Εγκρίθηκε ομόφωνα από το Δημοτικό Συμβούλιο Χερσονήσου η παραχώρηση χρήσης και εκμετάλλευσης της μαρίνας των Μαλίων, δίνοντας τη δυνατότητα στο Δήμο Χερσονήσου να αναλάβει ως φορέας διαχείρισης, να ολοκληρώσει και να θέσει σε λειτουργία ένα μεγάλο και σημαντικό έργο που από το 2000 παρέμενε ημιτελές.
Μετά από πλήθος οχλήσεων, επιστολών και συναντήσεων, προς τα αρμόδια Υπουργεία, Γραμματείες και τον Πρωθυπουργό, τροποποιήθηκε ο Ν.2160/1993 με τον Ν. 4582/2018 ΦΕΚ 208/τ. Α’/11-12-2018. Συγκεκριμένα τροποποιήθηκε το άρθρο 35, στο οποίο δίνεται η δυνατότητα και σε Ο.Τ.Α. να εκχωρηθεί το δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης και να αποτελέσουν Φορείς Διαχείρισης των Τουριστικών Λιμένων μέσω συμβάσεων παραχώρησης.
Το αμέσως επόμενο διάστημα θα υπογραφεί η σύμβαση παραχώρησης μεταξύ του Υπουργείου Τουρισμού και του Δήμου Χερσονήσου. Ο προϋπολογισμός του έργου για να ολοκληρωθούν τα έργα και να λειτουργήσει η μαρίνα εκτιμάται στα 3.900.000 ευρώ, ενώ για τη χρηματοδότησή του θα αναζητηθεί παραχωρησιούχος (επενδυτής) με σχετικές διαγωνιστικές διαδικασίες, δυνατότητα που απορρέει από το Ν.2160/1993. Το 1993 ξεκίνησαν προσπάθειες για τη δημιουργία Δημοτικού Λιμένα σκαφών αναψυχής (μαρίνας) στα Μάλια.
Η κατασκευή της μαρίνας στα Μάλια του Δήμου Χερσονήσου εντάχθηκε στο Β’ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης (ΠΕΠ Κρήτης), με σκοπό να παραδοθεί μια νέα υποδομή με δυνατότητα υποδοχής και εξυπηρέτησης περίπου 300 σκαφών. Το μεγαλόπνοο αυτό σχέδιο, αποτέλεσε το κυρίαρχο όραμα της τοπικής κοινωνίας τη δεκαετία του 1990 και η έναρξη του έργου γέννησε πολλές ελπίδες στην περιοχή. Για την κατασκευή του θυσιάστηκε μια πανέμορφη και προνομιούχα θαλάσσια περιοχή (περιοχή Αγίου Πνεύματος), με παρακείμενες σε αυτήν ποιοτικές ξενοδοχειακές μονάδες.
Κατά καιρούς είχαν γίνει προσπάθειες για την ολοκλήρωση του έργου, οι οποίες απέβησαν άκαρπες με τις εργασίες κατασκευής του να αναστέλλονται το 2000, χωρίς όμως να έχουν ολοκληρωθεί τα θαλάσσια και χερσαία έργα, με αποτέλεσμα την υποβάθμιση της περιοχής, με κυρίαρχη μέχρι σήμερα την εικόνα εγκατάλειψης και προσβολής του άλλοτε θαυμάσιου φυσικού ανάγλυφου του κόλπου.
Μετά από πλήθος οχλήσεων, επιστολών και συναντήσεων, προς τα αρμόδια Υπουργεία, Γραμματείες και τον Πρωθυπουργό, τροποποιήθηκε ο Ν.2160/1993 με τον Ν. 4582/2018 ΦΕΚ 208/τ. Α’/11-12-2018. Συγκεκριμένα τροποποιήθηκε το άρθρο 35, στο οποίο δίνεται η δυνατότητα και σε Ο.Τ.Α. να εκχωρηθεί το δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης και να αποτελέσουν Φορείς Διαχείρισης των Τουριστικών Λιμένων μέσω συμβάσεων παραχώρησης.
Το αμέσως επόμενο διάστημα θα υπογραφεί η σύμβαση παραχώρησης μεταξύ του Υπουργείου Τουρισμού και του Δήμου Χερσονήσου. Ο προϋπολογισμός του έργου για να ολοκληρωθούν τα έργα και να λειτουργήσει η μαρίνα εκτιμάται στα 3.900.000 ευρώ, ενώ για τη χρηματοδότησή του θα αναζητηθεί παραχωρησιούχος (επενδυτής) με σχετικές διαγωνιστικές διαδικασίες, δυνατότητα που απορρέει από το Ν.2160/1993. Το 1993 ξεκίνησαν προσπάθειες για τη δημιουργία Δημοτικού Λιμένα σκαφών αναψυχής (μαρίνας) στα Μάλια.
Η κατασκευή της μαρίνας στα Μάλια του Δήμου Χερσονήσου εντάχθηκε στο Β’ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης (ΠΕΠ Κρήτης), με σκοπό να παραδοθεί μια νέα υποδομή με δυνατότητα υποδοχής και εξυπηρέτησης περίπου 300 σκαφών. Το μεγαλόπνοο αυτό σχέδιο, αποτέλεσε το κυρίαρχο όραμα της τοπικής κοινωνίας τη δεκαετία του 1990 και η έναρξη του έργου γέννησε πολλές ελπίδες στην περιοχή. Για την κατασκευή του θυσιάστηκε μια πανέμορφη και προνομιούχα θαλάσσια περιοχή (περιοχή Αγίου Πνεύματος), με παρακείμενες σε αυτήν ποιοτικές ξενοδοχειακές μονάδες.
Κατά καιρούς είχαν γίνει προσπάθειες για την ολοκλήρωση του έργου, οι οποίες απέβησαν άκαρπες με τις εργασίες κατασκευής του να αναστέλλονται το 2000, χωρίς όμως να έχουν ολοκληρωθεί τα θαλάσσια και χερσαία έργα, με αποτέλεσμα την υποβάθμιση της περιοχής, με κυρίαρχη μέχρι σήμερα την εικόνα εγκατάλειψης και προσβολής του άλλοτε θαυμάσιου φυσικού ανάγλυφου του κόλπου.