Ο Δήμος Τρικκαίων θα πραγματοποιήσει μια νέα παρέμβαση στον υφιστάμενο ποδηλατόδρομο της οδού Κονδύλη. Με την έγκριση από το Δημοτικό Συμβούλιο της υποβολής σχετικής αίτησης για χρηματοδότηση, αρχίζει η διαδικασία για να αλλάξει μετά από 25 περίπου χρόνια ο πρώτος βασικός ποδηλατόδρομος της πόλης.
Επίσης, όπως τόνισε και ο Δήμαρχος Τρικκαίων, λαμβάνεται μέριμνα για την ασφάλεια αθλητών, μαθητών, πολιτών, κατά τη μετάβασή τους στο Δημοτικό Αθλητικό Κέντρο της Μπάρας.
Σημείωσε και το πόσο σημαντικό είναι να συνδέεται το μεγαλύτερο σχολικό συγκρότημα της πόλης με το κέντρο, με τον Δήμο Τρικκαίων να συνεχίζει να δημιουργεί υποδομές.
Με το πέρας των εργασιών, ένας ποδηλάτης θα μπορεί να μεταβαίνει με ασφάλεια από το Αθλητικό Κέντρο της Μπάρας μέσω της (νέας) κεντρικής πλατείας, στο Μουσείο Τσιτσάνη και από εκεί στο Κλειστό Γυμναστήριο, το Δημοτικό Στάδιο και το πάρκο Αγίου Γεωργίου, με δυνατότητα επιστροφής στο Μουσείο Τσιτσάνη, μέσω του νέου ποδηλατόδρομου της οδού Καρδίτσης.
Το έργο
Την Πέμπτη 26 Ιουνίου 2020 το Σώμα ενέκρινε την υποβολή της μελέτης με τίτλο «Ανάπλαση – ενοποίηση ποδηλατοδρόμου- πεζοδρομίου Βόρειας εισόδου πόλης των Τρικάλων (οδός Παλαιολόγου – Κονδύλη) με το κέντρο» στην σχετική πρόσκληση του «Πράσινου Ταμείου».
Το έργο, που προσφέρει «καθαρές» χρήσεις στον ποδηλατόδρομο και την οδό ονδύλη, ουσιαστικά είναι τρία έργα:
1. Αλλάζει ο υφιστάμενος ποδηλατόδρομος με:
- ορθότερη οριοθέτηση και πλάτος ποδηλατόδρομου με βάση τις υφιστάμενες προδιαγραφές
- δημιουργία διαδρομής για τυφλούς
- ουσιαστικός διαχωρισμός του ποδηλατόδρομου και του πεζόδρομου
- διαμόρφωση προστατευτικής λωρίδας 0,70 μ. μεταξύ του ποδηλατόδρομου και της μηχανοκίνητης κυκλοφορίας
- αντικατάσταση των υφιστάμενων πλακών πεζοδρομίου με τσιμεντοκυβόλιθο.
2. Κατασκευές στην οδό Κονδύλη με
- επέκταση της νησίδας, μέχρι τον Ι.Ν. Αγίου Αθανασίου (από διασταύρωση οδού Κονδύλη με την οδό Φιλίππου έως τη διασταύρωση με την οδό Σολωμού)
- υπερυψωμένη διάβαση στη διασταύρωση των οδών Κονδύλη, Ραδινού και Νικ. Πλαστήρα (τρίγωνη πλατεία)
- επέκταση οδοφωτισμού με χρήση λαμπών τύπου Led
- στις γωνίες των οικοδομικών τετραγώνων καθώς και σε επιλεγμένα σημεία κάθετης διέλευσης πεζών, διαμορφώνονται κατάλληλα, με κατά μήκος κλίση 5%, ράμπες για την διευκόλυνση της κίνησης των ΑμεΑ, ενώ στις ίδιες θέσεις θα τοποθετηθούν εμπόδια στάθμευσης.
3. Νέος ποδηλατόδρομος
- από την οδό Ραδινού και την οδό Παλαιολόγου (την προέκταση της οδού Κονδύλη, έξω από το 1ο Γυμνάσιο – Λύκειο) μέχρι την υπόγεια διάβαση προς το ΔΑΚ Μπάρας
- ο ποδηλατόδρομος θα είναι διπλής κατεύθυνσης πλάτους 2,5μ. με προστατευτική λωρίδα 0,70 μ. μεταξύ του ποδηλατόδρομου και της μηχανοκίνητης κυκλοφορίας. Τοποθετούνται επίσης, κατακόρυφη σήμανση, οδοφωτισμός, σήματα
- εργασίες αποχέτευσης των ομβρίων, στεγανοποίησης της υπόγειας διάβασης, αποκατάστασης της οροφής της και εσωτερικός φωτισμός, ώστε να καταστεί ασφαλής προς χρήση.
- αντικατάσταση της οροφής από πολυκαρβονικά φύλλα και εσωτερικός φωτισμός
Σε όλο σχεδόν το μήκος της διαδρομής
- διαμορφώνονται πεζοδρόμια ελαχίστου πλάτους 2,00μ.
- διασφαλίζεται η ορθή κίνηση ΑμΕΑ
- τοποθετείται νέα οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση
- μετατοπίζονται στύλοι δικτύων ΔΕΗ ή ΟΤΕ για ανεμπόδιστη κίνηση πεζού και ποδηλάτη.
Το έργο έχει προϋπολογισμό 1,2 εκ. € με τα μισά να προέρχονται από το «Πράσινο Ταμείο» (606.775 €) και τα υπόλοιπα από τον Δήμο Τρικκαίων.
Η συγκεκριμένη παρέμβαση εντάσσεται στο σχέδιο διαμόρφωσης ολοκληρωμένων ποδηλατοδρόμων για το Δήμο Τρικκαίων, καθώς σε συνδυασμό με τους ποδηλατοδρόμους, που έχουν ενταχθεί στο Σχέδιο Βιώσιμης Ανάπτυξης της Περιφέρειας Θεσσαλίας, συνδέουν το κέντρο της πόλης με τις αθλητικές εγκαταστάσεις περιοχής Μπάρας. Με τον τρόπο αυτό δημιουργείται ένα ολοκληρωμένο δίκτυο ποδηλατοδρόμων στην πόλη όπως αυτό προτείνεται στο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας που έχει εκπονήσει ο Δήμος Τρικκαίων.
Επίσης, όπως τόνισε και ο Δήμαρχος Τρικκαίων, λαμβάνεται μέριμνα για την ασφάλεια αθλητών, μαθητών, πολιτών, κατά τη μετάβασή τους στο Δημοτικό Αθλητικό Κέντρο της Μπάρας.
Σημείωσε και το πόσο σημαντικό είναι να συνδέεται το μεγαλύτερο σχολικό συγκρότημα της πόλης με το κέντρο, με τον Δήμο Τρικκαίων να συνεχίζει να δημιουργεί υποδομές.
Με το πέρας των εργασιών, ένας ποδηλάτης θα μπορεί να μεταβαίνει με ασφάλεια από το Αθλητικό Κέντρο της Μπάρας μέσω της (νέας) κεντρικής πλατείας, στο Μουσείο Τσιτσάνη και από εκεί στο Κλειστό Γυμναστήριο, το Δημοτικό Στάδιο και το πάρκο Αγίου Γεωργίου, με δυνατότητα επιστροφής στο Μουσείο Τσιτσάνη, μέσω του νέου ποδηλατόδρομου της οδού Καρδίτσης.
Το έργο
Την Πέμπτη 26 Ιουνίου 2020 το Σώμα ενέκρινε την υποβολή της μελέτης με τίτλο «Ανάπλαση – ενοποίηση ποδηλατοδρόμου- πεζοδρομίου Βόρειας εισόδου πόλης των Τρικάλων (οδός Παλαιολόγου – Κονδύλη) με το κέντρο» στην σχετική πρόσκληση του «Πράσινου Ταμείου».
Το έργο, που προσφέρει «καθαρές» χρήσεις στον ποδηλατόδρομο και την οδό ονδύλη, ουσιαστικά είναι τρία έργα:
1. Αλλάζει ο υφιστάμενος ποδηλατόδρομος με:
- ορθότερη οριοθέτηση και πλάτος ποδηλατόδρομου με βάση τις υφιστάμενες προδιαγραφές
- δημιουργία διαδρομής για τυφλούς
- ουσιαστικός διαχωρισμός του ποδηλατόδρομου και του πεζόδρομου
- διαμόρφωση προστατευτικής λωρίδας 0,70 μ. μεταξύ του ποδηλατόδρομου και της μηχανοκίνητης κυκλοφορίας
- αντικατάσταση των υφιστάμενων πλακών πεζοδρομίου με τσιμεντοκυβόλιθο.
2. Κατασκευές στην οδό Κονδύλη με
- επέκταση της νησίδας, μέχρι τον Ι.Ν. Αγίου Αθανασίου (από διασταύρωση οδού Κονδύλη με την οδό Φιλίππου έως τη διασταύρωση με την οδό Σολωμού)
- υπερυψωμένη διάβαση στη διασταύρωση των οδών Κονδύλη, Ραδινού και Νικ. Πλαστήρα (τρίγωνη πλατεία)
- επέκταση οδοφωτισμού με χρήση λαμπών τύπου Led
- στις γωνίες των οικοδομικών τετραγώνων καθώς και σε επιλεγμένα σημεία κάθετης διέλευσης πεζών, διαμορφώνονται κατάλληλα, με κατά μήκος κλίση 5%, ράμπες για την διευκόλυνση της κίνησης των ΑμεΑ, ενώ στις ίδιες θέσεις θα τοποθετηθούν εμπόδια στάθμευσης.
3. Νέος ποδηλατόδρομος
- από την οδό Ραδινού και την οδό Παλαιολόγου (την προέκταση της οδού Κονδύλη, έξω από το 1ο Γυμνάσιο – Λύκειο) μέχρι την υπόγεια διάβαση προς το ΔΑΚ Μπάρας
- ο ποδηλατόδρομος θα είναι διπλής κατεύθυνσης πλάτους 2,5μ. με προστατευτική λωρίδα 0,70 μ. μεταξύ του ποδηλατόδρομου και της μηχανοκίνητης κυκλοφορίας. Τοποθετούνται επίσης, κατακόρυφη σήμανση, οδοφωτισμός, σήματα
- εργασίες αποχέτευσης των ομβρίων, στεγανοποίησης της υπόγειας διάβασης, αποκατάστασης της οροφής της και εσωτερικός φωτισμός, ώστε να καταστεί ασφαλής προς χρήση.
- αντικατάσταση της οροφής από πολυκαρβονικά φύλλα και εσωτερικός φωτισμός
Σε όλο σχεδόν το μήκος της διαδρομής
- διαμορφώνονται πεζοδρόμια ελαχίστου πλάτους 2,00μ.
- διασφαλίζεται η ορθή κίνηση ΑμΕΑ
- τοποθετείται νέα οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση
- μετατοπίζονται στύλοι δικτύων ΔΕΗ ή ΟΤΕ για ανεμπόδιστη κίνηση πεζού και ποδηλάτη.
Το έργο έχει προϋπολογισμό 1,2 εκ. € με τα μισά να προέρχονται από το «Πράσινο Ταμείο» (606.775 €) και τα υπόλοιπα από τον Δήμο Τρικκαίων.
Η συγκεκριμένη παρέμβαση εντάσσεται στο σχέδιο διαμόρφωσης ολοκληρωμένων ποδηλατοδρόμων για το Δήμο Τρικκαίων, καθώς σε συνδυασμό με τους ποδηλατοδρόμους, που έχουν ενταχθεί στο Σχέδιο Βιώσιμης Ανάπτυξης της Περιφέρειας Θεσσαλίας, συνδέουν το κέντρο της πόλης με τις αθλητικές εγκαταστάσεις περιοχής Μπάρας. Με τον τρόπο αυτό δημιουργείται ένα ολοκληρωμένο δίκτυο ποδηλατοδρόμων στην πόλη όπως αυτό προτείνεται στο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας που έχει εκπονήσει ο Δήμος Τρικκαίων.