Η Ιταλίδα σχεδιάστρια Maria Grazia Chiuri συνεργάστηκε στενά με τη σπουδαία φεμινίστρια καλλιτέχνη Judy Chicago, έτσι ώστε μαζί να υλοποιήσουν το όραμά της-ύμνο στην γυναικεία φύση πάνω στην πασαρέλα του οίκου Dior.
Εξέτασαν έτσι μία ιδέα που η Chicago συνέλαβε για πρώτη φορά το 1977, μεταφράζοντάς την σε ένα εντυπωσιακό σύμπλεγμα έργων με τίτλο «The Female Devine». Το συγκεκριμένο installation κόσμησε το μουσείο Rodin και έθεσε την κατάλληλη σκηνή για την παρουσίαση του ανοιξιάτικου Haute Couture Show του οίκου Dior.
Έτσι παρακολουθήσαμε το «κάλεσμα» θηλυκών θεοτήτων, πάνω σε μία εντυπωσιακή πασαρέλα σε σχήμα μήτρας.
Μέσα από μία εξάμηνη δημιουργική διαδικασία, οι συζητήσεις μεταξύ της Chiuri και της Chicago κατέληξαν στην ιδέα ενός θέματος που θυμίζει παγανιστικές τελετές και θίγει την μάχη των γυναικών δημιουργών να βρουν την φωνή τους μέσα σε ένα πατριαρχικό σύστημα. Κάτι τέτοιο εξάλλου χαρακτηρίζει τον κόσμο της τέχνης εδώ και αιώνες.
«Η σχέση μεταξύ της δημιουργικότητας και της θηλυκότητας με άγγιξε βαθύτατα γιατί είναι κάτι το οποίο ζω και εγώ η ίδια», είχε να δηλώσει η Chiuri. Έτσι όταν η Chicago πρότεινε την ιδέα των αρχαίων θεοτήτων, οι δυο τους συμφώνησαν αμέσως και αναζήτησαν έμπνευση στο αρχαιοελληνικό πέπλο.
«Είναι ένα στοιχείο ρουχισμού το οποίο το ρίχνεις πάνω σου και το δένεις. Του δίνεις εσύ το σχήμα του σώματός σου και εκείνο σε φροντίζει. Ταιριάζει πολύ με την υψηλή ραπτική, καθώς ένα ρούχο couture δεν ξεκινάει ποτέ με ένα σχέδιο. Πρώτα μετράμε το μανεκέν, τους πελάτες μας. Και δεν ήθελα να εφαρμόσω το πέπλο μόνο στα φορέματα. Το χρησιμοποιήσαμε σε φούστες και ταγιέρ, καθώς ήθελα με αυτόν τον τρόπο να μιλήσω για την κληρονομιά του οίκου.»
Η Ιταλίδα fashion designer κατάφερε για ακόμα μία φορά να προσθέσει μία φεμινιστική ιδεολογία στην τέχνη της και να φέρει εις πέρας μία εξαιρετικά σημαντική αποστολή: να συστήσει την έννοια μίας παγκόσμιας αδελφότητας μεταξύ των γυναικών διαφορετικών φυλών και κουλτούρας. Η πασαρέλα σε σχήμα μήτρας ήταν διακοσμημένη από εντυπωσιακά banners, κεντημένα από γυναίκες στην Ινδία, τα οποία έθεταν σημαντικές ερωτήσεις για την σύγχρονη κοινωνία.
Στο τέλος της παρουσίασης, εμφανίστηκε και το πιο σημαντικό ερώτημα: What if Women Ruled the World? Tι θα συνέβαινε αν οι γυναίκες βασίλευαν στον κόσμο;
Εξέτασαν έτσι μία ιδέα που η Chicago συνέλαβε για πρώτη φορά το 1977, μεταφράζοντάς την σε ένα εντυπωσιακό σύμπλεγμα έργων με τίτλο «The Female Devine». Το συγκεκριμένο installation κόσμησε το μουσείο Rodin και έθεσε την κατάλληλη σκηνή για την παρουσίαση του ανοιξιάτικου Haute Couture Show του οίκου Dior.
Έτσι παρακολουθήσαμε το «κάλεσμα» θηλυκών θεοτήτων, πάνω σε μία εντυπωσιακή πασαρέλα σε σχήμα μήτρας.
Μέσα από μία εξάμηνη δημιουργική διαδικασία, οι συζητήσεις μεταξύ της Chiuri και της Chicago κατέληξαν στην ιδέα ενός θέματος που θυμίζει παγανιστικές τελετές και θίγει την μάχη των γυναικών δημιουργών να βρουν την φωνή τους μέσα σε ένα πατριαρχικό σύστημα. Κάτι τέτοιο εξάλλου χαρακτηρίζει τον κόσμο της τέχνης εδώ και αιώνες.
«Η σχέση μεταξύ της δημιουργικότητας και της θηλυκότητας με άγγιξε βαθύτατα γιατί είναι κάτι το οποίο ζω και εγώ η ίδια», είχε να δηλώσει η Chiuri. Έτσι όταν η Chicago πρότεινε την ιδέα των αρχαίων θεοτήτων, οι δυο τους συμφώνησαν αμέσως και αναζήτησαν έμπνευση στο αρχαιοελληνικό πέπλο.
«Είναι ένα στοιχείο ρουχισμού το οποίο το ρίχνεις πάνω σου και το δένεις. Του δίνεις εσύ το σχήμα του σώματός σου και εκείνο σε φροντίζει. Ταιριάζει πολύ με την υψηλή ραπτική, καθώς ένα ρούχο couture δεν ξεκινάει ποτέ με ένα σχέδιο. Πρώτα μετράμε το μανεκέν, τους πελάτες μας. Και δεν ήθελα να εφαρμόσω το πέπλο μόνο στα φορέματα. Το χρησιμοποιήσαμε σε φούστες και ταγιέρ, καθώς ήθελα με αυτόν τον τρόπο να μιλήσω για την κληρονομιά του οίκου.»
Η Ιταλίδα fashion designer κατάφερε για ακόμα μία φορά να προσθέσει μία φεμινιστική ιδεολογία στην τέχνη της και να φέρει εις πέρας μία εξαιρετικά σημαντική αποστολή: να συστήσει την έννοια μίας παγκόσμιας αδελφότητας μεταξύ των γυναικών διαφορετικών φυλών και κουλτούρας. Η πασαρέλα σε σχήμα μήτρας ήταν διακοσμημένη από εντυπωσιακά banners, κεντημένα από γυναίκες στην Ινδία, τα οποία έθεταν σημαντικές ερωτήσεις για την σύγχρονη κοινωνία.
Στο τέλος της παρουσίασης, εμφανίστηκε και το πιο σημαντικό ερώτημα: What if Women Ruled the World? Tι θα συνέβαινε αν οι γυναίκες βασίλευαν στον κόσμο;