Η Aegean επιταχύνει το πρόγραμμα παραλαβής των νέων αεροσκαφών της από την Airbus στο πλαίσιο της μεγάλης παραγγελίας που είχε γίνει προ πανδημίας.
Μάλιστα, όπως ανέφερε πριν από λίγο στην τηλεδιάσκεψη με αφορμή τα οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου του 2021 ο κ. Ευτύχης Βασιλάκης μέχρι το τέλος του 2022 η μεγαλύτερη εγχώρια αεροπορική θα έχει παραλάβει 12 νέα αεροσκάφη A320 neo φέτος και άλλα 10 την επόμενη χρονιά.
«Στο τέλος του 2023 θα είμαστε πολύ κοντά σε αυτό που είχαμε προγραμματίσει προ κορωνοϊού πανδημίας, έχοντας αναπληρώσει το κενό στη διάρκεια της πανδημίας. Υπενθυμίζεται εδώ αναφορικά με το επενδυτικό πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου του ομίλου στην έναρξη της κρίσης επιτεύχθηκε η επιμήκυνση της περιόδου των παραδόσεων έως το 2026 με στόχο να θωρακιστεί η ρευστότητα και να προσαρμοστεί η χωρητικότητα στις μεταβαλλόμενες συνθήκες που προκάλεσε η πανδημία, διατηρώντας πάντως το πλάνο για παραλαβή 46 αεροσκαφών.
Εντός του 2021 συμφωνήθηκαν επιπλέον διαφοροποιήσεις στις παραδόσεις, διατηρώντας τον ορίζοντα του επενδυτικού προγράμματος έως το 2026, αναπροσαρμόζοντας όμως τις άμεσες παραδόσεις για τα επόμενα δύο έτη, στα πλαίσια της όσο το δυνατόν αμεσότερης εκμετάλλευσης των σημαντικών πλεονεκτημάτων των αεροσκαφών οικογενείας Airbus A320 neo. Επιπλέον, η εταιρεία προέβη στην εξάσκηση του δικαιώματος μετατροπής 6 αεροσκαφών από Α320 σε Α321.
Η πρόβλεψη για το 2022, σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκη, παραμένει θετική «μέσα σε ένα περιβάλλον όμως σημαντικών αβεβαιοτήτων λόγω του πολέμου και της αύξησης του κόστους». Βασικός στόχος για φέτος για την εταιρεία είναι η αύξηση του συντελεστή πληρότητας με στόχο και τη βελτίωση του περιθωρίου κέρδους. Σε επίπεδο αριθμού δρομολογίων για το γ’ τρίμηνο του έτους που είναι και το πιο ‘’δυνατό’’ παραδοσιακά λόγω του ελληνικού καλοκαιριού προβλέπεται να είναι λίγο λιγότερες, σε ποσοστό 5% σε σχέση με τα νούμερα προ πανδημίας με σημαντική «επένδυση» και επιστροφή στην Αθήνα.
Μάλιστα, όπως ανέφερε πριν από λίγο στην τηλεδιάσκεψη με αφορμή τα οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου του 2021 ο κ. Ευτύχης Βασιλάκης μέχρι το τέλος του 2022 η μεγαλύτερη εγχώρια αεροπορική θα έχει παραλάβει 12 νέα αεροσκάφη A320 neo φέτος και άλλα 10 την επόμενη χρονιά.
«Στο τέλος του 2023 θα είμαστε πολύ κοντά σε αυτό που είχαμε προγραμματίσει προ κορωνοϊού πανδημίας, έχοντας αναπληρώσει το κενό στη διάρκεια της πανδημίας. Υπενθυμίζεται εδώ αναφορικά με το επενδυτικό πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου του ομίλου στην έναρξη της κρίσης επιτεύχθηκε η επιμήκυνση της περιόδου των παραδόσεων έως το 2026 με στόχο να θωρακιστεί η ρευστότητα και να προσαρμοστεί η χωρητικότητα στις μεταβαλλόμενες συνθήκες που προκάλεσε η πανδημία, διατηρώντας πάντως το πλάνο για παραλαβή 46 αεροσκαφών.
Εντός του 2021 συμφωνήθηκαν επιπλέον διαφοροποιήσεις στις παραδόσεις, διατηρώντας τον ορίζοντα του επενδυτικού προγράμματος έως το 2026, αναπροσαρμόζοντας όμως τις άμεσες παραδόσεις για τα επόμενα δύο έτη, στα πλαίσια της όσο το δυνατόν αμεσότερης εκμετάλλευσης των σημαντικών πλεονεκτημάτων των αεροσκαφών οικογενείας Airbus A320 neo. Επιπλέον, η εταιρεία προέβη στην εξάσκηση του δικαιώματος μετατροπής 6 αεροσκαφών από Α320 σε Α321.
Η πρόβλεψη για το 2022, σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκη, παραμένει θετική «μέσα σε ένα περιβάλλον όμως σημαντικών αβεβαιοτήτων λόγω του πολέμου και της αύξησης του κόστους». Βασικός στόχος για φέτος για την εταιρεία είναι η αύξηση του συντελεστή πληρότητας με στόχο και τη βελτίωση του περιθωρίου κέρδους. Σε επίπεδο αριθμού δρομολογίων για το γ’ τρίμηνο του έτους που είναι και το πιο ‘’δυνατό’’ παραδοσιακά λόγω του ελληνικού καλοκαιριού προβλέπεται να είναι λίγο λιγότερες, σε ποσοστό 5% σε σχέση με τα νούμερα προ πανδημίας με σημαντική «επένδυση» και επιστροφή στην Αθήνα.