Το «7o Βήμα» παρουσιάζει τις «Επικίνδυνες Σχέσεις», έργο του Choderlos de La-clos γραμμένο τον 18ο αιώνα, σε μια εκδοχή μπαρόκ χορού. Η μουσική της παράστασης είναι από μια πλειάδα μεγάλων ευρωπαίων συνθετών της πρώτης έως της ύστερης μπαρόκ περιόδου.
Η κίνηση, οι καμπύλες, τα ποικίλματα, η ροή, οι αντιθέσεις, είναι τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του μπαρόκ. Ο μπαρόκ χορός κάνει την εμφάνισή του στο τέλος του 17ου αιώνα, όταν η μπαρόκ τεχνοτροπία επικρατεί στην Ευρώπη σε όλες τις τέχνες. Στην εποχή εκείνη ένας ευγενής στην Γαλλία έπρεπε να γνωρίζει τρία πράγματα: Να ιππεύει, να χρησιμοποιεί ξίφος και να χορεύει. Η γαλλική αυλή κωδικοποίησε τα βήματα του χορού και έθεσε τα θεμέλια της χορευτικής τέχνης στην Ευρώπη. Πολλά βήματα παραδοσιακών γαλλικών χορών ενσωματώθηκαν αποκτώντας ευγενική μορφή. Έτσι όποιος χόρευε, είτε στην αυλή είτε στην πόλη, έπρεπε να ακολουθεί συγκεκριμένους κανόνες.
Το έργο, απαγορεύτηκε με την έκδοσή του, ως σκανδαλώδες. Παρ’ όλα αυτά κυκλοφόρησε στην κοινωνία της εποχής του ευρύτατα, φτάνοντας ως τη Μαρία Αντουανέτα, στην κατοχή της οποίας βρέθηκε ένα αντίτυπο χωρίς το εξώφυλλο.
Έρωτας και εξουσία:
Πώς εξουσιάζεις μέσα από τον έρωτα και πώς κερδίζεις στον έρωτα εξουσιάζοντας;
Η Καικιλία, 16 χρονών, που ο γάμος της έχει κανονιστεί από τη μητέρα της, γίνεται όργανό της Μαρκησίας ντε Μερτέιγ, αντιζήλου της εν αγνοία όλων, και του ανενδοίαστου Υποκόμη ντε Βαλμόν. Η πρώτη θέλει να εκδικηθεί τον εραστή της που την αφήνει για να παντρευτεί την Καικιλία. Ο δεύτερος θέλει να εκδικηθεί τη μητέρα της Καικιλίας που παρεμβαίνει σε άλλα ανέντιμα σχέδιά του.
Πώς όμως ο νεαρός ερωτευμένος Ιππότης Ντανσενί παραδίδει την αγαπημένη του στο έλεος του καταστροφέα της; Πώς η άμεμπτη κυρία Προέδρου ντε Τουρβέλ πέφτει θύμα των αγνών αισθημάτων της;
Το ψέμα και η γοητεία είναι τα όπλα των δύο συνωμοτών. Η διεισδυτική ματιά της Μερτέιγ φτάνει στον πυρήνα των ψυχών. Η σαγήνη του Βαλμόν εμπαίζει τα τίμια αισθήματα.
Όταν ο στόχος έχει επιτευχθεί η Μαρκησία ντε Μερτέιγ νομίζει ότι νίκησε. Όμως το τίμημα είναι πολύ μεγάλο. Θα βρεθεί μόνη και οι αποκαλύψεις μοιραία θα καταστρέψουν φίλους κι εχθρούς.
Ταυτότητα της παράστασης
Χορογραφίες: Καλλιόπη Ιωαννίδου
Σχεδιασμός φωτισμών: Κατερίνα Μαραγκουδάκη
Κοστούμια: Καλλιόπη Ιωαννίδου
Κατασκευή κοστουμιών: Μαρία Θεοδωροπούλου
Video, Φωτογράφηση: Αντώνης Κυριτσάνης
Εικαστικά: Αλέκος Ιωάννου
Χορεύουν
Βαλμόν: Errik Nour
Μερτέιγ: Καλλιόπη Ιωαννίδου
Καικιλία: Πένη Αδαμοπούλου / Μαρίνα Μουρτζανού
Τουρβέλ: Κωνσταντίνα Στεργιάκη /Άννα Φυτιλά
Κυρία Βολάνζ: Μαρία Ανδρίτσου
Ντανσενί: Edgar-Ιωάννης Αβετικιάν
Παίζει
Ζερκούρ, «Ηθοποιός»: Αλέξανδρος Ζαχαρέας
Ώρες και ημέρες παραστάσεων
Σάββατο 2/10/21 21.00
Κυριακή 3/10/21 20.30
Σάββατο 9/10/21 21.00
Κυριακή 10/10/21 20.30
Σάββατο 16/10/21 18.00
Κυριακή 17/10/21 20.30
Σάββατο 23/10/21 18.00
Κυριακή 24/10/21 20.30
Σάββατο 30/10/21 18.00
Κυριακή 31/10/21 20.30
Διάρκεια: 105’
Γενική είσοδος: 16 ευρώ
Για τους φοιτητές, ΑΜΕΑ, άνω των 65 ετών και ανέργους θα ισχύει μειωμένη τιμή 10 €. Επίσης θα μπορεί κάποιος να χρησιμοποιήσει το Freedom Pass.
Η κίνηση, οι καμπύλες, τα ποικίλματα, η ροή, οι αντιθέσεις, είναι τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του μπαρόκ. Ο μπαρόκ χορός κάνει την εμφάνισή του στο τέλος του 17ου αιώνα, όταν η μπαρόκ τεχνοτροπία επικρατεί στην Ευρώπη σε όλες τις τέχνες. Στην εποχή εκείνη ένας ευγενής στην Γαλλία έπρεπε να γνωρίζει τρία πράγματα: Να ιππεύει, να χρησιμοποιεί ξίφος και να χορεύει. Η γαλλική αυλή κωδικοποίησε τα βήματα του χορού και έθεσε τα θεμέλια της χορευτικής τέχνης στην Ευρώπη. Πολλά βήματα παραδοσιακών γαλλικών χορών ενσωματώθηκαν αποκτώντας ευγενική μορφή. Έτσι όποιος χόρευε, είτε στην αυλή είτε στην πόλη, έπρεπε να ακολουθεί συγκεκριμένους κανόνες.
Το έργο, απαγορεύτηκε με την έκδοσή του, ως σκανδαλώδες. Παρ’ όλα αυτά κυκλοφόρησε στην κοινωνία της εποχής του ευρύτατα, φτάνοντας ως τη Μαρία Αντουανέτα, στην κατοχή της οποίας βρέθηκε ένα αντίτυπο χωρίς το εξώφυλλο.
Έρωτας και εξουσία:
Πώς εξουσιάζεις μέσα από τον έρωτα και πώς κερδίζεις στον έρωτα εξουσιάζοντας;
Η Καικιλία, 16 χρονών, που ο γάμος της έχει κανονιστεί από τη μητέρα της, γίνεται όργανό της Μαρκησίας ντε Μερτέιγ, αντιζήλου της εν αγνοία όλων, και του ανενδοίαστου Υποκόμη ντε Βαλμόν. Η πρώτη θέλει να εκδικηθεί τον εραστή της που την αφήνει για να παντρευτεί την Καικιλία. Ο δεύτερος θέλει να εκδικηθεί τη μητέρα της Καικιλίας που παρεμβαίνει σε άλλα ανέντιμα σχέδιά του.
Πώς όμως ο νεαρός ερωτευμένος Ιππότης Ντανσενί παραδίδει την αγαπημένη του στο έλεος του καταστροφέα της; Πώς η άμεμπτη κυρία Προέδρου ντε Τουρβέλ πέφτει θύμα των αγνών αισθημάτων της;
Το ψέμα και η γοητεία είναι τα όπλα των δύο συνωμοτών. Η διεισδυτική ματιά της Μερτέιγ φτάνει στον πυρήνα των ψυχών. Η σαγήνη του Βαλμόν εμπαίζει τα τίμια αισθήματα.
Όταν ο στόχος έχει επιτευχθεί η Μαρκησία ντε Μερτέιγ νομίζει ότι νίκησε. Όμως το τίμημα είναι πολύ μεγάλο. Θα βρεθεί μόνη και οι αποκαλύψεις μοιραία θα καταστρέψουν φίλους κι εχθρούς.
Ταυτότητα της παράστασης
Χορογραφίες: Καλλιόπη Ιωαννίδου
Σχεδιασμός φωτισμών: Κατερίνα Μαραγκουδάκη
Κοστούμια: Καλλιόπη Ιωαννίδου
Κατασκευή κοστουμιών: Μαρία Θεοδωροπούλου
Video, Φωτογράφηση: Αντώνης Κυριτσάνης
Εικαστικά: Αλέκος Ιωάννου
Χορεύουν
Βαλμόν: Errik Nour
Μερτέιγ: Καλλιόπη Ιωαννίδου
Καικιλία: Πένη Αδαμοπούλου / Μαρίνα Μουρτζανού
Τουρβέλ: Κωνσταντίνα Στεργιάκη /Άννα Φυτιλά
Κυρία Βολάνζ: Μαρία Ανδρίτσου
Ντανσενί: Edgar-Ιωάννης Αβετικιάν
Παίζει
Ζερκούρ, «Ηθοποιός»: Αλέξανδρος Ζαχαρέας
Ώρες και ημέρες παραστάσεων
Σάββατο 2/10/21 21.00
Κυριακή 3/10/21 20.30
Σάββατο 9/10/21 21.00
Κυριακή 10/10/21 20.30
Σάββατο 16/10/21 18.00
Κυριακή 17/10/21 20.30
Σάββατο 23/10/21 18.00
Κυριακή 24/10/21 20.30
Σάββατο 30/10/21 18.00
Κυριακή 31/10/21 20.30
Διάρκεια: 105’
Γενική είσοδος: 16 ευρώ
Για τους φοιτητές, ΑΜΕΑ, άνω των 65 ετών και ανέργους θα ισχύει μειωμένη τιμή 10 €. Επίσης θα μπορεί κάποιος να χρησιμοποιήσει το Freedom Pass.