Saturday, 23 November 2024, 06:27

Αθήνα: 18°C

    ΝΕΑ

    Ενημερωθείτε έγκαιρα και έγκυρα για τα σημαντικότερα θέματα, που άπτονται του ελληνικού πολιτισμού και τουρισμού!

    Oι Σκανδιναβοί επιλέγουν Κρήτη για διακοπές

    Oι Σκανδιναβοί επιλέγουν Κρήτη για διακοπές

    Σύμφωνα με τα στοιχεία της ετήσιας έρευνας για την τουριστική κίνηση στο νησί, οι Σκανδιναβοί τουρίστες εξακολουθούν να επιλέγουν και το 2019 την Δυτική Κρήτη για τις καλοκαιρινές τους διακοπές.

    Οι τουρίστες που επιλέγουν το αεροδρόμιο Χανίων ως πύλη εισόδου για τις διακοπές τους, παρουσιάζουν μια ομοιόμορφη κατανομή από τις ηλικίες 16-64 ετών, ενώ ο μέσος όρος του εισοδηματικού τους επιπέδου κυμαίνεται μεταξύ 45.000 έως 60.000 ευρώ. Οι μισοί αλλοδαποί τουρίστες έχουν επισκεφτεί ξανά τη Δυτική Κρήτη, ενώ εννέα στους δέκα αλλοδαπούς τουρίστες δηλώνουν όχι μόνο ότι θα επισκεφτούν ξανά το νησί, αλλά θα τον προτείνουν ανεπιφύλακτα σε συγγενείς και φίλους.

    Οι επισκέπτες στην συντριπτική τους πλειοψηφία διαμένουν στις περιοχές του Πλατανιά, Αγίας Μαρίνας και των Χανίων και κάνουν κατά μέσο όρο 9 διανυκτερεύσεις, Σχετικά με τη συνοδεία που καταφτάνουν οι αλλοδαποί τουρίστες, επιβεβαιώνεται ο χαρακτηρισμός της Δυτικής Κρήτης ως οικογενειακός προορισμός, αφού δύο στους τρεις προτιμούν να κάνουν διακοπές με την οικογένεια τους με ή χωρίς παιδιά. Για την κράτηση των καταλυμάτων τους, εκτός από τη χρησιμοποίηση των τουριστικών πρακτόρων και γραφείων, σημαντικό είναι το ποσοστό των επισκεπτών που προτίμησαν να κάνουν μόνοι τους τις κρατήσεις, ενώ ένα 10% επί του συνόλου των επισκεπτών συνεχίζει να χρησιμοποιεί την υπηρεσία AirBnB για να κάνει κράτηση του ξενοδοχειακού του καταλύματος, ποσοστό ελαφρώς υψηλότερο σε σχέση με την περυσινή περίοδο. Περίπου οι μισοί από αυτούς που επιλέγουν αυτήν την υπηρεσία για να κάνουν κράτηση των καταλυμάτων τους ενδιαφέρονται για καταλύματα που βρίσκονται στο Δήμο Χανίων, ενώ σημαντικά είναι και τα ποσοστά αυτών που προτιμούν καταλύματα στις περιοχές Πλατανιά, Κισσάμου, Αγίας Μαρίνας και Αποκόρωνα. Αναφορικά με τις μετακινήσεις τους, οι αλλοδαποί τουρίστες χρησιμοποιούν κυρίως τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα με μέσο όρο χρήσης 7 ημερών, ίδιο αριθμό ημερών σε σχέση με την περυσινή τουριστική περίοδο, ενώ με μεγάλη ικανοποίηση κάνουν χρήση των λεωφορείων και ταξί για τις διάφορες περιηγήσεις τους.

    Δημοφιλέστεροι προορισμοί για τους αλλοδαπούς τουρίστες αναδεικνύονται και φέτος, μοναστήρια και εκκλησίες, αλλά και η παραλία του Ελαφονησίου, με τους μισούς αλλοδαπούς επισκέπτες να τα επιλέγουν. Ένας στους τρεις επισκέπτεται μουσεία αλλά και την παραλία του Μπάλου. Δύο στους δέκα έχουν διασχίσει το φαράγγι της Σαμαριάς, έχουν επιλέξει την παραλία των Φαλασάρνων και έχουν επισκεφτεί τους αρχαιολογικούς χώρους Κνωσού ,Φαιστού, ενώ λιγότεροι είναι αυτοί που επιλέγουν τους αρχαιολογικούς χώρους της Αρχαίας Απτέρας και της Ελεύθερνας.
    Σχετικά με τον εναλλακτικό τουρισμό, οι μισοί αλλοδαποί τουρίστες προτιμούν τον φυσιολατρικό τουρισμό, ενώ υψηλά είναι τα ποσοστά προτίμησης που παρουσιάζει ο Πολιτισμικός/Αρχαιολογικός τουρισμός, αλλά και ο γαστρονομικός τουρισμός. Τρεις στους δέκα επισκέπτες θα ενδιαφερόντουσαν για ορειβατικό και αθλητικό τουρισμό, ενώ δύο στους δέκα θα επέλεγαν εναλλακτικές μορφές, όπως είναι ο περιπατητικός τουρισμός, ο τουρισμός υγείας, ο μουσειακός και σπηλαιολογικός τουρισμός.

    Αναφορικά με τα τοπικά αγροτικά προϊόντα, μένουν πολύ ικανοποιημένοι από τα τοπικά χαρακτηριστικά των προϊόντων αυτών, ενώ προβαίνουν και σε αγορές με το κρασί, το ελαιόλαδο, τον φυσικό χυμό πορτοκαλιού και τα τοπικά τυριά να συνεχίζουν και φέτος να προτιμώνται περισσότερο.

    Επίσης, από τα έξοδα που έχουν κάνει για τα αεροπορικά εισιτήρια και το κόστος διαμονής τους, εννέα στους δέκα τουρίστες δαπανούν μέρος του προϋπολογισμού τους στις ταβέρνες και καφετέριες και οκτώ στους δέκα σε Σουπερμάρκετ. Οι μισοί αγοράζουν διάφορα αναμνηστικά, ενώ αντίθετα πολύ μικρό παραμένει το ποσοστό αυτών που ενδιαφέρονται να δαπανήσουν κάποια χρήματα για τη νυχτερινή τους διασκέδαση.

    Οι αλλοδαποί τουρίστες αισθάνονται εξαιρετικά ικανοποιημένοι από τη συμπεριφορά και τη φιλοξενία των ντόπιων κατοίκων, τις υπηρεσίες που του προσφέρουν τα τουριστικά καταλύματα, αλλά και από τους χώρους εστίασης. Είναι ικανοποιημένοι επίσης σε μεγάλο βαθμό σχετικά με γενικά θέματα ασφάλειας, σε σχέση με άλλους ανταγωνιστικούς προορισμούς στο εξωτερικό.

    Ικανοποίηση εκφράζουν επίσης για τα μεταφορικά μέσα (λεωφορεία, ταξί) και ειδικότερα για τα λεωφορεία σχετικά με τη συνέπεια, τη συχνότητα αλλά και το εύρος κάλυψης διαφορετικών τοπικών προορισμών.

    Ωστόσο, οι ξένοι επισκέπτες δηλώνουν ανασφαλείς για την κατάσταση του οδικού δικτύου και την οδική σήμανση. Μικρός είναι ο βαθμός ικανοποίησης από την καθαριότητα στους δρόμους του αστικού ιστού και από την έλλειψη πάρκων. Επίσης, εκφράζουν έντονα την ανάγκη για δημιουργία ποδηλατόδρομων, διαπλάτυνση πεζοδρομίων αλλά και περισσότερων χώρων στάθμευσης.

    Τέλος, αξίζει να σημειωθεί, ότι η έρευνα διεξήχθη στο αεροδρόμιο Χανίων μέχρι και το τέλος Ιουλίου, συγκεντρώνοντας 2050 έγκυρα ερωτηματολόγια μεταφρασμένα σε 7 γλώσσες, από ερευνητές του ΜΑΙΧ και του Πολυτεχνείου Κρήτης/ Συγχρηματοδοτείται από το Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης Κρήτης, το Δήμο Χανίων και την Ένωση Ξενοδόχων Χανίων. Τον συντονισμό της είχαν, ο Διευθυντής του ΜΑΙΧ καθηγητής Γεώργιος Μπαουράκης, ο ερευνητής του ΜΑΙΧ Γεώργιος Αγγελάκης, ο καθηγητής του Πολυτεχνείου Κρήτης Κωνσταντίνος Ζοπουνίδης και ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Κρήτης Περικλής Δράκος.
    Tags:

    ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΑ ΔΕΛΤΙΑ

    Αναζήτηση

    Αποθήκευση
    Cookies user preferences
    Χρησιμοποιούμε cookies βασισμένα στο νόμιμο συμφέρον και τη συγκατάθεσή σας για να διασφαλίσουμε την ορθή χρήση του δικτυακού μας τόπου. Με την απόρριψη τους η σελίδα μπορεί να μην αποκρίνεται όπως πρέπει.
    Αποδοχή όλων
    Απόρριψη όλων
    Περισσότερα
    Marketing
    Set of techniques which have for object the commercial strategy and in particular the market study.
    Facebook
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    DoubleClick/Google Marketing
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    Analytics
    Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
    Snowplow
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    Google Analytics
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    Cookies
    SpCookie
    Αποδοχή
    Απόρριψη