Στο νέο τριετές πρόγραμμα τουριστικής προβολής της, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας χρησιμοποίησε ως εργαλεία σχεδιασμού το έως σήμερα τουριστικό της προϊόν, τις νέες υποδομές που ολοκληρώθηκαν πέρυσι, καθώς και τις διαπιστώσεις σχετικά με τις προσφερόμενες υπηρεσίες, τα πλεονεκτήματα και τις αδυναμίες της περιοχής.
Σύμφωνα με τα εξεταζόμενα στοιχεία, το πρώτο τρίμηνο του 2018, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας κατέλαβε την τέταρτη θέση μεταξύ των Ελληνικών περιφερειών ως προς τις τουριστικές εισπράξεις, επισκέψεις και διανυκτερεύσεις. Αναλυτικότερα, οι εισπράξεις αυξήθηκαν κατά 147,95%, δηλαδή από 9.800.000 ευρώ σε 24.300.000 ευρώ, οι επισκέψεις κατά 68% περίπου, δηλαδή από 45.400 σε 76.300 επισκέπτες, και οι διανυκτερεύσεις κατά 97% περίπου, δηλαδή από 193.600 σε 382.000.
Η περιοχή εξελίσσεται σε τόπο διακοπών και όχι απλά ως πέρασμα προς άλλους προορισμούς, έχοντας σημειώσει σημαντική άνοδο στις διανυκτερεύσεις αλλοδαπών.
Συνεπώς, η επόμενη χρονική περίοδος θεωρείται κρίσιμη και απαιτεί την υιοθέτηση πρωτοβουλιών για την ανάδειξη της σημασίας του τουρισμού ως ενός σημαντικού αναπτυξιακού στοιχείου.
Σημαντικός θεωρείται ο ρόλος του Αεροδρομίου του Αράξου ως προς τη διευκόλυνση, αλλά και αναβάθμιση, του τουριστικού προϊόντος της περιοχής, ενώ αντιθέτως, στο λιμάνι της Πάτρας, όσον αφορά την κίνηση εσωτερικού, παρατηρείται μια ξεκάθαρη τάση μείωσης ή και μηδενισμού αυτής, ενώ τείνει να μετατραπεί κυρίως σε λιμάνι σύνδεσης με το εξωτερικό.
Όσον αφορά στην κρουαζιέρα, η περιφέρεια διαθέτει το πολύ σημαντικό λιμάνι του Κατακόλου, ενώ κρουαζιερόπλοια μπορεί να φιλοξενήσει και το λιμάνι της Πάτρας.
Επίσης, η Δυτική Ελλάδα διαθέτει ένα εξαιρετικά πλούσιο πολιτιστικό απόθεμα, αφού εδώ βρίσκονται δύο κύρια Μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς Unesco, η Αρχαία Ολυμπία και ο Ναός του Επικούρειου Απόλλωνα.
Εν κατακλείδι, τα πλεονεκτήματα στα οποία στηρίζεται το τριετές πρόγραμμα τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, είναι τα εξής: υποδομές προσβασιμότητας και προσπελασιμότητας, 2 λιμάνια υποδοχής κρουαζιέρας, μνημεία παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς UNESCO, αύξηση της ελκυστικότητας του τουριστικού προϊόντος , σημαντικός αριθμός ενοικιαζόμενων δωματίων ως εναλλακτικό μέσο φιλοξενίας, πλούσιο ιστορικό, πολιτιστικό και αρχιτεκτονικό απόθεμα.
Ωστόσο, τα μειονεκτήματα που πρέπει να ληφθούν υπόψη είναι μεταξύ άλλων η γεωγραφικά ανομοιογενείς περιφερειακές ενότητες, η έλλειψη σε ξενοδοχειακές υποδομές 5 αστέρων και η εποχικότητα των αφίξεων.
Σύμφωνα με τα εξεταζόμενα στοιχεία, το πρώτο τρίμηνο του 2018, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας κατέλαβε την τέταρτη θέση μεταξύ των Ελληνικών περιφερειών ως προς τις τουριστικές εισπράξεις, επισκέψεις και διανυκτερεύσεις. Αναλυτικότερα, οι εισπράξεις αυξήθηκαν κατά 147,95%, δηλαδή από 9.800.000 ευρώ σε 24.300.000 ευρώ, οι επισκέψεις κατά 68% περίπου, δηλαδή από 45.400 σε 76.300 επισκέπτες, και οι διανυκτερεύσεις κατά 97% περίπου, δηλαδή από 193.600 σε 382.000.
Η περιοχή εξελίσσεται σε τόπο διακοπών και όχι απλά ως πέρασμα προς άλλους προορισμούς, έχοντας σημειώσει σημαντική άνοδο στις διανυκτερεύσεις αλλοδαπών.
Συνεπώς, η επόμενη χρονική περίοδος θεωρείται κρίσιμη και απαιτεί την υιοθέτηση πρωτοβουλιών για την ανάδειξη της σημασίας του τουρισμού ως ενός σημαντικού αναπτυξιακού στοιχείου.
Σημαντικός θεωρείται ο ρόλος του Αεροδρομίου του Αράξου ως προς τη διευκόλυνση, αλλά και αναβάθμιση, του τουριστικού προϊόντος της περιοχής, ενώ αντιθέτως, στο λιμάνι της Πάτρας, όσον αφορά την κίνηση εσωτερικού, παρατηρείται μια ξεκάθαρη τάση μείωσης ή και μηδενισμού αυτής, ενώ τείνει να μετατραπεί κυρίως σε λιμάνι σύνδεσης με το εξωτερικό.
Όσον αφορά στην κρουαζιέρα, η περιφέρεια διαθέτει το πολύ σημαντικό λιμάνι του Κατακόλου, ενώ κρουαζιερόπλοια μπορεί να φιλοξενήσει και το λιμάνι της Πάτρας.
Επίσης, η Δυτική Ελλάδα διαθέτει ένα εξαιρετικά πλούσιο πολιτιστικό απόθεμα, αφού εδώ βρίσκονται δύο κύρια Μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς Unesco, η Αρχαία Ολυμπία και ο Ναός του Επικούρειου Απόλλωνα.
Εν κατακλείδι, τα πλεονεκτήματα στα οποία στηρίζεται το τριετές πρόγραμμα τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, είναι τα εξής: υποδομές προσβασιμότητας και προσπελασιμότητας, 2 λιμάνια υποδοχής κρουαζιέρας, μνημεία παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς UNESCO, αύξηση της ελκυστικότητας του τουριστικού προϊόντος , σημαντικός αριθμός ενοικιαζόμενων δωματίων ως εναλλακτικό μέσο φιλοξενίας, πλούσιο ιστορικό, πολιτιστικό και αρχιτεκτονικό απόθεμα.
Ωστόσο, τα μειονεκτήματα που πρέπει να ληφθούν υπόψη είναι μεταξύ άλλων η γεωγραφικά ανομοιογενείς περιφερειακές ενότητες, η έλλειψη σε ξενοδοχειακές υποδομές 5 αστέρων και η εποχικότητα των αφίξεων.