Friday, 22 November 2024, 11:05

Αθήνα: 19°C

    ΝΕΑ

    Ενημερωθείτε έγκαιρα και έγκυρα για τα σημαντικότερα θέματα, που άπτονται του ελληνικού πολιτισμού και τουρισμού!

    Σχεδόν μισό δισ. ευρώ «αφήνουν» στη Θεσσαλονίκη οι πελάτες των ξενοδοχείων

    Σχεδόν μισό δισ. ευρώ «αφήνουν» στη Θεσσαλονίκη οι πελάτες των ξενοδοχείων

    Σχεδόν μισό δισ. ευρώ «αφήνουν» στη Θεσσαλονίκη οι πελάτες των ξενοδοχείων, όπως προκύπτει από την ετήσια έρευνα που υλοποίησε η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για την έρευνα που υλοποιεί η GBR Consultitng για λογαριασμό της ΕΞΘ και αφορά στο προφίλ και την ικανοποίηση των τουριστών καθώς και την απόδοση των ξενοδοχείων της πόλης.

    Όπως ανέφερε ο πρόεδρος της ΕΞΘ Ανδρέας Μανδρίνος, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας εκτιμάται ότι οι επισκέπτες των ξενοδοχείων ξόδεψαν συνολικά 420 εκατομμύρια ευρώ το 2018. Από αυτά, τα 161 εκατομμύρια για τα ξενοδοχεία και τα 183 για την πόλη. Τα υπόλοιπα 76 εκατομμύρια ήταν φόροι.

    Κατά τα λοιπά ήταν μια καλή χρονιά, όπως είπε, με σταθερότητα στις πληρότητες και μικρή αύξηση στη μέση τιμή δωματίου. Συγκριτικά, μάλιστα, με άλλες 10 ευρωπαϊκές πόλεις, όπως ανέφερε ο υπεύθυνος της μελέτης Στέφαν Μέρκενχοφ, η Θεσσαλονίκη σημείωσε τη μεγαλύτερη αύξηση στην τιμή δωματίων -της τάξεως του 5,5%- μειώνοντας ελαφρώς τη διαφορά με τις άλλες πόλεις. Ωστόσο, παραμένει μακράν η πόλη με τη χαμηλότερη μέση τιμή δωματίου.

    Στα θετικά της έρευνας, όπως ανέφερε ο κ. Μανδρίνος, ήταν το γεγονός ότι η ικανοποίηση των επισκεπτών παρουσίασε οριακή αύξηση (0,1%) σε σχέση με πέρσι. Οι επισκέπτες δήλωσαν ικανοποιημένοι από τις ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις και τη συνολική εμπειρία από την πόλη, ενώ το 95% των επισκεπτών θα σύστηναν τη Θεσσαλονίκη ως τουριστικό προορισμό. Το θετικό γεγονός ήταν η αύξηση των Ισραηλινών τουριστών κατά 78% και η μικρότερη, αλλά σημαντική αύξηση, που σημειώθηκε από Γερμανούς και Ιταλούς τουρίστες. Όπως επεσήμανε επίσης ο κ. Μανδρίνος, μετά την ολοκλήρωση μεγάλου μέρους των έργων ανάπλασης, στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης προσγειώθηκαν 2,2 εκατομμύρια επιβάτες διεθνών πτήσεων, σημειώνοντας αύξηση κατά 13% σε σχέση με το 2017.

    Παρ’ όλα αυτά, στα αρνητικά της πόλης, όπως προκύπτει από την έρευνα, είναι η καθαριότητα (η ικανοποίηση των τουριστών μειώθηκε κατά 0,4 ποσοστιαίες μονάδες) οι δημόσιες συγκοινωνίες, η ασφάλεια και η έλλειψη πεζοδρομίων.

    Στην παρουσίαση της μελέτης έδωσε -μεταξύ άλλων- το «παρών» και ο δήμαρχος της πόλης Γιάννης Μπουτάρης, ο οποίος είπε ότι για το θέμα της καθαριότητας, που είναι της αρμοδιότητας του δήμου, η διοίκησή του δεν κατάφερε να το λύσει και ευχήθηκε να το πράξει η επόμενη. Ωστόσο, τόνισε ότι όλα τα χρόνια της θητείας του, εκείνο που παρατήρησε είναι μια «απίστευτη έλλειψη συντονισμού μεταξύ των φορέων και των επαγγελματιών».

    Από την πλευρά της, η πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης και αντιπεριφερειάρχης Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου μίλησε για τις δράσεις του Οργανισμού που προωθούν την καινοτομία και την τεχνολογία αλλά και τη σύνδεση με τα εκπαιδευτικά ιδρύματα, ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στην επιτυχία του χθεσινού Μαραθωνίου, ο οποίος φέρνει κόσμο στην πόλη και σε εποχές εκτός σεζόν.

    Σε ό,τι αφορά την Αντιπεριφέρεια Τουρισμού και Πολιτισμού, ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης Αλέξανδρος Θάνος σημείωσε ότι θα συνεχίσει να στηρίζει και να προωθεί τις συνέργειες μεταξύ όλων των φορέων και του ιδιωτικού τομέα.

    ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΑ ΔΕΛΤΙΑ

    Αναζήτηση

    Αποθήκευση
    Cookies user preferences
    Χρησιμοποιούμε cookies βασισμένα στο νόμιμο συμφέρον και τη συγκατάθεσή σας για να διασφαλίσουμε την ορθή χρήση του δικτυακού μας τόπου. Με την απόρριψη τους η σελίδα μπορεί να μην αποκρίνεται όπως πρέπει.
    Αποδοχή όλων
    Απόρριψη όλων
    Περισσότερα
    Marketing
    Set of techniques which have for object the commercial strategy and in particular the market study.
    Facebook
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    DoubleClick/Google Marketing
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    Analytics
    Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
    Snowplow
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    Google Analytics
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    Cookies
    SpCookie
    Αποδοχή
    Απόρριψη