Ο αγροτουρισμός, η κυπριακή φιλοξενία και τα παραδοσιακά προϊόντα αποτελούν το τρίπτυχο που θα διαφοροποιήσει την Κύπρο από τους ανταγωνιστές της. Ο ορεινός τουρισμός μπορεί να διευρύνει την τουριστική περίοδο και να δημιουργήσει προϋποθέσεις ανάπτυξης εναλλακτικών μορφών τουρισμού, όπως περιπατητικός, αθλητικός, θρησκευτικός, τουρισμός υγείας και ευεξίας κ.ά.
Τοπικά προϊόντα
Η παγκόσμια τάση θέλει τους καταναλωτές να στρέφονται στην ποιότητα και την ταυτότητα και να αναζητούν ποιοτικά προϊόντα και υπηρεσίες. Επομένως, τα κυπριακά αγροτικά προϊόντα μπορούν να συμβάλουν στην προσπάθεια εμπλουτισμού του τουριστικού προϊόντος της Κύπρου.
Γαστρονομία
Η γαστρονομία εντάσσεται στο πλαίσιο της Εθνικής Στρατηγικής Τουρισμού 2020 – 2030 ως μία από τις δέκα ειδικές μορφές τουρισμού. Έτσι, θα πρέπει να προωθηθούν κυπριακά προϊόντα στο τραπέζι όλων και περισσότερων εστιατορίων. Κολοκάσι, πατάτα, μέλι, χαλλούμι, αλλαντικά είναι μερικά από τα προϊόντα που χαρακτηρίζουν το νησί και θα πρέπει να έχει δοκιμάσει ο κάθε ξένος που θα έχει φύγει από την Κύπρο.
Αγροτουρισμός
Στον τρίτο σημαντικό πυλώνα -αυτόν του αγροτουρισμού- το υπουργείο Γεωργίας και το υφυπουργείο Τουρισμού αποφάσισαν τη σύσταση κοινής επιτροπής. Στόχος της θα είναι να μελετήσει τα νέα χρηματοδοτικά προγράμματα που θα κατευθυνθούν προς τον αγροτουρισμό και να τα εμβολιάσει με νέες ιδέες, οι οποίες θα καταστήσουν πιο δυνατή τη σχέση ανάμεσα στον αγροτικό κόσμο, τα αγροτικά προϊόντα και την τουριστική βιομηχανία του νησιού.
Τουρισμός ευεξίας
Η στρατηγική για την ανάπτυξη των ορεινών περιοχών δίνει έμφαση στον τουρισμό υγείας και προτείνει τη δημιουργία ενός Αναπτυξιακού Τρισυπόστατου (έρευνα/ αποκατάσταση/ άσκηση – αθλητισμός) σχεδίου Λειτουργικής Αξιολόγησης της Σωματικής Δραστηριότητας (ΑΤΛΑΣ). Δηλαδή, θα μπορούσε η ορεινή Κύπρος να στηρίξει ολόκληρη τη χώρα και τους πολίτες της στην αντιμετώπιση της σωματικής αδράνειας και της απουσίας της άσκησης από την καθημερινότητά τους. Τα αθλητικά κέντρα των ορεινών, σε συνδυασμό με το καλό κλίμα, αποτελούν ένα σημαντικό εφόδιο για να αναπτυχθεί αυτή η εναλλακτική μορφή τουρισμού.
Τοπικά προϊόντα
Η παγκόσμια τάση θέλει τους καταναλωτές να στρέφονται στην ποιότητα και την ταυτότητα και να αναζητούν ποιοτικά προϊόντα και υπηρεσίες. Επομένως, τα κυπριακά αγροτικά προϊόντα μπορούν να συμβάλουν στην προσπάθεια εμπλουτισμού του τουριστικού προϊόντος της Κύπρου.
Γαστρονομία
Η γαστρονομία εντάσσεται στο πλαίσιο της Εθνικής Στρατηγικής Τουρισμού 2020 – 2030 ως μία από τις δέκα ειδικές μορφές τουρισμού. Έτσι, θα πρέπει να προωθηθούν κυπριακά προϊόντα στο τραπέζι όλων και περισσότερων εστιατορίων. Κολοκάσι, πατάτα, μέλι, χαλλούμι, αλλαντικά είναι μερικά από τα προϊόντα που χαρακτηρίζουν το νησί και θα πρέπει να έχει δοκιμάσει ο κάθε ξένος που θα έχει φύγει από την Κύπρο.
Αγροτουρισμός
Στον τρίτο σημαντικό πυλώνα -αυτόν του αγροτουρισμού- το υπουργείο Γεωργίας και το υφυπουργείο Τουρισμού αποφάσισαν τη σύσταση κοινής επιτροπής. Στόχος της θα είναι να μελετήσει τα νέα χρηματοδοτικά προγράμματα που θα κατευθυνθούν προς τον αγροτουρισμό και να τα εμβολιάσει με νέες ιδέες, οι οποίες θα καταστήσουν πιο δυνατή τη σχέση ανάμεσα στον αγροτικό κόσμο, τα αγροτικά προϊόντα και την τουριστική βιομηχανία του νησιού.
Τουρισμός ευεξίας
Η στρατηγική για την ανάπτυξη των ορεινών περιοχών δίνει έμφαση στον τουρισμό υγείας και προτείνει τη δημιουργία ενός Αναπτυξιακού Τρισυπόστατου (έρευνα/ αποκατάσταση/ άσκηση – αθλητισμός) σχεδίου Λειτουργικής Αξιολόγησης της Σωματικής Δραστηριότητας (ΑΤΛΑΣ). Δηλαδή, θα μπορούσε η ορεινή Κύπρος να στηρίξει ολόκληρη τη χώρα και τους πολίτες της στην αντιμετώπιση της σωματικής αδράνειας και της απουσίας της άσκησης από την καθημερινότητά τους. Τα αθλητικά κέντρα των ορεινών, σε συνδυασμό με το καλό κλίμα, αποτελούν ένα σημαντικό εφόδιο για να αναπτυχθεί αυτή η εναλλακτική μορφή τουρισμού.