Οι βασικοί άξονες του προγράμματος, καλύπτουν ένα μεγάλο μέρος των δυνατοτήτων και τεχνικών μέσων τα οποία χρησιμοποιούνται για την προβολή του τουριστικού προϊόντος των Χανίων, ενώ παράλληλα αξιοποιείται σαν κυρίαρχο στοιχείο η προώθηση της πολιτισμικής και ιστορικής ταυτότητας της πόλης, συνδυάζοντας μορφές εναλλακτικού τουρισμού οι οποίες συνθέτουν το παρόν τουριστικό προϊόν.
Το νέο πρόγραμμα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τα εξής:
-Δημιουργία έντυπου και ψηφιακού υλικού προβολής του τουριστικού προϊόντος των Χανίων: Η δράση περιλαμβάνει τη δημιουργία γενικών εντύπων, τουριστικών χαρτών και λοιπών θεματικών εντύπων και ψηφιακού υλικού με ενημερωτικό υλικό που θα προβάλλει το τουριστικό προϊόν του Δήμου Χανίων και θα αναδεικνύει το ιστορικό, πολιτισμικό και φυσικό απόθεμα αυτού, σε τουλάχιστον δύο γλώσσες, ελληνική και αγγλική. Στόχος της δράσης, είναι η προσπάθεια βελτιστοποίησης και όπου αυτό καθίσταται εφικτό, το έντυπο υλικό θα υποκαθίσταται με ψηφιακό και με προοπτική μετάφρασης του σε τρίτες γλώσσες, στο πλαίσιο της διείσδυσης σε νέες αγορές.
-Βελτίωση και προώθηση της ψηφιακής εφαρμογής τουριστικής πληροφόρησης και εμπλουτισμός της τουριστικής διαδικτυακής πύλης του Δήμου Χανίων, με στόχο την πληρέστερη και σε πραγματικό χρόνο πληροφόρηση των επισκεπτών και παράλληλα η ανάδειξη των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της περιοχής, από τουριστικής άποψης.
-Πληροφοριακή σήμανση αξιοθέατων και μνημείων: Η δράση περιλαμβάνει τη σήμανση, κατεύθυνσης ή αποτύπωσης χρήσιμων πληροφοριών, η οποία αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο ανάδειξης και αξιοποίησης των φυσικών και πολιτιστικών πόρων της περιοχής, πλέον του γεγονότος ότι καλύπτει μια πάγια ανάγκη των επισκεπτών, στο πλαίσιο της ευρύτερης βελτίωσης αλλά και εμπλουτισμού των παρεχόμενων υπηρεσιών.
- Ξεναγήσεις ομάδων: Η δράση περιλαμβάνει την παροχή υπηρεσίας που αφορά ξεναγήσεις ομάδων στην Παλιά Πόλη των Χανίων αλλά και σε άλλα σημεία υψηλού τουριστικού ενδιαφέροντος του Δήμου Χανίων. Επίσης περιλαμβάνει την προμήθεια ενός συστήματος ομαδικής ξενάγησης. Στόχος της δράσης, είναι η γνωριμία των ενδιαφερόμενων με την ιστορία, τα μνημεία και τον πολιτισμό και την εν γένει φυσιογνωμία των Χανίων .
-Φιλοξενία τουριστικών παραγόντων και δημοσιογράφων, με τη συνδιοργάνωση κοινών θεματικών δραστηριοτήτων με όμορους Δήμους και περιοχές με κοινά χαρακτηριστικά για την επίτευξη οικονομιών κλίμακας και βέλτιστης σχέσης κόστους – οφέλους. Στόχος της δράσης, είναι η δημιουργία ιδίας εμπειρίας και απόλαυσης του φυσικού και πολιτιστικού πλούτου, των ηθών, εθίμων και παραδόσεων της περιοχής καθώς και των παρεχόμενων ποιοτικών τουριστικών υπηρεσιών, με σκοπό να γίνουν κοινωνοί της διεθνούς προώθησης του Δήμου Χανίων και να λειτουργήσουν από μέρους τους καταλυτικά στη διάδοση των Χανίων ως τουριστικού προορισμού στους χώρους επιρροής τους.
-Δράσεις διείσδυσης σε νέες τουριστικές αγορές: Η τουριστική προβολή και διαφήμιση του Δήμου Χανίων, η μεγιστοποίηση των περιθωρίων ανάπτυξης εναλλακτικών ειδών τουρισμού με απώτερο στόχο την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, η επικοινωνία προς τους ενδιαφερόμενους των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της ενδοχώρας του Δήμου, και παράλληλα η ανάδειξη τοπικών προϊόντων, σε μια προσπάθεια μεγιστοποίησης της διαχεόμενης ωφέλειας προς τη μεγαλύτερη δυνατή μερίδα της τοπικής κοινωνίας.
Στόχος του προγράμματος είναι η ανάπτυξη των εναλλακτικών μορφών τουρισμού και η ανάπτυξη των νέων segment της τουριστικής αγοράς που θα απευθύνονται σε target group ποιοτικού τουρισμού μεσαίων και υψηλών εισοδημάτων και παράλληλα θα βοηθάει στη επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Η σηματοδότηση φυσιολατρικών και ειδικών διαδρομών στις Δημοτικές ενότητες των παρακάτω Ενοτήτων: Ακρωτηρίου, Βενιζέλου, Θερίσσου, Κεραμειών, Σούδας, Νέας Κυδωνίας και Χανίων. Η σύντομη περιγραφή και ελκυστική απεικόνιση των κυριότερων τουριστικού ενδιαφέροντος σημείων που βρίσκονται εντός των γεωγραφικών ορίων του Δήμου Χανίων, ώστε μέσω του υλικού αυτού να παρέχεται στον εν δυνάμει επισκέπτη το απαραίτητο ερέθισμα που θα τον οδηγεί να τα επισκεφθεί.
Το νέο πρόγραμμα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τα εξής:
-Δημιουργία έντυπου και ψηφιακού υλικού προβολής του τουριστικού προϊόντος των Χανίων: Η δράση περιλαμβάνει τη δημιουργία γενικών εντύπων, τουριστικών χαρτών και λοιπών θεματικών εντύπων και ψηφιακού υλικού με ενημερωτικό υλικό που θα προβάλλει το τουριστικό προϊόν του Δήμου Χανίων και θα αναδεικνύει το ιστορικό, πολιτισμικό και φυσικό απόθεμα αυτού, σε τουλάχιστον δύο γλώσσες, ελληνική και αγγλική. Στόχος της δράσης, είναι η προσπάθεια βελτιστοποίησης και όπου αυτό καθίσταται εφικτό, το έντυπο υλικό θα υποκαθίσταται με ψηφιακό και με προοπτική μετάφρασης του σε τρίτες γλώσσες, στο πλαίσιο της διείσδυσης σε νέες αγορές.
-Βελτίωση και προώθηση της ψηφιακής εφαρμογής τουριστικής πληροφόρησης και εμπλουτισμός της τουριστικής διαδικτυακής πύλης του Δήμου Χανίων, με στόχο την πληρέστερη και σε πραγματικό χρόνο πληροφόρηση των επισκεπτών και παράλληλα η ανάδειξη των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της περιοχής, από τουριστικής άποψης.
-Πληροφοριακή σήμανση αξιοθέατων και μνημείων: Η δράση περιλαμβάνει τη σήμανση, κατεύθυνσης ή αποτύπωσης χρήσιμων πληροφοριών, η οποία αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο ανάδειξης και αξιοποίησης των φυσικών και πολιτιστικών πόρων της περιοχής, πλέον του γεγονότος ότι καλύπτει μια πάγια ανάγκη των επισκεπτών, στο πλαίσιο της ευρύτερης βελτίωσης αλλά και εμπλουτισμού των παρεχόμενων υπηρεσιών.
- Ξεναγήσεις ομάδων: Η δράση περιλαμβάνει την παροχή υπηρεσίας που αφορά ξεναγήσεις ομάδων στην Παλιά Πόλη των Χανίων αλλά και σε άλλα σημεία υψηλού τουριστικού ενδιαφέροντος του Δήμου Χανίων. Επίσης περιλαμβάνει την προμήθεια ενός συστήματος ομαδικής ξενάγησης. Στόχος της δράσης, είναι η γνωριμία των ενδιαφερόμενων με την ιστορία, τα μνημεία και τον πολιτισμό και την εν γένει φυσιογνωμία των Χανίων .
-Φιλοξενία τουριστικών παραγόντων και δημοσιογράφων, με τη συνδιοργάνωση κοινών θεματικών δραστηριοτήτων με όμορους Δήμους και περιοχές με κοινά χαρακτηριστικά για την επίτευξη οικονομιών κλίμακας και βέλτιστης σχέσης κόστους – οφέλους. Στόχος της δράσης, είναι η δημιουργία ιδίας εμπειρίας και απόλαυσης του φυσικού και πολιτιστικού πλούτου, των ηθών, εθίμων και παραδόσεων της περιοχής καθώς και των παρεχόμενων ποιοτικών τουριστικών υπηρεσιών, με σκοπό να γίνουν κοινωνοί της διεθνούς προώθησης του Δήμου Χανίων και να λειτουργήσουν από μέρους τους καταλυτικά στη διάδοση των Χανίων ως τουριστικού προορισμού στους χώρους επιρροής τους.
-Δράσεις διείσδυσης σε νέες τουριστικές αγορές: Η τουριστική προβολή και διαφήμιση του Δήμου Χανίων, η μεγιστοποίηση των περιθωρίων ανάπτυξης εναλλακτικών ειδών τουρισμού με απώτερο στόχο την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, η επικοινωνία προς τους ενδιαφερόμενους των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της ενδοχώρας του Δήμου, και παράλληλα η ανάδειξη τοπικών προϊόντων, σε μια προσπάθεια μεγιστοποίησης της διαχεόμενης ωφέλειας προς τη μεγαλύτερη δυνατή μερίδα της τοπικής κοινωνίας.
Στόχος του προγράμματος είναι η ανάπτυξη των εναλλακτικών μορφών τουρισμού και η ανάπτυξη των νέων segment της τουριστικής αγοράς που θα απευθύνονται σε target group ποιοτικού τουρισμού μεσαίων και υψηλών εισοδημάτων και παράλληλα θα βοηθάει στη επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Η σηματοδότηση φυσιολατρικών και ειδικών διαδρομών στις Δημοτικές ενότητες των παρακάτω Ενοτήτων: Ακρωτηρίου, Βενιζέλου, Θερίσσου, Κεραμειών, Σούδας, Νέας Κυδωνίας και Χανίων. Η σύντομη περιγραφή και ελκυστική απεικόνιση των κυριότερων τουριστικού ενδιαφέροντος σημείων που βρίσκονται εντός των γεωγραφικών ορίων του Δήμου Χανίων, ώστε μέσω του υλικού αυτού να παρέχεται στον εν δυνάμει επισκέπτη το απαραίτητο ερέθισμα που θα τον οδηγεί να τα επισκεφθεί.