Με δωρεάν ξεναγήσεις τιμά την ημέρα «Ημέρα Μνήμης των Ελλήνων Εβραίων Μαρτύρων και Ηρώων του Ολοκαυτώματος» ο Σύνδεσμος Ξεναγών Θεσσαλονίκης και Βορείου Ελλάδος, που θα γίνουν την Κυριακή 26 Ιανουαρίου. Οι ξεναγοί θα μιλήσουν για την εβραϊκή παρουσία στην πόλη με περιήγηση στις παλιές εβραϊκές συνοικίες, τις Συναγωγές, τις αγορές, και το μνημείο του Ολοκαυτώματος, ζωντανεύοντας την ιστορία της εβραϊκής κοινότητας, που έπαιξε τόσο σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση του χαρακτήρα της πόλης για αιώνες.
Το πρόγραμμα δωρεάν ξεναγήσεων είναι μια δράση που γίνεται τα τελευταία χρόνια, όπως εξηγεί μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η πρόεδρος του Συνδέσμου Αναστασία Γαϊτάνου, κυρίως τους χειμερινούς μήνες που η δουλειά για τους ξεναγούς είναι λιγότερη. Αφορά διάφορες θεματικές και ο κόσμος δείχνει ιδιαίτερα ενδιαφέρον.
Τι κάνει ελκυστική τη Θεσσαλονίκη;
Πρόσφατα το Ερευνητικό Εργαστήριο Τουρισμού «TourLab» του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος και ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο εκπόνησης του στρατηγικού σχεδίου τουριστικού μάρκετινγκ της Θεσσαλονίκης κάλεσαν τους ξεναγούς για μια σειρά διαβουλεύσεων προκειμένου να συγκεντρώσουν στοιχεία για την ταυτότητα της πόλης και να διερευνήσουν τι είναι αυτό που την καθιστά ελκυστική.
Όπως ανέφερε η κ.Γαϊτάνου, η Θεσσαλονίκη είναι μια πόλη με πολλά πλεονεκτήματα αλλά δεν είναι γνωστή στο εξωτερικό. «Όσοι έρχονται είναι τουρίστες που έρχονται είτε για θρησκευτικό τουρισμό, άτομα που αγαπούν την Ελλάδα, την έχουν επισκεφθεί και επιθυμούν να δουν επιπλέον και τη Βόρεια Ελλάδα και κάποιοι άλλοι που συνδυάζουν τη Θεσσαλονίκη με την Πιερία ή την Χαλκιδική».
«Η πόλη μας ωστόσο είναι υπέροχη: έχει ένα ιστορικό κέντρο που περπατιέται (η απόσταση από τον Λευκό Πύργο ως το Λιμάνι είναι 1600 μέτρα), έχει ένα εντυπωσιακό παραλιακό μέτωπο, συνδυάζει βουνό και θάλασσα, βλέπεις απέναντι τον Όλυμπο ενώ η θέση του αεροδρομίου είναι εξαιρετικά βολική. Επιπλέον είναι κοντά στα Βαλκάνια, την Τουρκία, την Ιταλία και μπορεί να συνδυαστεί με άλλες χώρες, κάτι το οποίο τελευταία αποτελεί τάση στον τουρισμό», σημείωσε η κ.Γαϊτάνου. «Από την άλλη είναι μια πόλη γεμάτη νέους, γεμάτη ζωή, μια πόλη που «δεν κοιμάται ποτέ», με τεράστια ιστορία και εξαιρετική γαστρονομία», πρόσθεσε.
Όπως ανέφερε η κ.Γαϊτάνου, όσοι έρχονται στη Θεσσαλονίκη δεν έρχονται στοχευμένα και αυτό είναι κάτι που πρέπει να αλλάξει. «Πάντως, όσοι έρχονται στην πόλη, αρχικά σοκάρονται από τη βρωμιά, τις μουντζούρες και τα γκράφιτι αλλά και το κυκλοφοριακό. Ειδικά οι κέντρο και βόρειο-Ευρωπαίοι. Ωστόσο, όσοι μένουν και γνωρίζουν τη Θεσσαλονίκη φεύγουν ενθουσιασμένοι και μάλιστα νοιώθουν τυχεροί που έχουν γνωρίσει την πόλη μας», τόνισε.
Το πρόγραμμα δωρεάν ξεναγήσεων είναι μια δράση που γίνεται τα τελευταία χρόνια, όπως εξηγεί μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η πρόεδρος του Συνδέσμου Αναστασία Γαϊτάνου, κυρίως τους χειμερινούς μήνες που η δουλειά για τους ξεναγούς είναι λιγότερη. Αφορά διάφορες θεματικές και ο κόσμος δείχνει ιδιαίτερα ενδιαφέρον.
Τι κάνει ελκυστική τη Θεσσαλονίκη;
Πρόσφατα το Ερευνητικό Εργαστήριο Τουρισμού «TourLab» του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος και ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο εκπόνησης του στρατηγικού σχεδίου τουριστικού μάρκετινγκ της Θεσσαλονίκης κάλεσαν τους ξεναγούς για μια σειρά διαβουλεύσεων προκειμένου να συγκεντρώσουν στοιχεία για την ταυτότητα της πόλης και να διερευνήσουν τι είναι αυτό που την καθιστά ελκυστική.
Όπως ανέφερε η κ.Γαϊτάνου, η Θεσσαλονίκη είναι μια πόλη με πολλά πλεονεκτήματα αλλά δεν είναι γνωστή στο εξωτερικό. «Όσοι έρχονται είναι τουρίστες που έρχονται είτε για θρησκευτικό τουρισμό, άτομα που αγαπούν την Ελλάδα, την έχουν επισκεφθεί και επιθυμούν να δουν επιπλέον και τη Βόρεια Ελλάδα και κάποιοι άλλοι που συνδυάζουν τη Θεσσαλονίκη με την Πιερία ή την Χαλκιδική».
«Η πόλη μας ωστόσο είναι υπέροχη: έχει ένα ιστορικό κέντρο που περπατιέται (η απόσταση από τον Λευκό Πύργο ως το Λιμάνι είναι 1600 μέτρα), έχει ένα εντυπωσιακό παραλιακό μέτωπο, συνδυάζει βουνό και θάλασσα, βλέπεις απέναντι τον Όλυμπο ενώ η θέση του αεροδρομίου είναι εξαιρετικά βολική. Επιπλέον είναι κοντά στα Βαλκάνια, την Τουρκία, την Ιταλία και μπορεί να συνδυαστεί με άλλες χώρες, κάτι το οποίο τελευταία αποτελεί τάση στον τουρισμό», σημείωσε η κ.Γαϊτάνου. «Από την άλλη είναι μια πόλη γεμάτη νέους, γεμάτη ζωή, μια πόλη που «δεν κοιμάται ποτέ», με τεράστια ιστορία και εξαιρετική γαστρονομία», πρόσθεσε.
Όπως ανέφερε η κ.Γαϊτάνου, όσοι έρχονται στη Θεσσαλονίκη δεν έρχονται στοχευμένα και αυτό είναι κάτι που πρέπει να αλλάξει. «Πάντως, όσοι έρχονται στην πόλη, αρχικά σοκάρονται από τη βρωμιά, τις μουντζούρες και τα γκράφιτι αλλά και το κυκλοφοριακό. Ειδικά οι κέντρο και βόρειο-Ευρωπαίοι. Ωστόσο, όσοι μένουν και γνωρίζουν τη Θεσσαλονίκη φεύγουν ενθουσιασμένοι και μάλιστα νοιώθουν τυχεροί που έχουν γνωρίσει την πόλη μας», τόνισε.