Friday, 22 November 2024, 04:16

Αθήνα: 14°C

    ΝΕΑ

    Ενημερωθείτε έγκαιρα και έγκυρα για τα σημαντικότερα θέματα, που άπτονται του ελληνικού πολιτισμού και τουρισμού!

    Αυξάνονται οι τουρίστες που κάνουν διακοπές στην Αθήνα

    Αυξάνονται οι τουρίστες που κάνουν διακοπές στην Αθήνα

    Τα στοιχεία της αεροπορικής και της ακτοπλοϊκής κίνησης του Ιουλίου επιβεβαιώνουν τη συνεχιζόμενη άνοδο της Αθήνας και της ευρύτερης περιφέρειας της Αττικής ως αυτοτελή τουριστικού προορισμού για «city breaks». Τα ίδια στοιχεία αποδεικνύουν και τη στασιμότητα, αν όχι ήπια κάμψη, των αφίξεων στους βασικούς ελληνικούς προορισμούς της κατηγορίας «ήλιος και θάλασσα».

    Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία του Λιμενικού Σώματος, τον Ιούλιο η επιβατική κίνηση που διακινήθηκε ακτοπλοϊκά από τους λιμένες Πειραιά (και προς Αργοσαρωνικό), Λαυρίου, Ραφήνας διαμορφώθηκε σε 1.073.432 άτομα έναντι 1.062.425 (+0,03%) τον αντίστοιχο μήνα του 2018.

    Τον Ιούλιο αναμενόταν να υπάρξει σημαντική αύξηση της ακτοπλοϊκής κίνησης καθώς είχε εκτιμηθεί πως οι εκλογές της 7ης Ιουλίου, και πριν από αυτές οι ευρωεκλογές, οδήγησαν σε αναβολή πολλών ταξιδιών του Ιουνίου και των αρχών Ιουλίου.

    Την ίδια περίοδο (Ιούλιο) η εγχώρια αεροπορική κίνηση στα περιφερειακά αεροδρόμια υποχώρησε κατά 0,1% στα 822.048 άτομα από 830.823 πέρυσι. Στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών η εγχώρια αεροπορική κίνηση τον Ιούλιο υποχώρησε κατά 0,7% στους 915.623 επιβάτες από 921.691 πέρυσι. Οι τρεις επιδόσεις, ακτοπλοΐας, περιφερειακών αεροδρομίων και αεροδρομίου Αθηνών δίνουν μια εικόνα στασιμότητας.

    Ωστόσο, οι διεθνείς αεροπορικές αφίξεις στην Αθήνα αυξήθηκαν κατά 6,9%. Δηλαδή ενώ ήρθαν περισσότεροι ξένοι στην Αθήνα τον Ιούλιο (στα νησιά η διεθνής επιβατική κίνηση ήταν μειωμένη κατά 0,3%), δεν φαίνεται να μετακινήθηκαν ούτε αεροπορικώς ούτε ακτοπλοϊκώς προς τα νησιά.

    Ακόμη, αν η άνοδος αυτή δεν απεικονιστεί στην πληρότητα των ξενοδόχων της Αττικής, όπως ήδη προεξοφλούν κύκλοι της βιομηχανίας, εκτιμάται πως οι περισσότεροι από τους 133.739 αυτούς παραπάνω επισκέπτες εξωτερικού που έφτασαν στην Αθήνα, κατέλυσαν σε βραχυχρόνιες μισθώσεις τύπου Airbnb.

    Επιστρέφοντας στην ακτοπλοϊκή κίνηση του προηγούμενου μήνα αξίζει να επισημανθεί πως, αν και οι επιβάτες που διακινήθηκαν από Πειραιά, Λαύριο και Ραφήνα εμφανίζονται οριακά αυξημένοι (0,03%), η μεταφορική κίνηση των φορτηγών ήταν ενισχυμένη κατά 1%, σχεδόν σε 24.727 βαρέα οχήματα από 23.792 πέρυσι. Ταυτόχρονα, τα Ι.Χ. επιβατικά οχήματα που διακινήθηκαν ακτοπλοϊκώς τον Ιούλιο από τα ίδια λιμάνια αυξήθηκαν στα 158.168 από 150.042 τον ίδιο περυσινό μήνα. Σχετικά με τον αριθμό των δρομολογίων που έκαναν φέτος σε σύγκριση με τον περυσινό Ιούλιο οι ακτοπλοϊκές, αυτός είναι επίσης αυξημένος: από 2.393 δρομολόγια τον Ιούλιο του 2018 έγιναν 2.532 φέτος.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι το συνολικό ετήσιο θαλάσσιο μεταφορικό έργο στην Ευρώπη ξεπερνάει τα 200 εκατ. επιβάτες, από τους οποίους το 15% αφορά την Ελλάδα και το 16% στην Ιταλία, σύμφωνα με στοιχεία της XRTC Business Consultants. Η Ελλάδα και η Ιταλία, δηλαδή, συγκεντρώνουν το 31% της ευρωπαϊκής διακίνησης επιβατών. Βέβαια, η διαφορά των δύο χωρών είναι ότι τα νησιά που εξυπηρετούνται στην Ελλάδα είναι σχεδόν τριπλάσια και το δίκτυο μεταφορών πολύ πιο πολύπλοκο.

    Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που έχουν δημοσιευθεί από την Ελληνική Στατιστική Υπηρεσία, η μεταφορική κίνηση των επιβατών στην Ελλάδα το 2018 αυξήθηκε κατά 5% (στα 18,463 εκατ. άτομα) σε σύγκριση με το 2017, οπότε και είχε αυξηθεί κατά 10% σε σχέση με το 2016. Για φέτος αναμένεται σταθεροποίηση στα περυσινά επίπεδα αν και η εικόνα θα ξεκαθαρίσει μόνον μετά τον Σεπτέμβριο.
    Tags:

    ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΑ ΔΕΛΤΙΑ

    Αναζήτηση

    Αποθήκευση
    Cookies user preferences
    Χρησιμοποιούμε cookies βασισμένα στο νόμιμο συμφέρον και τη συγκατάθεσή σας για να διασφαλίσουμε την ορθή χρήση του δικτυακού μας τόπου. Με την απόρριψη τους η σελίδα μπορεί να μην αποκρίνεται όπως πρέπει.
    Αποδοχή όλων
    Απόρριψη όλων
    Περισσότερα
    Marketing
    Set of techniques which have for object the commercial strategy and in particular the market study.
    Facebook
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    DoubleClick/Google Marketing
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    Analytics
    Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
    Snowplow
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    Google Analytics
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    Cookies
    SpCookie
    Αποδοχή
    Απόρριψη