Για ένα έργο - σταθμό μίλησε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής στα εγκαίνια της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο - Αίγιο (Ροδοδάφνη), συνολικού μήκους 71 χιλιομέτρων.
Το έργο είναι μια διπλή σιδηροδρομική γραμμή, υψηλής ταχύτητας, συνολικού μήκους 71 χλμ., που εξυπηρετεί τρεις νέους σύγχρονους σιδηροδρομικούς σταθμούς, του Ξυλόκαστρου, της Ακράτας και του Αιγίου, έξι στάσεις, με έξι σήραγγες συνολικού μήκους 11 χλμ και 8 σήραγγες διαφυγής συνολικού μήκους άνω των 2 χλμ, 13 cut and cover, 18 σιδηροδρομικές γέφυρες και 60 ανισόπεδες διαβάσεις, ενώ διαθέτει σύγχρονα συστήματα σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών, που εκτός των άλλων, εξασφαλίζουν την λειτουργία της γραμμής με απόλυτη ασφάλεια.
Όσον αφορά το συγκεκριμένο έργο που εγκαινιάστηκε σήμερα, ο υπουργός επισήμανε ότι το παρέλαβαν με αρκετές καθυστερήσεις, με πολλά προβλήματα, γεγονός που δημιουργούσε έναν πολύ μεγάλο κίνδυνο, αυτόν της επιστροφής ευρωπαϊκών κονδυλίων από τη χώρα μας. «Γι αυτό το λόγο καθίσαμε κάτω και ολοκληρώσαμε με γρήγορα βήματα για να φτάσουμε σήμερα εδώ, για να φτάσουμε πριν το τέλος του 2019, να έχουμε ολοκληρώσει, αυτό που λέμε το φυσικό αντικείμενο του έργου. Το έργο αυτό θα είχε παραδοθεί στα τέλη Μαρτίου του 2020, εάν δεν είχε μεσολαβήσει η πανδημία του κορωνοϊού. Το σημαντικό είναι ότι χρειαστήκαμε κάποιους μήνες ακόμα, αλλά το έργο έγινε πραγματικότητα. Και κυρίως, καταφέραμε να αποτρέψουμε να επιστρέψουμε χρήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ύψους 240 εκατ. ευρώ», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Καραμανλής.
Το μεγαλύτερο μέρος του κόστους του έργου έχει καλυφθεί από κοινοτικούς πόρους, αρχικά από το ταμείο συνοχής και στο τέλος με χρήματα από το ΕΣΠΑ. «Κάθε φορά λοιπόν που βλέπουμε ένα τέτοιο έργο να ολοκληρώνεται, δεν μπορώ παρά να σκεφτώ πόσο σημαντική, πόσο μεγάλη πόσο πολυεπίπεδη ήταν η συνεισφορά της παράταξής μας, του Κωνσταντίνου Καραμανλή, που πριν από πολλές δεκαετίες έβαλε τη χώρα μας στην Ευρώπη», τόνισε.
Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε και στα προβλήματα που συνεχίζει να έχει το έργο, καθώς όπως είπε, μπορεί να είναι ολοκληρωμένο σε υψηλό επίπεδο, αλλά εξακολουθούν να υπάρχουν αρκετά προβλήματα με την πρόσβαση στο σταθμό του Αιγίου.
Το έργο είναι μια διπλή σιδηροδρομική γραμμή, υψηλής ταχύτητας, συνολικού μήκους 71 χλμ., που εξυπηρετεί τρεις νέους σύγχρονους σιδηροδρομικούς σταθμούς, του Ξυλόκαστρου, της Ακράτας και του Αιγίου, έξι στάσεις, με έξι σήραγγες συνολικού μήκους 11 χλμ και 8 σήραγγες διαφυγής συνολικού μήκους άνω των 2 χλμ, 13 cut and cover, 18 σιδηροδρομικές γέφυρες και 60 ανισόπεδες διαβάσεις, ενώ διαθέτει σύγχρονα συστήματα σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών, που εκτός των άλλων, εξασφαλίζουν την λειτουργία της γραμμής με απόλυτη ασφάλεια.
Όσον αφορά το συγκεκριμένο έργο που εγκαινιάστηκε σήμερα, ο υπουργός επισήμανε ότι το παρέλαβαν με αρκετές καθυστερήσεις, με πολλά προβλήματα, γεγονός που δημιουργούσε έναν πολύ μεγάλο κίνδυνο, αυτόν της επιστροφής ευρωπαϊκών κονδυλίων από τη χώρα μας. «Γι αυτό το λόγο καθίσαμε κάτω και ολοκληρώσαμε με γρήγορα βήματα για να φτάσουμε σήμερα εδώ, για να φτάσουμε πριν το τέλος του 2019, να έχουμε ολοκληρώσει, αυτό που λέμε το φυσικό αντικείμενο του έργου. Το έργο αυτό θα είχε παραδοθεί στα τέλη Μαρτίου του 2020, εάν δεν είχε μεσολαβήσει η πανδημία του κορωνοϊού. Το σημαντικό είναι ότι χρειαστήκαμε κάποιους μήνες ακόμα, αλλά το έργο έγινε πραγματικότητα. Και κυρίως, καταφέραμε να αποτρέψουμε να επιστρέψουμε χρήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ύψους 240 εκατ. ευρώ», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Καραμανλής.
Το μεγαλύτερο μέρος του κόστους του έργου έχει καλυφθεί από κοινοτικούς πόρους, αρχικά από το ταμείο συνοχής και στο τέλος με χρήματα από το ΕΣΠΑ. «Κάθε φορά λοιπόν που βλέπουμε ένα τέτοιο έργο να ολοκληρώνεται, δεν μπορώ παρά να σκεφτώ πόσο σημαντική, πόσο μεγάλη πόσο πολυεπίπεδη ήταν η συνεισφορά της παράταξής μας, του Κωνσταντίνου Καραμανλή, που πριν από πολλές δεκαετίες έβαλε τη χώρα μας στην Ευρώπη», τόνισε.
Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε και στα προβλήματα που συνεχίζει να έχει το έργο, καθώς όπως είπε, μπορεί να είναι ολοκληρωμένο σε υψηλό επίπεδο, αλλά εξακολουθούν να υπάρχουν αρκετά προβλήματα με την πρόσβαση στο σταθμό του Αιγίου.