Στις δυνατότητες του θαλάσσιου τουρισμού να αναπτυχθεί έτι περαιτέρω στην Ελλάδα αναφέρθηκε ο υπουργός Τουρισμού Θανάσης Θεοχαρόπουλος, από το βήμα ημερίδας του ΣΙΤΕΣΑΠ (Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Άνευ Πληρώματος) για το μέλλον του εν λόγω κλάδου.
«Στο πλαίσιο της στρατηγικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη Γαλάζια Ανάπτυξη, ο τομέας του θαλάσσιου και παράκτιου τουρισμού παρουσιάζει ιδιαίτερες δυνατότητες για την προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης στην Ευρώπη. Είναι ο σπουδαιότερος θαλάσσιος τομέας τόσο σε επίπεδο προστιθέμενης αξίας όσο και σε επίπεδο δημιουργίας θέσεων εργασίας», τόνισε ο υπουργός και συμπλήρωσε ότι η αύξηση των θέσεων εργασίας είναι βασικό, κομβικό σημείο για το υπουργείο.
Η ισχυροποίηση του θαλάσσιου τουρισμού δημιουργεί προοπτικές ανάπτυξης με πολλαπλά οφέλη για την εγχώρια οικονομία όχι μόνο για την αναβάθμιση των υποδομών και τη βελτίωση των υπηρεσιών, αλλά και για τη δημιουργία θέσεων εργασίας που για εμάς αποτελεί προτεραιότητα, συμπλήρωσε.
Μάλιστα, τόνισε ότι ο θαλάσσιος τουρισμός αποτελεί στρατηγική επιλογή και ο αναπτυξιακός σχεδιασμός για τα επόμενα χρόνια στοχεύει στην βελτίωση και ενίσχυση των υποδομών σε μαρίνες, στην κρουαζιέρα και στο home porting. Στο σημείο αυτό ανέφερε ότι έχουν εκδοθεί τα πρώτα στην Ελλάδα Προεδρικά Διατάγματα για την έγκριση χωροθέτησης μαρίνων μεσαίου και μεγάλου μεγέθους (Χίου, Αλίμου και Πύλου) σε περιοχές υπό ειδικό χωροταξικό καθεστώς προστασίας.
Εστιάζοντας στο μέλλον του ελληνικού τουρισμού ο κ. Θεοχαρόπουλος τόνισε ότι υπάρχει σχέδιο, όραμα και ιδέες για την ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος και τα επόμενα χρόνια. Το σχέδιο αυτό, όπως είπε, δίνει έμφαση από δω και στο εξής στην ποιότητα.
Παραμένοντας στο μέτωπο της κρουαζιέρας ο κ. Θεοχαρόπουλος ανέφερε ότι για πρώτη φορά στην Ελλάδα υπάρχει ενιαία εθνική στρατηγική για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας και του θαλάσσιου τουρισμού, ένα επίτευγμα της συνεργασίας και του συντονισμού όλων των αρμόδιων φορέων που λειτουργεί μέσω της Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής για την κρουαζιέρα.
«Ο αναπτυξιακός σχεδιασμός για τα επόμενα χρόνια έχει στόχο να είναι σε θέση τα λιμάνια και οι υποδομές μας να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες παγκόσμιες τάσεις, ώστε να καταστούμε πιο ανταγωνιστικοί και να αυξήσουμε την ελκυστικότητά μας στο θαλάσσιο τουρισμό», επισήμανε ο κ. Θεοχαρόπουλος.
«Στο πλαίσιο της στρατηγικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη Γαλάζια Ανάπτυξη, ο τομέας του θαλάσσιου και παράκτιου τουρισμού παρουσιάζει ιδιαίτερες δυνατότητες για την προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης στην Ευρώπη. Είναι ο σπουδαιότερος θαλάσσιος τομέας τόσο σε επίπεδο προστιθέμενης αξίας όσο και σε επίπεδο δημιουργίας θέσεων εργασίας», τόνισε ο υπουργός και συμπλήρωσε ότι η αύξηση των θέσεων εργασίας είναι βασικό, κομβικό σημείο για το υπουργείο.
Η ισχυροποίηση του θαλάσσιου τουρισμού δημιουργεί προοπτικές ανάπτυξης με πολλαπλά οφέλη για την εγχώρια οικονομία όχι μόνο για την αναβάθμιση των υποδομών και τη βελτίωση των υπηρεσιών, αλλά και για τη δημιουργία θέσεων εργασίας που για εμάς αποτελεί προτεραιότητα, συμπλήρωσε.
Μάλιστα, τόνισε ότι ο θαλάσσιος τουρισμός αποτελεί στρατηγική επιλογή και ο αναπτυξιακός σχεδιασμός για τα επόμενα χρόνια στοχεύει στην βελτίωση και ενίσχυση των υποδομών σε μαρίνες, στην κρουαζιέρα και στο home porting. Στο σημείο αυτό ανέφερε ότι έχουν εκδοθεί τα πρώτα στην Ελλάδα Προεδρικά Διατάγματα για την έγκριση χωροθέτησης μαρίνων μεσαίου και μεγάλου μεγέθους (Χίου, Αλίμου και Πύλου) σε περιοχές υπό ειδικό χωροταξικό καθεστώς προστασίας.
Εστιάζοντας στο μέλλον του ελληνικού τουρισμού ο κ. Θεοχαρόπουλος τόνισε ότι υπάρχει σχέδιο, όραμα και ιδέες για την ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος και τα επόμενα χρόνια. Το σχέδιο αυτό, όπως είπε, δίνει έμφαση από δω και στο εξής στην ποιότητα.
Παραμένοντας στο μέτωπο της κρουαζιέρας ο κ. Θεοχαρόπουλος ανέφερε ότι για πρώτη φορά στην Ελλάδα υπάρχει ενιαία εθνική στρατηγική για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας και του θαλάσσιου τουρισμού, ένα επίτευγμα της συνεργασίας και του συντονισμού όλων των αρμόδιων φορέων που λειτουργεί μέσω της Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής για την κρουαζιέρα.
«Ο αναπτυξιακός σχεδιασμός για τα επόμενα χρόνια έχει στόχο να είναι σε θέση τα λιμάνια και οι υποδομές μας να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες παγκόσμιες τάσεις, ώστε να καταστούμε πιο ανταγωνιστικοί και να αυξήσουμε την ελκυστικότητά μας στο θαλάσσιο τουρισμό», επισήμανε ο κ. Θεοχαρόπουλος.