Εγκρίθηκε από την Επιτροπή Μονίμων Αντιπροσώπων, η εντολή διαπραγμάτευσης του Συμβουλίου με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για την παράταση του κανονισμού που θεσπίζει το ψηφιακό πιστοποιητικό Covid-19 της ΕΕ.
Επίσης, εξακολουθεί να ισχύει η αρχή της σταδιακής άρσης των ταξιδιωτικών περιορισμών εφόσον το επιτρέπει η επιδημιολογική κατάσταση.
Στην ανακοίνωση της Επιτροπής το ευρωπαϊκό ψηφιακό πιστοποιητικό Covid-19 χαρακτηρίζεται σαν το εργαλείο που «έχει συμβάλει σημαντικά στη διευκόλυνση της ελεύθερης κυκλοφορίας των προσώπων κατά τη διάρκεια της πανδημίας».
Σημειώνεται ότι στις 3 Φεβρουαρίου 2022 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε να παραταθεί κατά ένα έτος, δηλαδή έως τις 30 Ιουνίου 2023, ο κανονισμός που θεσπίζει το ψηφιακό πιστοποιητικό Covid-19 της ΕΕ. Επιπλέον, εισήχθησαν στοχευμένες τροποποιήσεις για την έγκριση περισσότερων τεστ αντιγόνου (rapid) και τη δυνατότητα χορήγησης πιστοποιητικών εμβολιασμού στα άτομα που συμμετέχουν σε κλινικές δοκιμές, μεταξύ άλλων.
Οι σημαντικότερες αλλαγές που επέφερε το Συμβούλιο στις προτάσεις της Επιτροπής, περιλαμβάνουν:
Επίσης, εξακολουθεί να ισχύει η αρχή της σταδιακής άρσης των ταξιδιωτικών περιορισμών εφόσον το επιτρέπει η επιδημιολογική κατάσταση.
Στην ανακοίνωση της Επιτροπής το ευρωπαϊκό ψηφιακό πιστοποιητικό Covid-19 χαρακτηρίζεται σαν το εργαλείο που «έχει συμβάλει σημαντικά στη διευκόλυνση της ελεύθερης κυκλοφορίας των προσώπων κατά τη διάρκεια της πανδημίας».
Σημειώνεται ότι στις 3 Φεβρουαρίου 2022 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε να παραταθεί κατά ένα έτος, δηλαδή έως τις 30 Ιουνίου 2023, ο κανονισμός που θεσπίζει το ψηφιακό πιστοποιητικό Covid-19 της ΕΕ. Επιπλέον, εισήχθησαν στοχευμένες τροποποιήσεις για την έγκριση περισσότερων τεστ αντιγόνου (rapid) και τη δυνατότητα χορήγησης πιστοποιητικών εμβολιασμού στα άτομα που συμμετέχουν σε κλινικές δοκιμές, μεταξύ άλλων.
Οι σημαντικότερες αλλαγές που επέφερε το Συμβούλιο στις προτάσεις της Επιτροπής, περιλαμβάνουν:
- προσθήκη της υποχρέωσης για την Επιτροπή να υποβάλει λεπτομερή έκθεση έως την 1η Φεβρουαρίου 2023. Η εν λόγω έκθεση θα μπορούσε, ενδεχομένως, να συνοδεύεται από νομοθετικές προτάσεις για την εκ νέου αξιολόγηση της ανάγκης ανάκλησης ή παράτασης του πιστοποιητικού αναλόγως της εξέλιξης της επιδημιολογικής κατάστασης·
- πρόβλεψη δυνατότητας για τα κράτη μέλη να ζητούν αποδεικτικό ταυτότητας και πιστοποιητικό εμβολιασμού ή ανάρρωσης προκειμένου να μπορούν να αναγράφονται στο πιστοποιητικό εμβολιασμού όλες οι δόσεις, ανεξαρτήτως του τόπου χορήγησης του εμβολίου. Η εν λόγω δυνατότητα θα διευκόλυνε τη συμμόρφωση των κρατών μελών με την υποχρέωση να εκδίδουν έγκυρα πιστοποιητικά εμβολιασμού, ανεξαρτήτως του τόπου χορήγησης του εμβολίου·
- προσθήκη της δυνατότητας έκδοσης πιστοποιητικού ανάρρωσης έπειτα από τεστ αντιγόνου (rapid), προκειμένου να ληφθεί υπόψη τόσο η έκδοση από την Επιτροπή κατ’ εξουσιοδότηση πράξης με την οποία επιτρέπεται να εκδίδεται πιστοποιητικό ανάρρωσης έπειτα από τεστ ταχείας ανίχνευσης αντιγόνων όσο και η νέα δυνατότητα που προβλέπεται στη νομοθετική πρόταση να χρησιμοποιούνται άλλα είδη τεστ αντιγόνου.