κ.α.»
Επιπλέον, σημειώνει πως η σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αποτελεί «καταφανής μονομερή και μονοπωλιακή υποστήριξη στην Ανώνυμη Εταιρεία των ΚΤΕΛ», αγνοώντας τα τουριστικά λεωφορεία.
«Γιατί θα πρέπει η χώρα μας να μισθώσει 503 μεταχειρισμένα λεωφορεία (300 με leasing +203 από τις ΚΤΕΛ ΑΕ) για να αντιμετωπίσει τις κατεπείγουσες ανάγκες αποσυμφόρησης των μέσων μαζικής μεταφοράς και να μην χρησιμοποιήσει τα ήδη υπάρχοντα λεωφορεία που δυστυχώς είναι χωρίς έργο; Τι θα γίνουν αυτά τα λεωφορεία όταν πια δεν θα τα χρειάζεται το δημόσιο;», αναρωτιέται ο πρόεδρος της FedHATTA, Λ. Τσιλίδης.